New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

  • Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 418K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Enig i det sidste. Selvom jeg stadig gerne vil beholde NP i det tilfælde. Og så evt hente Fraulo på en fri transfer næste sommer eller optimalt billigt til januar.
Ja, enig. Mere fremtid i en midtbane med Fraulo og Solbakken, selvom jeg tror han er urealistisk.

Om man vælger NP over JJ eller omvendt er for mig, lidt ligegyldigt. Hvis man vil have en rutineret midtbanespiller ind, så kan det ligeså godt være den bedre
 
Det er et super spændende vindue, vi får til sommer - vintervinduet forestiller jeg mig bliver et meget stille et.
Jeg håber - hvis der er ressourcer til det - at udskiftningen sker over to vinduer. Det vil være for voldsomt at skifte mange spillere i sommervinduet.

Jeg forestiller med at der sker udskiftning af Leopold med en ny keeper til vinter.

Hvis hverken Beijmo eller Kahl står til at ville forlænge kunne jeg forestille mig at man henter en erstatning til en af positionerne i vinterpausen.

Vores bedste transfervindue har vel også været et vintervindue, så det må være muligt at hente guld om vinteren.

I øvrigt hvis Arnstads udvikling fortsætter spiller han ikke her næste sæson.
 
I øvrigt hvis Arnstads udvikling fortsætter spiller han ikke her næste sæson.
Det er en spændende detalje i opbygningen af det næste AGF-hold. Arnstad bliver nok bare mere og mere central, jo mere han spiller. Men om han allerede rammer sin højeste transferværdi til sommer, det er jeg i tvivl om. Kan vi fx. allerede få 70-80 mio. kr. for ham, hvis han fortsætter sin udvikling sæsonen ud, og vi fx. bliver nummer tre? Eller kommer han til at stå endnu stærkere sommeren efter på et forhåbentlig endnu bedre hold, der forhåbentlig spiller en stor sæson delvist på det nye stadion?

I sommeren 2027 vil han have to sæsoner tilbage af den nuværende kontrakt, og der kunne jeg nemt forestille mig, at han simpelthen har spillet sig ud af superligaen. Men vil selvfølgelig også være tæt på at fylde 24, hvilket kan trække ned. Men det er en stor fristelse at beholde ham i endnu en sæson, så han både når at sætte et kæmpe aftryk OG slå transferrekorden i AGF. Og gerne med en god margin :cool:
 
Det er - ret meget - en gisning og en antagelse.

Ja da men er det urealistisk en mand med det CV, du selv har påpeget og som angiveligt tjener 10 mio. om året ikke ser sig selv som en SL profil og vil aflønnes derefter?

Hvis begge gerne vil skrive 2 år til 2 millioner årligt.

Hvem vælger man så?

Hvem antager nu?

Jeg er uenig i den præmis og derfor giver det ikke mening at svare.
 
Ja, enig. Mere fremtid i en midtbane med Fraulo og Solbakken, selvom jeg tror han er urealistisk.

Om man vælger NP over JJ eller omvendt er for mig, lidt ligegyldigt. Hvis man vil have en rutineret midtbanespiller ind, så kan det ligeså godt være den bedre
Han er ikke en del af holdet i Glatnak. Nu skal de have ny træner men hvis det ikke bliver bedre skal han jo finde sig en ny klub, og med en kontrakt der udløber næste sommer er et januar skifte oplagt. Kan ikke se hvorfor vi ikke skulle være interessant for ham. Det var lidt underligt at Utrecht ikke hentede ham tilbage i sommers og han blev i en klub hvor han næppe har en fremtid.
 
Jeg tror ikke han vil smide 10 års optjent skattefordel for at komme til agf 6 måneder inden den fordel træder i kraft, så vil han nok hellere vente til sommer og se hvilke muligheder der er.
HVis din udlægning af JJ´s skattemæssige situation er korrekt, er jeg enig. Så kommer han ikke i næste vindue....dog kan jeg sagtens se ham komme ind til sommer, men selvfølgelig ikke på bekostning af NP, men som en allround gardering på 3 pladser...6´eren, højre back og midterstopper. Men han må ikke blive truppens dyreste spiller. Lad os se....og med hensyn til alder.....én skal jo være den ældste!
 
