New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Hvis SIB har gode bud på PM eller får det til Jul eller senest næste sommer - i kraft af han har et godt navn og mange mål inkl. dem på straffe, så skulle han måske få ham skudt afsted med alder og kurve in mente. Synes også PM fortjener en tur i udlandet. Så kan vi altid få ham hjem om nogen tid som super sub.

Tjekket hans mål stats i åbent spil, han er gået fra 95 min foråret han kom, 207 forrige sæson og 268 sidste års tid (og nu på jon-anker-junker niveau i mål stats).

Synes det er svært at spotte nogen realistiske i superligaen. Men afløseren kunne være Kamara som har udløb om et år og stort set er ligaens farligste med et mål pr 133 min i åbent spil sidste års tid, lå også på 207 første år i RFC og Vensysseltiden hvor han kom efter skader. Scorede også rigtig meget i Sverige. Og de flotte stats er på trods af små skader i RFC-tiden. Vi kan byde nu et år før udløb, eller bare skrive med ham i januar som med NP og vente på at få ham gratis. Ikke tilhængere af ældre spillere som ham på 27, men kan være fint at have en sikker mand sammen med 5 yngre til de 3 pladser i front + et par talenter som den 18 årige auzzie og Ihler.

Kamara kan stadig være 4½ år på forsker i DK, og muligvis lidt overset af fcm, bif og fck - selvom han ikke burde være.

Uhre har i bif ligget på 136 min pr mål sidste sæson - og 163 de to år før det.

Eske er bestemt en fin keeper - men fint vi fik en anden, duer ikke have en medier og fans lægger så meget pres på. Links røg vel også lidt ud af start11 i foråret og helt væk fra start11 nu, hvor det er pm, dawid og jon - og når milan bliver solgt er gift nede som nr 5-6 sammen med Albert. Og kommer der en 10er skubbes han yderligere en plads ned så tænker han er ved at være langt fra holdet med mindre han finder målformen fra efteråret.

• Like
Reactions: Tom
Jeg synes nu at Eskelinen har fået alt for meget skæld ud. Jeg synes Eske er en bedre målmand end Links er en fløj, men alligevel bliver links ved med at få spilletid og Eske er nærmest en reinkarnation af fanden selv. Jeg ville dælme gerne bytte Jesper Hansen for en erstatning i stedet for Links.

Helt helt enig!

Eske er i mine øjne slet ikke så ringe som folk gør ham til. Han er bare ramt af den typiske tildens til at fans skal have en at svine til.

• Like
Reactions: Tom
Eskelinen er langt bedre end sit rygte.
Problemet, som jeg ser det, er kommunikation og tillid.
Han er ikke synderligt dominerende, hverken fysisk eller verbalt. Forsvaret synes ikke at stole helt på ham - især synes Tingager og Eske at være på kant.
Så udover at have fået medier og fans på nakken, så var der også noget med kemien og kommunikationen mellem Eske og især Tingager.
Og man kan naturligvis sagtens argumentere for, at dét også er en del af målmandens opgave. Set fra mit sæde var det bare ikke hver gang at Tingager havde ret...

Jeg har nemlig også tænkt, at Tingager flere gange i forrige sæson havde en meget aggressiv fremtoning over for Eskelinen. Det virkede oftest at komme ud af situationer, hvor Tingager mente, at Eskelinen burde have kommunikeret mere.

Det er der helt sikkert også en sandhed i, at han måske burde. Men jeg tænker også, at der er er grund til, at PM, Hausner og Poulsen alle er blevet valgt til anfører før Tingager. En stærk vindermentalitet og gejst, men ikke nødvendigvis nogen leder.

For den type vredesudbrud og frustration, han viste og har vist flere gange, er ikke ligefrem den mest konstruktive tilgang.

Last edited:
Eskelinen passer ikke så godt ind i DK fodbold.
Her er det meget omkring kommunikation ved de satans mange dødbolde, og han forstår ikke dansk heller, selvom han er svensker (så har samme ulempe som Grabara/Jova/Whalley der). Og hans attitude og manglende dominans gør, at han har det svært ved flere dele af det en Jesper Hansen, Grabara og Jovanovic var så gode til. Samme problem havde Walley.

Gode keepere (Whalley/Eske), men fejlcastet til AGF og superligaen. Og man kan ikke tillære den del af spillet så let, hvilket jeg synes PC i min optik troede forkert på. Det måtte Walley sande, og også Eske. Walley udtalte endda selv da han trænede med Jova, at det han skulle lære og bygge på før han fik chancen var måden Jova gik ud i boldene, og hans pressence i feltet husker jeg.

