Jeg synes egentlig den her match-up mellem Kurminowski of Makaric er meget sjov - begge hentet i Østeuropa af to norske sportschefer der endnu mangler at bevise sig. Det er dog også klart at man man skal have en del forbehold med og reelt helt frem til de forlader klubberne før man kan sammenligne, med mindre den ene stikker helt af. Det betyder noget både hvor meget de bidrager med på kort og lang sigt og hvad den samlede økonomi ender med ved eventuelle salg. Vi bør som udgangspunkt stå bedre med en yngre spiller, men også et generelt lidt bedre hold, der giver flere mål, højere slutplacering og dermed bedre salg. Når vi frem til en stærk modstander i CfL som Kurminowski banker et par kasser ind mod giver det lige lidt ekstra også, men der er jo også en næste sæson hvor det ene hold måske er i et gruppespil der virkelig kan give noget.
Begge er lidt ubekendte, men jeg ved jo især ikke noget om hvilken type Makaric er. Jeg tænker egentlig begge klubber har set på begge spillere og så er vi jo også der som udgangspunkt lidt foran, både sportsligt og økonomisk, og har måske valgt efter spillertype lige så meget som alder og evner, og det skal så også med i vurderingen. Under alle omstændigheder synes jeg Kurminowski sætter kryds ved en hel del af det man håbede på - en lidt anderledes angribertype med fart, der også bør kunne spille sammen med PM, og en ung spiller der allerede har vist målnæse, men kan udvikles yderligere, og har et stort videresalgspotentiale.