New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Vi kommer ikke engang til at kunne give Jevtovic væk uden at sende penge med ham. Hvis det er rigtigt at han får omkring de 2 mio. kr. om året i løn, så skylder vi ham stadig 6 mio. Det har jeg virkelig svært ved at se en anden klub give ham, for det kan næsten kun være sekundaklubber der kan være interesseret i en spiller der ikke har været andet end en fiasko i 3,5 år i 4 forskellige klubber. Han er et møllehjul omkring halsen på AGF.
Måske PC og PSE vil have ham?

Jeg kunne godt se ham i Norge igen, men ellers noget eksotisk hvor pengene er store.

• Like
Reactions: fsc
Juelsgaard kan i øvrigt med sit gode venstreben pludselig få en central rolle til venstre i bagkæden. Man så tilsvarende Jung få en stor rolle i BIF, fordi den spillende, venstrebenede forsvarer er sjælden.
Enig. Ham, Lund og TK2 er backup til Tingager, Bisseck og Hausner.
Vi kommer ikke engang til at kunne give Jevtovic væk uden at sende penge med ham. Hvis det er rigtigt at han får omkring de 2 mio. kr. om året i løn, så skylder vi ham stadig 6 mio. Det har jeg virkelig svært ved at se en anden klub give ham, for det kan næsten kun være sekundaklubber der kan være interesseret i en spiller der ikke har været andet end en fiasko i 3,5 år i 4 forskellige klubber. Han er et møllehjul omkring halsen på AGF.
Der kan hurtigt gå Riel i den ja.
Hvis Jevtovic gerne vil væk og spille, så tror jeg dog han er nemmere at komme af med til en østeuropæisk klub end Riel var til en dansk.

Nu nævner David kun to angribere og én 10'er som en mulighed - ikke en sikker plan.

Man kan dog også sige, at 3-4-3 hurtigt kan blive en 3-4-1-2, hvis fx Jon lægger sig ind i 10'er-positionen.
Enig. Og der er jo netop den forskel på 3-4-3 og 3-5-2 at man i den første spiller med kanter+en angriber, mens man i 3-5-2 spiller uden kanter og to angribere.

En 3-4-1-2 kan også være en mulighed.
David understregede også at 3 i bagkæden og de to centralt er det eneste faste.

Nu nævner David kun to angribere og én 10'er som en mulighed - ikke en sikker plan.

Man kan dog også sige, at 3-4-3 hurtigt kan blive en 3-4-1-2, hvis fx Jon lægger sig ind i 10'er-positionen.
Nej præcis jeg tror klart man vil være fleksibel ift hvem der lige har tur i den og skader, hvordan trekanten vendes oppe foran - og hvor meget man vil brede ud, også efter hvilke backs der er kampklar. For der er kæmpe forskel på om det er en offensiv type som Eric der også har spillet kant i AIK, eller Gers der er mere back eller Oliver der vender helt forkert og mest er defensiv. Samme er gældende ift den højre kant.

Det kan også være at vi køre med skæv hældning hvor venstre kanten med Eric er mere offensiv (og støttes af NP) end højre hvor Alberto næppe kan så meget finesse og målfarligt spil som Eric. Lidt som vi gjorde med maskinen Anker på højre og flagrende Bundu højre, hvor NP også garderede mere ud mod højre.

Apropos kunne være spændende med Bundu hjem på højrekanten og Eric på venstre - hvis det skal være meget offensivt i nogle kampe. Mens bundu så i andre kampe kunne ryge op foran og Alberto stive af defensivt på kanten. Bare en sjov tanke. Tror ikke det sker.

Enig. Ham, Lund og TK2 er backup til Tingager, Bisseck og Hausner.

Der kan hurtigt gå Riel i den ja.
Hvis Jevtovic gerne vil væk og spille, så tror jeg dog han er nemmere at komme af med til en østeuropæisk klub end Riel var til en dansk.
Tror ikke der går Riel i den. Milan er vellidt i truppen og en teamplayer, og vi har intet brok hørt fra ham.
Og arbejder stenhårdt for holdet. Så skulle det ende med han bliver, så er han i det mindste en fornuftig type af personlighed og teamplayer.

Et helt andet vigtigt aspekt er at jeg synes det er fedt, hvis AGF altid spiller lidt hen ad landsholdet, så det er lettere for spillerne at blive udtaget til U21, liga og A-landshold. Det kan betyde meget transfermæssigt. Havde Højer og PM fået chancen i rødt og hvidt kunne det have kastet meget af sig i transfer.

Tror ikke der går Riel i den. Milan er vellidt i truppen og en teamplayer, og vi har intet brok hørt fra ham.
Og arbejder stenhårdt for holdet. Så skulle det ende med han bliver, så er han i det mindste en fornuftig type af personlighed og teamplayer.
Enig i den del.

