New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Last edited:

Altså Anthony kommer givetvis til at overraske mange :D
Især når VI har bolden 😀
Offensivt tror jeg han kommer til at overraske de fleste. Defensivt ser det "Dino-agtigt" ud (i andre videoer). Og det var også stabilt nok. Vi fik bare alt for lidt ud af Dino offensivt.

Jeg synes egentlig den her match-up mellem Kurminowski of Makaric er meget sjov - begge hentet i Østeuropa af to norske sportschefer der endnu mangler at bevise sig. Det er dog også klart at man man skal have en del forbehold med og reelt helt frem til de forlader klubberne før man kan sammenligne, med mindre den ene stikker helt af. Det betyder noget både hvor meget de bidrager med på kort og lang sigt og hvad den samlede økonomi ender med ved eventuelle salg. Vi bør som udgangspunkt stå bedre med en yngre spiller, men også et generelt lidt bedre hold, der giver flere mål, højere slutplacering og dermed bedre salg. Når vi frem til en stærk modstander i CfL som Kurminowski banker et par kasser ind mod giver det lige lidt ekstra også, men der er jo også en næste sæson hvor det ene hold måske er i et gruppespil der virkelig kan give noget.

Begge er lidt ubekendte, men jeg ved jo især ikke noget om hvilken type Makaric er. Jeg tænker egentlig begge klubber har set på begge spillere og så er vi jo også der som udgangspunkt lidt foran, både sportsligt og økonomisk, og har måske valgt efter spillertype lige så meget som alder og evner, og det skal så også med i vurderingen. Under alle omstændigheder synes jeg Kurminowski sætter kryds ved en hel del af det man håbede på - en lidt anderledes angribertype med fart, der også bør kunne spille sammen med PM, og en ung spiller der allerede har vist målnæse, men kan udvikles yderligere, og har et stort videresalgspotentiale.

Jeg synes egentlig den her match-up mellem Kurminowski of Makaric er meget sjov - begge hentet i Østeuropa af to norske sportschefer der endnu mangler at bevise sig. Det er dog også klart at man man skal have en del forbehold med og reelt helt frem til de forlader klubberne før man kan sammenligne, med mindre den ene stikker helt af. Det betyder noget både hvor meget de bidrager med på kort og lang sigt og hvad den samlede økonomi ender med ved eventuelle salg. Vi bør som udgangspunkt stå bedre med en yngre spiller, men også et generelt lidt bedre hold, der giver flere mål, højere slutplacering og dermed bedre salg. Når vi frem til en stærk modstander i CfL som Kurminowski banker et par kasser ind mod giver det lige lidt ekstra også, men der er jo også en næste sæson hvor det ene hold måske er i et gruppespil der virkelig kan give noget.

Begge er lidt ubekendte, men jeg ved jo især ikke noget om hvilken type Makaric er. Jeg tænker egentlig begge klubber har set på begge spillere og så er vi jo også der som udgangspunkt lidt foran, både sportsligt og økonomisk, og har måske valgt efter spillertype lige så meget som alder og evner, og det skal så også med i vurderingen. Under alle omstændigheder synes jeg Kurminowski sætter kryds ved en hel del af det man håbede på - en lidt anderledes angribertype med fart, der også bør kunne spille sammen med PM, og en ung spiller der allerede har vist målnæse, men kan udvikles yderligere, og har et stort videresalgspotentiale.

Skal vi ikke bare vente med bedømmelsen indtil vi har set dem spille?

Mht en Pierre Bengtsson, så er jeg overrasket over de markante afvisninger.

Vi kommer fra et forår, hvor manglen på bredde i truppen kostede point.

Hvis man giver manden 3 år på kontakt, så kan jeg godt forstå man synes det lyder lidt uambitiøst. Men er det fordi den rigtige back ikke er tilgængelig og men så hellere vil fokusere på en kant med perspektiv? Eller er det fordi klubben vurderer det er vigtigt at komme godt fra land og derfor ser det kortsigtet som en her og nu forstærkning?

