New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 389K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Jeg synes den nye højre back er en kanon tilgang. Spillet godt med kampe for et hold der ligger 6-8 i Portugal. Den liga er et par niveauer over den danske. Vi skal forhåbentlig spille mange kampe de kommende måneder, og synes det er fint man ikke er komfortabel med Lassen som andetvalg på backen. Det kan han blive hvis han er bedst.

Ja så også godt, at Mikael Anderson sad over i dag. Spænende.

Jeg kan simpelthen ikke ryste tanken væk omkring, at Anderlecht er beskrevet som interesserede i Jon, og at jeg bare skide gerne så Bundu tilbage i AGF og give den gas, og få gang i sagerne igen.

Så kan Links og Jevtovic deles om venstrekanten, mens Bundu, Tengstedt og Albert kan spille højre...!
Så mangler vi stadig en. Som det er nu, mangler vi en, og sælger du Jon skal vi have to.

Så mangler vi stadig en. Som det er nu, mangler vi en, og sælger du Jon skal vi have to.
Enig.
Men jeg ser det som oplagt at hente enten en angriber som også kan spille kant (Wikheim) eller en 8'er som også kan spille kant (Anderson). Det ville løse det i min optik. Altså hvis vi får Bundu + Wikheim eller Anderson ind, så er vi antalsmæssigt de samme rene kantspillere hvis Jon ryger afsted, men vi ville kvalitetsmæssigt stå langt stærkere.

Og da både Brandhof og Albert kan spille dynamiske og direkte kanter, så hælder jeg mest til, at vi henter en angriber som kan spille kant. Eller snarere en kant som også kan spille angriber når PM er ude. De er svære at finde, og vi skal spille anderledes end med PM med den type, men det skal vi jo allerede med Tengstedt. Og altså jeg synes ikke PM-bolden (taktikken med lange bolde op) fungerer særligt godt med Ammtizbøl alligevel.

Og det er muligt man skal have 5-6 kanter. Men jeg synes det er vigtigere at have 4 gode kanter før man når op på 5-6. Eller sagt på en anden måde: Hvad nytter det at have 5-6 kanter hvis ingen af dem er ligeså gode som vi ønsker?

Og her var Diks jo også en af mulighederne, ligesom Anthony også er det ifølge SIB. Vel også derfor medierne kalder ham en Diks-afløser.
Ja heller ingen problemer der vi får vel en ny kant eller off 8er for Bror, så har vi Jon, ny/albert, links, milan som hhv start-11, 3 og 4 valg og stadig de to unge i ST og AA - plus Alberto, Brandhoff, Albert/ny (hvis den nye også kan tage kanten) så vi har vel 8-9 muligheder faktisk.

Nå det hele har bundfaldet sig så er jeg glad og tilfreds selvom jeg havde håbet på noget vildere, når vi nu var så godt besat i forsvaret, måske jeg bare undervurderer ham lidt. Og SIB får lige et par vinduer af mig ift om han kan skaffe kvalitet og holde unge-strategien.

Og Jon skal jo nærmest skydes af nu hvis det ikke skal blive max 5 mio til vinter hvor han har et halvt år tilbage, såfremt han ikke forlænger. Og jeg synes ikke Jon virker som en der har lyst til at skulle blive i 3 år mere.

Jon forlænger helt 100 ikke med os.

Han har so far ikke været en lige så stor game changer for os som f.eks Højer var det, så jeg ser også gerne vi skyder ham af nu hvis vi skal have noget for ham.

Jon forlænger helt 100 ikke med os.

Han har so far ikke været en lige så stor game changer for os som f.eks Højer var det, så jeg ser også gerne vi skyder ham af nu hvis vi skal have noget for ham.
Enig.

Han har helt sikkert haft gode perioder. Men ift målfarlighed, så synes jeg Albert er ligeså godt med der.
Og synes faktisk bedre om Alberts mere direkte måde at spille kant på, og gøre sine medspillere gode. Jon spiller ofte sit eget spil uden at gøre holdet bedre synes jeg.

