New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Last edited:
Jeg synes det vildeste ved Kurminowski er, at han har spillet siden han var 16-17 år gammel, og scoret mål hver sæson... Han har lavet 93 mål på 10.899 minutter. Det er altså 1 scoring hvert 117 minutter hele karrieren i gennemsnit!. Det er vilde tal for en 22-årig gut med 179 kampe.

Men ja, fra et lidt lavere niveau.

Til sammenligning har Aabs nye angriber lavet 1 mål per 264 minutter i karrieren.
Alene i sine to bedste sæsoner de sidste to år har den heddet 1 scoring per 149 minutter.

Sidste sæson (hans KLART BEDSTE) isoleret var 41 kampe, 27 mål på 3.397 minutter (25 i liga, 2 i pokal)
= 1 mål per 126 minutter.

EDIT: Sidste to sæsoner for Milan Makaric = 68 kampe, 36 mål, 5.355 minutter = mål hvert 149. minut.

I Kurminowskis sidste to sæsoner har den heddet: 67 kampe, 39 mål på 4.392 minutter (liga, pokal, EL/ECL)
= vanvittige 1 mål på 113 minutter!!!

Last edited:
Tager man Aabs nye angribers to sidste sæsoner ud, så scorede han før dem 27 mål på 10.879 minutter.
Altså kun 1 mål per hele 400 minutter....!

Uden Kurminowskis to sidste sæsoner (også sine bedste), så scorede han 54 mål på 6.507 minutter.
Altså 1 mål per 120,5 minutter. Flot hele vejen igennem. Vildt kontinuerligt målsnit.
Karrieren: 117, to bedste sæsoner: 113, uden bedste sæsoner: 120,5.

AaBs nye mand har dog spillet flere positioner, også på midtbanen. Så det "undskylder" ham lidt ift ikke at have helt så gode stats. Men altså Kurminowskis er vilde uanset hvad.

Vi må se om de kan tage skridtet til Superligan og banke døren ind.

Milan Makaric har dog kun spillet 69 af sine kampe som "ren" angriber.
Så måske han de sidste par år har "fundet sin rette hylde".
Modsat vores kære Dawid, som bare altid har været rendyrket 9'er.

Bliver en spændende lille duel.
Det blev oplyst at der var et par danske klubber efter Kurminowski, Inge Andre Olsen i AaB, sagde de havde kigget på omkring 50 emner til angrebet, Stig Inge Bjørnebye har sandsynligvis også haft flere emner i kiggerten. Det er meget sandsynligt at begge klubber har været efter begge spillere, SIB kunne byde mere end IAO på Kurminowski, og da han var blevet hentet, blev Makaric droppet, og så kunne IAO hente ham billigere.

Jeg ser ikke Makaric som en mere interessant spiller på papiret en Kurminowski. Prisforskellen (hvis den er korrekt) er måske lidt skæv, men der er nok blevet budt hårdere på Kurminowski end på Makaric.

Jeg synes det vildeste ved Kurminowski er, at han har spillet siden han var 16-17 år gammel, og scoret mål hver sæson... Han har lavet 93 mål på 10.899 minutter. Det er altså 1 scoring hvert 117 minutter hele karrieren i gennemsnit!. Det er vilde tal for en 22-årig gut med 179 kampe.

Men ja, fra et lidt lavere niveau.

Til sammenligning har Aabs nye angriber lavet 1 mål per 264 minutter i karrieren.
Alene i sine to bedste sæsoner de sidste to år har den heddet 1 scoring per 149 minutter.

Sidste sæson (hans KLART BEDSTE) isoleret var 41 kampe, 27 mål på 3.397 minutter (25 i liga, 2 i pokal)
= 1 mål per 126 minutter.

EDIT: Sidste to sæsoner for Milan Makaric = 68 kampe, 36 mål, 5.355 minutter = mål hvert 149. minut.

I Kurminowskis sidste to sæsoner har den heddet: 67 kampe, 39 mål på 4.392 minutter (liga, pokal, EL/ECL)
= vanvittige 1 mål på 113 minutter!!!
Ja han virker til at være en ægte 9er, siger SIB også :) meeen hvor mange mål er kommet på straffe? Synes jeg så Dawid lavede 6 denne sæson, og når man fratrækker elfmeter så er PM også kun på 4 kasser siden runde 11. Det snit ville selv AA og ST kunne holde plus-minus. Nu er det heller ikke helt fair at skære kagen lige præcis efter 11 runder. Skærer man den på en hel sæson så den fin ud. Men skærer man den kun for foråret er vi vel også nede på aa/st level uden at have talt op (4 i åbent spil i foråret red.)

