Jaså. Det er et ønske om at få et bedre mandskab gennem bedre spillere. I vores nuværende trup er kun Dalsgaard i nærheden af eller overgår Jønnes CV. Han spillede rigtig meget forsvar for AGF, før vi solgte ham alt for billigt.
Jeg vil gerne gentage, at jeg slet ikke kan se os sprænge lønrammen for en tidligere spiller som Jønsson. Skal han hjem, kender han selvfølgelig præmissen, og jeg vil langt hellere betale Jønne Dalsgaards løn, end jeg vil forlænge med Dalsgaard.
En ting, vi med lethed kan enes om, er, at der mangler bredde på midten, imø også som det ser ud for nuværende, men blot at anse Jønsson som en breddespiller i en klub som AGF er imø svært at forklare. Er han for gammel? Spillerne har aldrig været så veltrænede som nu, og han har aldrig døjet med skader.
@Uglen Du har jo en pointe ift WB, hvis man forventer endnu en Links. Jeg ser en evt. tilgang af Højer som en enorm styrkelse af bredden, hvilket flugter med den nuværende strategi, CV fører, hvor man har tre mand til to pladser på WB, og en enkelt af dem mere eller mindre kan betragtes som førstevalg på CB (Beijmo).
Polyvalente spillere med et vist niveau synes at være fremtiden for AGF, som det ser ud lige nu, og i den ligning passer både Højer og i særdeleshed Jønsson rigtig godt ind.
Her er en fin artikel om manden, hvor der står et par interessante ting, der taler ind i vores diskussion:
Jens Jønsson fortæller om vilde kampe sydpå, et stort bud fra en dansk klub og det evigt varme forhold til Aarhus og AGF.
ksdh.dk