Han var en "pointspiller" sagde PC. Og ja det var han med sine scoringer. For han scorede mere end Ankersen.
Men i foråret her synes jeg han har bremset enormt mange angreb, og får alt alt alt for få gange noget ud af at være højrebenet på venstrekanten ift mål fra kanten af feltet. Især manglende tidlige/hårde/gode indlæg til PM har manglet. Vi har vel ligaens bedste targetman til den type indlæg (som Bundu var rigtig god til).

For ofte skulle Jon spille den tilbage til Højer, ofte efter først at have søgt ned mod baglinjen (forsvaret var på plads omkring PM/Blume her) og så skulle Højer spille det præcise indlæg til PM, som vandt mange bolde men mod et forsvar i balance her.

Da Bundu slog sine tidlige hårde indlæg var PM der bare super ofte, upresset, og med meget plads fordi han løber smart, og er god til at tage de rigtige løb. Når Jon skal spille PM, så er den type løb ofte for sent. Ankersen var heller ikke god til det. Han fik ikke mange assist ud af det. Han var også højrebenet og kunne ikke slå de indlæg med venstre. Men det gjorde ikke noget, da Bundu gjorde det, og havde 9 assists i 19/20. Og det betød både at PM og Blume blev farligere, da Bundu kunne spille cutback til Blume også, eller spille PM, eller Ankersen på bagerste.

Den rolle kan Links slet ikke opfylde. Han søger selv alt for tit ud mod hjørneflaget når forsvaret går imod ham. Og han laver ikke de tidlige hårde indlæg heller.

Nu hvor Højer er væk og ikke kan modtage den fra Ankersen/Jon og lave de indlæg, så er tiden måske inde til at spille med en venstrebenet venstrekant? Jeg ville kunne forsvare at støtte det hvis der blev banket mål ind, men det gør Jon jo ikke. Det bliver ofte mod mange mand han skal drible da forsvaret er på plads. Og selvom han har et godt skud, så tvinges han for ofte til at lave det langt udefra (ligesom Blume i denne sæson). Blume inde i boksen var faktisk meget farlig. Men uden for boksen blev det alt for tit lige ved og næsten. Og da AGF var det hold der afsluttede mest udefra (scorede mest udefra) i sidste sæson, så synes jeg der er noget om det. Altså at vi var gode til at skyde udefra (Højer, PM, Albert og flere havde fremragende langskudsmål/frispark etc). Men var også et udtryk for at vi ikke kunne komme helt ind i feltet ofte nok længere.

I efteråret lavede vi som før skrevet 26 mål i de 13 kampe, altså 2,0 i snit og så synes man jo det er helt fint.
Men husker man tilbage på efterårets mange mål, så var der jo helt vilde langskudsmål i blandt, som man ikke sådan lige kan håbe på gentager sig en februar i Vejle og Odsense. PM mod BIF, hvor vi ikke kunne spille os igennem ind i feltet, og PM afslutter resolut på kanten af feltet og flugter den i kassen direkte. Højer på langskud/frispark mod både Horsens og især OB (vildt mål). Albert mod OB også flot kasse langt udefra.

Lad os få de tidlige indlæg tilbage. (Diks/Albert forsøgte lidt frem mod slutningen af foråret)

Jon har ofte vist et højt topniveau, når vi har mødt stærke modstandere (FCM især) og det er jo disse kampe der især bliver bemærket. Plus at han var den altdominerende spiller (og anfører) for Island til U19-EM. Så jeg tror godt at vi kan sælge ham. Det sker dog forhåbentlig først i slutningen af vinduet, efter vores europæiske kampe.

Jeg tror Links kan blive vores store stjerne i denne sæson. Han har alle værktøjer. Fart, dribleevner, hårdt skud. En diamant der bare skal slibes færdig.

