New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Men han har jo trænet regelmæssigt og deltaget i en kamp
Det må du vel gerne uden spillercertifikat (i hvert fald i dén type kamp, som @mph påpeger). Til gengæld måtte han det næppe, hvis han står helt uden arbejdstilladelse - det synes jeg i hvert fald, har været reglerne før.

Det er dog muligt (og sandsynligt), at han sideløbende kan være på sin 3-måneders prøvekontrakt, mens der arbejdes på at få en fast kontrakt i orden. Uanset hvor blokeringen (kontraktforhold, arbejdstilladelse, spillercertifikat, mv) så måtte være.

Det må du vel gerne uden spillercertifikat (i hvert fald i dén type kamp, som @mph påpeger). Til gengæld måtte han det næppe, hvis han står helt uden arbejdstilladelse - det synes jeg i hvert fald, har været reglerne før.

Det er dog muligt (og sandsynligt), at han sideløbende kan være på sin 3-måneders prøvekontrakt, mens der arbejdes på at få en fast kontrakt i orden. Uanset hvor blokeringen (kontraktforhold, arbejdstilladelse, spillercertifikat, mv) så måtte være.
Jeg er med på reglerne.

Det der er underligt er, at han er med mod Randers’ reserve i juli, men ikke i andre lignende kampe - som f.eks den i onsdags.

Jeg er med på reglerne.

Det der er underligt er, at han er med mod Randers’ reserve i juli, men ikke i andre lignende kampe - som f.eks den i onsdags.
Det kan være noget forhandlingstaktik fra CV, man skal ikke give en agent så meget som en lillefinger, så hvis han lige pludselig brænder igennem, må det godt være efter der er skrevet under.

Jeg vil give vores transfervindue 8 med til op(gamle skala)
Jeg synes det trækker rigtig meget op at vi har skilt os af med rigtig mange spillere som med al respekt nok aldrig bliver super liga profiler, jeg er stadig lidt trist over Duelund.
Vi har mister vores to nok største profiler. Men indtil videre synes jeg faktisk ikke vi mangler MA, det bliver nok værre med MEM.
Jeg kan sagtens følge tankegangen og er ikke voldsomt uenig.

På ud-siden er jeg positivt overrasket over MA ikke har gjort mere ondt. Det er en cadeau til JP at han har lagt spillet om, så der kommer mere andre steder fra. Jeg har i den forbindelse set bud på at MA var overvurderet. Det er jeg uenig i, men jeg er meget enig i han ikke er specielt savnet - lige pt.

Jeg er ikke helt skarp i det, men AGF virker til at være gået fra individuel chanceskabelse - Anderson og Links får holdets offensiv på ryggen og må skabe noget. Til 'systemisk chanceskabelse', hvor man bygger det generelt ind.

Ind-siden har ikke gjort den store forskel endnu, selvom to af dem har været i klubben til alle kampe. Carstensen har set ok ud, og så leveret fremragende mod en svag modstander.

De øvrige ud ser fornuftigt ud, der var ikke meget AGF-fremtid i dem, og Callø havde bedst af udleje.
Med de positive brillar så har vi potentielt fået 3 superliga profiler ind mens vi har mistet to, jeg kan godt lide ideen om at købe bevist kvalitet, det synes jeg trækker op i bedømmelsen.
Som mange har nævnt, så manglede jeg et har spillere, det kunne fint være nogle talenter a la Julius Beck eller de der Mali drenge, det kan jo stadigvæk ske.

At vi intet har købt ind som Links back-up kan antyde vi skifter opstilling ellers virker det besynderligt(jeg har læst CV mener Beijmo og Carstensen kan spille der)

Det virker ikke super afklaret.

Jeg synes hans [Callø] udlejning gør os lidt for sårbare i forhold til skader.

Det som er kommet ind virker lovende
Mange er kommer videre, men som mange har nævnt så virker vi meget sårbare på flere positioner.
8 ⤴️
Det er her jeg synes det bliver mere vanskeligt.

