New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 390K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Vi kommer ikke for alvor op i toppen økonomisk før der kommer flere penge til. Og når vi lejer spillere og så ser andre klubber hente dem, og tjene pengene, så gør det ondt.

Men Grabara og Diks var et skridt på vejen til at komme op i toppen sportsligt. Nu skal vi det også økonomisk. Og der gik vejen igennem det vi oplever nu. Vi er forhåbenligt stadig på rette vej.

Vi har jo hentet Lund, så mon ikke højrebacken er på plads med ham og Munksgaard. Ved godt Lund er polyvant, men hans favoritposition er vel højreback, så tvivler på, at man går ud og henter endnu en til den plads.
Ved ikke om klubben ser et stort lys i Mikkel Lassen.

Men da Bjørnebye blev spurgt til hvor vi manglede spillere, så nævnte han at vi jo manglede en VB, og ikke et ord om HB. Om det så var fordi man stadig håbede på Diks, eller fordi man forventer at Munksgaard/Lassen/Lund er nok vides ikke.

Men Gersbach, Lund og Juelsgård var i hvert fald ikke nok ifølge SIB når han udtaler at det er "klart" vi mangler en venstreback.

Om Lund så kommer til at spille mere på højre må tiden vise. Han kan jo heldigvis begge dele.

Last edited:
Sorry, men du kan simpelthen ikke nævne bisseck som kvalitets spiller her.
Manden kunne ikke klare sig i den hollandske 2 division eller den portugisiske 2 division, og har vel reelt aldrig spillet voksen fodbold.

Han er 100% en lotto kupon.

SIB skal i gang og hente kvalitet. Vi spiller første kamp om 11 dage, og han runder snart 3 måneder i jobbet.

Vi har en trup lige pt der kan svinge fra 5-9 pladsen.
Du har måske ret, men kan du huske Stig Inge Bjørnebye ligegyldig talent i norsk fodbold - norsk! Han endte da i Liverpool.

Eller Daniel Wass som ung spillede lidt i bif, røg af, blev udlejet til Frederiksstad og ikke kunne komme på der. Men skrev med Benfica - og aldrig spillede der, men fik succes i Evian.

Tænker vi kan finde 1000-vis af leje unge spillere der ikke fik succes et sted, men fik et andet. Tag et flop i AGF som Mmaee. Han blev goalgetter lige efter og solgt for samme pris som Casper Højer.

Der er mange af de eksempler. CV'et er jo fint nok. Man får ikke Bundesliga debut og U-landskampe i et land med næsten 100 mio, hvis man ikke kan noget.

Yann er jo også kun hentet til at være en af flere backups julle, tk, yann.
Et talent ikke andet. Men burde kunne spille okay i suppen - ligesom tk og julle ish fra dag1

Bif ser da lige så amputeret ud som os - måske mere. Vel nærmest kun fck og randers der rigtig har styrket sig og fastholdt truppen.

Alle danske hold sælger deres bedste og skal opfinde afløser. DK er en talent rugekasse. Vores sted i fødekæden.

Højreback
Når vi få en VB, så har vi Oliver til begge sider i backup, det rækker sikkert. Munks og Oliver er altid spilleklar.
Ellers lassen, anbo til begge sider. Julle til vb, Gers dark horse.

Ikke mere bredde tak. Kun top-talent profil til VB

Ja. Alle 4 er ihvertfald bedre end os. Vi mangler vores 4 bedste fra sidste sæson lige pt, og blume.

So far, 1 erstatning.
Men vi har altså stadig en stamme op igennem midten bestående af JH, Hausner, Tingager, NP, PO og PM (et par af dem var også blandt vores 4 bedste sidste år, hvis du spørger mig). Læg dertil spillere som Hvidt, Grønbæk, Duncan og Jon. Det er altså stadig stærkere end 9-10 andre klubber i ligaen.

Er vi svækket ift. sidste år og er vi tynde på enkelte pladser? Ja. Men vi har stadig et hold, der klart bør være i top 6 og med i kampen om 3-4 pladsen.

Du har måske ret, men kan du huske Stig Inge Bjørnebye ligegyldig talent i norsk fodbold - norsk! Han endte da i Liverpool.

Eller Daniel Wass som ung spillede lidt i bif, røg af, blev udlejet til Frederiksstad og ikke kunne komme på der. Men skrev med Benfica - og aldrig spillede der, men fik succes i Evian.

Tænker vi kan finde 1000-vis af leje unge spillere der ikke fik succes et sted, men fik et andet. Tag et flop i AGF som Mmaee. Han blev goalgetter lige efter og solgt for samme pris som Casper Højer.

Der er mange af de eksempler. CV'et er jo fint nok. Man får ikke Bundesliga debut og U-landskampe i et land med næsten 100 mio, hvis man ikke kan noget.