I øvrigt så har der været lidt brok i medierne, omkring de mange udlændinge som SIB henter til AGF i dette vindue. Men der er forsvundet en polak, en hollænder, en australier og en gambier ud over tre danskere, og hentet en polak, en belgier og en tysker, og derudover tre danskere. Derudover har der selvfølgelig været et par eksotiske prøvetræninger fra hhv. Frankrig og Australien, men de har som jeg forstår det er der ikke skrevet kontrakt med nogen af dem.

Måske er det fordi der er skrevet flere permanente kontrakter med udlændinge, i stedet for de lejeaftaler som PC og JN har benyttet sig af i de seneste vinduer?

Ja han virker til at være en ægte 9er, siger SIB også :) meeen hvor mange mål er kommet på straffe? Synes jeg så Dawid lavede 6 denne sæson, og når man fratrækker elfmeter så er PM også kun på 4 kasser siden runde 11. Det snit ville selv AA og ST kunne holde plus-minus. Nu er det heller ikke helt fair at skære kagen lige præcis efter 11 runder. Skærer man den på en hel sæson så den fin ud. Men skærer man den kun for foråret er vi vel også nede på aa/st level uden at have talt op.

6 mål på straffe. Stammer fra artiklen i kampoptakten til Bif, hvor det diskuteres om han får en startplads.

Jeg ser ikke Makaric som en mere interessant spiller på papiret en Kurminowski. Prisforskellen (hvis den er korrekt) er måske lidt skæv, men der er nok blevet budt hårdere på Kurminowski end på Makaric.

Jeg synes også den samlede pakke med Kurminowski er mere interessant..

Men selv hvis der ikke har været budkrig på Makric, så lyder det stadig skørt at kunne hente en topscorer til 0,5 million euro fra en liga der er sammenlignig med den danske.

Er der nogle fra sidste års danske top 5 topscorer liste der er til salg for under 1 million euro?

Mikael Uhre
Jonas Wind
Patrick Mortensen
Haji Wright
Sory Kaba

Patrick Mortensen er vel den eneste man kunne forestille sig - men han er også syv år ældre end Makaric.

• Like
Reactions: fsc
Jeg synes også den samlede pakke med Kurminowski er mere interessant..

Men selv hvis der ikke har været budkrig på Makric, så lyder det stadig skørt at kunne hente en topscorer til 0,5 million euro fra en liga der er sammenlignig med den danske.

Er der nogle fra sidste års danske top 5 topscorer liste der er til salg for under 1 million euro?

Mikael Uhre
Jonas Wind
Patrick Mortensen
Haji Wright
Sory Kaba

Patrick Mortensen er vel den eneste man kunne forestille sig - men han er også syv år ældre end Makaric.
Jeg synes også beløbene virker helt skøre ift hvad spillere ellers sælges for. Og ikke bare for år tilbage, men også i corona-markedet, hvor norske klubber ville have 20 mio+ for Junker etc. Men det kan være at vi først for alvor ser corona-presset NU. Der er jo altså lande hvor man ikke spiller med tilskuere igen nu, og stadig er lukket nær helt ned. Men når man tænker på, at vi kunne købe Dino for 4 mio fordi en kroatisk klub var meget presset økonomisk vs samme pris for topscoreren i den serbiske liga, så lyder det lidt skørt. Men det kan jo også hænge sammen med at Dino spillede i en stor kroatisk klub, mens Kurminowski og ham der ryger til AaB er fra noget mindre klubber.

En ting er ligaen. En anden er klubbernes størrelse og økonomi.
Jeg tror ikke nogen af dem du nævner fra Superligaen kan hentes for under 7,5 mio kr.
Men PM er MÅSKE lige på grænsen ja. Men før disse handler, så havde jeg ikke forestillet mig AGF ville lade PM gå for mindre en 10 mio. Der var lidt løse rygter om PM til Schalke i vinters (ren spekulation), men hvor man kunne tænke lidt over beløbene etc. Og dengang tænkte jeg, at det ville koste 15+ at erstatte PM.

Men nu viser det sig, at man kan komme langt længere for langt mindre. Men det da en ny ting. For angribere med de stats plejer da nok at koste mere.

