New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Sjov udvikling med Bech også.

han har godt delt vandene herinde de sidste mange måneder. Men nu ligner han en decideret profil i ligaen

Han startede på samme måde i sidste sæson og derefter scorede han 2 mål i de sidste 20 kampe. Det var fald sammen med holdet men han bliver vild, hvis han kan holde niveauet over sæsonen👌

Positivt der ikke er sket noget over natten. Hvis MEM aftalen med FCK var på plads og bare afventede kampen i går, var handlen nok meldt ud. Så nu må vi bare håbe CV har slukket telefonen og tager en fridag...

De skal vel lige have lægetjekket overstået her til morgen😉

Ærgerligt hvis det sker men der er bare et par klubber som er over os i fødekæden. På trods af JN’s tidligere udtalelser omkring salg internt i superligaen, så tænker jeg et bud på ca 5 mio euro er stort nok til vi giver os. Det vil ikke være normalt vi kan sælge en spiller i den alder til så stort et beløb.

CV/JN kan selvfølgelig sidde og håbe der kommer en udenlandsk klub ind fra højre men det er måske ikke så sandsynligt. Handlen indigo selv vil svække os og forstærke fck i flere år frem - den virker oplagt for dem og prisen bør ikke afskrække.

Til gengæld var Kannegaard, Anker, Sauer og Haugen alle udlejet lige inden de blev solgt, så deres skifte gjorde ikke truppen mindre, Klaesson blev lejet i et halvt år, fordi Wahlstedt var langtidsskadet, derudover er Luka Callø, Frederik Emmery og Stefen Tchamche alle rykket op fra akademiet, så truppen består lige nu af 25 spillere, i sidste sæson var tallet 28, så der er trods alt kun en difference på 3 spillere ikke 9.
Klaesson blev nu hentet transferfrit (han stod uden kontrakt, måske af en årsag) og han indbragte også en mindre salgssum, da han forsvandt igen.

Ellers er jeg egentligt helt enig i forhold til det daglige/sportslige, men jeg synes stadigt, at det er ret vildt, hvis AGF har ni mand* færre på seniorkontrakt end ved CVs tiltræden for knap ni måneder siden.

*11 ud, Emmery og Tchamche op (Callø er vel ikke så meget rykket op som tilbage fra udleje).

Klaesson blev nu hentet transferfrit (han stod uden kontrakt, måske af en årsag) og han indbragte også en mindre salgssum, da han forsvandt igen.

Ellers er jeg egentligt helt enig i forhold til det daglige/sportslige, men jeg synes stadigt, at det er ret vildt, hvis AGF har ni mand* færre på seniorkontrakt end ved CVs tiltræden for knap ni måneder siden.

*11 ud, Emmery og Tchamche op (Callø er vel ikke så meget rykket op som tilbage fra udleje).
Jeg tjekkede lige igen, og med Tobias Bachs skifte er der kun 24 spillere tilbage i truppen, Det er for lidt, særligt fordi vi virker for tunge i højre forsvarsside, med både Dalsgaard, Abbew, Mølgaard, Callø og Beijmo. Hvis Mølgaard er kommet over sin skade, så kan det godt give mening at skille sig af med Abbew og Dalsgaard, men det er jo nok desværre Beijmo der ryger, og det giver til gengæld ingen mening, med mindre JP vil bruge Mølgaard på samme måde.

Derudover er Paddy, Serra, Badji og Tchamche nok også en spiller for meget i angrebet, så truppen er ikke helt perfekt endnu, og spørgsmålet er om den når at blive det i dette vindue?

Måske skriver CV med ham Mo Camara fra Mali, der har trænet med i en lille måned, han kunne måske være den spiller der både kan spille VCB og VWB?

• Like
Reactions: cph
Han startede på samme måde i sidste sæson og derefter scorede han 2 mål i de sidste 20 kampe. Det var fald sammen med holdet men han bliver vild, hvis han kan holde niveauet over sæsonen👌

De skal vel lige have lægetjekket overstået her til morgen😉

Ærgerligt hvis det sker men der er bare et par klubber som er over os i fødekæden. På trods af JN’s tidligere udtalelser omkring salg internt i superligaen, så tænker jeg et bud på ca 5 mio euro er stort nok til vi giver os. Det vil ikke være normalt vi kan sælge en spiller i den alder til så stort et beløb.

CV/JN kan selvfølgelig sidde og håbe der kommer en udenlandsk klub ind fra højre men det er måske ikke så sandsynligt. Handlen indigo selv vil svække os og forstærke fck i flere år frem - den virker oplagt for dem og prisen bør ikke afskrække.
Jeg tror kun det er FCK der vil betale den slags penge for MEM.

Hans type er der en del af rundt om i Europa, specielt lande som Frankrig, Spanien og Portugal.

For FCK er fordelen, at han ikke skal bruge 4-6 måneder på at lære landet og ligaen at kende.