Ja da men er det urealistisk en mand med det CV, du selv har påpeget og som angiveligt tjener 10 mio. om året ikke ser sig selv som en SL profil og vil aflønnes derefter?



Hvem antager nu?

Jeg er uenig i den præmis og derfor giver det ikke mening at svare.
Arh. Så hvis man gætter eller sætter en præmis op, så skal ikke længere svare.
Beklager jeg svarede på dit oplæg om lang kontrakt og høj løn.

Da Martin Jørgensen kom hjem var det til lav løn
 
Dog kan man jo godt have et yngre hold (Emmery, Fuglsang, Tchamche, Oli, Callø osv) støttet af spillere som f.eks Tingager osv
Det må være det afgørende: hvor mange spillere og hvor meget spilletid kan man finde til de helt unge omkring førsteårssenioralder og omkring U21-alder. Der er er selvfølgelig hensyn at tage når spillerne når op i årene og om de fx mister fart eller stamina og får flere skader osv, men det vi snakker om er en øvelse der skal sikre flere transferindtægter og der gør det mindre om de lidt ældre erfarne spillere er sidst i tyverne eller først i trediverne, der er ikke meget salg i dem under alle omstændigheder. Kommer man til som 33-årig må man forberede at det ikke holder i mange år, men det bør være muligt at vurdere om der er to-tre år eller mere i en spiller som Jønsson.

Jeg synes ikke hans alder i sig selv er et problem, det må komme an på hvad holdet mangler og hvilken kvalitet man får for hvor mange penge. Holder han et talent på pladsen på bænken er det klart et argument for at kigge andre steder hen.
 
Jeg tror - og håber - simpelthen ikke på JJ i AGF.

Han er 33. CV har været helt åben om, at holdet skal forynges, ikke forældes. JJ har ikke været forsvarsspiller i mange år, så det er ikke lige for, at han skal stå en cb. Desuden har Dalsgaard eksperimentet meget godt vist, hvorfor man heller ikke i forsvaret kan have for gamle spillere. Og jeg tror simpelthen ikke, JJ vil gå til en løn, der bare nærmer sig Poulsens. Hvis JJ er markant dyrere i løn end Poulsen, så vil jeg foretrække at beholde Poulsen, som kender klubben, systemet med videre og så bruge midlerne på en yngre arvtager i stedet.

Højer ser jeg heller ikke som aktuel, medmindre vi skifter system. Han er ikke yderback. Han er ikke wingback. Han er mere klassisk back. I det nuværende system har vi ingen position, han kan spille naturligt, og jeg har svært ved at se fidusen i at skulle omskole en +30 årig, som i forvejen ikke er specielt hurtig, og som har nedadgående fysik, til vwb. Selvom jeg elsker Casper Højers sparketeknik. Desuden forestiller jeg mig, at Casper Højer vil kræve en lønpakke, der er væsentligt højere end hvad vi kan være med på.
At få Jønne ind som afløser for Dalsgaard er en foryngelse af holdet. Som jeg skrev før, kan han fint overtage Dalsgaards løn og få endnu mere udbetalt.

Hvis han skal have en højere løn, hedder det FCK, og det kommer ikke til at ske. Slet ikke når han har været helt tydeligt i sine meldinger om en retur til AGF.

Jeg har indtryk af, at rigtig mange herinde og i fodbolddebat generelt undervurderer en professionel fodboldspillers alsidighed.

Så stor forskel er der ikke på VB og VWB.

Jønsson ved godt, hvordan man forsvarer, og da han også er boldsikker og hurtig, er han prototypen på den slags spiller, jeg gerne ser som HCB.

At han så ovenikøbet er AGF'er, er jo bare en bonus.
 
At få Jønne ind som afløser for Dalsgaard er en foryngelse af holdet. Som jeg skrev før, kan han fint overtage Dalsgaards løn og få endnu mere udbetalt.

Hvis han skal have en højere løn, hedder det FCK, og det kommer ikke til at ske. Slet ikke når han har været helt tydeligt i sine meldinger om en retur til AGF.

