Super enig i det hele. Bortset fra, at din første sætning ikke stemmer overens med den nuance der kunne "gøre det tåleligt"

For ja der er jo netop forskel på hvorfor, hvordan og hvor længe man evt. henter den slags garderinger/brandslukkere. Lund på 3-4 årig kontrakt ville jeg ikke have brudt mig om, men som 1-årig supplering synes jeg det gav masser af mening, og var ikke bange for at det var SIBs "løsning" på at vinde en fast Højer-erstatning.
Hvis Sønderjyske laver en del udskiftninger, så vil jeg hellere skrive samme Bengtsson-kontrakt med Dal Hende, og ville endda kunne acceptere at han fik 1-2 år. Det ville jeg se meget mere "her og nu"-mening i.
Og Dal Hende var jo Glens projekt dernede. Så måske det ville kunne lade sig gøre lettere og billigere end man lige skulle tro, såfremt Spezia/SøE-halløjet ender med en masse rokader og Dal Hende kommer i overskud, eller alternativt gerne bare selv vil væk.
Jeg ser ikke Dal Hende ville tilbage til sjælland og spille for Lyngby i 1.division i stedet, og mon ikke han hellere bliver i SøE end at skifte til SIF/VFF. Men måske AGF eller OB. OB har jo mistet Lund, og vi har mistet Højer, og Dal Hende har jo trods alt stadig et højt niveau når han spiller. (udfordringen er måske usikkerhed på fysikken, men han spillede trods alt 30 kampe i sæsonen fordelt på 2.5 minutter)
Og han lavede også 4 mål og 2 assists som jo minder om Højers stats på den konto.