Yann er jo også kun hentet til at være en af flere backups julle, tk, yann.
Et talent ikke andet. Men burde kunne spille okay i suppen - ligesom tk og julle ish fra dag1

Ja han er hentet som backup, men det var ikke hvad du skrev. Du skrev ham sammen med JH😁

Sydhavnen. Vores bedste i sidste sæson var ubetinget Tingager, og mon ikke han kommer igang igen??

Enig i, at vi er svækket, men det er f.eks. Brøndby og FCN også, de har også mistet gode spillere.

Okay, så mangler vi kun Diks, PM, Højer og blume fra startopstillingen.

Regnede ikke Tingager med da han ikke har spillet det sidste halve år..

Jeg ser stadigvæk vores start 11 lige nu dårligere end BIF og fcn.

Men vi har altså stadig en stamme op igennem midten bestående af JH, Hausner, Tingager, NP, PO og PM (et par af dem var også blandt vores 4 bedste sidste år, hvis du spørger mig). Læg dertil spillere som Hvidt, Grønbæk, Duncan og Jon. Det er altså stadig stærkere end 9-10 andre klubber i ligaen.

Er vi svækket ift. sidste år og er vi tynde på enkelte pladser? Ja. Men vi har stadig et hold, der klart bør være i top 6 og med i kampen om 3-4 pladsen.

At vi er bedre end 9-10 andre i suppen med de spillere du nævner er jeg bare uenig i.

Vores hold fra de sidste kampe, minus 4 startere ser jeg ikke som bedre nu.

Det ville da også være underligt egentlig 🙂

Sydhavnen selvfølgelig er holdet ikke stærkere end sidste kamp, ligesom truppen heller ikke er færdig. I kampen mellem BIF og FCN i sidste runde startede Schawbe, Jung, Hermannson og Vigen!

Jeg kan ikke se det ændre noget på hvad jeg skrev?

Jeg mener at vi nu er dårligere end de 4 tidligere nævnte hold.

Vi har mistet 4 profiler, bif har stadigvæk deres 2 bedste spillere, når nu du vil sammenligne med dem.

Jeg ved godt vi har tid endnu, men vi starter altså ikke sæsonen d. 1.9.

Ja han er hentet som backup, men det var ikke hvad du skrev. Du skrev ham sammen med JH😁
ja kunne godt misforstås. Jeg ser ham som en backup midt mellem julle og tk. Men både ham og tk har kæmpe potentiale til at komme langt. julle har vist peaket men fin trup spiller.

Ift en kamp i Wales er vi klar, ift superligaen også nogenlunde okay, vi kan stille ok fin start11, og lidt at skyde med fra bænken.

Vi skal have tålmodighed til at finde de helt rigtige forstærkninger, trup-spillere og talent har vi nok af.

Oliver lund er vel okay på venstreback for højer, men klart vi skal have en v-back, så hurtigt som muligt og senest i aug

ja kunne godt misforstås. Jeg ser ham som en backup midt mellem julle og tk. Men både ham og tk har kæmpe potentiale til at komme langt. julle har vist peaket men fin trup spiller.

Ift en kamp i Wales er vi klar, ift superligaen også nogenlunde okay, vi kan stille ok fin start11, og lidt at skyde med fra bænken.

Vi skal have tålmodighed til at finde de helt rigtige forstærkninger, trup-spillere og talent har vi nok af.

Oliver lund er vel okay på venstreback for højer, men klart vi skal have en v-back, så hurtigt som muligt og senest i aug

Jeg kan ikke vurdere om han har kæmpe potentiale, so far er der intet der tyder på det jo.

Jeg ser ikke vores trup som en hvor vi lige pt har noget at skyde med fra bænken, altså det havde vi ikke til sidst for nogle måneder siden. Så kan ikke se hvordan. Vi skulle have fået det nu med alle de afgange?

Vi er vist bare uenige om hvor gode vi er lige pt 🙂

At vi er bedre end 9-10 andre i suppen med de spillere du nævner er jeg bare uenig i.

Vores hold fra de sidste kampe, minus 4 startere ser jeg ikke som bedre nu.

Det ville da også være underligt egentlig 🙂
Nu skrev jeg jo også vi var svækket. Men det er de andre også. FCN mister f.eks. Kamaldeen, som jo nærmest var en en-mands hær i foråret. Og BIF fire kvalitetsspillere, hvoraf de tre var startere. Og Maxsø, Uhre og Lindstrøm kan også nå at forsvinde.

Men vi behøver jo heller ikke være enige. Jeg ser os pt. ligge meget på niveau med BIF og foran FCN. Med Randers lurende ret tæt på. Men ser man på de øvrige klubber (bortset fra naturligvis FCK og FCM), så er de altså ikke noget særligt at skrive hjem om.

Så jeg tror egentligt vi er ret enige om vores niveau. Jeg ser nok bare ikke de andre hold som så stærke som du gør.

Ja. Alle 4 er ihvertfald bedre end os. Vi mangler vores 4 bedste fra sidste sæson lige pt, og blume.