Ja tak til det der styrker holdet. Helst perspektiv også, men hellere bruge krudtet hvor det giver mest sprængkraft og så sikre bundniveauet med lidt snusfornuft

Mikael Andersson starter på bænken i dag, selvom der er mange midtbanespiller ude af truppen i FCM. Mon Bo Henriksen kan blive ved med at overbevise ham om at han er vigtig, og skal blive på heden?
Ja. Anderson ikke i start 11 selv med Cajuste, Onyeka, og de to ny ude….!
Hmm... Men hørte lige en fugl synge om, at Anderson er småskadet. Derfor er han heller ikke på bænken. Så det forklarer det jo nok.

Skal vi ikke bare vente med bedømmelsen indtil vi har set dem spille?
Ja, og det gør jeg jo netop heller ikke, men skriver at vi også skal være forsigtige med at sammenligne dem alene på det vi kommer til at se i de første kampe. Men vi kommer ikke uden om at AaB er en af de nærmeste konkurrenter i vores bestræbelser på at etablere os fast i subtoppen.

Mikael Andersson starter på bænken i dag, selvom der er mange midtbanespiller ude af truppen i FCM. Mon Bo Henriksen kan blive ved med at overbevise ham om at han er vigtig, og skal blive på heden?
Men det KAN jo også være at Bo vil bruge ham i CL-kampen trods alt. Det ville jo faktisk tyde på at han tror MERE på ham, end at bruge ham i dag, og sætte ham ude mod Celtic. De spiller jo trods alt der om et par dage.

Vi selv kan jo også forvente at se noget rotation fra søndag til torsdag til søndag, men hvor det nok bliver med omvendt fortegn, hvor ECL bør være mere overkommelige modstandere for os end BIF og FCN, mens FCM jo omvendt har en mere overkommelig modstander i OB end Celtic om et par dage.

Når jeg nu er i gang med ham... Ikke den mest positive bedømmelse her, så kan være der er en god grund til at han ikke kostede så meget og at alle fremtidige sammenligninger med Kurminowski ikke vil give så megen mening alligevel. Han lyder på sin vis mere som en PM light og under alle omstændigheder er jeg ret så glad for at vi har fået en med fart. Det er også et vigtigt parameter for mange klubber på højere niveau den dag vi skal sælge.

Når jeg nu er i gang med ham... Ikke den mest positive bedømmelse her, så kan være der er en god grund til at han ikke kostede så meget og at alle fremtidige sammenligninger med Kurminowski ikke vil give så megen mening alligevel. Han lyder på sin vis mere som en PM light og under alle omstændigheder er jeg ret så glad for at vi har fået en med fart. Det er også et vigtigt parameter for mange klubber på højere niveau den dag vi skal sælge.
Meget enig. Og Wilcek-typen er muligvis snart død i international fodbold. Men i vores lille superliga, så har de for vane at være meget værdifulde trods alt. Og AaB og andre har jo ofte "blot" manglet en der kan skovle dem ind, uanset hvor grimt det måtte være.

Præcis. Men hvis man så ikke samtidig er god i luften og som opspilsstation, og kun lever på fox-in-the-box-momenterne så kan man få det sværere i de kommende år end tidligere. Meeen: Klumpspil i felterne vil der jo altid være.
Ja, det er også en af grundene til at jeg kalder ham en PM light, men han kan da også være mere end light trods alt. AaB har åbenbart jagtet ham længe og ved vel hvad de får, så det handler selvfølgelig om at spille på de kvaliteter han har, dvs der skal være nogle løb omkring ham. Og så er han da sikkert også en stor trussel ved dødbolde. Så på den måde er jeg enig i at det sagtens kan være fint for AaB hvis de synes de mest mangler en der lige kan stå det rigtige sted. Nu har jeg ikke set dem ret meget i foråret og har indtryk af at alt det med Cifuentes og Barcelona er lidt en god historie, men tænkte måske også at det trods alt kan kræve et par transfervinduer at få de spillere han skal bruge. Jeg tænker så ikke lige at sådan en tankcenterforward eller hvordan han nu kan beskrives var det mest oplagte.

