New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 390K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Ift forventninger og hvad der vil være en "fiasko" (som jeg snakkede med en ven om):
Jeg vil påpege nuancen i, at der er MANGE måder at slutte under top 6 på :D
Nedrykning = mareridt/fiasko.
Nummer 10? gigant-skuffelse.

Men nummer 7 med en pokaltitel og europæisk gruppespil kan man vel ikke komme og kalde en fiasko når sæsonen er slut? :D Og en 7.plads "bare" med ECL via playoff vil jeg heller ikke være med til at kalde "fiasko" selv hvis vi ikke vinder pokalen. ECL via en 7.plads ville redde sæsonen, og slutte den som "godkendt trods alt". Vi kan snakke om alt under en 7.plads hvis det er. Men at slutte uden for top 6 = vil være en skuffelse efter runde 22 UANSET HVAD. Det er jeg helt med på. Og skuffelsen vil sandsynligvis være kæmpe. Med rette. Men man kan jo altså slutte med både titler og europæiske gruppespil stadigvæk. Så det helt endelige regnestykke kan man jo ikke lave.

Alt under en 7.plads = kæmpe skuffelse på grænsen til fiasko. Og hvis 10. pladsen endda = kæmpe fiasko. (da både vejle, sif og viborg bør ende i bund 3). Nedrykning = mareridt.
9.pladsen = kæmpe skuffelse uanset hvad. Men "fiasko" afhænger af hvorfor og hvordan vi havner der. Altså får vi 10 kæmpeskader, så forstår man det bedre. Bare som eksempel. Men en kæmpe skuffelse stadigvæk, men fiasko i det tilfælde? Nej. Det er mere når dem der spiller skuffer.

Men en 7.plads med tabt playoff til ECL, og uden pokaltitel = stor skuffelse (spiller jo kun playoff hvis man ikke vinder pokalen). Hvis 7.pladsen vinder pokalen, og vi slutter som 8'er og vinder playoff til ECL, så vil jeg endda sige at det var en stor skuffelse, men med en godkendt slutning som kan bygges på = ingen "fiasko".

Haha :D

Hvad nytter det at have flere penge at bruge af, hvis de bliver brugt forkert?

Så jeg er meget tilfreds med, at vi ikke køber spillere, vi er usikre på. Men i stedet har is i maven.

Og jeg vil hellere have, at den is i maven strækker sig til næste transfervindue, end at vi går i panik på lukkedagen og henter en Ryan Mmaee.

Jeg har vist ikke ønsket de bliver brugt forkert?

Jeg har vel blot en forventning om at man kan finde de spillere man skal bruge inden for en rimelig tidsgrænse.

Jeg køber ikke præmissen med at hvis man skynder sig, så ender man med et panik køb, det handler mere om proper planning. Jeg går ud fra JN og klubben har lavet lidt siden vinter.

Når man ser det hold vi stiller med i dagens træningskamp ser jeg ikke umiddelbart et top 6 hold.
Det er da trist at gå efter europæisk fodbold, hvis man så først har holdet på plads når vi er røget ud.

Jeg køber ikke præmissen med at hvis man skynder sig, så ender man med et panik køb, det handler mere om proper planning. Jeg går ud fra JN og klubben har lavet lidt siden vinter.
God nuance. Og en fin pointe. Men det ER vel begrænset hvor mange spillere man bare sådan har haft "på plads" før ankomsten af en ny sportschef? Var det ikke netop derfor vi lavede lejeaftaler, så den ny sportschef kunne komme ind og tage styringen? Balancen mellem at være ham der har styringen, og så at SIB ikke bare kører solo-ræs, men netop også holder sig inden for den "plan" man havde inden han kom er jo hårdfin.

Men mon ikke det mere var "typer" af spillere man havde udset sig end konkrete navne?
Men personligt forstår jeg heller ikke, såfremt JN/Ørskov/David etc ikke har udset sig spillere, som SIB så "bare" skulle ind og forhandle på plads nu. Men måske Jesper Hansen og Lund netop har været eksempler på dette?
Og vi ved ikke med Diks/andre om det er tæt på.

Vi ved i det hele taget ikke så meget :D

God nuance. Og en fin pointe. Men det ER vel begrænset hvor mange spillere man bare sådan har haft "på plads" før ankomsten af en ny sportschef? Var det ikke netop derfor vi lavede lejeaftaler, så den ny sportschef kunne komme ind og tage styringen? Balancen mellem at være ham der har styringen, og så at SIB ikke bare kører solo-ræs, men netop også holder sig inden for den "plan" man havde inden han kom er jo hårdfin.

