New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 452K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Tak

Hvad står der om Callø og AJ
Det er aftalt med Aarhus Fremad, at Callø deltager i AGF’s fysiske træning, (så der mener de nok ikke at Fremad har de nødvendige faciliteter). AJ bliver ikke nævnt, andet end at Callø skal se det som et klap på skulderen, at det er ham der sendes ud for at få fast spilletid, imens AJ nok ikke kommer til at spille meget i denne sæson.

Last edited:
1-års kontraktforlængelse til minimum samme løn incoming.
Jeg håber du har ret, men hvis rygterne om at PM og familien var klar på et eventyr med fodbolden, så er det oplagte jo at forfølge den når han er transferfri til sommer og han ikke er afhængig af en transfer for at få det.

Så jeg tror han lader kontrakten løbe ud og tager et år eller to et eksotisk sted med familien (og måske får fyldt lidt ekstra på opsparingen) inden fodboldpensionen kalder.

Det han sagde var faktisk, at agf kun har Tingager i truppen som brugbar rendyrket centerforsvar. Ikke at det som sådan var et problem at at yderstopperne var omvendte backs, men at det kan blive problematisk kun at have Tingager. Derfor ville han se sig om efter en kvalitetsforsvarsspiller til en af yderstopperne. Det kan jeg sådan set godt give ham ret i. Problemet bliver jo virkelig synligt hvis Tingager bliver skadet i et par måneder.
Jeg er nød til at grave den her frem igen, for jeg kom til at høre noget af optakten til runden og der gentog KEP altså at han ikke synes det var så godt at man skulle bruge backs centralt. Han ville velsagtens selv sætte tre tunge hovedstødsstærke spillere derind.

Jeg er nød til at grave den her frem igen, for jeg kom til at høre noget af optakten til runden og der gentog KEP altså at han ikke synes det var så godt at man skulle bruge backs centralt. Han ville velsagtens selv sætte tre tunge hovedstødsstærke spillere derind.
Når det eneste værktøj man har er en hammer, er alting et søm...

Og jeg giver ham ret. Jeg synes det er ret åbenlyst at Kahl ikke er centerforsvarer. Hans placeringsevne efterlader meget at ønske, og der er for tit problemer i hans side. Ikke at jeg vil have en tung hovedsstødsstærk spiller dernede, men en mere naturlig centerforsvarer vil være et kæmpe plus. Kahl er i mine øjne vores svageste led. Og det siger alligevel en del når man tænker på målmandssituationen og oppe foran hvor vi kun har én angriber der er god nok.

Og jeg giver ham ret. Jeg synes det er ret åbenlyst at Kahl ikke er centerforsvarer. Hans placeringsevne efterlader meget at ønske, og der er for tit problemer i hans side. Ikke at jeg vil have en tung hovedsstødsstærk spiller dernede, men en mere naturlig centerforsvarer vil være et kæmpe plus. Kahl er i mine øjne vores svageste led. Og det siger alligevel en del når man tænker på målmandssituationen og oppe foran hvor vi kun har én angriber der er god nok.
Blot har KEP ikke fattet, at trenden er omskoling af backs til centerbacks pga. større agilitet, bedre pasningsevner mv.
Bortset fra det, så er jeg helt enig mht. Kahl. Bundniveauet i den defensive del og placeringerne er for lavt. Havde klart håbet og forventet, at vi hentede en venstrebenet forsvarsspiller - om ikke andet til at konkurrere om pladsen.
Hvis Kahl bliver skadet nu - så spiller vi vel Beijmo (endnu mere) ude af position.

Blot har KEP ikke fattet, at trenden er omskoling af backs til centerbacks pga. større agilitet, bedre pasningsevner mv.
Bortset fra det, så er jeg helt enig mht. Kahl. Bundniveauet i den defensive del og placeringerne er for lavt. Havde klart håbet og forventet, at vi hentede en venstrebenet forsvarsspiller - om ikke andet til at konkurrere om pladsen.
Hvis Kahl bliver skadet nu - så spiller vi vel Beijmo (endnu mere) ude af position.
Mon ikke han har fattet det, men det er jo ikke pointen her. Han siger at vi ikke er stærke nok i centerforsvaret bla. fordi vi spiller med backs. Og med Kahl er det netop der problemet ligger - han har ikke intuitonen som centerforsvarer og der er ret tydeligt. Det synes jeg ikke hans agilitet opvejer. Jeg tror godt man kan finde en centerforsvarer der også kan noget frem i banen. Man behøver ikke have været back for at være hurtig, hvilket Kahl ikke engang er, eller god til at aflevere :)

Lyt aldrig til KEP. Det vil være mig råd herfra.

