New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Hvordan skulle en 7/8 plads kunne stille os bedre i de følgende år?

Jeg kan ikke se en sammenhæng mellem de 2 ting, men jeg vil gerne overbevises :)

Andre har svaret, men jeg uddyber gerne selv også.

Det er ikke selve positionen, der kan stille os bedre til næste sæson. Jeg spekulerede bare i, at en 7./8. Plads i denne sæson kunne være acceptabel, hvis man samtidig fik truppen et sted hen, hvor den var mere konkurrencedygtig næste år.

I et tænkt scenarie kunne man forestille sig, at vi sælger PM og ikke henter en ny ind. Badji og Serra deler spilletiden, og det koster lidt på kvaliteten i grundspillet, og vi ender på en 7. plads. Men i slutspillet er de begge spillet varme, og den ene viser sig at være vores nye 9er fremadrettet, mens den anden får vist tilpas frem til, at vi kan sælge ham næste år og hente en ny rotations 9’er.

I det scenarie har PMs afgang kostet på placeringen i denne sæson, men tropmæssigt står vi måske stærkere næste år.

Det er selvfølgelig voldsomt forsimplet. Og der er en risiko for, at Badji og Serra ikke kan løfte arven - men det er jo det, vi har CV og JP til at vurdere.

Potentialet var ret tydeligt. Man var dog i tvivl om, hvorvidt at han ville blive en skarp nok som målscorer. Han brændte mange chancer inden gennembruddet kom.

Jeg er som sådan ikke uenig i pointen, men eksemplerne er ikke ens. Aron var meget yngre.
Ja, han var vel 20 år, da han blev solgt, så jeg er med på at han var noget yngre. Pointen er at angribere har brug for trænerens tillid og spilletid for at slå til, men den del er du jo også med på 👍

Det ville være absurd ikke at forsøge at spille de andre angribere i denne runde hvis PM er på vej væk.. Vi har brug for gode præstationer fra reserverne for at kunne vurdere om der skal en ny ind. Men man skal virkelig passe på med den gambling. Hvem husker ikke da vi solgte Nando..

Jeg har overhovedet ikke opgivet Badji eller Serra. Især Badji har jeg meget fidus til. Han er længder foran PM med ryggen mod mål både med hovedet, kroppen og fødderne. Foran mål not so much..

Men det skræmmer at Badji har været meget skadet og Serra er rygtet psykisk skrøbelig.

Det vil være en sindssyg beslutning at sælge PM for de små beløb. Sæt ham på bænken så transitionen kan ske gradvist

Andre har svaret, men jeg uddyber gerne selv også.

Det er ikke selve positionen, der kan stille os bedre til næste sæson. Jeg spekulerede bare i, at en 7./8. Plads i denne sæson kunne være acceptabel, hvis man samtidig fik truppen et sted hen, hvor den var mere konkurrencedygtig næste år.

I et tænkt scenarie kunne man forestille sig, at vi sælger PM og ikke henter en ny ind. Badji og Serra deler spilletiden, og det koster lidt på kvaliteten i grundspillet, og vi ender på en 7. plads. Men i slutspillet er de begge spillet varme, og den ene viser sig at være vores nye 9er fremadrettet, mens den anden får vist tilpas frem til, at vi kan sælge ham næste år og hente en ny rotations 9’er.

I det scenarie har PMs afgang kostet på placeringen i denne sæson, men tropmæssigt står vi måske stærkere næste år.

Det er selvfølgelig voldsomt forsimplet. Og der er en risiko for, at Badji og Serra ikke kan løfte arven - men det er jo det, vi har CV og JP til at vurdere.

Jeg forstår hvad du skriver, jeg er nok bare ikke enig i hvad jeg ville "spise" som fan :)

For hvorfor kan man ikke gøre sit forarbejde i god tid og lave en glidende overgang, uden at skulle tage en dårlig sæson?

Vi har stadigvæk det 5 største budget, og en egenkapital på +200 mil, så hvorfor skulle vi tage til takke med en 8 plads fordi man ikke har købt ind i tide?

Lige pt har vi halvdelen af vores startopstilling som har kontrakt udløb næste sommer, der risikerer vi af stå endnu ringere stillet.

Meget kunne afhjælpes, for mig, hvis JN og AGF meldte noget ud om mål og forventninger.