Jeg har indtryk af, at rigtig mange herinde og i fodbolddebat generelt undervurderer en professionel fodboldspillers alsidighed.

Så stor forskel er der ikke på VB og VWB.

Jønsson ved godt, hvordan man forsvarer, og da han også er boldsikker og hurtig, er han prototypen på den slags spiller, jeg gerne ser som HCB.

At han så ovenikøbet er AGF'er, er jo bare en bonus.
For mig er det der et udtryk for at ønske om at få JJ til AGF for enhver pris og så bagefter prøve at finde en plads til ham. Det giver INGEN mening, at hente en 33/34-årig spiller til en høj løn, som har spillet midtbane hele sin karriere, for så at forsøge at omskole ham til forsvarer. Jeg kan på ingen måde se perspektivet i det.

Der hvor jeg kan se et argument for JJ er hvis vi kvalificerer os til noget europæisk. Så får vi brug for mere bredde og han kan fint indgå i en midtbanegruppe med NP, Solbakken og Yakob (plus måske et talent), som kan aflaste og supplere hinanden. Eller hvis man ikke kan blive enige om at forlænge med NP for så mangler vi numerisk også en ny mand.
 
At få Jønne ind som afløser for Dalsgaard er en foryngelse af holdet. Som jeg skrev før, kan han fint overtage Dalsgaards løn og få endnu mere udbetalt.

Hvis han skal have en højere løn, hedder det FCK, og det kommer ikke til at ske. Slet ikke når han har været helt tydeligt i sine meldinger om en retur til AGF.

Jeg har indtryk af, at rigtig mange herinde og i fodbolddebat generelt undervurderer en professionel fodboldspillers alsidighed.

Så stor forskel er der ikke på VB og VWB.

Jønsson ved godt, hvordan man forsvarer, og da han også er boldsikker og hurtig, er han prototypen på den slags spiller, jeg gerne ser som HCB.

At han så ovenikøbet er AGF'er, er jo bare en bonus.

I min optik skal vi gøre holdet yngre generelt. Det er for mig ikke nok bare at gøre det marginalt yngre ved at erstatte Dalle med en 33-årig.

JJ har aldrig gidet være forsvarsspiller. Han tjener antageligvis markant mere, end Dalsgaard gør (også selvom han er på forskerordning). Jeg er ikke sikker på, at JJ gider gå markant ned i løn for at spille i forsvaret. Men jeg er enig i, at han nok relativt hurtigt kan ‘genlære’ disciplinen at spille cb.

Jeg har omvendt indtryk af, at nogle herinde undervurderer, hvor stor forskel der er på forskellige positioner. Højer kan sikkert godt spille vwb. Men han kan ikke drible, og han har ingen nævneværdig fart. Når man spiller WB i vores system, skal man helst kunne levere gennembrud på kanterne på egen hånd. Det har jeg svært ved at se Højer gøre med hans spidskompetencer.

Jeg synes, det ligner, at ønsket om at hente Højer og JJ mere afspejler en romantisering af fortiden end en reel analyse af, hvad truppen mangler.
 
For mig er det der et udtryk for at ønske om at få JJ til AGF for enhver pris og så bagefter prøve at finde en plads til ham. Det giver INGEN mening, at hente en 33/34-årig spiller til en høj løn, som har spillet midtbane hele sin karriere, for så at forsøge at omskole ham til forsvarer. Jeg kan på ingen måde se perspektivet i det.

Der hvor jeg kan se et argument for JJ er hvis vi kvalificerer os til noget europæisk. Så får vi brug for mere bredde og han kan fint indgå i en midtbanegruppe med NP, Solbakken og Yakob (plus måske et talent), som kan aflaste og supplere hinanden. Eller hvis man ikke kan blive enige om at forlænge med NP for så mangler vi numerisk også en ny mand.
Jaså. Det er et ønske om at få et bedre mandskab gennem bedre spillere. I vores nuværende trup er kun Dalsgaard i nærheden af eller overgår Jønnes CV. Han spillede rigtig meget forsvar for AGF, før vi solgte ham alt for billigt.