Men mon ikke det mere var "typer" af spillere man havde udset sig end konkrete navne?
Men personligt forstår jeg heller ikke, såfremt JN/Ørskov/David etc ikke har udset sig spillere, som SIB så "bare" skulle ind og forhandle på plads nu. Men måske Jesper Hansen og Lund netop har været eksempler på dette?
Og vi ved ikke med Diks/andre om det er tæt på.

Vi ved i det hele taget ikke så meget :D

Hehe nej vi ved intet, og gætter løs fordi vi keder os og mangler reelle nyheder😁

Klubben har vel en liste liggende som løbende bliver opdateret med spillere.

Om det er SIB eller en anden der kommer ind, ændre jo ikke på vores koncept og tråd i klubben, så derfor burde den samme køreplan som tidligere være i spil.

Der er vel ingen der tror at SIB startede fra bunden da han kom og ikke anede hvem vi vil have?

Jeg har vist ikke ønsket de bliver brugt forkert?

Jeg har vel blot en forventning om at man kan finde de spillere man skal bruge inden for en rimelig tidsgrænse.

Når man ser det hold vi stiller med i dagens træningskamp ser jeg ikke umiddelbart et top 6 hold.
Det er da trist at gå efter europæisk fodbold, hvis man så først har holdet på plads når vi er røget ud.
Enig der er også noget der hedder rettidig omhu, og kan man få det rigtige i god tid, skal man gøre det og måske ikke gamble med hele butikken for at få det helt store og ende med en panikløsning som fx Mmaee, der vel knap var scoutet,

Tænker det er en blanding man skal gøre når SIB allokerer midlerne. Så lidt krudt er tørt også, mens noget er brugt så man ikke kommer skidt fra start.

Men svært at tage stilling, når man ikke rigtig ved hvad SIB har kunnet købe og til hvilke priser på venstreback og offensiven.

Det kan også være noget med at sikre sig via lejekontrakter eller 1 års deals som Oliver, så man køber sig tid til ordentlig scouting og kan slå til når den rigtige dukker op.

Helt enig.

Lige ledes synes jeg også det bliver en letkøbt undskyldning at vente til sidst i transfervinduet for måske at få en spiller man ellers ikke kunne få, især ikke når klubben har en erklæret målsætning om at nå langt i Conference League. Hovedparten hvis ikke alle kval kampe er overstået når vi er nået til de sidste dage af vinduet.

Det er ikke det samme som at sige truppen partout skal være på plads, men de fleste huller skulle gerne være fyldt ud og ja jeg ved godt AGF ikke er øverst i fødekæden og nej jeg er ikke gået i panik eller noget der ligner.

Helt enig.

Lige ledes synes jeg også det bliver en letkøbt undskyldning at vente til sidst i transfervinduet for måske at få en spiller man ellers ikke kunne få, især ikke når klubben har en erklæret målsætning om at nå langt i Conference League. Hovedparten hvis ikke alle kval kampe er overstået når vi er nået til de sidste dage af vinduet.

Det er ikke det samme som at sige truppen partout skal være på plads, men de fleste huller skulle gerne være fyldt ud og ja jeg ved godt AGF ikke er øverst i fødekæden og nej jeg er ikke gået i panik eller noget der ligner.

Jamen jeg trykker på enig knappen.

Jeg er heller ikke i panik, jeg sætter mine krav efter hvad klubben selv melder ud.

De vil i top 6, spille europæisk, komme langt i conference og har et markant øget budget i år.

Det er det jeg sætter mine forventninger efter.

Jamen jeg trykker på enig knappen.

Jeg er heller ikke i panik, jeg sætter mine krav efter hvad klubben selv melder ud.

De vil i top 6, spille europæisk, komme langt i conference og har et markant øget budget i år.

Det er det jeg sætter mine forventninger efter.

Der er mange Superligaklubber, der øger budgettet i disse år eller bare hvert år. AGF rykker isandsynligvis ikke voldsomt fra andre i det spil lige nu. Jeg kan i hvert fald ikke se, at budgetstigningen kan udligne de markante udfordringer holdet står overfor på kort sigt.

Jeg synes dog også, at vi pt. er lidt for presset på tid i forhold til nogle af forstærkningerne og klubben kunne/burde have gjort mere ud af genopbygningsretorikken, hvis man af nødvendighed må starte sæsonen med en meget ufærdig trup.

