New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
Han har da både spillet og scoret i de seneste træningskampe på deres træningslejr i Holland.

Sådan set fint nok for os, at han har spillet træningskampene, hvis han så ender med at være væk indenfor den næste uge. Han gør jo en vis forskel for, hvordan de skal gribe kampene an.

Nok bare fordi han allerede i MAJ var "på vej" ud.

Men som med Cajuste, så er det man tror er spilleren der er solgt jo faktisk "bare" bud.

Og det kunne jo godt ske. Med en frikøbsklausul på 1,5 mio EUR, så er der jo interesserede klubber. Senest:

Jeg tror ikke at der kommer noget som er mere interessant end at spille europæisk med Brøndby. Hans klausul er sat til at træde i kræft 1. September, så ingen af de interessante klubber kan nå at hente ham i dette vindue, kun de russiske, mellemøstlige, (norske?) eller asiatiske. Mon ikke CV havde regnet den rigtigt ud? Han kan dog sagtens være væk til vinter, når der ikke er mere europæisk fodbold i Brøndby.

Til gengæld er Boilesens klausul ikke så klubvenlig, han skal afsted nu, hvis ikke han skal ende med at sidde i FCK uden en frikøbsklausul, når vinduet lukker.

Hvor god er Pierre Bengtsson i dag? Jeg har ikke fulgt Vejles kampe i foråret.
Sladderen siger at han er set i Aarhus med Stig Inge.
Det håber jeg i den grad ikke. Men jeg er på den anden side heller ikke i tvivl om, at Bengtsson kunne gøre det bedre på et AGF-hold, end i Vejle. Men at leje Bengtsson ville være et udtryk for at vi ikke kan finde den rette mand nu. Og ja, hvis det er tilfældet, så er det bedre med Bengtsson end ingen, men er igen en gardering. Og hvis det er fordi Gersbach er mere klar end man troede, og man ikke vil købe en ny venstreback såfremt han faktisk kan spille, så skal vi måske se tiden lidt an frem mod 1/9.

Sådan en samtale kan jo også være "hvis x og y".

Hvor god er Pierre Bengtsson i dag? Jeg har ikke fulgt Vejles kampe i foråret.
Sladderen siger at han er set i Aarhus med Stig Inge.
Jeg har ingen fidus til ham og han er sikkert også dyr pga sin kontrakt i fck. PC kommer ikke til at gøre os nogen tjeneste der. Jeg vil være meget lidt imponeret hvis det er SIBs løsning på venstre back. Manden er 33 år. Så skulle man ihvertfald ikke have hentet Lund.

Ift Mikael Anderson, så er dagens kamptrup i Herning i hvert fald ikke noget der får os tættere på Anderson:

"De to nyindkøb, Charles og Juninho, er endnu ikke klar til at trække i arbejdstøjet for FC Midtjylland, og samtidig er trioen Jens-Lys Cajuste, Frank Onyeka og Sory Kaba, der alle var faste startere i sidste sæson, ikke med. Cajuste og Onyeka kan meget vel være på vej væk fra FCM, da der er stor interesse for dem. Ude er også kantspiller Awer Mabil, der har fået en forlænget ferie."

Ingen Mabil, Cajuste, Onyeka eller de to nye på midtbanen. Det bliver vist 100% Anderson der spiller.
Og den start kan jo netop være det Anderson har trængt til. Men jeg tror stadig at hvis Cajusta/Onyeka bliver, så ryger Anderson af. Og sælges de, så kommer de nye ind, og Anderson ryger af. Kun her i limbo, hvor de gamle ikke spiller pga. nærstående salg, og de nye ikke klar endnu har han chancen..