Nuvel, så han passer ikke helt ind her, og skal afsted.
Eskelinen er en yngre keeper på 24 (25 i sep), så har tonsvis af gode år i sig endnu, og kan udvikle sig enormt med en masse spilletid et sted han passer ind. Noget af den modenhed og dominans/tilstedeværelse i feltet kan jo komme mere med alderen.
Han er en ok shotstopper, har gode nok reaktioner, og ville jo passe fint ind i en liga hvor spillet er mere langs jorden som den svenske liga.
Han er bronzevinder for holdet fra DKs 2.største by, i en liga der er den bedste i skandinavien. Og han lukkede generelt få mål ind (som papiret ser rigtig godt ud, uanset om man stilskriver Tingager, Backman og co. æren for det som AGF-fan).

Han bør være en målmand som flere klubber bør være interesseret i på papiret vil jeg sige.
Ham og Munksgaard (hvis han også kommer i overskud i jagten på en reel og eksplosiv wingback) burde være "lette" at komme af med.

Jevtovic derimod... Puha. Det ender nok i en Spelmann, hvor man løser kontrakten UDEN at han har fundet en ny klub. Men altså lad os ikke håbe det først sker med 6 mdr tilbage af kontrakten, for pt har vi ham i 3 år endnu til ca. 2.000.000kr om året! Så 6 mdr før kontakten ville stadig være 5,5 mio kroner vi har stående ubrugeligt indtil da.

Juelsgård kan komme i overskud hvis vi køber Bisseck, og vælger at forlænge med Lund frem for at beholde Juelsgård. Man kan mene hvad man vil om Lund vs Juelsgård niveaumæssigt, men alene af den grund at Lund er 1,5 år yngre, formentlig billigere, samt at han kan spille alle defensive pladser mod Juelsgård der kan spille 2-3 stykker, så kan det ende med et udløb af Juelsgård og forlængelse af Lund, og måske endda allerede et exit til jul, hvor AGF så trykker på Bisseck-knappen (afhængigt af Backman status måske om man går af med Juelsgård der).

Man kan mene hvad man vil om Lund vs Juelsgård niveaumæssigt, men alene af den grund at Lund er 1,5 år yngre, formentlig billigere, samt at han kan spille alle defensive pladser mod Juelsgård der kan spille 2-3 stykker, så kan det ene med et udløb af Juelsgård og forlængelse af Lund, og måske endda allerede et exit til jul, hvor AGF så trykker på Bisseck-knappen (afhængigt af Backman status måske om man går af med Juelsgård der).

Det er ikke de 1,5 der afgør noget som helst. Dertil er fysiologi alt for individuel, ligesom det i øvrigt også handler om, hvordan man passer på sin krop.

Ja, Lund dækker på papiret flere pladser end Juelsgaard. Men hvad hjælper det, når han spiller ringe på dem alle sammen. Juelsgaard derimod er stabil og driftsikker både i det centrale forsvar, på en VB og en venstre wingback.

Og det ville sgu ikke undre mig, hvis Juelsgaard også kan spille midtbane og højreback uden problemer. Hvis en højrebenet Lund kan spille venstreback, kan en venstrebenet Juelsgaard vel også spille højre. Særligt med tanke på, at Juelsgaard er en noget dygtigere spiller.

For rent fodboldteknisk og -taktisk når Lund ikke Juelsgaard til sokkeholderne. Og jeg har virkelig svært ved at se, hvorfor Lund bliver foretrukket over Juelsgaard.

Det er udefra set ekstremt dårlig mandskabspleje af David Nielsen. Juelsgaard har været trofast og stabil uden nogensinde at brokke sig. Og han var velsagtens sidste sæsons bedste midterforsvarer. Ind fra siden kommer OB-rejected Oliver Lund, som straks kommer foran i køen.

Alder eller ej, så er Juelsgaard i mine øjne et niveau over Lund. Juelsgaard er bare mere cool og teknisk dygtig hvor Lund er mere den klassiske org der prøver at vinde på fysik.
Julle kan lidt med en bold. Jeg synes begge skal være fortid næste sommer med mindre vi synes vi har brug for en enkelt af dem som ca nr 20 i truppen og løn i det pastorat.

Men vi har godt nok mange defensivspillere, og Oliver indgår åbenbart i Davids planer som 5. valget - mens TK må være 4. valget. Vi skal også have et 6. valg - det kan være lassen, julle eller Munks. Lassen synes jeg vi skal udleje og få udviklet. Munks kan vi få en transfer på. Julle kan være fin nok at have, men vil nogen give en lille transfer, så fint. Vi kan jo også skille os af med alle 3 og leje en yngre i start 20erne istedet.