Jeg forstår hvad du skriver, jeg er nok bare ikke enig i hvad jeg ville "spise" som fan :)

For hvorfor kan man ikke gøre sit forarbejde i god tid og lave en glidende overgang, uden at skulle tage en dårlig sæson?

Vi har stadigvæk det 5 største budget, og en egenkapital på +200 mil, så hvorfor skulle vi tage til takke med en 8 plads fordi man ikke har købt ind i tide?

Lige pt har vi halvdelen af vores startopstilling som har kontrakt udløb næste sommer, der risikerer vi af stå endnu ringere stillet.

Meget kunne afhjælpes, for mig, hvis JN og AGF meldte noget ud om mål og forventninger.

Egenkapitalen er ikke så vigtig. Det er klubbens likviditet, der betaler regningerne.

Jeg synes, at det er ok at forvente Top 6, men strategisk er det ikke interessant at udsætte et generationsskifte for at blive nr. 5 fremfor nr. 7. Jeg vil hellere se potentiale end spilde endnu en sæson med et gammelt hold i bunden af Top 6.

Forskellen på de placeringer er vel 10 mio. kr. Forskellen mellem at sælge en 20-årig profil og en 29-årig profil er 50-100 mio. kr. Kan AGF forstærke sig med unge spillere, der med garanti løfter os på kort sigt? Det er et skrapt krav.

Jeg vil hellere forsøge at få vintertøj på end at tisse i bukserne for at holde varmen. Dermed ikke sagt, at en grad af balancegang ikke kan forventes og man kunne stille kritiske spørgsmål om forventninger og risici til bestyrelsen.

Årsagen til vi kan æde et meget stort underskud og måske endnu et til næste år og samtidig kan lave dyre ændringer i Vejlby, er vel netop pga. den store egenkapital. Den lyder stor men i moderne Superliga fodbold er egenkapitalen på de ca. 200 mio. kr. ikke meget, i hvert fald i forhold til BIF, FCM og K.
Rettidig omhu tror jeg alle sportschefer gerne vil arbejde ud fra men der sker hele tiden ting, som forandrer mulighederne. Skader, længere varende formnedgang, uplanlagte salg - bare se vinduet for et par år siden og nu måske PM - svigtende indtægter osv.
SIB prøvede jo at være på forkant på 9er positionen, ved at forlænge med PM og hente Badji men den case viser bare, hvor svært det er, når nu de spillere, man har tænkt skal være afløseren ikke performer, er skadet eller i det her tilfælde PM bare fortsætter med at score mål. Det største problem bliver så Badji, Serra og andre belaster lønbudgettet, en udgift som påvirker CVs handle muligheder negativt.
Jeg er til gengæld enig i, det er ringe arbejde af SIB at have så mange kontraktudløb i et vindue.

Nu lyder jeg igen som en der forsvarer ledelsen men når klubben har forsømt, at få udviklet salgsbare spillere så vil det ramme økonomien. De øvrige indtægter kan ikke bære den nuværende økonomi, hvilket ledelsen jo indrømmer ved at inddrage spillersalg i regnskabsforventningen.

Helt enig. Beskæmmende vi ikke kan få at vide, hvad fanden ledelsen selv tænker.

Egenkapitalen er ikke så vigtig. Det er klubbens likviditet, der betaler regningerne.

Jeg synes, at det er ok at forvente Top 6, men strategisk er det ikke interessant at udsætte et generationsskifte for at blive nr. 5 fremfor nr. 7. Jeg vil hellere se potentiale end spilde endnu en sæson med et gammelt hold i bunden af Top 6.

Forskellen på de placeringer er vel 10 mio. kr. Forskellen mellem at sælge en 20-årig profil og en 29-årig profil er 50-100 mio. kr. Kan AGF forstærke sig med unge spillere, der med garanti løfter os på kort sigt? Det er et skrapt krav.

Jeg vil hellere forsøge at få vintertøj på end at tisse i bukserne for at holde varmen. Dermed ikke sagt, at en grad af balancegang ikke kan forventes og man kunne stille kritiske spørgsmål om forventninger og risici til bestyrelsen.
Jeg er som sådan ikke uenig. Men langt de fleste sponsorater nu til dags er og præstationsafhængige. Så jeg tror forskellen er mere end 10 millioner.

Jeg tror 10 kampe i kvalspillet givet markant mindre end 10 kampe i medaljespillet hos de største sponsorer

Jeg er som sådan ikke uenig. Men langt de fleste sponsorater nu til dags er og præstationsafhængige. Så jeg tror forskellen er mere end 10 millioner.