I 20-21 sæsonen faldt vores målfarlighed og assists fra kanterne markant og i de 3 træningskampe op til denne sæson, har der været 0 mål og 0 assists fra kanterne. Det er et problem, og man løser det ikke ved at finde lappeløsninger med backs, centrale midtbanespillere eller angribere der kan spille kanter.

Vi har lige nu 3 kanter i truppen; Jon Thorsteinsson, Gift Links og Milan Jevtovic, der er behov for to nye kanter, som har bevist at de kan lave mål og assists hvis vi skal lykkes i denne sæson. Spillere der forventer at være i start 11 hver gang, så må de øvrige løfte deres spil for at blive startere. Vi har brug for aller mest konkurrence på kanterne, så det altid er de mest knivskarpe der spiller, det var (bortset fra VAR) vores største problem i sidste sæson, at der ingen konkurrence var på kanterne.

Når vi har hentet to nye startere til kanterne kan SIB godt lukke vinduet for min skyld, og vente med øvrige tilgange.

Synes det er hele vores offensiv (alle 4 foran) og midterforsvar som ikke har leveret mål. Plus stort set ingen fra indhop.

Fx er PM jo gået lidt i stå. Om han så er serviceret nok, kan statistik folket undersøge: fx hvor mange indlæg har han fået og hvor mange skal en gns angriber have for at lave et mål osv. - men PM har også andre roller. Arbejder fx mere i holdets tjeneste end Vildsæk og Pusic typer.

PM 4 mål i åben spil sidste 21 kampe
Jon 4 mål i samme periode
Bror 0 mål i sidste 21 kampe - 2 på en hel sæson.
Links - 1 kun mål siden runde 13 (har dog også været sat af - med god grund)
Albert - 2 mål (siden runde 11)
Midterforsvaret 1 mål hele sæsonen samlet (og 0 fra 6eren)

Jon kan være tilfreds. Albert skal score mere, og en angriber skal naturligvis 2-3 gange så meget som en kantspiller. Men alle 3 har klassen til kunne levere igen med rimelig sikkerhed. Links har også talentet.

Albert har været mest stærk som kant, og hverken ham eller Bror har scoret fra 8eren. Der skal også komme en håndfuld mål herfra (hvor mange lavede jobbe? Bror lavede op mod 10 forrige sæson). Så egentlig synes jeg mest vi trænger til en målfarlig 8er (brandhoff var det forrige sæson). Men tager også gerne en super målfarlig kant, så må Albert bare lære at lave mål fra 8eren. Der han helst vil spille.

Vi savner i det hele taget mål, og bliver ikke bedre af at vi mister to backs der har scoret ekstremt meget. Tænker dog fx PO, Albert og Jon scorer mere på dødbolde og langskud de kommer til at stå mere for. Og når vi sigter efter ting eller yann på låget istedet for diks scorer de vel også mere end 1 mål fra midterforsvaret.

Vi skal score ... bare lidt mere. Indtil 2 runder før superligasæsonen sluttede havde Bif kun lavet så vidt jeg husker ca 5-6 mål mere end os og lukket præcis samme antal mål ind - og vandt guld. Så handler også held.

Jon kan være tilfreds. Albert skal score mere, og en angriber skal naturligvis 2-3 gange så meget som en kantspiller. Men alle 3 har klassen til kunne levere igen med rimelig sikkerhed. Links har også talentet.
Jeg tror (og håber) ikke at Jon er tilfreds med sin egen præstation i sidste sæson, hvis han havde præsteret til niveau, ville de udenlandske klubber stå i kø for at hente ham. Der er for mange middelmådige kampe fra ham, og få få tidspunkter hvor han virkelig shiner.

Men når han viser eksempler på sit topniveau, så er det tydeligvis en spiller der kunne spille på meget større adresser. Hans problem er at hvis/når han via de stærke sekvenser, får vækket potentielle klubbers interesse i at følge ham over et par kampe, så bliver de temmeligt lunkne ved de efterfølgende præstationer.

