New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 390K
Status
Not open for further replies.
Det er alt for tidligt at gøre status over transfervinduet, men det er selvfølgelig kritisk, at superligaen og de europæiske kampe starter om et par uger, samt at vi så står overfor et meget kompakt kampprogram. Men der er ikke noget overraskende ved det. Men jeg håber da at SIB kan lande en spiller mere inden det går løs.

Det er alt for tidligt at gøre status over transfervinduet, men det er selvfølgelig kritisk, at superligaen og de europæiske kampe starter om et par uger, samt at vi så står overfor et meget kompakt kampprogram. Men der er ikke noget overraskende ved det. Men jeg håber da at SIB kan lande en spiller mere inden det går løs.

Ja det er da mega kritisk. Om 1 måned kan vi have pisset Europa væk.

Det har vi jo også kun kæmpet et år for at opnå..Jo flere point vi pisser væk, desto dårligere for os i det lange løb.

Nej, derfor jeg skrev dem som +3.

Men kan da godt skrive de 3 som jeg mente udover - Grabara, Diks og Blume.

Så 6 mand mangler.
Det snyder bare sådan lige at smide tal op. Konteksten er vigtig.

1: Grabara er 1:1 erstattet med Jesper Hansen allerede.
2: PM er snart klar.
3: Tingager på træningsbanen i dag.
4: Højer har vores sportschef specifikt sagt bliver erstattet (vi får en venstreback).

5: Diks ved vi ikke om bliver erstattet som sådan. Vi har Munksgaard, Lassen og Lund. Det er langt fra sikkert der gøres noget der i dette vindue.
6: Blume er væk, og ind er kommet Brandhof, som ganske vist er skadet, men stadig ankommet. Vi kunne sagtens få en ny ekstra mand ind der. Hidtil har alle dem der har været rygtet til klubben ankommet, og Mikael Anderson kan jo blive "fuld plade" ift rygter/ankomster. FCM er ved at sælge Onyeka, har hentet erstatningen, og der kan snart blive afklaring.

Hvis PM, Brandhof og Tingager alle står klar til kamp om lad os sige en måned, så er det jo pt kun Højer og Diks vi mangler at erstatte. Kommer Mikael Anderson ind, så er vi jo ligefrem forstærket på kanterne/fremliggende 8'er med tilkomsten af en spiller der kan spille begge pladser. Og med Tengstedt og Jevtovic skadesfri, og tilkomsten af Brandhof, så ville vi jo nærmest have 3-4 flere muligheder end i foråret, selvom Blume er væk, forudsat at alle er klar.

Læg dertil, at Helenius/MJ-pladsen også kan erstattes, og så står vi igen bedre end i foråret. Spørgsmålet er hvor langt PM er fra en startplads ift form/skade.

Det snyder bare sådan lige at smide tal op. Konteksten er vigtig.

1: Grabara er 1:1 erstattet med Jesper Hansen allerede.
2: PM er snart klar.
3: Tingager på træningsbanen i dag.
4: Højer har vores sportschef specifikt sagt bliver erstattet (vi får en venstreback).

5: Diks ved vi ikke om bliver erstattet som sådan. Vi har Munksgaard, Lassen og Lund. Det er langt fra sikkert der gøres noget der i dette vindue.
6: Blume er væk, og ind er kommet Brandhof, som ganske vist er skadet, men stadig ankommet. Vi kunne sagtens få en ny ekstra mand ind der. Hidtil har alle dem der har været rygtet til klubben ankommet, og Mikael Anderson kan jo blive "fuld plade" ift rygter/ankomster. FCM er ved at sælge Onyeka, har hentet erstatningen, og der kan snart blive afklaring.

Hvis PM, Brandhof og Tingager alle står klar til kamp om lad os sige en måned, så er det jo pt kun Højer og Diks vi mangler at erstatte. Kommer Mikael Anderson ind, så er vi jo ligefrem forstærket på kanterne/fremliggende 8'er med tilkomsten af en spiller der kan spille begge pladser. Og med Tengstedt og Jevtovic skadesfri, og tilkomsten af Brandhof, så ville vi jo nærmest have 3-4 flere muligheder end i foråret, selvom Blume er væk, forudsat at alle er klar.