Hvis man vil have en 3 back kæde til at fungere, så er det værste du kan gøre at sætte en klassisk stopper til at spille yderstopper. Forestil jer fx. hvad der ville ske, hvis vi havde Tingager til at spille en af de pladser? Det vil simpelthen være ødelæggende for spillet, og vi ville blive alt for nemme at presse og så ender man i en bagkæde med fem spillere og vil have utrolig svært ved at spille sig ud af det tryk.

Se bare på landsholdet hvor elendigt det blev med Jannik Vestergaard og Joachim Andersen som yderstoppere.

Hvis man vil have en 3 back kæde til at fungere, så er det værste du kan gøre at sætte en klassisk stopper til at spille yderstopper. Forestil jer fx. hvad der ville ske, hvis vi havde Tingager til at spille en af de pladser? Det vil simpelthen være ødelæggende for spillet, og vi ville blive alt for nemme at presse og så ender man i en bagkæde med fem spillere og vil have utrolig svært ved at spille sig ud af det tryk.

Se bare på landsholdet hvor elendigt det blev med Jannik Vestergaard og Joachim Andersen som yderstoppere.
Det kommer an på hvordan man bruger sine wingbacks og stoppere i sådan et system.

Juventus vandt 8 titler med Barzagliai, Bonucci og Chellini som de tre stoppere.

Ok, hvis det er det der er argumentet så fint. En Tingager-type skal naturligvis ikke spille der, og det er næppe det KEP efterspørger. KEP har såmænd mange gode pointer og analyser, hvis man kan fralægge det had som mange tilsyneladende har. Programmets format gør at de skal være lidt smarte og diskutere på den måde, men det betyder ikke, at han ikke har nogle gode pointer og anskuelser.

Men så forestil dig, hvis vi havde Bisseck i stedet for Kahl. Det er altså også muligt at finde forsvarsspillere der er gode venner med bolden og hurtig. Det behøver man ikke have været back for at spille. Og Kahl er jo ikke engang hurtig. Selvfølgelig kan man finde en forsvarsspiller, der kan spille pladsen uden at være samme slags spiller som Tingager. En Slotsager lignede en oplagt kandidat, men måske mere til højre side. Han har endnu ikke spillet for Verona siden han skiftede tilbage i januarvinduet. De betalte kun 1 mio. euro, så ham kunne jeg godt se for mig være en interessant signing, hvis Verona og ham selv bliver enige om at det ikke var det rigtige match. Han viste nogle rigtig fine forudsætninger for at være en god forsvarsspiller ved siden af en dominerende figur som Tingager.

Det kommer an på hvordan man bruger sine wingbacks og stoppere i sådan et system.

Juventus vandt 8 titler med Barzagliai, Bonucci og Chellini som de tre stoppere.
Det hjælper også gevaldigt at have så gode spillere at de kunne klare sig uden støtte fra resten af holdet mere eller mindre.

Det hjalp også at modstanden i Serie A ikke er den bedste week in week out.

Som jeg husker det så klarede det Juve hold sig heller ikke så godt i CHL...

Det hjælper også gevaldigt at have så gode spillere at de kunne klare sig uden støtte fra resten af holdet mere eller mindre.

Det hjalp også at modstanden i Serie A ikke er den bedste week in week out.

Som jeg husker det så klarede det Juve hold sig heller ikke så godt i CHL...
Nej, der var 4 kvartfinaler mod bl.a. Bayern og Real Madrid og så en tabt finale til Barcelona.

Men hele systemet var sat op til, at have tre normale midterstopperen, "opgive" kanterne, og lade dem forsvarer felt ved høje indlæg.

Men så forestil dig, hvis vi havde Bisseck i stedet for Kahl. Det er altså også muligt at finde forsvarsspillere der er gode venner med bolden og hurtig. Det behøver man ikke have været back for at spille. Og Kahl er jo ikke engang hurtig.
Kunne være lækkert med en Bisseck-type. Sorry to say, men de spiller altså ikke i Superligaen, med mindre vi finder en med Bissecks (skades)historie.
Kahl er ligeså hurtig som Tchamche i topfart.
Kahl har 3. flest bolderobringer i sæsonen, kun overgået af Beijmo og NP.
Han har 3. flest clearinger, kun ovegået af TingAir, og Dalle.
Han har 6. flest vundne dueller langs jorden. Kun overgået af midtbanespillere, Arnstad, Links, Bech, Poulsen og Carstensen
Af de 7 luftdueller han har været involveret i, indtil videre, har han vundet de 3. (For kontekst, Beijmo har 12, vundet 5, Ting har 41 og vundet de 25).