For et år siden fik man en glimrende start, inkl kampe mod FCM og K. I år gav det en sejr i Parken, men det var mindre overbevisende end nederlaget for et år siden (AGF ville tabe den kamp 9 af 10 gange, og fra 3-0 kun holde hjem 2-3 af 10 gange). FCM-kampen var bedre i den gode perioder, men i 2. Halvleg var FCM bedst. I år var FCM pressede det meste af kampen. Det øvrige kampe er mod svage hold hvor Randers virker ved siden af sig selv.

Vi mangler testen når AGF er analyseret og modstanderen er forberedt, hvilket passer med at være her efter pausen.

Det gode er, der ikke er så frygteligt mange kampe til vinterpausen, så selv hvis det kikser er der ikke så lang tid til man kan justere (men stadig en del points).

Der er solgt for mange penge og kun brugt en lille andel på indkøb. Vinduet har mest karakter af at udskyde problemet til senere -
Jesper Hansen og Dalsgaard? ... det ser vi på senere. Serra og Badji? Lad mig vende tilbage på dem
Kahl og Beijmo ... der kommer en god løsning i morgen
Venstre wingback?... tjaeh bum bum.
Carstensen og Jørgensen? Ja, nu er de her i hvert fald én sæson.

Hvis jeg skulle op på 8, ville jeg gerne se noget adresseret. Ikke det hele, det ville være en voldsom opgave. Men forudsætningen er så gunstig med de mange mio for MA og MEM, og to på leje ind.

Solbakken ligner et fint køb, selvom han lyder mere som en 'bag bolden' end 'med bold' og 'uden bold'-type. Det vil være tåbeligt at sælge MEM og erstatte ham med en afløser for NP. Det skal nok gå og de kan sikkert rette ham til, men hvis jeg var mere skeptisk ville jeg se udfordringer i CVs udtalelser. Nu stoler jeg på ham og derfor er jeg langt mere afslappet.

Truppen er slanket og der er kommet kvalitet ind. Men forudsætningerne har været gunstige og derfor er jeg på et 7-tal.

På ud-siden er jeg positivt overrasket over MA ikke har gjort mere ondt. Det er en cadeau til JP at han har lagt spillet om, så der kommer mere andre steder fra. Jeg har i den forbindelse set bud på at MA var overvurderet. Det er jeg uenig i, men jeg er meget enig i han ikke er specielt savnet - lige pt.

Jeg er ikke helt skarp i det, men AGF virker til at være gået fra individuel chanceskabelse - Anderson og Links får holdets offensiv på ryggen og må skabe noget. Til 'systemisk chanceskabelse', hvor man bygger det generelt ind.

Ind-siden har ikke gjort den store forskel endnu, selvom to af dem har været i klubben til alle kampe. Carstensen har set ok ud, og så leveret fremragende mod en svag modstander.

De øvrige ud ser fornuftigt ud, der var ikke meget AGF-fremtid i dem, og Callø havde bedst af udleje.

For et år siden fik man en glimrende start, inkl kampe mod FCM og K. I år gav det en sejr i Parken, men det var mindre overbevisende end nederlaget for et år siden (AGF ville tabe den kamp 9 af 10 gange, og fra 3-0 kun holde hjem 2-3 af 10 gange). FCM-kampen var bedre i den gode perioder, men i 2. Halvleg var FCM bedst. I år var FCM pressede det meste af kampen. Det øvrige kampe er mod svage hold hvor Randers virker ved siden af sig selv.

Vi mangler testen når AGF er analyseret og modstanderen er forberedt, hvilket passer med at være her efter pausen.

Det gode er, der ikke er så frygteligt mange kampe til vinterpausen, så selv hvis det kikser er der ikke så lang tid til man kan justere (men stadig en del points).