Jeg tjekkede lige igen, og med Tobias Bachs skifte er der kun 24 spillere tilbage i truppen, Det er for lidt, særligt fordi vi virker for tunge i højre forsvarsside, med både Dalsgaard, Abbew, Mølgaard, Callø og Beijmo. Hvis Mølgaard er kommet over sin skade, så kan det godt give mening at skille sig af med Abbew og Dalsgaard, men det er jo nok desværre Beijmo der ryger, og det giver til gengæld ingen mening, med mindre JP vil bruge Mølgaard på samme måde.

Derudover er Paddy, Serra, Badji og Tchamche nok også en spiller for meget i angrebet, så truppen er ikke helt perfekt endnu, og spørgsmålet er om den når at blive det i dette vindue?

Måske skriver CV med ham Mo Camara fra Mali, der har trænet med i en lille måned, han kunne måske være den spiller der både kan spille VCB og VWB?
Enig, tror CV løser udfordringen i venstre side med Camara. Så bliver det spændende hvordan han løser den centrale midt HVIS vi sælger MEM.

• Like
Reactions: cph

Det er vildt man kan undvære så mange seniorkontrakter :oops: Spørgsmålet er også om man reelt kan det eller om det er et udtryk for, at nu rydder vi op og får trimmet truppen til at levere stærkt i 2026/2027 på det nye stadion. Den første tanke er, at vi har haft mange på kontrakt. Hvis det så bare var fordi vi havde haft lånt (store) talenter ud til spilletid andre steder men det er ikke umiddelbart mit indtryk at det har været ekstraordinært.
Samtidig kan det være, man har lavet plads i lønbudgettet til en eller flere af CV's berømte sidste øjebliks handler. Det sidder jeg og håber på🤞

Ser man på Transfermarkt og deres opgørelse, ligner vi de andre klubber meget godt og derfor er det nok ikke helt skævt. Vi er stadig lidt alderstunge men det kan have sin naturlige forklaring i JH/PM som pt. leverer stærkt. Til gengæld har vi ikke så mange udlændinge som vi ser i de andre klubber og der kan jeg godt lide, at vi har et Dansk udtryk. Det bliver måske svært at opretholde i længden - det ser ud til de andre klubber mener der er større værdi i flere udenlandske spillere.

1756706624371.webp

Kunne være spændende med Thomas Jørgensen fra VFF som afløser hvis MEM skifter. Den handel er ikke umulig, da FCK har en halvpart i spilleren.

Lad os sige 33 mill. for MEM, de 20 af dem ryger videre til VFF, hvor FCK giver afkald på deres del. Det giver en solid gevinst for AGF, en solid gevinst for VFF og FCK får deres ønske spiller. :)
Det er ikke korrekt; halvparter er ikke tilladt i Danmark (kun i Italien, mener jeg). FCK har ret til at matche ethvert bud på Jørgensen; en såkaldt "Right of first refusal". Derfor er det ikke muligt at have ham som part i en handel.

Kunne være spændende med Thomas Jørgensen fra VFF som afløser hvis MEM skifter. Den handel er ikke umulig, da FCK har en halvpart i spilleren.

Lad os sige 33 mill. for MEM, de 20 af dem ryger videre til VFF, hvor FCK giver afkald på deres del. Det giver en solid gevinst for AGF, en solid gevinst for VFF og FCK får deres ønske spiller. :)
De har vist en tilbagekøbsret og ikke halvpart i spilleren - den kan selvfølgelig være kombineret med en videresalgsklausul.

Jeg tror dog det bliver svært, at få Viborg til at sælge endnu en spiller og så "kun" kr. 20 mio. for en 19-årig midtbaneprofil. De har vel solgt for kr. 70 mio. og derfor ikke akut behov for flere midler i kassen. Er bange for en sådan pris er ønsketænkning i det nuværende marked.

Som jeg har forstået det, så har FCK ikke halvpart i Jørgensen. De har til gengæld en klausul om, at Viborg skal acceptere et bud fra FCK på Jørgensen, hvis det matcher et andet bud, de har accepteret.

Men jeg kan også godt lide tanken om Jørgensen som en erstatning for MEM, selvom jeg tror, det er usandsynligt.

Var jeg CV, så ville prisen på MEM stige time for time i dag. Jo tættere vi kommer på midnat, jo sværere og dyrere bliver det sikkert at lukke en erstatning.

Tror desværre ikke, at 20 mil er nok

Sjov udvikling med Bech også.

han har godt delt vandene herinde de sidste mange måneder. Men nu ligner han en decideret profil i ligaen
Nuvel, nu skal Bech også levere over længere tid, nok derfor han deler vandene. Han har ifølge hvad jeg ser, haft tendenser til at falde ud af kampene i sidste sæson i længere perioder, håber det bliver bedre under JPs ledelse. Så har vi en reel god transfercase til mange millioner næste sæson tror jeg..

Nuvel, nu skal Bech også levere over længere tid, nok derfor han deler vandene. Han har ifølge hvad jeg ser, haft tendenser til at falde ud af kampene i sidste sæson i længere perioder, håber det bliver bedre under JPs ledelse. Så har vi en reel god transfercase til mange millioner næste sæson tror jeg..
Jeg synes næsten ikke jeg kan pege på en AGFer der ikke skuffede i en lang periode i foråret. Jeg synes dog han fik dårligere kritik herinde end f.eks Tingager

Latest posts

Back