Men det var mere ift at han kunne være svær at regne med blive samlet op til den løn. Det var mere der sammenligningen lå. Altså Riel var jo sikkert god nok til at spille for SIF dengang de solgte Schwarz, men Riel fik sin karrieres bedste løn, og SIF kunne/ville jo ikke tilbyde Riel den løn. Og ingen havde jo lyst til at hente ham fri for den løn han fik i AGF. Den del kunne være svært også ift Jevtovic.

Synes det er spændende med systemskiftet.

En 3-5-2 kan vi vel næsten klare med den nuværende trup.
Hvorimod vi med en 4-3-3 helt klart skal have mindst én mere rigtigt god kant.
Husk nu bare lige at vi spillede 3-4-3 i går, hvor vi stadig havde to rigtig kanter og kun 1 angriber.

3-5-2 efter ofte med 2 angribere, og 0 "rigtige kanter" men en 10'er i stedet bag 2 angribere.

Men vi kan spille begge dele når PM er tilbage. Og indtil da kan vi så spille 3-4-3.
De første 6 på banen er de samme uanset hvad (Hansen, 3-backkæden og de to centrale bagerste midtbanespillere).

Husk nu bare lige at vi spillede 3-4-3 i går, hvor vi stadig havde to rigtig kanter og kun 1 angriber.

3-5-2 efter ofte med 2 angribere, og 0 "rigtige kanter" men en 10'er i stedet bag 2 angribere.

Men vi kan spille begge dele når PM er tilbage. Og indtil da kan vi så spille 3-4-3.
De første 6 på banen er de samme uanset hvad (Hansen, 3-backkæden og de to centrale bagerste midtbanespillere).
Min fejl.. jeg mente 3-4-3 og ikke 4-3-3

Mener i øvrigt sagtens, at vi kan spille 3-5-2 allerede nu.

Thorsteinsson kan godt være enten angriber eller offensiv midt.
Grønbæk eller PO kan også være den offensive midt.

Og så har vi trods alt både Ammitzbøl og Tengsted at bruge på toppen også.

Hvis det var så nemt så var Jevtovic for længst væk. David gider ikke bruge ham, og mon ikke man har ledt med lys og lygte efter en ny destination sammen med hans agent. Det bliver dyrt at komme af med ham.

Den slags finder man en løsning på i en af vinduets sidste dage.
AGF vil ikke have ham, og evt interesserede vil ikke betale ret meget, og Javartus vil have spilletid... alle tre parter skal nok ende med at give sig lidt til sidst.

Det er ikke i nogens interesse, at han sidder på tribunen i Århus.

Last edited:
Med 3-4-3 / 3-5-2 som fremtiden må man jo sige at der er nye perspektiver i denne tråd. Først kan man jo diskutere, hvem der så kommer i overskud. Jevtovic er allerede nævnt. Et andet salgsemne kunne vel være Munksgaard? Jeg kan da stadig godt se ham få kampe i højresiden af et 3-mands forsvar, men jeg ved ikke om det er det han selv drømmer om. Vi har også Lund, Juelsgård, TK og Lassen som backup til de pladser. Men i og med at DN valgte Lund som højre wingback i søndags - mens vi stadig venter på D'Albertos kampform - så ligner det ikke meget spilletid til Munksgaard.

På den positive side tror jeg at en spiller som Anbo vil passe bedre ind i en wingback (reserve)rolle. Jeg ved ikke helt med Lassen. Måske har han samme problem som Munksgaard. Tengstedt vil komme tættere på spilletid, tænker jeg. Både som en af de to forreste i en 3-5-2 og som en af de to mere midtsøgende fløje i 3-4-3. Generelt gælder det vel alle vores fløje på nær Jevtovic, tænker jeg. Især også Grønbæk.

Hvis vi kommer til at spille 3-5-2, kunne jeg godt tænke mig at se PO på den offensive midtbane bag de to angribere. Det kunne så give plads til en mere arbejdsom type som Duncan eller Hvidt bag ham. Med tre centrale forsvarere kommer der sikkert en overvejelse om, hvor vidt vi har brug for en udpræget skaldemand. Jeg tror dog ikke NP behøver at være specielt nervøs for sin plads. Men måske kan han flytte presset lidt højere. Det kunne så måske også betyde færre "nødbremser" fra hans side midt på banen.

På det tynde grundlag vi har set dem, synes jeg Anbo kunne bruge mere fart, men har super teknik og indlæg. Lassen har farten, power, krigeren, men mangler måske lidt i indlæg og teknisk. Gid man kunne splejse de to.

Men kan være jeg tager fejl og Anbo faktisk er hurtigere end de så ud og Lassen bedre teknisk end jeg har set, ikke han er ringe. Lassen er vel også en mulighed i forsvaret - han er jo en hybrid af MF og back - og kan også spille begge sider.

Fart er man ligesom født med, men man kan nu også træne det en smule. Teknik og afleveringer kan trænes.Så det er bare at klø på. Vi skrev 5 år med lassen og har 4 tilbage, så mon ikke de ser noget i ham.

Synes begge er spændende, om det så er nok må tiden vise.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back