So far, 1 erstatning.
FCN har mistet deres bedste.
FCK og FCM synes jeg ikke vi bør sammenligne os med ift vores målsætning om top 6. Endda måske ikke BIF heller, selvom de har mistet både Jung, Schwäbe og flere andre profiler.

AaB, OB, FCN og Randers er de mest oplagte kandidater til top 6-kampen.
AaB/OB/FCN er status quo, hvis overhovedet det.

Randers står stærkt med forlængelser af profiler, samt købet af Tibbling, selvom vi ikke ved hvad hans niveau er pt.

Jeg ser os fuldt med i kampen om top 6. Og skulle det blive til en 5. eller 6.plads, så vil jeg gerne sælge sæsonen for det pt. Og det kommer jo til at gå lidt op og ned. Og hvis "ned" kun er en 6.plads, hvor han fastholder top 6, så er det jo også en stor forbedring ift få år tilbage.

Man kommer igennem opbygninger/udskiftninger.

Ja lidt, men kan bestemt følge argumentet.

Står de andre ikke også med decimerede start11 og trup?

Men jo optimalt så havde vi hentet en vb, bror-afløser og en til offensiven.

Nej ikke det vilde fra bænken, men zach, hvidt, aa, links er da okay indhop - milan kan også kun blive bedre.
TK og lassen er jeg tryg ved hvis der bliver brug for dem.

jojo det er da lidt tyndt, men sib arbejder vel også på tilgange. Håber snart pm, bradhoff, ting osv er klar.

PS - ja vi aner ikke meget om tk og yann

Nu skrev jeg jo også vi var svækket. Men det er de andre også. FCN mister f.eks. Kamaldeen, som jo nærmest var en en-mands hær i foråret. Og BIF fire kvalitetsspillere, hvoraf de tre var startere. Og Maxsø, Uhre og Lindstrøm kan også nå at forsvinde.

Men vi behøver jo heller ikke være enige. Jeg ser os pt. ligge meget på niveau med BIF og foran FCN. Med Randers lurende ret tæt på. Men ser man på de øvrige klubber (bortset fra naturligvis FCK og FCM), så er de altså ikke noget særligt at skrive hjem om.

Så jeg tror egentligt vi er ret enige om vores niveau. Jeg ser nok bare ikke de andre hold som så stærke som du gør.

Hehe jeg tror næsten det er omvendt. Jeg ser ikke de andre hold som vildt stærke, jeg ser os som markant svækkede.

Et hold der med hiv og sving slog AaB, og nu mangler 3 af de bedste fra den kamp(+højer, Tingager og pm), ser jeg simpelthen som et markant dårligere hold.

Ja PM og Tingager kan være klar lige om lidt, who knows, men vi mangler stadigvæk vores indlæg og kreativitet.

Hehe jeg tror næsten det er omvendt. Jeg ser ikke de andre hold som vildt stærke, jeg ser os som markant svækkede.

Et hold der med hiv og sving slog AaB, og nu mangler 3 af de bedste fra den kamp(+højer, Tingager og pm), ser jeg simpelthen som et markant dårligere hold.

Ja PM og Tingager kan være klar lige om lidt, who knows, men vi mangler stadigvæk vores indlæg og kreativitet.
AaB har sagt farvel til Hiljemark, Van Wert, og har Lucas Andersen skadet.
Ind er kommet en Horsens-spiller, og deres fans aner ikke hvor målene skal komme fra. jvf. twitter i forbindelse med deres træningskampe.

Og husk så lige på, at det hold der med hiv og sving slog AaB jo manglede mange pga. skader, og havde udtømt sig efter et langt forår. Det var jo ikke AGF i bedste forfatning der mødte AaB der, mens AaB havde "cruiset" lidt i bund-6, og i øvrigt stadig var ustabile, og tabte hver anden gang, også til hold som Horsens.

Ja ja de vandt 4-1 over Lyngby hvor alt kørte, og så tabte de til Horsens på udebane runden efter. De minder om Glens AGF. Gode spillere, men for lille bredde, og for ustabile. Samme kan siges om OB.

FCN er FCN, og kan dårligt analyseres, også selvom man på papiret jo sagtens kan pege på at de har mistet x og y, så er de unge blevet 1 år ældre med mere erfaring.
Randers er pt dem der har bygget mest på og solidificeret/stabiliseret deres hold. (et hold som selvom de slap afsted med en flot pokal, og flotte sejre over BIF, FCK og AGF jo samtidig kun lavede 0.95 point i snit set over hele foråret, og var 1 runde fra at smide en solid top 6-plads. Det skete bare på en flot måde med sejr over FCK, og så var det jo fortjent. Men stabile var de fandme ikke. Men det kan de jo blive, og med bedst grund/formodning.

OB med Kadrii nu i god form, og hvis de får Sabbi igang, så kan de helt sikkert være med. Og AaB er jo med omkring top 6 hver gang, ligesom FCN. Forskellen er dog blot, at FCN er med i top 6 hver gang, mens AaB ofte glipper.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

D
Replies
756
Views
51K
Back