New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Mon ikke de lander et sted og bliver enige. AGF skal selvfølgelig ikke bare sige ja til første tilbud. Men også svært at sige nej til MEM der gerne vil prøve at spille Champions League.
Det er det da overhovedet ikke? Det er professionel sport det her, og MEM har lige underskrevet en lang forlængelse og er blevet rykket opad i anførerhierakiet (han har overhalet Tingager og Polle!) og er nu vores viceanfører der står til at overtage bindet fast når Paddy stopper.

Vi har lige fået en ny træner ind der er ved at bygge en spillestil op omkring Mads Emil Madsen. Han er med andre ord helt central for AGF og dermed er han langt mere værd for os end hans markedsværdi. Det ved CV, det ved FCK og det ved Mads Emil Madsen da også.

Tænker at der er flere ting der spiller ind.

1. Prisen naturligvis, vi skal opnå et niveau der viser det er noget specielt -realistisk tænker jeg 30-35 mio, evt. Plus lidt muligheder for ekstra.

2. Hvor opsat er han og hvordan er han som person, er han Isak der bliver pige fornærmer, eller er han Falk, som hvis man har set total fodbold, også gerne ville afsted man accepterede at han havde skrevet en kontrakt en gang i sin FCK tid.

3. Er er muligt at få en erstatning ind til rimelige penge, som ikke svækker for meget, eller man kan se et stort perspektiv i på sigt. Kan man taktisk ændre noget så tabet ikke bliver så stort som det føles hvis han skal erstattes direkte.

Det hele skal hænge sammen, og som jeg ser MEM, så er han mere på Falk typen end Isak, omend jeg godt kan se hvis han prøver at få det igennem.

Det er det da overhovedet ikke? Det er professionel sport det her, og MEM har lige underskrevet en lang forlængelse og er blevet rykket opad i anførerhierakiet (han har overhalet Tingager og Polle!) og er nu vores viceanfører der står til at overtage bindet fast når Paddy stopper.

Vi har lige fået en ny træner ind der er ved at bygge en spillestil op omkring Mads Emil Madsen. Han er med andre ord helt central for AGF og dermed er han langt mere værd for os end hans markedsværdi. Det ved CV, det ved FCK og det ved Mads Emil Madsen da også.
Ja, det ved alle - men jeg tror bare ikke på at man som arbejdsgiver i længden har succes hvis man ikke viser spillerne at man gerne hjælper dem videre i karrieren.

Det er ikke god branding som arbejdsgiver ikke at lade spillere rejse videre når de får et tilbud.

Og +30 mio. kr. lyder fornuftigt ift. MEMs alder osv

Ja, det ved alle - men jeg tror bare ikke på at man som arbejdsgiver i længden har succes hvis man ikke viser spillerne at man gerne hjælper dem videre i karrieren.

Det er ikke god branding som arbejdsgiver ikke at lade spillere rejse videre når de får et tilbud.

Budet der blev sagt nej til var jo også under det beløb

Et nej til FCK til allersidst i et transfervindue betyder jo heller ikke at MEM aldring kan få lov til at komme afsted igen. Kan han spille sig til en endnu højere løn næste sommer kan det også samlet blive til mere end ved at hænge fast i FCK resten af karrieren, men det er selvfølgelig forståeligt hvis han foretrækker ikke at vente, man ved aldrig hvad der sker og der er måske ikke så mange klubskifter tilbage.

AGF skal gøre det der er bedst for dem, men jeg kan ikke se at det ligefrem skulle være skidt for MEM og jeg vil ikke være så nervøs for at han ikke bare arbejder videre for et andet skifte hvis det ikke lige bliver nu. Det der er godt for AGF handler selvfølgelig meget om økonomi og alle spillere er til salg, men prisen skal jo kompensere for det sportslige tab her til allersidst i vinduet, at FCK er tidsnød og man skal tænke på den effekt prisen har for fremtidige salg og at det er internt i Superligaen hvor det skal afspejle hvor vores position er. Hvad den pris er ved jeg ikke, men CV og JN har formentlig en meget god idé om det. Jeg er glad for at man har sagt nej til 25 mio, det beløb skulle man vel også tro at der er andre end FCK der ville være interesserede i.

De sidste 3 sæsoner har han ikke scoret mere end 10 mål i en sæson. I sidste blev det kun til 4, alt i alt 23 mål på lidt over 5000 minutters spilletid i MLS grundspillet, du vil gerne have kvalitetsforstærkning men det kan ikke være baseret på Uhres output.

Jeg forstår ikke fascinationen af Uhre blandt AGF fans. Er det pga. et par gode sæsoner i BIF?
Jeg vil ikke have uhre. Men hvis alternativet er at sælge PM og kun køre med Badji og Serra, så vil jeg hellere have Uhre tilføjet. Jeg vil ikke have ham nu hvor PM bliver. Men han er en markant bedre angriber end de to andre.

Knudsen er meget interessant i min bog og jeg forstod ikke hvorfor han fik så dårlig presse. Hvis man kunne få ham tilbage vil jeg være meget positiv.
Meget enig.
Magnus Knudsen blev kastet rundt på banen i foråret 2024, hvor vi døjede med skader - og løste det godt.
Jeg forstod heller ikke det dårlige rep han fik herinde. Måske fordi han ikke er så flashy men derimod gør andre gode.
Han spillede mange minutter i Bundesligaen sidste år. Ganske vist for et af ligaens dårligste hold, men alligevel flot.

Meget enig.
Magnus Knudsen blev kastet rundt på banen i foråret 2024, hvor vi døjede med skader - og løste det godt.
Jeg forstod heller ikke det dårlige rep han fik herinde. Måske fordi han ikke er så flashy men derimod gør andre gode.
Han spillede mange minutter i Bundesligaen sidste år. Ganske vist for et af ligaens dårligste hold, men alligevel flot.
Køb,køb,køb!!

FCK byder 50 mio SEK på Silas Andersen, en 21 årig dansk midtbanespiller, der spiller i BK Häcken.

Desuden har de budt 2 mio € for Leverkusens Gustavo Puerta, også en midtbanespiller, så Sune Schmidt skyder med sprædehagl lige nu, og har sikkert allerede glemt alt om Mads Emil

FCK byder 50 mio SEK på Silas Andersen, en 21 årig dansk midtbanespiller, der spiller i BK Häcken.

Desuden har de budt 2 mio € for Leverkusens Gustavo Puerta, også en midtbanespiller, så Sune Schmidt skyder med sprædehagl lige nu, og har sikkert allerede glemt alt om Mads Emil

Svenskerne vil have 60 mio danske for Silas, så der er lang vej til enighed

Latest posts

Back