Der er solgt for mange penge og kun brugt en lille andel på indkøb. Vinduet har mest karakter af at udskyde problemet til senere -
Jesper Hansen og Dalsgaard? ... det ser vi på senere. Serra og Badji? Lad mig vende tilbage på dem

Hvis jeg skulle op på 8, ville jeg gerne se noget adresseret. Ikke det hele, det ville være en voldsom opgave. Men forudsætningen er så gunstig med de mange mio for MA og MEM, og to på leje ind.

Solbakken ligner et fint køb, selvom han lyder mere som en 'bag bolden' end 'med bold' og 'uden bold'-type. Det vil være tåbeligt at sælge MEM og erstatte ham med en afløser for NP. Det skal nok gå og de kan sikkert rette ham til, men hvis jeg var mere skeptisk ville jeg se udfordringer i CVs udtalelser. Nu stoler jeg på ham og derfor er jeg langt mere afslappet.

Truppen er slanket og der er kommet kvalitet ind. Men forudsætningerne har været gunstige og derfor er jeg på et 7-tal.
Det kan godt være der kun er 11 kampe inden næste vindue, men det er - trods alt - flere end normalt.
Samt - forhåbentlig - 4 pokalkampe

Det bliver rigtig spændende om modstanderne kan løse de udfordringer vi har givet dem. Jeg håber sådan, at 👇👇 er mere bæredygtigt.

Umiddelbart tænker jeg at systemisk chanceskabelse må give flere udfordringer end to individuelle spillere.

Mon ikke JP har et geværgreb eller to, hvis modstanderne begynder at få lukket nogle af hullerne og nu får han også et par ekstra uger, til at forberede holdet på hvad han gerne vil fremadrettet. Indtil videre har han virket rigtig fornuftig taktisk og evnet hurtigt at omstille holdet samt få dem til at tage mod ændringer undervejs.

Det er ikke sådan at være AGF-fan og sidste sæson sidder i baghovedet - man frygter hele tiden en gentagelse:rolleyes:

Det bliver rigtig spændende om modstanderne kan løse de udfordringer vi har givet dem. Jeg håber sådan, at 👇👇 er mere bæredygtigt.

Umiddelbart tænker jeg at systemisk chanceskabelse må give flere udfordringer end to individuelle spillere.

Mon ikke JP har et geværgreb eller to, hvis modstanderne begynder at få lukket nogle af hullerne og nu får han også et par ekstra uger, til at forberede holdet på hvad han gerne vil fremadrettet. Indtil videre har han virket rigtig fornuftig taktisk og evnet hurtigt at omstille holdet samt få dem til at tage mod ændringer undervejs.

Det er ikke sådan at være AGF-fan og sidste sæson sidder i baghovedet - man frygter hele tiden en gentagelse:rolleyes:
Frygter altid mest en gentagelse af 6, 10, 14 ...

I forhold til MA endnu en Kudus for Paafugls analogien!

Jeg antager at de to Silkeborg drenge bliver hentet permanent, medmindre de flopper helt vildt.
JEg frygter faktisk lidt at Beijmo stadaigvaek kan vaere paa vej videre, er der ikke vinduer aabne flere steder endnu??

Kahlen tror jeg vi forlaenger med.

Serra & Badjii bliver nok haengende, paa saadan en maerkelig maade er jurien stadig lidt ude med de to.

JEg har altid taenkt at det paa mange maader giver mere mening at tilfoeje spillere i vintervinduet qua den laengere opstart, det bliver hurtigt forhasten i sommeren, med en saeson som allerede er i igang, men der er nok en masse dynamikker med klubber som toever med at saelge midt i saesonen.

Jeg forventer at Dalsgaard ikke bliver forlaenget, men det tror fx at vi goer med NP.
JH & PM skal jo fases ud stille og roligt, men specielt Mortensen har jo gjort det rigtig fint saa maake der kan presses nogle flere maaneder ud af hans gamle fodbold krop.
JEg ser et efteraar som kan gaa temeligt galt, ved uheldige skader og karentaener, men med lidt held kan det ogsaa ende rigtig fint, hvis omstandighederne goer at Kevin, Solbakken og NP skal deles om spilletiden.
At der ikke er kommet et back-up til linxen kan jeg stadigvaek kun se som en ide om at skifte opstilling eller i hvert fald veksle opstillinger.