Jeg har ingen fidus til ham og han er sikkert også dyr pga sin kontrakt i fck. PC kommer ikke til at gøre os nogen tjeneste der. Jeg vil være meget lidt imponeret hvis det er SIBs løsning på venstre back. Manden er 33 år. Så skulle man ihvertfald ikke have hentet Lund.
Jeg vil som sagt tage det som udtryk for, at vi sætter "jagten på den helt rette mand" på pause, fordi den rette simpelthen ikke er mulig pt. Men jeg ville nok tro og håbe, at AGF ville hente et alternativ til sidst, såfremt det var tilfældet, og ikke 6 uger før vinduet lukker. Så jeg synes også det lyder meget mærkeligt ift timingen.

Men hvis Anthony på ingen måde skal i spil på venstreback, og Gersbach er ude af stand til at spille, så kan det jo være de anser ligastart+europæiske kampe etc for tyndt kun med Lund/Juelsgård. Men Bengtsson? Skulle han være en oplagt brandslukker? hhmmm

Begtsson skal bare holde sig væk. End of story. Det vil være en helt overdrevet uambitiøs signing. Lund var forståelig fordi han dækker flere pladser, men bengtsson bør slet ikke være på tale. Én ting der kunne gøre det tåleligt, er hvis man lejer ham i efteråret og samtidig offentliggør at man henter en profil på en fri transfer ved årsskiftet. Der er vist nogle nordmænd og svenskere hvis kontrakter udløber der (tror jeg).

Begtsson skal bare holde sig væk. End of story. Det vil være en helt overdrevet uambitiøs signing. Lund var forståelig fordi han dækker flere pladser, men bengtsson bør slet ikke være på tale. Én ting der kunne gøre det tåleligt, er hvis man lejer ham i efteråret og samtidig offentliggør at man henter en profil på en fri transfer ved årsskiftet. Der er vist nogle nordmænd og svenskere hvis kontrakter udløber der (tror jeg).
Super enig i det hele. Bortset fra, at din første sætning ikke stemmer overens med den nuance der kunne "gøre det tåleligt" :D For ja der er jo netop forskel på hvorfor, hvordan og hvor længe man evt. henter den slags garderinger/brandslukkere. Lund på 3-4 årig kontrakt ville jeg ikke have brudt mig om, men som 1-årig supplering synes jeg det gav masser af mening, og var ikke bange for at det var SIBs "løsning" på at vinde en fast Højer-erstatning.

Hvis Sønderjyske laver en del udskiftninger, så vil jeg hellere skrive samme Bengtsson-kontrakt med Dal Hende, og ville endda kunne acceptere at han fik 1-2 år. Det ville jeg se meget mere "her og nu"-mening i.
Og Dal Hende var jo Glens projekt dernede. Så måske det ville kunne lade sig gøre lettere og billigere end man lige skulle tro, såfremt Spezia/SøE-halløjet ender med en masse rokader og Dal Hende kommer i overskud, eller alternativt gerne bare selv vil væk.

Jeg ser ikke Dal Hende ville tilbage til sjælland og spille for Lyngby i 1.division i stedet, og mon ikke han hellere bliver i SøE end at skifte til SIF/VFF. Men måske AGF eller OB. OB har jo mistet Lund, og vi har mistet Højer, og Dal Hende har jo trods alt stadig et højt niveau når han spiller. (udfordringen er måske usikkerhed på fysikken, men han spillede trods alt 30 kampe i sæsonen fordelt på 2.5 minutter)
Og han lavede også 4 mål og 2 assists som jo minder om Højers stats på den konto.

Super enig i det hele. Bortset fra, at din første sætning ikke stemmer overens med den nuance der kunne "gøre det tåleligt" :D For ja der er jo netop forskel på hvorfor, hvordan og hvor længe man evt. henter den slags garderinger/brandslukkere. Lund på 3-4 årig kontrakt ville jeg ikke have brudt mig om, men som 1-årig supplering synes jeg det gav masser af mening, og var ikke bange for at det var SIBs "løsning" på at vinde en fast Højer-erstatning.