Jeg er virkelig spændt på at se os spille med en helt anden type på toppen og jeg kan forestille mig sådan en som PO drage nytte af det, men selvfølgelig også de muligheder der kan være med både PM og DK på samme tid.

Ja, det er også en af grundene til at jeg kalder ham en PM light, men han kan da også være mere end light trods alt. AaB har åbenbart jagtet ham længe og ved vel hvad de får, så det handler selvfølgelig om at spille på de kvaliteter han har, dvs der skal være nogle løb omkring ham. Og så er han da sikkert også en stor trussel ved dødbolde. Så på den måde er jeg enig i at det sagtens kan være fint for AaB hvis de synes de mest mangler en der lige kan stå det rigtige sted. Nu har jeg ikke set dem ret meget i foråret og har indtryk af at alt det med Cifuentes og Barcelona er lidt en god historie, men tænkte måske også at det trods alt kan kræve et par transfervinduer at få de spillere han skal bruge. Jeg tænker så ikke lige at sådan en tankcenterforward eller hvordan han nu kan beskrives var det mest oplagte.

Jeg er virkelig spændt på at se os spille med en helt anden type på toppen og jeg kan forestille mig sådan en som PO drage nytte af det, men selvfølgelig også de muligheder der kan være med både PM og DK på samme tid.
AaBs fans har i hvert fald gentagne gange kritiseret Van Wert for ikke at få dem prikket ind, og understreget at det ikke er AaBs største udfordring at de ikke skaber chancer nok.

Jeg synes til tider vi skal arbejde rigtig meget for at skabe chancer, og i efteråret så vi jo vilde mål fra Højer, PM og andre, hvor det ellers ikke kørte. Men i efteråret skabte vi også masser oveni. Men AaB har jo ofte spillet kampe, hvor de skabte en masse, men brændte store chancer er mit indtryk også. Om udskiftningen af Van Wert til Makaric er svaret må tiden vise.

Jeg kan rigtig godt lide at vi har "en af hver" ift at vi stadig har PM.
Men jeg vil påstå, at noget af det vi tydeligt så i foråret var, at PM skal fodres før man kan få det bedste ud af ham. Så mange mål på egen hånd skaber han jo ikke. Og i 19/20 var det med Bundus indlæg og Højers ditto at PM bare var ligaens nok stærkeste og farligeste mand målt på chancer ift scoringer.

Men uden Bundu og Højer, så kan der være brug for en der kan mere på egen hånd. Det håber jeg vi har fundet i Kurminowski.

AaBs fans har i hvert fald gentagne gange kritiseret Van Wert for ikke at få dem prikket ind, og understreget at det ikke er AaBs største udfordring at de ikke skaber chancer nok.

Jeg synes til tider vi skal arbejde rigtig meget for at skabe chancer, og i efteråret så vi jo vilde mål fra Højer, PM og andre, hvor det ellers ikke kørte. Men i efteråret skabte vi også masser oveni. Men AaB har jo ofte spillet kampe, hvor de skabte en masse, men brændte store chancer er mit indtryk også. Om udskiftningen af Van Wert til Makaric er svaret må tiden vise.

Jeg kan rigtig godt lide at vi har "en af hver" ift at vi stadig har PM.
Men jeg vil påstå, at noget af det vi tydeligt så i foråret var, at PM skal fodres før man kan få det bedste ud af ham. Så mange mål på egen hånd skaber han jo ikke. Og i 19/20 var det med Bundus indlæg og Højers ditto at PM bare var ligaens nok stærkeste og farligeste mand målt på chancer ift scoringer.