Læg dertil, at Helenius/MJ-pladsen også kan erstattes, og så står vi igen bedre end i foråret. Spørgsmålet er hvor langt PM er fra en startplads ift form/skade.

Det snyder da ikke at sætte det sådan op?

Du kan skrive en masse, men fakta er at 1 af dem vi har mistet(Grabara), er blevet erstattet. Thats it.

At Tingerager og PM så måske snart er klar er jo super.

Men vi er stadigvæk svækkede - Er vi ikke enige om det?

Det snyder da ikke at sætte det sådan op?
Det jeg blot gjorde opmærksom på, var at ud af de 6 du nævner, var tre af dem ikke med i den kamp mod Aab, som vi VANDT. Af de tre der spillede er Grabara erstattet, Blume i forvejen halvvejs udfaset i løbet af foråret, mens Diks selvfølgelig er et tab, men trods alt på en plads, hvor vi har en ret god, ung afløser i Munksgaard.

Jeg ser ikke umiddelbart, at vi står svagere til sæsonstarten end vi gjorde til den AaB-kamp, hvis vi har Tingager tilbage. PM er selvfølgelig stadig det ømme punkt, men det var det jo også i AaB-kampen og generelt skal vi da helst stille stærkere meget snart.

Det jeg blot gjorde opmærksom på, var at ud af de 6 du nævner, var tre af dem ikke med i den kamp mod Aab, som vi VANDT. Af de tre der spillede er Grabara erstattet, Blume i forvejen halvvejs udfaset i løbet af foråret, mens Diks selvfølgelig er et tab, men trods alt på en plads, hvor vi har en ret god, ung afløser i Munksgaard.

Jeg ser ikke umiddelbart, at vi står svagere til sæsonstarten end vi gjorde til den AaB-kamp, hvis vi har Tingager tilbage. PM er selvfølgelig stadig det ømme punkt, men det var det jo også i AaB-kampen og generelt skal vi da helst stille stærkere meget snart.

Derfor de stod i parentes, da de jo netop ikke var med.

Vi er vel bare uenige om hvor godt vi står, længere er den vel ikke.

Hvis PM er klar, hvis Tingager er klar, hvis Brandhof er klar, hvis vi får den lovede venstre back, hvis Jevtovic kan noget, hvis Bisseck kan spille fodbold.

Det er mange hvisser i en trup som spiller om 11 dage..

Jeg tror ikke at vi er så uenige. Vi er svækkede, men spørgsmålet er om det er så meget anderledes end det plejer at være på dette tidspunkt.

En stor del af problemstillingen er også at vi har skadede spillere, som er på vej tilbage. Det meldes, at PM snart er på træningsbanen og at Tingager og Gersbach allerede træner med og er i betragtning til premieren. Alene hvis Tingager er tilbage, så har vi en klar forstærkning i forhold til foråret. Samtidig ved vi, at flere forstærkninger er på vej. Så det vi drøfter er nok mest graden af panik hos os fans.

Jeg tror ikke at vi er så uenige. Vi er svækkede, men spørgsmålet er om det er så meget anderledes end det plejer at være på dette tidspunkt.

En stor del af problemstillingen er også at vi har skadede spillere, som er på vej tilbage. Det meldes, at PM snart er på træningsbanen og at Tingager og Gersbach allerede træner med og er i betragtning til premieren. Alene hvis Tingager er tilbage, så har vi en klar forstærkning i forhold til foråret. Samtidig ved vi, at flere forstærkninger er på vej. Så det vi drøfter er nok mest graden af panik hos os fans.

Den med panik er nævnt flere gange i denne snak.

Jeg er ikke i panik. Slet ikke faktisk. Vi rykker jo ikke ned, heller ikke med det vi kan skrabe sammen lige pt😁

Jeg forholder mig til hvad AGF har meldt ud og hvad vi har, de ting flugter ikke.
Lige nu, som nu, og ikke d. 1.9, står vi dårligere end for 2 måneder siden.