Han bør forlænge med AGF og få den stabilitet i sit spil, der kan bringe ham til en af de rigtige adresser, og ikke til en eller anden ligegyldig østeuropæisk klub, som vel er de eneste der viser interesse lige nu. Men mon ikke han sammen med agenten, giver den et skud i dette vindue, og så forlænger til september hvis der ikke dukker noget OK op.

Last edited:
Vi diskuterer ofte alder på transfers, så her kommer lige lidt tal, der måske kan nuancere eller bidrage til nye pointer. SIB vil uundgåeligt blive sammenlignet med PC, så her er lidt til PC's tid.
Der er blevet påstået at PC sjældent købte spillere over 26 år, men den er måske også lidt overdrevet, selvom PC ganske rigtigt købte yngre og yngre ind hver sæson.
PC_over26.jpg
10/35, altså 28,57% af de samlede indkøb.

PC købte 15 spillere der var 23 eller under. Det er 42,86% af de samlede indkøb.

Men nu er indkøb én ting og spilletid en anden.
spilletid U23.jpg
Egne spillere betyder her, at vi har dem på kontrakt.

Skal vi sammenligne os med konkurrenterne, så kan vi kigge på 20/21 sæsonen:
sammenligning.jpg

CV er altså ikke kun en god købmand, men også en god storyteller. Historien kunne lige så vel have været AGF's ungdomsrevolution og BIF's forsigtige brug af unge spillere. CV har fået den vinklet flot til en fortælling om brugen af egenudviklede spillere, hvilket ikke er forkert, men heller ikke dækkende for hele billedet. Vi kunne godt have solgt vores ungdommelig fortælling bedre.

I Sevillas strategi, hvor målet er top4, har de samtidig et mål om at 30% af spilletiden skal gå til potentialespillere(salgsemner). Hvis vi sætter U23 som det, så er vi altså rigtig godt stillet, og det gør måske ikke så meget, at SIB henter et par rutinerede spillere til at afløse de primært rutinerede profiler der forlader os. Grabara er den eneste (med nævneværdig spilletid) der har forladt os, som ville tælle med i denne statistik.

Jeg tror ikke vi behøver at hente en frygteligt masse unge spillere ind, for vi står faktisk rimelig godt på det punkt. Jeg kunne godt tænke mig at vi har en 4-5 potentielle tocifrede salg i truppen. Hausner, Grønbæk, Jon(hvis han havde en længere kontrakt), og Links(hvis han bliver mere forløst) er mine bedste bud. Bisseck kunne være en bobler, hvis han får en god sæson og en fast kontrakt, men det er meget spekulativt. En enkelt ung offensiv kvalitetsforstærkning(helst kant, men ellers 8'er), så må resten for min skyld gerne være profiler i en ca. alder på 24-28 år.

Tilfreds er også et forkert ord i elitesport - der skal man aldrig være tilfreds om man så har vundet CL og VM

Mente bare med 4 mål på 20 runder = 6 i alt på en sæson (som han også sluttede på) det er acceptabelt - faktisk nogenlunde fint af en kant og den offensive 8er som Bror lå på. En 9er skal mindst op på 10-12 mål i åbent spil synes jeg.

Allerhelst ser man vel en 9er der laver 10-15 mål i åbentspil, samt 7-8 mål fra hver af de 3 rundt om (jon, bror og links), så har man i alt ca 35 mål, så må resten komme fra de øvrige i truppen.

Det er mål facts alene. Noget andet er spillet. Det er mere komplekst.

Men tænker vi fx med Jon nok bliver skuffet, hvis vi forventer han er stabil - tvivler jeg på han er som type. Det er kanter og 9ere bare sjældent i det hele taget. Med mindre det er en arbejdskant/kontratype som Anker, men han spillede så også 20 kampe uden at score og mangler tekniske færdigheder i afslutninger. Også været sløj i EfB.