Hvis Sønderjyske laver en del udskiftninger, så vil jeg hellere skrive samme Bengtsson-kontrakt med Dal Hende, og ville endda kunne acceptere at han fik 1-2 år. Det ville jeg se meget mere "her og nu"-mening i.
Og Dal Hende var jo Glens projekt dernede. Så måske det ville kunne lade sig gøre lettere og billigere end man lige skulle tro, såfremt Spezia/SøE-halløjet ender med en masse rokader og Dal Hende kommer i overskud, eller alternativt gerne bare selv vil væk.

Jeg ser ikke Dal Hende ville tilbage til sjælland og spille for Lyngby i 1.division i stedet, og mon ikke han hellere bliver i SøE end at skifte til SIF/VFF. Men måske AGF eller OB. OB har jo mistet Lund, og vi har mistet Højer, og Dal Hende har jo trods alt stadig et højt niveau når han spiller. (udfordringen er måske usikkerhed på fysikken, men han spillede trods alt 30 kampe i sæsonen fordelt på 2.5 minutter)
Og han lavede også 4 mål og 2 assists som jo minder om Højers stats på den konto.
Spezia kan stadigvæk hente spillere i dette vindue, og hvis de skal forberede sig på 4 lukkede vinduer i træk, så kunne de godt finde på at gå amok i dette vindue, for så at udleje de maksimalt 8 af spillerne til Sønderjyske i et halvt år ad gangen, det ville give god mening.

Én ting der kunne gøre det tåleligt, er hvis man lejer ham i efteråret og samtidig offentliggør at man henter en profil på en fri transfer ved årsskiftet. Der er vist nogle nordmænd og svenskere hvis kontrakter udløber der (tror jeg).
Det var i hvert fald min første tanke. Hvis man har fundet den helt rigtige løsning, men han er for dyr, fx fordi han spiller i Norge og skal hentes midt i deres sæson, må man overveje hvem der evt kan dække af i mellemtiden og her kan en Bengtsson der kender ligaen måske give mening. Desuden ville han give lidt international rutine. Det kan også bare være en gardering ift at flere andre ting ikke lykkes. Han har lige spillet EM men er alligevel ikke en man tænker kan rykke så meget. Og når det er sagt er det da også et meget løst rygte hvor det kan undre at SIB overhovedet skulle være nød til at vise byen frem hvis det er det der indikeres.

Spezia kan stadigvæk hente spillere i dette vindue, og hvis de skal forberede sig på 4 lukkede vinduer i træk, så kunne de godt finde på at gå amok i dette vindue, for så at udleje de maksimalt 8 af spillerne til Sønderjyske i et halvt år ad gangen, det ville give god mening.
Ja det er frygten.

Omvendt ville det kunne skade dem på en længere bane når de så er væk igen.
Og det kunne jo også sende en spiller som Dal Hende ud i kulden, såfremt Spezia skal købe en venstreback som så skal spille i SøE, eksempelvis.

Men lad os se. Kan jo blive alt fra at skifte et halvt hold, til nær ingenting.

Ift venstreback, så håber vi allesammen på en Malte Amundsen-agtig handel. Eller som da Munksgaard kom til (U21-kampe etc, god alder, god pris).

Men altså vi kan ikke lægge ca. 10 mio kr, for den slags. Så hvis planen dengang var, og stadig er, at finde en sådan type, så må vi finde os i at større klubber med flere penge kan hente dem før os. Om vi så bør hente noget andet NU, eller afvente til vi er tættere på 1/9, eller måske endda helt frem til jul må tiden vise.

Hvis Amundsen ikke har succes i New York til den tid kan vi måske købe ham for 5-6 mio der, frem for de ca. 10 New York Red Bull betalte.

