Jeg tvivler dog på vi vil betale det som hans klub vil have for ham. Tror de forventer lidt for mange millioner eller har der været noget ude omkring et lavt beløb?
Ja det er svært at forudsige den slags. PM var dyr at hente fra os trods PMs alder da han var så vigtig for os. Hvis Gytkjærs klub vil hente noget andet selv, så kan man jo lave en god handel. Hvis de synes Gytkjær er vigtig for dem, så er han nok for dyr. Vi kan ikke helt vide det.
Ift hvor vi ønsker at ligge de fleste millioner, så fik vi et lille svar omkring forsvaret, hvor målmandsposten blev vurderet meget vigtig med tilføjelsen af Jesper Hansen, mens man jo nok anser store dele af forsvaret "ok klar" med tilføjelsen af Oliver Lund. Jeg synes, som de fleste andre, ikke at vi er hvor vi skal være med vores backpladser, men vi kan i min optik godt starte sæsonen op med Lund/Gersbach/Juelsgård på venstreback og Munksgaard/Lassen/Brandhof på højreback. Altså det er ikke optimalt, men der er heller ikke komplet ildebrand derude. Og hvis Tingager og Hausner begge er klar, og Backman, Juelsgård, Lund og TK2 kan spille de fleste af dem, så er vi jo også klar til at starte sæsonen med dem.
Jeg vil gå så langt som at sige, at vi allerede nu er klar til at spille hele efteråret som forsvaret ser ud nu, såfremt den helt rette tilføjelse af truppen først viser sig muligt til jul. Ligesom PM, Tingager, Højer og Blume alle kom i et forårsvindue, så kan det samme blive tilfældet her. Jeg ser hullerne offensivt som langt større pt.
Og altså som jeg før har redegjort for, så lukkede vi kun 22 mål ind i 22 grundspilskampe. Altså 1 i snit, mens vi i efteråret scorede 2 i snit. Men i foråret scorede vi kun lidt over 1 i snit, og lukkede også kun lidt over 1 i snit ind.
Altså er defensiven ikke den der var hårdest ramt. Når Hausner/Grabara/andre lavede fejl som kostede mål, så kostede det mest af alt point fordi vi ikke havde evnen til at score mere i den anden ende. Alt for sjældent var vi foran med 2 således at man kunne lukke et mål ind til sidst uden det kostede. Som da vi spiller 1-1 mod Randers hjemme, og har brændt store chancer, og Randers så får et straffe til sidst. Mod Lyngby og FCM fører vi også kun med en men lykkes med at vinde, men ikke uden at FCM er lige ved at få et straffe til sidst på Munksgaard der rammer bolden med bryst/arm, og mod Lyngby skal Højer redde os ved at cleare bolden og smadre ind i stolpen etc. Alt alt for ofte var det for tæt helt frem til sidst. Og det koster jo også ekstra kræfter når man ikke kan lukke kampene men skal kæmpe så blodet sprøjter til sidste sekund.
Vi trænger til flere mål fra den fremliggende 8'er og kanterne.
Jeg glæder mig til at se hvad der kommer ind der. At PM er ude med skade betyder nok også at der kommer noget ind helt fremme. Mon ikke det bliver lidt samme type som MJ, hvor han kan spille minimum 2 pladser (angreb+kant eller angreb+falsk 9'er).
Pengene skal i min optik bruges på offensiven pt. Men det er klart at vi ikke har en optimal situation på hverken højre eller venstreback, og heller ikke i det centrale forsvar så længe Tingager stadig er ude sammen med Backman. Men hvis Oliver Lund får lidt ekstra tid i starten, og Tingager etc. kommer tilbage, så ser det jo fint ud derinde centralt. Og er ærligt talt ikke bange for at starte sæsonen op med Munksgaard som fast i start 11 selvom vi alle synes bedre om Diks-typen.