Vi kan sagtens skælde ud på Jon fordi han er sådan en type man bliver irriteret på, men han har været vel vores faligste mand i åbent spil pr minut i begge sine sæsoner i AGF.

Håber også han forlænger, men tror han snupper udlandet når lejligheden byder sig, og tænker en del byder sig til.

Last edited:
Jeg tror ikke vi behøver at hente en frygteligt masse unge spillere ind, for vi står faktisk rimelig godt på det punkt. Jeg kunne godt tænke mig at vi har en 4-5 potentielle tocifrede salg i truppen. Hausner, Grønbæk, Jon(hvis han havde en længere kontrakt), og Links(hvis han bliver mere forløst) er mine bedste bud. Bisseck kunne være en bobler, hvis han får en god sæson og en fast kontrakt, men det er meget spekulativt. En enkelt ung offensiv kvalitetsforstærkning(helst kant, men ellers 8'er), så må resten for min skyld gerne være profiler i en ca. alder på 24-28 år.
….Zack Duncan og endda Alex Gersbach kan der også være rigtigt mange penge i, hvis de får en sæson uden skader. De er U-landsholdsspillere med et kæmpe uforløst potentiale, og så har Zack en dejligt lang kontrakt. Hvidt, TK og Lassen fra egen talentafdeling kan der også ende med at være gode penge i.

Så jeg er enig, vi skal ikke have en trup på 28 salgbare spiller, hvis man kan lave et stort salg i hvert sommervinduet, som med Junker, Stage og Bundu, så er vi rigtigt langt, ikke mindst fordi det store salg bliver større og større for hver sæson. Suppleret med et par mindre salg af spillere der af den ene eller anden grund ikke fungerer, som Sana, Lunding og Helenius. Så hænger økonomien fint sammen.

Det er mere problematisk med transferemner som Bundu, Amini, Højer og Thorsteinsson hvor kontrakten løber ud, og dermed ikke giver den transfer som potentialet var til.

Jeg skulle måske have skrevet, at jeg vægtede spilleminutter højt i vurderingen. 3000+ minutter på seniorniveau gør rigtig meget for prisen, så derfor havde jeg kun Bisseck som bobler. Jeg vil putte Duncan i samme kategori. Jeg er vild med ham, men han mangler spilletid, assist og mål før jeg vil putte ham i 10mil+ kategorien. Det kan sagtens komme.
Gersbach har jeg mentalt afskrevet, men jeg håber da, at det bliver gjort til skamme.

Vi diskuterer ofte alder på transfers, så her kommer lige lidt tal, der måske kan nuancere eller bidrage til nye pointer. SIB vil uundgåeligt blive sammenlignet med PC, så her er lidt til PC's tid.
Der er blevet påstået at PC sjældent købte spillere over 26 år, men den er måske også lidt overdrevet, selvom PC ganske rigtigt købte yngre og yngre ind hver sæson.
View attachment 769
10/35, altså 28,57% af de samlede indkøb.

PC købte 15 spillere der var 23 eller under. Det er 42,86% af de samlede indkøb.

Men nu er indkøb én ting og spilletid en anden.
View attachment 770
Egne spillere betyder her, at vi har dem på kontrakt.

Skal vi sammenligne os med konkurrenterne, så kan vi kigge på 20/21 sæsonen:
View attachment 771

CV er altså ikke kun en god købmand, men også en god storyteller. Historien kunne lige så vel have været AGF's ungdomsrevolution og BIF's forsigtige brug af unge spillere. CV har fået den vinklet flot til en fortælling om brugen af egenudviklede spillere, hvilket ikke er forkert, men heller ikke dækkende for hele billedet. Vi kunne godt have solgt vores ungdommelig fortælling bedre.