Jeg vil gerne gentage, at jeg slet ikke kan se os sprænge lønrammen for en tidligere spiller som Jønsson. Skal han hjem, kender han selvfølgelig præmissen, og jeg vil langt hellere betale Jønne Dalsgaards løn, end jeg vil forlænge med Dalsgaard.

En ting, vi med lethed kan enes om, er, at der mangler bredde på midten, imø også som det ser ud for nuværende, men blot at anse Jønsson som en breddespiller i en klub som AGF er imø svært at forklare. Er han for gammel? Spillerne har aldrig været så veltrænede som nu, og han har aldrig døjet med skader.

@Uglen Du har jo en pointe ift WB, hvis man forventer endnu en Links. Jeg ser en evt. tilgang af Højer som en enorm styrkelse af bredden, hvilket flugter med den nuværende strategi, CV fører, hvor man har tre mand til to pladser på WB, og en enkelt af dem mere eller mindre kan betragtes som førstevalg på CB (Beijmo).

Polyvalente spillere med et vist niveau synes at være fremtiden for AGF, som det ser ud lige nu, og i den ligning passer både Højer og i særdeleshed Jønsson rigtig godt ind.

Her er en fin artikel om manden, hvor der står et par interessante ting, der taler ind i vores diskussion:

 
At få Jønne ind som afløser for Dalsgaard er en foryngelse af holdet. Som jeg skrev før, kan han fint overtage Dalsgaards løn og få endnu mere udbetalt.

Hvis han skal have en højere løn, hedder det FCK, og det kommer ikke til at ske. Slet ikke når han har været helt tydeligt i sine meldinger om en retur til AGF.

Jeg har indtryk af, at rigtig mange herinde og i fodbolddebat generelt undervurderer en professionel fodboldspillers alsidighed.

Så stor forskel er der ikke på VB og VWB.

Jønsson ved godt, hvordan man forsvarer, og da han også er boldsikker og hurtig, er han prototypen på den slags spiller, jeg gerne ser som HCB.

At han så ovenikøbet er AGF'er, er jo bare en bonus.


Spørgsmålet er vel i bund og grund, om Jens Jønsson ville fylde så meget i debatten, hvis han ikke havde en AGF-fortid. Havde han i stedet spillet sine ungdoms- og seniordage i f.eks. AaB eller OB, tror jeg ikke, at vi i samme omfang ville tale om ham som en naturlig kandidat til en central rolle i AGF anno 2026.

Derudover deler jeg fuldt ud synspunktet om, at vi ikke skal begynde at tilpasse systemet eller omdefinere roller for en spiller, der snart runder 33 år. Hvis han skal ind, skal det være fordi han passer direkte ind i den måde, vi ønsker at spille på – ikke omvendt.

Jeg vil gerne understrege, at jeg absolut ikke er fortaler for at hente Jens Jønsson tilbage. Men hvis den sportslige ledelse alligevel vurderer, at der er et match, mener jeg, at der bør være nogle klare forudsætninger: en relativt kort kontrakt, så klubben ikke binder sig for hårdt på den lange bane, og en aftale hvor han ikke er lønførende. Ellers risikerer vi at stå med en dyr løsning, der ikke bidrager til den ønskede foryngelse af truppen.
 
For mig er det der et udtryk for at ønske om at få JJ til AGF for enhver pris og så bagefter prøve at finde en plads til ham. Det giver INGEN mening, at hente en 33/34-årig spiller til en høj løn, som har spillet midtbane hele sin karriere, for så at forsøge at omskole ham til forsvarer. Jeg kan på ingen måde se perspektivet i det.

Der hvor jeg kan se et argument for JJ er hvis vi kvalificerer os til noget europæisk. Så får vi brug for mere bredde og han kan fint indgå i en midtbanegruppe med NP, Solbakken og Yakob (plus måske et talent), som kan aflaste og supplere hinanden. Eller hvis man ikke kan blive enige om at forlænge med NP for så mangler vi numerisk også en ny mand.
Medmindre man siger tak for denne gang til NP, fordi man vurdere at JJ er bedre end NP
 
Last edited:
Jaså. Det er et ønske om at få et bedre mandskab gennem bedre spillere. I vores nuværende trup er kun Dalsgaard i nærheden af eller overgår Jønnes CV. Han spillede rigtig meget forsvar for AGF, før vi solgte ham alt for billigt.