Det er ikke de 1,5 der afgør noget som helst. Dertil er fysiologi alt for individuel, ligesom det i øvrigt også handler om, hvordan man passer på sin krop.

Ja, Lund dækker på papiret flere pladser end Juelsgaard. Men hvad hjælper det, når han spiller ringe på dem alle sammen. Juelsgaard derimod er stabil og driftsikker både i det centrale forsvar, på en VB og en venstre wingback.

Og det ville sgu ikke undre mig, hvis Juelsgaard også kan spille midtbane og højreback uden problemer. Hvis en højrebenet Lund kan spille venstreback, kan en venstrebenet Juelsgaard vel også spille højre. Særligt med tanke på, at Juelsgaard er en noget dygtigere spiller.

For rent fodboldteknisk og -taktisk når Lund ikke Juelsgaard til sokkeholderne. Og jeg har virkelig svært ved at se, hvorfor Lund bliver foretrukket over Juelsgaard.

Det er udefra set ekstremt dårlig mandskabspleje af David Nielsen. Juelsgaard har været trofast og stabil uden nogensinde at brokke sig. Og han var velsagtens sidste sæsons bedste midterforsvarer. Ind fra siden kommer OB-rejected Oliver Lund, som straks kommer foran i køen.
ja meget enig - men det må være noget med fart og hovedspil - selvom han så skidt ud sidst. Oliver er faktisk også målfarlig på låget - har allerede været meget tæt på at lave mål for agf. Synes begge er okay nr 20 i truppen, men Oliver skal jo ikke spille 5 af 5 kampe, må være pga sæson-start og vores wingbacks lige skal spilles ind. Højst en af de to skal være her om et år - helst er vi så gode at begge er erstattet.

Jeg kan godt forstå Eskelinen ikke har lyst til at være 2. målmand, når han stadig har et godt navn i Sverige.
Jeg mener også hans evner bliver undervurderet.

I 19/20 bronze sæson stod han det meste af sæsonen. Da Jovanovic kom til i løbet af efteråret og tog Eskes plads, gik der seks kampe med Jova, inden Eskelinen tog målet tilbage og stod resten af sæsonen.
Han havde bestemt sin andel i bronzemedaljerne.

Det er i hvert fald i kategorien realistisk. Lidt mere konkrete rygter kunne være interessante om ikke andet for at have en ide om hvilken hylde det kan blive på, men også hvad det indikerer ift spillestil. Hvis det skal gøres alene med Tengstedt's løn eller det der spares på Jevtovic, hvis han sendes afsted med en pose penge, er hyldehøjden begrænset, men man kan håbe det mere handler om lige de sidste lønkroner og mere overordnet plads i truppen.

Jeg er ærlig talt en smule chokeret over, at Lund er blevet foretrukket frem for følgende spillere indtil videre i denne sæson:
- Juelsgaard
- Gersbach
- Munksgaard
- Lassen

Det er åbenlyst for enhver, at han er en ringere spiller end de 3 førstnævnte. Og formentligt også Lassen.

Så hvad er det helt præcis Davids tanker er? At vise at han bestemmer? At prøve at presse de nævnte spillere ud? At vise over for SIB, hvor utilfreds han er med det materiale, han har til rådighed?

Lunds eneste gode aktion har indtil videre været et par farlige hovedstød. Men det er altså slet ikke hans rolle! Hvorfor ikke give den værdifulde spilletid til Lassen.

Og i samme ombæring kan det nævnes, at jeg også er ved at være godt træt af David Nielsen. Han er en fed figur i medgang. Men i modgang fremstår han lettere komisk.

Skøre og ikke særligt transpararente trupvalg.
Beslutninger, der udefra set virker som respektløs mandskabspleje.
Nedladende toneleje overfor en TV-reporter, fordi ordet "process" nævnes.
Undskyldninger om at han ikke vidste banen var smal.

Det virker også tydeligt, at han ikke har særligt meget taktisk flair. Vi spiller godt, når han har gode assistenter. Og dårligt, når de ikke er så gode. Og spillet har tydeligvis gået i den forkerte retning, siden vi sagde farvel til Friis, som i samme ombæring har løftet Viborg markant (inden han kom, havde de nærmest kun dødbolde). (Jeg vil glædeligt modbevises her omkirng DN's taktiske kunnen.)

Lund er et af de WTF indkøb man kunne se på lang afstand. I modsætning til Dawid og Antony som ingen af os kendte til - og derfor skal have en noget længere snor inden en dom skal fældes - så kendte vi udmærket til Lund og han har vist sig at være præcis lige så dårlig som frygtet.

Jeg forstod ikke det indkøb, jeg fatter endnu mindre af det nu.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

D
Replies
749
Views
50K
Back