I Sevillas strategi, hvor målet er top4, har de samtidig et mål om at 30% af spilletiden skal gå til potentialespillere(salgsemner). Hvis vi sætter U23 som det, så er vi altså rigtig godt stillet, og det gør måske ikke så meget, at SIB henter et par rutinerede spillere til at afløse de primært rutinerede profiler der forlader os. Grabara er den eneste (med nævneværdig spilletid) der har forladt os, som ville tælle med i denne statistik.

Super indlæg Seppe!

Synes ikke man kan medtage alle PCs indkøb samlet.
Så får vi ikke noget tydeligt billede.
Der skal tages hensyn til strategi man har vedtaget i bestyrelsen.

I den første tid som scout og chef havde AGF en strategi om at købe ældre spillere med rutine der kunne klare mosten og forventningerne i AGF. Dem man hentede mens Riddersholm var chef. Det gav ikke sportsligt succes - vi lå stadig nede som ca nr 8 (som vi havde gjort i 20 år).

Så havde man nogle lederseminarer, hvor man gik over til hente unge sultne spillere ind som ville mere end AGF, også fordi JN havde sat fingeren på at man i AGF aldrig havde fået transferindtægter i den tunge klasse - som man har manglet for at kunne investere yderligere sportsligt.

Siden har har man ikke hentet spillere over 26 år - undtagen Helenius lige fyldt 28 og PM 28½ ved anskomst til AGF.

Og iøvrigt fået succes sportsligt for første gang i 25 år (plus store transfers oveni)

Jeg finder lige stats på det.

Brøndby
Ungdomsarbejdet handler ikke i mine øjne ikke kun om egne talenter - der skal også hentes mange unge udefra. Elsker når det er lokale spillere i AGF. Det er toppen. Men ingen klubber - heller ikke bif og agf, kan levere alt selv. Og stort set ingen af dem der spiller i FCN kommer jo fra Farum eller nabo-byen for den sags skyld, men hentet bredt geografisk.

PS - jeg synes iøvrigt ikke det handler om PC, men mere om den til enhver tid siddende sportschef kan fastholde strategien. Men okay det er også første vindue og SIB er jo på bagkant og ikke kunne planlægge et helt år ud i fremtiden som han kan ift næste sommer vindue fx.

Last edited by a moderator:
Nu må Martin Hansen selv svare - men som jeg læser det er aldersprofilen for Alberto (knap 27-30 i kontraktperioden) og Oliver (29-30 i kontraktperioden) - og Yann leje.

(y)

Ja, det er et helt vanvittigt postulat. Hvis man udelukkende vil se ynglingespillere så er voksenfodbold nok ikke det rigtige. At være utilfreds med en 26 årig spiller pga alderen er helt håbløst.

Hvis stråmandsniveuaet fortsætter herinde så er jeg ude. Det er fucking trættende at få pålagt sig holdninger jeg end ikke har givet udtryk for.
Selvfølgelig vil jeg ikke kun se talenter, jeg skriver endda specifikt, AGF naturligvis også skal have rutinerede spillere.
Det er et faktum at spillere som for alvor giver transferkassen i Superligaen ligger fra ca- 18-24 år, derfor kan mindre spillersalg godt være gode, men hvis AGF for alvor skal tage det store økonomiske skridt, så SKAL der store spillersalg til og med det i mente, er jeg ikke imponeret over SIB, indtil videre.

Alexander Munksgaard skal da have konkurrence på den højreback.

Enig. Jeg foretrækker dog at de store huller bliver fyldt ud før man kigger på positioner hvor 1. valget er habil især når klubben har meldt ud, vi nok ikke skal forvente et perfekt vindue.

Det får han ingenlunde fra Anbo og Lassen, der forhåbentligt skal lejes ud

Uenig ang. Anbo. Han er en spiller som imo står overfor et snarligt gennembrud, hvis han vel og mærket får chancen.

Det er aldersfacisme at snakke om, at vores nye back er for gammel og ikke kan sælges videre. Det kan han da selvfølgeligt.

Stop det aldersfacisme pis ellers se svaret til Nizzleroy overfor.