Jeg vil gerne gentage, at jeg slet ikke kan se os sprænge lønrammen for en tidligere spiller som Jønsson. Skal han hjem, kender han selvfølgelig præmissen, og jeg vil langt hellere betale Jønne Dalsgaards løn, end jeg vil forlænge med Dalsgaard.

En ting, vi med lethed kan enes om, er, at der mangler bredde på midten, imø også som det ser ud for nuværende, men blot at anse Jønsson som en breddespiller i en klub som AGF er imø svært at forklare. Er han for gammel? Spillerne har aldrig været så veltrænede som nu, og han har aldrig døjet med skader.

@Uglen Du har jo en pointe ift WB, hvis man forventer endnu en Links. Jeg ser en evt. tilgang af Højer som en enorm styrkelse af bredden, hvilket flugter med den nuværende strategi, CV fører, hvor man har tre mand til to pladser på WB, og en enkelt af dem mere eller mindre kan betragtes som førstevalg på CB (Beijmo).

Polyvalente spillere med et vist niveau synes at være fremtiden for AGF, som det ser ud lige nu, og i den ligning passer både Højer og i særdeleshed Jønsson rigtig godt ind.

Her er en fin artikel om manden, hvor der står et par interessante ting, der taler ind i vores diskussion:


Casper Højer er ikke polyvalent. I så fald skjuler han det rigtigt godt. Ifølge transfermarkt har han i sin karriere kun spillet 15 kampe, som ikke var på vb. Ingen af dem var som vwb. Han er udpræget venstreback.

Kahl er også en udmærket venstre back, men han er en dårlig løsning på wingbacken. Jeg kan ikke se pointen i, at vores backup på vwb skal være en relativ gammel, sikkert ret dyr venstreback, der aldrig har spillet positionen. Så hellere en ung, fremadstormende gut.

Ifølge transfermarkt har JJ siden AGF spillet 459 minutter som cb. Jeg vil ikke udelukke, at han godt kan genlære at spille positionen, men han har aldrig vist gjort det i et tremandsforsvar. Medmindre, han er meget billig, tror jeg lønkronerne er bedre brugt på en rigtig forsvarsspiller.

Edit: I det interview, du linker til, siger JJ endda selv, at han er udpræget 6er, dernæst 8er.
 
Det duer ikke at tælle pokal med. Der er for mange kampe mod for ringe hold…
Hvad har 2000+ minutter at gøre med, at nogle af holdene er for ringe?
Der blev skrevet han var for skadet de sidste par år - og jeg påpeger at det har han ikke været - og pludselig skal det kritiseres at han har mødt ringe hold?

Casper Højer er i god form, spiller masser, har ikke været meget skadet de sidste par år - og er en del af anførergruppen, og profil i en fin liga.
Selvfølgelig ville han være sportslig aktuel for AGF.
 
Hvad har 2000+ minutter at gøre med, at nogle af holdene er for ringe?
Der blev skrevet han var for skadet de sidste par år - og jeg påpeger at det har han ikke været - og pludselig skal det kritiseres at han har mødt ringe hold?

Casper Højer er i god form, spiller masser, har ikke været meget skadet de sidste par år - og er en del af anførergruppen, og profil i en fin liga.
Selvfølgelig ville han være sportslig aktuel for AGF.
Han har spillet ca 20 ud af 34 ligakampe. Det efterlader god plads til at være skadet…
 
Han har spillet ca 20 ud af 34 ligakampe. Det efterlader god plads til at være skadet…
Jeg fortalte han havde spillet over 2000 minutter i ligaen sidste to år....
Det er mere end fx Gift Links, NP, Arnstad og Kahl.

Min pointe er, at Højer IKKE har haft "mange skader" de sidste par år.
Det narrativ skal dø.

Han havde problemer tidligere - men ikke de sidste 2 år.
 

Latest posts

Back
Top