Gersbach er et stort spørgsmål for os fans, da vi ikke kan se de tal som David og den fysiske afdeling+SIB kan.
Hvis han ser robust ud, og faktisk måske kan regnes med at få et gennembrud for os i efteråret, så er Lund+Juelsgård jo fine nok til at spille en halvsæson som garderinger på pladsen. Er Gersbach ude, så man er tvunget til at spille med Lund/JJ fra start, eller måske Anthony ude af position, så er det en anden sag.

Lund skal nok få kampe selvom vi henter en ny venstreback. Juelsgård får kampe i det centrale forsvar. Og Anthony skiftes med Munksgaard på højre. Og Lund kan være gardering på alle pladserne når nogen er ude/sidder over i rotation. Så altså semi-permanent 2.valg til alle kampene, hvor han bare aldrig er førstevalg. Men spiller Anthony om søndagen, og Munksgaard i midtugen, så kan Lassen/Lund jo være backup 2.valg til begge de to kampe (tror Lassen må vente lidt).

Jeg kunne sagtens leve med en lejeaftale af Bengtsson. Manden har trods alt lige spillet ved EM for Sverige, så vi skal heller ikke gøre ham mere håbløs end han er. Men jeg er så enig i at kontrakten med Lund i givet fald ikke giver så meget mening. Men der har jo nok været noget panik her for en måned siden, hvor vi havde sagt farvel til to backs og Tingager/Backman stadig ikke så ud til at blive klar, samtidig med at vi lægger hårdt ud med (forhåbentlig) 9 kampe på fire uger og måske endda 13 kampe på seks uger.

Jvf. en snak andetsteds:
Hansen var mere end 2,5 mio krone. Snarere 3-3,5 mio. For det var føst ved 2,5 at FCM sagde at nu var man "tæt på", og ville forhandle. SIB/AGF forsøgte først med 0kr, så 500.000kr, og så 2,5 mio. Alle 3 blev afvist, men ved 2,5 mio kr ville de forhandle.

Kurminowski havde en værdi på 900.000 euro jvf polske medier. Men da der både var klubber i Norge, Belgien og Danmark der ville have ham, så ville det jo ikke være mærkeligt hvis vi gik op til 1 mio rent.

Så vi har brugt 11 mio. i ren transfer på de to vil jeg skyde på. Ift løn må Kurminowski vs MJ være en svær en at gennemskue, mens Grabara vs Jesper Hansen nok var 1:1. Og de beløb skal så som udgangspunkt fordelse ud over de perioder vi har skrevet med dem i (Kurminowskis løn+transfer altså over hele 5 år ift belastning af spillerbudgettet)

Vi har solgt Højer, men han kom jo fra Lyngby der var ved at gå konkurs, ligesom Blume. Så jeg forventer at det bliver helt umuligt at finde nogen der skal have ligeså lidt som dem i løn, men samtidig præstere ligeså godt eller bedre. Jeg forventer sagtens vi kan skulle af med 100.000kr mere om måneden for vores nye 8'er, og nye venstreback. Så altså hvis det er 100.000kr x 2 spillere x 12 mdr i 3 år = 7,2 mio kr EKSTRA. Og det er hvis vi finder dem transferfrit!

Hvis vi køber en venstreback 1:1 for det vi solgte Højer for (ca. 5,5 mio) så går den del op. Skal vi så hente en ny 8'er til 6,8 mio (lad os sige vi kunne få Mikael Anderson for det), så er vi jo 7,2 + 6,8 mio = 14 mio "nede" = fordelt på kontraktperioden hvor vi regner med 3 år til de nye = over 4,5 mio belastning på budgettet over de 3 år sammenlignet med sidste år.

Men der KAN være enkelt-beløb der bliver frigjort/reserveret til direkte transfer. Altså vi ved ikke om man f.eks. har beholdt 7,5 mio fra Bundu-salget UDEN at tilføre det den samlede spillerbudget, men reserveret det til et enkeltbeløb til en kommende transfer. Mener netop Fournais eller JN udtalte noget lignende omkring Stage/Bundu-salgene.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back