Edit: Er det aldersfacisme at jeg allerede i foråret forslog Jesper Hansen og at jeg mener han er blandt Superligaens 3 bedste målmænd?

Spillernes alder ved ankomst til AGF. Når nu snakken går på manglende rutine..

Facts viser alt om at unge sagtens kan – også i AGF
:)

Vi har ikke været bedre i 25 år.

Spillere hentet efter unge strategi blev indført af AGF - ved ansættelsen af David.

Dem vi har betalt transfer for er generelt de helt unge.
PO var lidt en undtagelse med transfer, fordi han var nøglen i vores transformation.

Undtagelserne på 28 år
Helenius (28 to måneder før) – kom for symbolsk transfer

PM (28½) – og der måtte vi bare have en med mål, måske lidt på kompromis med alder af nød, Vi forsøgte et par yngre inden bl.a. måske Sven Braken?, og sommeren før Mmaee (21 år) fra Standard Liege, helt ung, som iøvrigt er solgt for 5 mio + kickback siden
– lav pris pga klausul i PMs kontrakt i Norge.

(Pusic lejet få måneder og væk igen)

Ellers max 25-26 år
Tingager fyldte 25 to måneder efter – kom gratis
Buba lige fyldt 26 fem uger før ankomst – kun nødløsning på leje
Bror – 26 to måneder før ankomst i agf – gratis
PO, 26 år og 2 måneder – dyrt køb 6 mio + evt. 9 mio
NP, 25 år og 10 måneder – gratis
Milan, 26 år 14 dage før – og gratis
YT, 26 år få dage før ankomst – gratis
(Ting, PO og NP gik fra dag1 ind som bund-rutinerede ledertyper trods ca 25 år)

Helt unge køb i start 20erne:
Jon (20), Links (20), munks (21 få dage før ankomst), Højer (23 – gratis), Zach (19 – udviklingspenge), ST (20 – gratis), Eske (22) , Gers (22 – gratis/symbolsk), Bundu (18- gratis), Stage (19 – gratis).

Leje af helt unge omkring de 20-22 år: kamil, MJ, Arzani, Diks

Resten er fra AGF-U19.

Unge kan få succes – også i AGF (og være ledertyper)
Synes også statistikken viser at unge sagtens kan få succes – der har været scoop efter scoop af dem på 19-22 år. Kiks ja – men vel kun Eske og kun delvist. Gers pga skader. Og de to unge leje MJ/Arzani skader.

Synes også de fleste købte unge går ind og tager stort ansvar (fx Jon og Munks).
Stage, Diks, Kamil, Højer og Haus ligefrem ledertyper, indpiskere og fyrtårne.

Det pudsige er også at der procentvis har været flere kiks i 25-26 års gruppen - end de helt unge.

Der var også fine eks på unge med succes inden strategien blev indført: Junker (22), Amini (22) , Jovanovic (23) - som kom til helt unge og gav sportsligt afkast og transfers for to af dem.

Personligt er jeg ligeglad med alder, jeg er er jo selv snart klar til at blive meldt ind i ældresagen. Men AGF trådte først ud af en over 20 års ørkenvandring, da man kiggede hinanden i øjnene i ledelsen og tænkte nu har prøvet det med ældre der kan klare mosten i 20 år uden succes - nu prøver vi noget nyt. I samme 20 år har FCN og FCM haft giga succes med ungelinje i mere eller mindre udstrækning.

At det så lige skete med overgangen til ansættelsen af David er lidt sjovt, da han netop havde succes i Lyngby med ligaens ældste hold med gns på ca 30 år vist nok :) men det var nu rigtig nok set af Lyngby at udnytte den niche sportsligt, da både fcn og bif satsede ungt og der var en masse gode rutinerede spillere i hovedstaden som ikke kunne få spilletid med mindre de tog til Jylland. Lige nu kører de lidt en mellemvej hos de kongeblå.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back