Vi spiller Europa lige om lidt og superliga om 11 dage. Jeg ser gerne at vi ikke starter ud med at pisse en 4-5 kampe væk fordi vi ikke har været klar med vores forstærkninger.

Ydermere kunne det være fedt at gøre det godt i Europa og ikke blive til grin igen og smide endnu flere point.

Men vi er stadigvæk svækkede - Er vi ikke enige om det?
Jo da. Jeg bringer egentlig bare nuancen om, eller forsøger på det, ift at vi er svækkede set ift 19/20, og efteråret 2020, men ikke så meget ift foråret.

Tingager var slet ikke med i foråret.
Og derudover er Jevtovic, Tengstedt og Duncan klar igen.

I skrivende stund er vi svækkede i angrebet med PM ude. Kæmpe svækkelse ja. Men giver det mening ift en snak om truppen vs sidste år? Altså hvis PM er klar i runde 2-3 stykker, er vi så ikke svækkede alligevel der? Jeg køber 100% at vi er svækkede ift før klarmeldingen. Men ift hvem vi har i truppen, så er vi jo ikke så svækkede igen.

Og ud af de 3 konkrete rygter i aviserne (Jesper Hansen, Lund og Mikael Anderson) så er de 2 på plads.
Står vi så med Mikael Anderson snart, og Tingager/PM er tilbage, samtidig med at Brandhof erstatter Blume, og Tengstedt, Duncan og Jevtovic kommer i sving, så er vi ikke så svækkede generelt set synes jeg. Og faktisk synes jeg vi står bedre end store perioder af foråret, hvor truppen jo nærmest ikke hang sammen da NP/Duncan begge var ude.

Som HOLD synes jeg ikke vi er så svækkede når alle er klar ift det hold der var klar til kampene i foråret.
Men som trup ift 19/20 og efteråret 2020, så synes jeg vi er svækkede til vi får følgende ind:

En til at erstatte Helenius-pladsen i truppen. (Ikke nødvendigvis samme type, men en på samme niveau). Og da vi ikke havde MJ i foråret, så bliver vi jo styrkede i angrebet hvis der kommer en ind. Og man kan endda sige at vi er styrket ift foråret allerede når PM er klar, eftersom vi så har både Ammitzbøl og Tengstedt, og ikke bare Ammitzbøl.

En der kan spille 8'er/kant, og Mikael Anderson er oplagt. Ellers synes jeg Blume til Brandhof er en svækkelse før vi har set Brandhof overraske positivt. Men kommer Anderson ind, så er vi med Brandhof og Anderson jo styrket på kanterne, såvel som på 8'eren.

En ny venstreback til at erstatte Højer. Og nærmest umuligt ikke at være svækket.

Højreback er vi svækket på uanset hvordan med afgangen af Diks, selvom Lassen/Lund supplerer Munksgaard fint. Antalsmæssigt på plads, men svækket, da Diks var liga-profil, og en af vores bedte.

Vi spiller Europa lige om lidt og superliga om 11 dage. Jeg ser gerne at vi ikke starter ud med at pisse en 4-5 kampe væk fordi vi ikke har været klar med vores forstærkninger.
Jo, men det er jo ikke en følelse du står alene med. Spørgsmålet er bare, hvad man kan gøre ved det?

Ja, det er forbandet, at vi nok ryger ud, når vi møder et seedet hold i 3. runde af ECL-kval og at vi nok kommer til at rode i den nederste halvdel af ligaen efter de første 5 kampe (også fordi vi har et svært start program mod Brøndby, FCK, Randers og ude mod FCN og AaB), MEN stadig så er de næste 100 kampe vi skal spille med de nye profiler vigtigere end disse 5 kampe - og derfor skal vi simpelthen være tålmodige og skarpe med at hente de rigtige. Det er de næste 2-3 sæsoner der står på spil her.

Og jeg tror helt sikkert også vi lige nu rammer en "mur" ift at være nået så langt op, at vi gerne vil kæmpe med de klubber der har masser af penge om de samme spillere, bare uden at vi har pengene.

