New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Og Ja PM har vel også lavet en del af sine 10 mål sidste år, hvor der bare skulle en fod på. Det er også nok - det vigtige er at de står der.
Min pointe med min kommentar var nu mest at PM faktisk HAR scoret i denne sæson (mod FCK). Men jeg ved godt, at du hellere vil have at vi brænder de straffespark :cool:

Sindssygt spændende timer foran os før vinduet lukker i! Det bliver ikke mindre spændende af, at vi kun lige er ved at lære, hvordan staben gerne vil spille holdet nu. Mangler vi virkelig så meget?

Jeg forstår for eksempel ikke de utallige ønsker om at hente Bundu tilbage. Det ville ren kærlighed, men hvor skulle han passe ind? Jeg var ret vild med vores setup i går. Selvfølgelig skal vi kunne variere det, men mon ikke vi kommer til at se en hel masse til en ny type 3-mands blok på den centrale midtbane? En hvor vi skal bruge det defensive anker, den aggressive og løbestærke boks-til-boks og så den angribende offensive midtbane. Her ser jeg ikke Bundu, men forstår bedre sværmeriet om Andersson. Måske også Torp som alternativ til Grønbæk.

Vi vil nok få svar på mange spørgsmål om spillestil og fremtid ved at kigge på spillere ud/ind de næste lidt mere end 30 timer :)

Min pointe med min kommentar var nu mest at PM faktisk HAR scoret i denne sæson (mod FCK). Men jeg ved godt, at du hellere vil have at vi brænder de straffespark :cool:
Ja og tror også de straffespark har stivet hans selvtillid af i 2021. Så fedt, og dejligt med en mr 100%

Tingager, po, jon osv vil jeg nu også være tryg ved.
Men ift at have sidste fod ind over stregen, kan man naturligvis sige et straffespark er lige så godt ;-)

Alligevel tankevækkende at Uhre scorede dobbelt så mange mål i åbent spil sidste sæson. Og i denne sæson scoret lige så ofte som PM gjorde det i sin første halvsæson. Sådan en 9er ville være lækkert.
Vi var jo også efter Wind for kun at kunne score på straffe ift landsholdsudtagelse, omend han er kommet efter det, og havde en flot entree på landsholdet.

At sætte Oliver til at spille wingback, svarer næsten til at sætte PM til at spille midterforsvarer. Begge har nogle evner og mangler ift de roller.

Kan vi ikke blive enige om at omtalte spillerne ved deres efternavne, medmindre der er andre shorthands som fx PM, Paddy, PO eller Dawid (da hans efternavne ikke altid ligger lige for).

David Nielsen og Stig Inge Bjørnebye må omtales som David og Stig Inge, da de er cheferne :)

Nok ikke det rigtige forum til dette. Men acceptable kaldenavne for alle spillere (i min optik - ikke at jeg dikterer noget som helst)
- Hansen, JH
- Gadegaard, DGA
- Eskelinen, Eske
- Gersbach
- Backman, Batman
- Bisseck
- Tingager
- MML, Lassen
- Munksgaard, Munks, Munken (og Sideshow Bob kan jeg også acceptere)
- Lund
- Juelsgaard, Julle
- Kahl
- TK, TK2
- D'Alberto
- Hausner, Haus
- Poulsen, Polle
- Milan, Jevtovic
- Olsen, PO
- Gift, Links
- Jon, Thorsteinsson
- Zach, Duncan
- Hvidt
- Grønbæk
- Brandhof
- Paddy, PM, Mortensen
- Tengstedt
- Dawid, Kurminowski
- Ammitzbøll

Kan vi ikke blive enige om at omtalte spillerne ved deres efternavne, medmindre der er andre shorthands som fx PM, Paddy, PO eller Dawid (da hans efternavne ikke altid ligger lige for).

David Nielsen og Stig Inge Bjørnebye må omtales som David og Stig Inge, da de er cheferne :)
Vi må gerne referere Dzhamaldin Abdukhalitovich Khodzhaniyazov som Djamal, når snakken lige vender tilbage til ham, ikke?

Jeg ville spille Eric i stedet ;-)

Bestemt en pointe fra 8000 (han har altid mange gode pointer iøvrigt)
Jamen Oliver Lund, Lund eller OL er købt med mig :cool: og skulle jeg komme til at kalde ham Oliver er det ikke i trodsighed.

Men det er også få spillere vi kalder ved fornavn, så mon ikke det går med Jon fx - også selvom han hedder Jón .
Osv

Min lille ‘peeve’ i den sammenhæng er at spillere og trænere i andre klubber ikke skal kaldes ved de kælenavne deres fans bruger. Det er ikke os der har det forhold til dem. Det er fx kun vores AK-nummer der er AK-nummer af de tyve spillere der har haft det kælenavn. Men det er selvfølgelig klart det er lidt svært ikke at kalde Peter Christiansen for PC.

Ja det er lidt svært at lave regler - fordi vi alle har vores præferencer og gør det lidt sjovere, sige Vildsæk og Boile (uden det er kærlig ment).

Anders K Jacobsen er bare for langt - og AK47 sjovt, iøvrigt vildt han ryger til Horsens, et scoop for dem. Men sikkert økonomi og salg bag det i Sønderjyske, der også har sendt Kanstrup ud af truppen. Dem skal vi slå.

Personligt er jeg nok også præget af hvad spillerne og David kalder spillerne et stykke hen ad vejen - uden jeg begynder at kalde Hvidt for Benny. Og Oliver er hermed også spolet tilbage til Oliver Lund som jeg kaldte ham i OB og Lyngby. Frederik går naturligvis ikke når der to.

Jon, Albert og Eric er for mig nogle knejter og kan ikke hedde andet for mig, tænker ingen er i tvivl hvem man taler om. Og jeg lever fint med dem der kalder dem ved efternavn. Husker også der mtac var en diskussion om det skulle være Erlykke eller Grønbæk, jeg er endt på Albert.

Mon ikke det hele går... især hvis vi får 3 point næste gang.

Anders K Jacobsen er bare for langt - og AK47 sjovt, iøvrigt vildt han ryger til Horsens, et scoop for dem. Men sikkert økonomi og salg bag det i Sønderjyske, der også har sendt Kanstrup ud af truppen. Dem skal vi slå.
Det er mere det at vi jo også selv havde AK27 engang. Alle spillere med de initialer skal vist bare have det tilnavn. For vores egne spillere synes jeg fint man kan bruge kælenavne når vi ved hvem man snakker om, men det er da heller ikke fordi du ikke må kalde Jesper Lindstrøm for Jobbe, det er bare fordi det er lidt mærkeligt for mig personligt når det er “fjenden“ og nu kom emnet lige op :)

Lidt argurketid måske, men der er jo også over 30 timer til transfervinduet lukker…

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back