Kunne være lækkert med en Bisseck-type. Sorry to say, men de spiller altså ikke i Superligaen, med mindre vi finder en med Bissecks (skades)historie.
Kahl er ligeså hurtig som Tchamche i topfart.
Kahl har 3. flest bolderobringer i sæsonen, kun overgået af Beijmo og NP.
Han har 3. flest clearinger, kun ovegået af TingAir, og Dalle.
Han har 6. flest vundne dueller langs jorden. Kun overgået af midtbanespillere, Arnstad, Links, Bech, Poulsen og Carstensen
Af de 7 luftdueller han har været involveret i, indtil videre, har han vundet de 3. (For kontekst, Beijmo har 12, vundet 5, Ting har 41 og vundet de 25).
Så han har udfordringer når bolden bliver spillet højt over ham. Men han har, imo, sin bedste sæson nogensinde. Hans impact i den offensive opbygning er høj klasse synes jeg. Oveni at han rent faktisk har en god venstre indlægsfod og afleveringsfod. Og så lever jeg med han ikke er en Bisseck bæst-type.
Det synes jeg netop det gør
Kahl har 89,3 % succesfuld afleveringer, kun overgået af TingAir (91,8 %). (Solbakken har 100 % men han har kun haft afleveringer). Så du taler imod bedre vidende når du siger han ikke er god til at aflevere
Og denne stat forneden gør at jeg synes hans offensive kvaliteteter opvejer for han ikke er udpræget centerbacktype:
Klart nr. 1, i succesfulde afleveringer på modstanderens banehalvdel. 192 stk. Samme antal som Links. Og min øjetest siger mig også, han er langt mere involveret i siderummet med Links, i modsætning til i modsatte side. Det vil jeg gerne bibeholde da det taler til hans force, og gør os mere farlig, end en "stillestående" back type.