Ove P havde altid en tilgang om at få vinduet ordnet tidligt. Det er også lækkert. Synes det er nobrainer. Spørgsmået er mere om hvad der er mest smart, men tænker AGF-ledelsen har fingeren på pulsen og kan mærke hvad er bedst at gøre.

Hvis man kigger på de sidste par vinduer har vi generelt fået mere klasse ind sidst end først i vinduet. Jf stats

En ny venstreback vil løfte mest. 8er eller kant bør vi kunne dække nogenlunde med hvad vi har til rette dukker op. Ekstra angriber afhænger af tiltro til AA og ST (som viste sit gode skud i dag) og PMs skade. Svært at vurdere 100% for os.

En ny venstreback vil løfte mest. 8er eller kant bør vi kunne dække nogenlunde med hvad vi har til rette dukker op. Ekstra angriber afhænger af tiltro til AA og ST (som viste sit gode skud i dag) og PMs skade. Svært at vurdere 100% for os.

Jeg er sådan set enig. Det eneste rigtigt presserende sted på banen er en VB. Ellers synes jeg egentlig vi kan stille en rigtig fin starter og en god bænk med nuværende trup (også med de nuværende skader in mente).

Hansen
Munksgaard
Hausner
Juelsgaard
NY VB/Gersbach
Grønbæk
Poulsen
Olsen
Links
Ammitzbøll
Thorsteinsson

Gadegaard/Eskelinen
Lassen/Lund
TK/Bisseck/Lund
Hvidt
Duncan
Jevtovic
Tengstedt

Forudsat Tingager, Backman, Brandhof og Mortensen alle er skadede, og Anbo stadig er på udleje.

Alt tyder da på at SIB arbejder på højtryk med at finde spillere. Der er næppe ligefrem nogen plan om at at vente til slutning af vinduet med at hente spillere. Det er bare sådan transfermarkedet fungerer. Nu er der EM. I kølvandet på det handler de helt store klubber. Det giver så bølgeskvulp ned gennem systemet. Vi venter på at klubberne lige over superligaens niveau får gjort deres nye indkøb, hvorefter de får spillere til overs.

Last edited:
Alt tyder da på at SIB arbejder på højtryk med at finde spillere. Der er næppe ligefrem nogen plan om at at vente til slutning af vinduet med at hente spillere. Det er bare sådan transfermarkedet fungerer. Nu er der EM. I kølvandet på det handler de helt store klubber. Det giver så bølgeskvulp ned gennem systemet. Vi venter på at klubberne lige over superligaens niveau får gjort deres nye indkøb, hvorefter de får spillere til overs.
Jeg er ikke nervøs for at den nuværende trup ikke kan begå sig i Conference League, og vinde kampe i superligaen. Jeg er nervøs for at den nuværende trup, med den nuværende skadessituation ikke kan det.

Men Stig Inge Bjørnebye stresser ikke, han vil ikke presse handler igennem, i det tilfælde at han senere i vinduet ville kunne hente noget bedre:

Hvis ikke man havde fået positive meldinger fra sundhedsstaben i forhold til skadern, ville han være mere på lige nu. Han nævner Gersbach i artiklen som en spiller han regner med, Tingager tror på at han er tilbage lige om lidt og Mortensen er også fortrøstningsfuld. Jeg er overbevist om at det hold vi så i dag mod Hobro, ikke er det samme som starter sæsonen, mange spillere begynder at være klar indenfor de næste 14 dage.

Stig Inge Bjørnebye nævner i øvrigt også i en sidebemærkning, at han ikke tror på at han kan løse det hele i et vindue, så man må nok væbne sig med ret stor tålmodighed. Han siger dog at der kommer en venstre back, så der er han nok ret langt, men EM slutrunden, Corona, Brexit og nye FIFA regler omkring udlån af spillere gør markedet mærkeligt.

Traditionelt skal den først estore dominobrik vælte og så kan det lige pludselig gå hurtigt. Det kan være at Sancho til United er den store brik der skulle til?

Edit: Det lyder også på David Nielsen i dagens aftermatch interview, til at han forventer at flere spillere bliver klar inden sæsonstart.

Stig Inge Bjørnebye nævner i øvrigt også i en sidebemærkning, at han ikke tror på at han kan løse det hele i et vindue, så man må nok væbne sig med ret stor tålmodighed.
Ja, sådan må det være, når der muligvis er tale om at vi har råd til 4 store profiler. Jeg tænker egentlig også at det er ok. Det gælder bare om at prioritere rigtigt. Det er heller ikke nødvendigvis en fordel at skulle spille 5-6 nye spillere ind på holdet på en gang.

