Men vi er stadigvæk svækkede - Er vi ikke enige om det?
Jo da. Jeg bringer egentlig bare nuancen om, eller forsøger på det, ift at vi er svækkede set ift 19/20, og efteråret 2020, men ikke så meget ift foråret.
Tingager var slet ikke med i foråret.
Og derudover er Jevtovic, Tengstedt og Duncan klar igen.
I skrivende stund er vi svækkede i angrebet med PM ude. Kæmpe svækkelse ja. Men giver det mening ift en snak om truppen vs sidste år? Altså hvis PM er klar i runde 2-3 stykker, er vi så ikke svækkede alligevel der? Jeg køber 100% at vi er svækkede ift før klarmeldingen. Men ift hvem vi har i truppen, så er vi jo ikke så svækkede igen.
Og ud af de 3 konkrete rygter i aviserne (Jesper Hansen, Lund og Mikael Anderson) så er de 2 på plads.
Står vi så med Mikael Anderson snart, og Tingager/PM er tilbage, samtidig med at Brandhof erstatter Blume, og Tengstedt, Duncan og Jevtovic kommer i sving, så er vi ikke så svækkede generelt set synes jeg. Og faktisk synes jeg vi står bedre end store perioder af foråret, hvor truppen jo nærmest ikke hang sammen da NP/Duncan begge var ude.
Som HOLD synes jeg ikke vi er så svækkede når alle er klar ift det hold der var klar til kampene i foråret.
Men som trup ift 19/20 og efteråret 2020, så synes jeg vi er svækkede til vi får følgende ind:
En til at erstatte Helenius-pladsen i truppen. (Ikke nødvendigvis samme type, men en på samme niveau). Og da vi ikke havde MJ i foråret, så bliver vi jo styrkede i angrebet hvis der kommer en ind. Og man kan endda sige at vi er styrket ift foråret allerede når PM er klar, eftersom vi så har både Ammitzbøl og Tengstedt, og ikke bare Ammitzbøl.
En der kan spille 8'er/kant, og Mikael Anderson er oplagt. Ellers synes jeg Blume til Brandhof er en svækkelse før vi har set Brandhof overraske positivt. Men kommer Anderson ind, så er vi med Brandhof og Anderson jo styrket på kanterne, såvel som på 8'eren.
En ny venstreback til at erstatte Højer. Og nærmest umuligt ikke at være svækket.
Højreback er vi svækket på uanset hvordan med afgangen af Diks, selvom Lassen/Lund supplerer Munksgaard fint. Antalsmæssigt på plads, men svækket, da Diks var liga-profil, og en af vores bedte.