Så han har udfordringer når bolden bliver spillet højt over ham. Men han har, imo, sin bedste sæson nogensinde. Hans impact i den offensive opbygning er høj klasse synes jeg. Oveni at han rent faktisk har en god venstre indlægsfod og afleveringsfod. Og så lever jeg med han ikke er en Bisseck bæst-type.

Mon ikke han har fattet det, men det er jo ikke pointen her. Han siger at vi ikke er stærke nok i centerforsvaret bla. fordi vi spiller med backs. Og med Kahl er det netop der problemet ligger - han har ikke intuitonen som centerforsvarer og der er ret tydeligt. Det synes jeg ikke hans agilitet opvejer.
Det synes jeg netop det gør :)

Jeg tror godt man kan finde en centerforsvarer der også kan noget frem i banen. Man behøver ikke have været back for at være hurtig, hvilket Kahl ikke engang er, eller god til at aflevere :)
Kahl har 89,3 % succesfuld afleveringer, kun overgået af TingAir (91,8 %). (Solbakken har 100 % men han har kun haft afleveringer). Så du taler imod bedre vidende når du siger han ikke er god til at aflevere ;)

Og denne stat forneden gør at jeg synes hans offensive kvaliteteter opvejer for han ikke er udpræget centerbacktype:
Klart nr. 1, i succesfulde afleveringer på modstanderens banehalvdel. 192 stk. Samme antal som Links. Og min øjetest siger mig også, han er langt mere involveret i siderummet med Links, i modsætning til i modsatte side. Det vil jeg gerne bibeholde da det taler til hans force, og gør os mere farlig, end en "stillestående" back type.

Kunne være lækkert med en Bisseck-type. Sorry to say, men de spiller altså ikke i Superligaen, med mindre vi finder en med Bissecks (skades)historie.
Kahl er ligeså hurtig som Tchamche i topfart.
Kahl har 3. flest bolderobringer i sæsonen, kun overgået af Beijmo og NP.
Han har 3. flest clearinger, kun ovegået af TingAir, og Dalle.
Han har 6. flest vundne dueller langs jorden. Kun overgået af midtbanespillere, Arnstad, Links, Bech, Poulsen og Carstensen
Af de 7 luftdueller han har været involveret i, indtil videre, har han vundet de 3. (For kontekst, Beijmo har 12, vundet 5, Ting har 41 og vundet de 25).

Så han har udfordringer når bolden bliver spillet højt over ham. Men han har, imo, sin bedste sæson nogensinde. Hans impact i den offensive opbygning er høj klasse synes jeg. Oveni at han rent faktisk har en god venstre indlægsfod og afleveringsfod. Og så lever jeg med han ikke er en Bisseck bæst-type.

Det synes jeg netop det gør :)

Kahl har 89,3 % succesfuld afleveringer, kun overgået af TingAir (91,8 %). (Solbakken har 100 % men han har kun haft afleveringer). Så du taler imod bedre vidende når du siger han ikke er god til at aflevere ;)

Og denne stat forneden gør at jeg synes hans offensive kvaliteteter opvejer for han ikke er udpræget centerbacktype:
Klart nr. 1, i succesfulde afleveringer på modstanderens banehalvdel. 192 stk. Samme antal som Links. Og min øjetest siger mig også, han er langt mere involveret i siderummet med Links, i modsætning til i modsatte side. Det vil jeg gerne bibeholde da det taler til hans force, og gør os mere farlig, end en "stillestående" back type.
Min sætning kom forkert ud. Jeg hentydede kun til at Kahl ikke er hurtig. Det med afleveringer var ikke møntet på Kahl. Det var faktisk en tilkendegivelse af at Kahl er god til at aflevere, fordi han er opflasket som back. Prøv at læs sætningen igen :) Det indskudte omkring Kahl er blot i forhold til farten. Men jeg mener godt man kan finde en centerforsvarer der også kan aflevere og som er hurtig. At Kahl er lige så hurtig som Tchamche i topfart siger ikke så meget. Eksplosivitet siger mere, og mit indtryk er, at Kahl er langsom til at komme op i fart. Jeg er helt enig i, at afleveringer nok er hans force, men jeg synes han er for dårlig i placeringsevnen og det som regel er i venstre side af forsvaret at det går galt.

Det er ikke første sted jeg vil opgradere. Her er målmand og angriber trods alt vigtige pga. alderen hos JH og PM, men det er en position jeg synes vi kan blive bedre på. Det kommer måske helt af sig selv hvis Kahl ikke vil forlænge. Jeg har dog svært ved at se klubber på højere niveau end AGF give ham en kontrakt,

Latest posts

Back