Egentligt burde vi evaluere transfervinduet fra sidste sommer nu med perspektiv i hojere grad end det netop overstaeede.

Jeg var i tvivl, men internettet er desværre fuldt med trolle og idioter..

Han er idiot, se hans indlæg fra transferdeadline - Han lavede en ny post med bavl hver halve time - Svært at tage en seriøs der først rygter Bundu til AGF, og også påstår Nestrup var at se AGF spille imod Fredericia, selvom FCK spillede lige efter vores kamp- Han er en troll fra 8.A der har alt for meget fritid.

Det er en af Stokes utallige profiler. Du kan ofte genkende dem ved mærkelig profilbillede og navn samt racistiske og homofobiske posts.

Der er jeg slet ikke men vil meget gerne med i top 6 (selvom det måske er en mellemsæson).

Vi bør være for gode, til at nedrykning er et tema.
Det var OB også i 1998 (?) ligesom vi burde have været det i 2010.
De meget lidt imponerende hold vi havde omkring årtusindskiftet sidder også stadig i mig. Og det siger jeg selvfølgelig med al mulig respekt for store AGF-spillere som Anders Bjerre, Michael Nonbo, Nocko Jockovic, Ken Martin osv.

På kort sigt er jeg mest spændt/bekymret/nervøs for hvad MEMs salg gør ved vores sportslige udtryk.
På længere sigt, hvordan vi bærer os ad med det generationsskifte der kommer på holdets bærende pladser i de kommende to-tre sæsoner.

På kort sigt er jeg mest spændt/bekymret/nervøs for hvad MEMs salg gør ved vores sportslige udtryk.
På længere sigt, hvordan vi bærer os ad med det generationsskifte der kommer på holdets bærende pladser i de kommende to-tre sæsoner.
Det sidste er også det, der bekymrer mig mest - og den bekymring kan ikke helt skilles fra salget af MEM. Det handler ikke kun om at benytte andre og yngre spillere, men også om at etablere et nyt hierarki bygget op om en ny stamme.

Mads Emil var jo den oplagte arvtager at overdrage nøglerne til holdet til. Hvem skal nu tage den rolle? Arnstad og Beijmo er oplagte kandidater, men Arnstad er ikke i klubben om 24 måneder, medmindre han rammer en mur (og så kan det også være mindre attraktivt), og Beijmo kan meget vel være væk allerede før det. Hvem så?

Det sidste er også det, der bekymrer mig mest - og den bekymring kan ikke helt skilles fra salget af MEM. Det handler ikke kun om at benytte andre og yngre spillere, men også om at etablere et nyt hierarki bygget op om en ny stamme.

Mads Emil var jo den oplagte arvtager at overdrage nøglerne til holdet til. Hvem skal nu tage den rolle? Arnstad og Beijmo er oplagte kandidater, men Arnstad er ikke i klubben om 24 måneder, medmindre han rammer en mur (og så kan det også være mindre attraktivt), og Beijmo kan meget vel være væk allerede før det. Hvem så?
Jeg deler den bekymring.
Tingager kunne nok godt tage over i en overgangsperiode, evt. sammen med Polle.
Jeg antager her, at Paddy og JH er de første to, til at blive erstattet af yngre kræfter.
Dalsgaard ryger nok i samme ombæring, men han er ikke på samme måde kulturbærer og helt central, selvom han nok heller ikke just er vandbærer.
Det kunne ske allerede til sommer, at de tre smutter.

Så har vi 1-2 sæsoner derfra, til at finde en mere permanent anfører og etablere en ny ledergruppe.

Latest posts

D
Replies
749
Views
50K
Back