Jeg tror 10 kampe i kvalspillet givet markant mindre end 10 kampe i medaljespillet hos de største sponsorer

Fair pointe- måske 20 mio. kr. så.

Pointen er dog stadig, at AGF er nødt til at få meget større transferindtægter, hvis vi ikke skal sakke (endnu mere) bagud.

Det er på ingen måde, det indtryk, JN giver, når han igen og igen fremturer, vi har overhalet FCM i sponsorindtægter. Det kan han jo reelt ikke udtale sig om, når han ikke engang kender indtægterne, hvis de er præstationsafhængige.
0
Det står vel i seneste års regnskab for begge klubber? Eller kan man ikke aflæse sponsorindtægter? Hvis man ikke kan det vil jeg ikke være overrasket hvis det bare er noget JN postulerer uden reelt at vide det.

Det er på ingen måde, det indtryk, JN giver, når han igen og igen fremturer, vi har overhalet FCM i sponsorindtægter. Det kan han jo reelt ikke udtale sig om, når han ikke engang kender indtægterne, hvis de er præstationsafhængige.
0
Det kan man naturligvis sagtens. Hvad skulle problemet være i det?

Hvad var indtægterne sidste år for det ene hold og for det andet hold? Langt de fleste år har FCM været foran AGF, og har AGF stadig de største indtægter, så har vi overhalet dem

Transferindtægter skifter også år for år, alligevel el mener nogle hold at de er foran andre.

Det kan man naturligvis sagtens. Hvad skulle problemet være i det?

Hvad var indtægterne sidste år for det ene hold og for det andet hold? Langt de fleste år har FCM været foran AGF, og har AGF stadig de største indtægter, så har vi overhalet dem

Transferindtægter skifter også år for år, alligevel el mener nogle hold at de er foran andre.

Fair men jeg forstår stadig ikke, hvordan

langt de fleste sponsorater nu til dags er og præstationsafhængige

kan være det, når AGF kører med forskellige modeller, som koster en fast pris?
Jeg må ærligt indrømme, jeg aldrig har hørt om, det skal være tilfældet udover der kan være bonusrelaterede beløb.

Det står vel i seneste års regnskab for begge klubber? Eller kan man ikke aflæse sponsorindtægter? Hvis man ikke kan det vil jeg ikke være overrasket hvis det bare er noget JN postulerer uden reelt at vide det.
Jeg ved ikke hvordan FCM aflægger regnskab i Heartland.

Men AGF skal som børsnoteret selskab oplyse indtægter. Helt ned til barter aftaler.

Fair men jeg forstår stadig ikke, hvordan

kan være det, når AGF kører med forskellige modeller, som koster en fast pris?
Jeg må ærligt indrømme, jeg aldrig har hørt om, det skal være tilfældet udover der kan være bonusrelaterede beløb.
Der er vel et grundbeløb. Så kommer der et tillæg/bonus hvis man kommer i top 6. Et tillæg/bonus hvis man bliver 3 osv.

Et tillæg/bonus hvis man vinder roonalturnerinfen.

Et tillæg/bonus hvis man spiller i Europa.

EDIT: Som jeg skrev i mit allerførste indlæg, så er det de allerstørste sponsorater (Ceres, Bravida osv) der er indrettet således. Ikke en sølvsponsor. Da vi vinder den første bronze i nyere tid, under David, så udtaler JN om hvor meget det er

Der er vel et grundbeløb. Så kommer der et tillæg/bonus hvis man kommer i top 6. Et tillæg/bonus hvis man bliver 3 osv.

Et tillæg/bonus hvis man vinder roonalturnerinfen.

Et tillæg/bonus hvis man spiller i Europa.

EDIT: Som jeg skrev i mit allerførste indlæg, så er det de allerstørste sponsorater (Ceres, Bravida osv) der er indrettet således. Ikke en sølvsponsor.
Det lyder meget plausibelt. Sponsoratet bliver mere eksponeret ved 4 kampe mod fck og bif i top seks end 4 kampe i nedrykningsspillet mod fredericia og sønderjyske.

0
Jo langt de fleste sponsorkontrakter i agf er rent faktisk præstationsafhængig ifht slut placering i superliga - jo højere jo mere koster sponsoratet.
Grundbeløb + præstationsafhængig tillæg.

Latest posts

Back