Ville vi stadig "bare" hente Hansson eller Prip i Horsens, eller Mistrati da han var i Hobro, så var vi jo i stand til det. Vi er jo allerede nået dertil, hvor vi kan vinde en transferkamp med BIF om at hente Tingager, og have spillere som FCK også vil have. Vi er bare ikke der hvor vi kan hente dem FCM/FCK gerne vil. Det har de simpelthen for mange penge til, og kan give komplet anderledes pakkeløsninger til.

Men hvis vi vil have så gode spillere som muligt, så skal vi jo også vente på at de siger nej til andet først?
Det sagde PC jo allerede dengang man ville hente Diks sidst, og ift snakken om at kunne hente Grabara permanent efter første besøg.

Mit bud er, at det er derfor han står i FCK nu; fordi han ville til en klub hvor de siger ja når man ringer, og ikke sætter en på "hold" i ugevis fordi de har andre mere lukrative bud de tygger på, eller generelt håber på at noget større ringer... Det er nok desværre en realitet vi må sande pt. At vi er på vej et godt sted hen, men ikke er der endnu.

Og de spillere vi er kommet herop med, de væltede ikke i tilbud da vi hentede dem. Vi gjorde dem til de meget interessante spillere de blev. PO/NP er undtagelser, som givetvis har haft tilbud fra andre klubber. Men jeg tror ikke klubberne stod i kø for at hente dem. Og når det lykkedes os, så var det jo fordi FCK/FCM ikke ringede også. Det må vi sande pt.

Der er LANG vej endnu.

Jo, men det er jo ikke en følelse du står alene med. Spørgsmålet er bare, hvad man kan gøre ved det?

Ja, det er forbandet, at vi nok ryger ud, når vi møder et seedet hold i 3. runde af ECL-kval og at vi nok kommer til at rode i den nederste halvdel af ligaen efter de første 5 kampe (også fordi vi har et svært start program mod Brøndby, FCK, Randers og ude mod FCN og AaB), MEN stadig så er de næste 100 kampe vi skal spille med de nye profiler vigtigere end disse 5 kampe - og derfor skal vi simpelthen være tålmodige og skarpe med at hente de rigtige. Det er de næste 2-3 sæsoner der står på spil her.

Jamen ikke så meget. Men noget skal jo jo skrive om i denne tråd, rygter er der jo 0 af😁

Vi er helt enige om at vi selvfølgelig skal finde de helt rigtige. Jeg er måske bare overrasket over at man stadigvæk ikke har landet flere spillere.

Det er vel ikke kommet som en overraskelse at Blume, Grabara, Diks og Højer?

Nå, lad os nu få gang i lidt rygter på nogle profiler istedet for lykkeriddere.

Men noget skal jo jo skrive om i denne tråd, rygter er der jo 0 af😁

Aviserne har ramt plet med 2 af 3 rygter so far :D
Det er jo lige før vi må gå ud fra, at det er mere sandsynligt at Mikael Anderson lander i AGF end ikke...
Og da FCM lige har hentet en ny midtbanespiller, så kan kabalen måske snart gå op, afhængigt af hvad de prøver at bilde Anderson ind derude...

Jeg er ikke i tvivl om, at det at Bo er kommet ind gør det sværre. for Bo har det med at bilde folk ind at han tror ih og åh så meget på dem, og tale dem op, og overtale dem. Som med Junker, som jo i pressen skulle score 20 mål, fik masser af kærlighed, men som havnede på bænken efter 5-6 kampe, og var fortid kort efter.

Jeg tror Anderson spiller i AGF senest til jul. Eller at han er væk fra FCM der i hvert fald. Vi kan måske have handlet til anden side inden da, såfremt vi får nej nu.

Han er med FCM på træningslejr, så Bo danner sig jo nok et endeligt indtryk pt.

Aviserne har ramt plet med 2 af 3 rygter so far :D
Det er jo lige før vi må gå ud fra, at det er mere sandsynligt at Mikael Anderson lander i AGF end ikke...
Og da FCM lige har hentet en ny midtbanespiller, så kan kabalen måske snart gå op, afhængigt af hvad de prøver at bilde Anderson ind derude...

Så kan vi fandme have gang i nogle flere rygter😁

For de 3 er ihvertfald ikke nok.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back