Hvis SIB kunne lande en klar forstærkning på fløjen indenfor de næste 2-3 uger, så er jeg egentlig også ok tilfreds her og nu. Venstre back er selvfølgelig kritisk, men jeg tror ikke at der sker noget før sidst i august, når man er blevet klogere på, om Gersbach skal medregnes i denne sæson. Pt. har vi foruden ham også Juelsgaard og Lund der kan spille pladsen på et rimeligt niveau.

Ja, sådan må det være, når der muligvis er tale om at vi har råd til 4 store profiler. Jeg tænker egentlig også at det er ok. Det gælder bare om at prioritere rigtigt. Det er heller ikke nødvendigvis en fordel at skulle spille 5-6 nye spillere ind på holdet på en gang.

Hvis SIB kunne lande en klar forstærkning på fløjen indenfor de næste 2-3 uger, så er jeg egentlig også ok tilfreds her og nu. Venstre back er selvfølgelig kritisk, men jeg tror ikke at der sker noget før sidst i august, når man er blevet klogere på, om Gersbach skal medregnes i denne sæson. Pt. har vi foruden ham også Juelsgaard og Lund der kan spille pladsen på et rimeligt niveau.

Alex Gersbach kan på ingen måder regnes med. Han har været skadet 90-95% af de seneste to sæsoner. Selv hvis han spiller, ser god og ser fit ud, er det ingenlunde en risiko AGF bør løbe.

Det tror jeg dog også, at SIB og AGF er fuldt bevidste om.

Alex Gersbach kan på ingen måder regnes med. Han har været skadet 90-95% af de seneste to sæsoner. Selv hvis han spiller, ser god og ser fit ud, er det ingenlunde en risiko AGF bør løbe.

Det tror jeg dog også, at SIB og AGF er fuldt bevidste om.
Altså,, SIB udtalte jo direkte, at man vil hente en venstre back mere. Jeg tror bare at det kan blive afgørende, om Gersbach spiller meget i juli/august i forhold til om det er et nyt klart 1. valg man vil hente, eller om det bliver et (stort) talent, der skal spilles ind henover de næste par sæsoner.

Altså,, SIB udtalte jo direkte, at man vil hente en venstre back mere. Jeg tror bare at det kan blive afgørende, om Gersbach spiller meget i juli/august i forhold til om det er et nyt klart 1. valg man vil hente, eller om det bliver et (stort) talent, der skal spilles ind henover de næste par sæsoner.
Meget enig. Og bliver det et talent/en yngre spiller, så er det jo perfekt at Lund har erfaring, og kan gardere.
Og henter man et oplagt 1.valg, og Lund så kommer i overskud derude (måske endda fordi Gersbach bliver klar til at være 2.valg), så kan Lund jo bruges på 3 andre pladser som minimum.

Jeg er uenig vedrørende Gersbach.

Jeg har ikke noget imod, at Gersbach muligvis kommer i gang og bliver førstevalg, men vores transferstrategi bør ingenlunde medregne ham som andet end en joker.

Hvis den lægefaglige vurdering er, at Gersbach nu er fit, og den trænerfaglige vurdering er at Gersbach er dygtig, så ændrer det jo billedet.

Når SIB siger, han regner med Gersbach, så må han jo have en mere grundig vurdering end os, der er på den anden side af SHC's informationsmur.

Hvis den lægefaglige vurdering er, at Gersbach nu er fit, og den trænerfaglige vurdering er at Gersbach er dygtig, så ændrer det jo billedet.

Når SIB siger, han regner med Gersbach, så må han jo have en mere grundig vurdering end os, der er på den anden side af SHC's informationsmur.

SIB siger intet om Gersbachs rolle (første eller andetvalg), som er omdrejningspunktet for uenigheden.

Og ja en lægefaglig og sportslig vurdering er naturligvis vigtig, men hvor mange spillere, der har været ude i to år kommer sig helt over skaderne og er ikke faldet markant i niveau?

Jeg håber det bedste for Gersbach, men i mine øjne ville det være en enorm risikabel satsning. Tilgangen af Oliver Lund signalere netop også tvivlen om Gersbachs holdbarhed.

Jeg er overbevist om, at SIB ser Gersbach som en joker og ikke den oplagte afløser for Casper Højer.

Ingen tvivl om, at Gersbach var en dygtig spiller, da han blev hentet, men han har været mere ude end Diks, som kom til os som en total skadet spiller. Hver gang Gersbach er vendt tilbage har han fået en ny skade, så han skal ikke regnes med som en fuldgod spiller i truppen.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

D
Replies
756
Views
51K
Back