Det giver dog god mening at vi supplerer vores angreb med en yngre spiller og at AaB finder en der er lidt ældre som supplement til Prica. Men jeg er enig i at prisen for Makaric virker lidt "off", hvis den altså holder. Ofte er der dog en sammenhæng mellem pris og kvalitet, men vi er også i Corona-tider og mange klubber er sikkert pressede efterhånden.
Præcis.
Kan også se at Makaric kun har spillet 69 kampe som "ægte 9'er", mens han har spillet mange andre pladser i offensiven derudover. Det er kun de sidste par år han har spillet angriber. Og han kan jo have ramt et Junker-gennembrud.

Og som direkte duel mellem Makaric og Dawid er det lidt skævt. For Makaric er absolut førsteangriber ved ankomst, mens Dawid jo kun er sikker starter til PM er tilbage, hvorefter de mere er direkte konkurrenter. Og med PMs historik i AGF, så ville det ikke overraske hvis han generobrer sin førsteangriber-status med Dawid lige i hælene.

Som angriberpar, så vil jeg sgu hellere have PM+Dawid end Makaric+Prica.
Og når PM er væk om et år eller to, så skal Dawid jo have en ny makker, og er selv 2 år ældre, og måske endnu bedre. Jeg synes vores timing ift disse handler er perfekt, såfremt PM ikke er væk snart. Jeg holder gerne PM de næste to år. Men skal PM væk til jul synes jeg det er for tidligt. Skal han væk til næste sommer, så går det nok såfremt Dawid er fuldt klar og fuldt igang, og vi finder en ny konkurrent til Dawid der.

Jeg aner ikke hvilken liga er stærkest af den slovakiske og Serbiske. Men en tre år yngre model vil alt andet lige være dyrere, da videresalgspotentialet formentlig er højere. Desuden med ungdomslandskampe fra en meget stærkere nation der pt har angribere som Lewandowski, Milik og Piatek. Jeg ved godt hvem der potentielt ser mest spændende ud. Men ikke desto mindre ligner det en fin tilføjelse for AaB.

100% enig. Når det er sagt og det er ikke henvendt til dig, så er der ingen grund til at måle pik ved de 2 handler. Begge har potentiale til at blive vildt spændende at følge de kommende år og begge imo mere spændende end endnu en leverpostejs skandinav.

På papiret 2 flotte handler.

Altså det er da lidt mærkeligt det der sker i FCM pt, er det ikke?
Onyeka og Cajuste er halvt solgte, halvt stadig i FCM, men "selvtræner"..
Altså det er vel fordi man ikke risikerer skader til dem til træning/kamp ift salg i den størrelsesorden?

Men hvor efterlader det truppen?
De har allerede hentet minimum en ny midtbanespiller, og har stadig Mikael Anderson og et par andre.
Så mon ikke det pt står der, hvor vi i hvert fald ikke skal holde vejret ift at kunne hente Mikael Anderson billigt, hvis da overhovedet.

Jeg vil nærmest se det før jeg tror det pt.

Altså det er da lidt mærkeligt det der sker i FCM pt, er det ikke?
Onyeka og Cajuste er halvt solgte, halvt stadig i FCM, men "selvtræner"..
Var det ikke noget lignende de gjorde med Dal Hende, da de havde besluttet at han skulle sælges for et par år siden, ovenpå en rigtig god sæson? Han blev ikke solgt og blev nærmest mest statist i den efterfølgende sæson, inden SønderjyskE så hentede ham tilbage. Specielt.

Var det ikke noget lignende de gjorde med Dal Hende, da de havde besluttet at han skulle sælges for et par år siden, ovenpå en rigtig god sæson? Han blev ikke solgt og blev nærmest mest statist i den efterfølgende sæson, inden SønderjyskE så hentede ham tilbage. Specielt.
Jo, og vi har også set det i FCN, hvor en spiller der står foran et salg blev taget helt ud af truppen.
Og når man kan sælge for 60-90 millioner, så forstår man det måske godt.

Altså hvis nogen ville købe Grønbæk for 60-90 millioner, så skulle vi satme heller ikke sende ham i kamp mod Radosevic på søndag på midten :D

Med andre mere "normale handler" forstår jeg det til gengæld ikke.

Jo, og vi har også set det i FCN, hvor en spiller der står foran et salg blev taget helt ud af truppen.
Og når man kan sælge for 60-90 millioner, så forstår man det måske godt.

Altså hvis nogen ville købe Grønbæk for 60-90 millioner, så skulle vi satme heller ikke sende ham i kamp mod Radosevic på søndag på midten :D

Med andre mere "normale handler" forstår jeg det til gengæld ikke.
Mon ikke også vi slipper for Kamaldeen om en god uges tid?

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back