Men uden Bundu og Højer, så kan der være brug for en der kan mere på egen hånd. Det håber jeg vi har fundet i Kurminowski.
Ja, spørgsmålet kan selvfølgelig blive om de så skaber færre chancer hvis angriberen er mindre mobil. Jeg har som sagt ikke set dem nok til at have nogen særlig god vurdering, men det er klart at en der bare bevæger sig godt i feltet og sparker de fleste chancer ind er noget de fleste kan bruge. Så må de justere lidt ift det. Ham der Pereira på midtbanen er vist også lidt langsom så det kan være Olsen har en forkærlighed for den type :)

Det er rigtig godt at vi nu har to - og forhåbentlig også nogle af de andre unge der tager flere skridt frem - med forskellige styrker der gIver flere muligheder. Også bare det at modstanderne skal forholde sig til flere ting. Spiller de sammen bør det give både den eksisterende trussel fra PM inde i feltet og en DK der måske kommer med et løb ind i feltet, men som 9’er må man vel forvente at DK også kan tage en kamp i det lille felt. Kombinationen med et tidligt indlæg fra D’Angelo til Kurminowski kan også blive interessant når vi taler om de nye på holdet.

Jeg kunne sagtens leve med en lejeaftale af Bengtsson. Manden har trods alt lige spillet ved EM for Sverige, så vi skal heller ikke gøre ham mere håbløs end han er. Men jeg er så enig i at kontrakten med Lund i givet fald ikke giver så meget mening. Men der har jo nok været noget panik her for en måned siden, hvor vi havde sagt farvel til to backs og Tingager/Backman stadig ikke så ud til at blive klar, samtidig med at vi lægger hårdt ud med (forhåbentlig) 9 kampe på fire uger og måske endda 13 kampe på seks uger.
Synes vi er kommet langt hvis vi slet ikke kan bruge en svensk landsholdsspiller på et års leje. Uanset alder. Naturligvis skal PC betale lidt af hyren.

Hvis vi ikke kan få en unge udviklingsbar spiller, så ser jeg faktisk hellere leje af PB end slet ikke noget nyt og skulle spille med en Oliver Lund osv

Også hellere PB end 3-4 års med fx en 28 årig i peakalder og ikke så meget udvikling foran sig ... med mindre det er i noget tæt på Højer klassen, så pyt da ;-)

Så hellere købe tid med PB og finde den helt rigtige end binde os.

Han var ikke vildt stærk i FCK, men derfor kan han sagtens blive det i AGF

Ja, spørgsmålet kan selvfølgelig blive om de så skaber færre chancer hvis angriberen er mindre mobil.
Præcis.
Og derfor vil jeg også hellere have en som både kan skabe chancer selv, og score på dem selv. PM og Makaric er nok klart bedst til det sidste. De skal fodres. PM er vel nærmest ligaens bedste til det, såfremt han fodres nok med gode indlæg.

Hvis Kurminowski både kan score og skabe chancer selv, så har vi en stjerne i svøb. Men det er lidt surrealistisk at tænke på at han har kostet ca. 7 mio når man ser på tallene fra dagens artikler. Det får jo en til at frygte, at vi ikke kan forvente en skid af Dawid.

Meeen: PM kostede vel max 3-4 mio efter hvad vi ved. Så altså vi er et sted hvor vi skal gå efter value for money til holdet, og ikke nødvendigvis money for value. En skøn kombination, og en balance der går mere og mere efter at kunne købe samme niveau bare med større potentiale for endnu større salg er devisen. Men vi er LANGT fra det stadie, hvor alle vi køber kan falde ind under den kategori. Det må vi bare erkende.

Synes vi er kommet langt hvis vi slet ikke kan bruge en svensk landsholdsspiller på et års leje. Uanset alder. Naturligvis skal PC betale lidt af hyren.
Efter det vi så til ham i Vejle, så er det vel bare mere relevant end at han blev udtaget til Sveriges EM-trup?
Men enig på sin vis. Det er jo også mere ift strategien og andet, at det skal være i den rigtige kontekst. Altså hvis det er for at købe tid til at kunne hente den helt rigtige, som netop ville kunne bringe os et bedre sted de næste 3-4 år, så fair nok. Altså det er bedre at vente til jul hvis det er forskellen på at kunne hente en 27-årig på x niveau nu, eller en 21-årig med samme niveau til den tid. Sådan er timing og marked jo også utaknemmeligt.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back