New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Det kan blive et stort problem for vores europæiske eventyr, hvis vi ikke får gang i erstatningerne før i slut-august. Sådan set kan det også blive et problem i forhold til top-6.
Ja det er et dilemma, men tænker også man er nødt til at have is i maven ift at man typisk binder spillerne på 3-4-5 års deals. Vi kan bare se på hvordan vi nu hænger på Milan 3 år mere end første triste år.

Tænker vi pt har truppen helt på plads der mangler ikke noget - andet end super kvalitet.

Spørgsmålet er naturligvis om PM kan spille fra sæson-starten (jeg tvivler lidt) og om Gers evt. er blevet bygget langsomt op til at kunne spille sæsonstart (jeg tvivler meget) - i så fald må Julle ind og tage den back og AA/ST 9eren nogle få kampe.

Vi skal have følgende ind af høj klasse:

Stærk keeper (hvis man ikke tror på DGA og Eske backup, så gerne man lavede et ob/bif unge sats)

En venstreback

Erstatning for Bror der laver flere mål (eller Bror forlænges og målformen genfindes)

Bytte milan, så jon, albert, links får max konkunkurrence eller kun en af dem spiller fra start
erstatning for MJ som kan udfordre og overhale PM

Ikke mere til bredden tak. Med mindre vi kan få et supertalent, der bliver den næste landsholdsspiller.

Tænker vi pt har truppen helt på plads der mangler ikke noget - andet end super kvalitet.
Det giver vel ikke rigtig mening at tale om at truppen er helt på plads, hvis vi skal spille Europa og første 6-7 runder SL med Lund på VB eller TK som fast i midterforsvaret, Eske på mål, Ammitzbøll på toppen og uden alternativer på fløjen, samtidig med at Blume skal erstattes internt på den offensive midt. Selvfølgelig kan vi stille hold, men det bliver da en helt anden kvalitet vi kommer til at levere.

Læg dertil at vi har et svært startprogram. Det er en hård start for SIB og jeg håber at folk husker de her omstændigheder, når man efterfølgende vurderer sæsonen. For selvfølgelig er SIB nødt til at have is i maven og finde de helt rigtige spillere, selvom det kommer til at gøre ondt de første par måneder.

Det giver vel ikke rigtig mening at tale om at truppen er helt på plads, hvis vi skal spille Europa og første 6-7 runder SL med Lund på VB eller TK som fast i midterforsvaret, Eske på mål, Ammitzbøll på toppen og uden alternativer på fløjen, samtidig med at Blume skal erstattes internt på den offensive midt. Selvfølgelig kan vi stille hold, men det bliver da en helt anden kvalitet vi kommer til at levere.

Læg dertil at vi har et svært startprogram. Det er en hård start for SIB og jeg håber at folk husker de her omstændigheder, når man efterfølgende vurderer sæsonen. For selvfølgelig er SIB nødt til at have is i maven og finde de helt rigtige spillere, selvom det kommer til at gøre ondt de første par måneder.
De spillere der skal præstere nu er ikke dem der hentes nu. Vi står i en svær situation pga. dårligt arbejde sidste år. SIB skal kigge mere langsigtet, hvis ikke der er voldsomme huller, der akut skal lukkes. Relationsspillet tager lang tid at bygge op for de fleste, specielt hvis de kommer fra en anden fodboldkultur. Jeg tror på kort sigt at Lund kan være en bedre spiller for os end en stærkere spiller, der ikke kender ligaen.

Normalt er jeg ikke tilhænger af at hente så gamle spillere men han er transferfri og som du skriver, så løser han et problem her og nu.
Men hvorfor løse et her og nu problem med endnu en kortsigtet løsning? Grunden til at vi hele tiden skal løse her og nu problemer er vores,tilsyneladende, helt overdrevet fokus på kortsigtede løsninger de seneste to sæsoner. På den måde kan man sige at vi løber ikke mange økonomiske risici, men omvendt skal vi også brandslukke konstant og opgive den vigtige kontinuitet i holdet. Oliver Lund er på papiret endnu en tåbelig løsning på et selvskabt problem, som vi så lige skubber 12 måneder. Igen. Vinduet er selvfølgelig ikke lukket endnu, og der bør ske meget endnu, og Lund skal naturligvis også have en chance i den hvide trøje før jeg dømmer hans fodboldmæssige kvaliteter for os, men handlen isoleret set synes jeg kendetegner AGF's mærkelige ageren på transfermarkedet. Det vil ikke komme bag på mig hvis det næste bliver

Jesper Hansen på en 2 årig kontrakt
Gytkjær på en 1-årig leje
En fløjspiller på 1-årig leje
En højre back af god kvalitet men på en 1-årig kontrakt enten leje eller transferfri
Blume på en to-årig kontrakt

Og så kan vi have hele den her snak om 12 måneder igen.

Jeg giver ikke SIB noget uberettiget kritik, for jeg er helt enig i ovenstående. Det er især PC's skyld men JN og FOurnais kan nok heller ikke gå helt under radaren for kortsigtede strategi vi har kørt med. Jeg håber virkelig SIB kan rette op det makværk der især har kendetegnet de sidste to vinduer.

Jeg tror I er ved at få lidt små kuller her i sommervarmen, AGF har kvalificeret sig til top 6 de sidste 2 år, vi har opnået en 3 og 4 plads, semifinalen i Pokal turneringen begge år, og til slut skal vi spille Europa for 2 år i træk.

At sidde her på et forum og tale om at AGF har skudt sig i foden, og give skyld til højre og venstre, må skyldes at man bare så forbandet gerne ville have den drømmetransfer ind allerede idag. :)

AGF gør præcis det som eks. Aab, OB, Sønderjyske og Randers ikke gør, AGF bruger krudtet på unge talentfulde spillere, henter et par nøglespillere ind, og bringer bredde og konkurrence på alle pladser, med spillere som ikke er dyre i drift, måske i den lidt ældre udgave, men absolut driftsikre.

OL er præcis en driftsikker type, det samme var Helenius og Juelsgaard. Dem kan vi ikke undvære, de må bare ikke koste kassen i driftsomkostninger på samme vis som OB henter spillere ind.

NP, Tingager, PM og PO er alle i kategorien nøglespillere, de må godt koste noget, de må godt fylde i budgettet.

Grønbæk, Links, Bundu (da han var der), Haussner, Jon Dagur og Hvidt er så de unge og sultne, dem vi håber på kan udvikle sig til noget større og mere.

Jesper Hansen er nøglespiller, det er Diks også, og det koster at have kvalitet på de pladser. OL koster ikke mere end så mange andre, og kan spille flere pladser. Jeg er meget spændt på hvad DN kan få ud af OL og et rigtig godt træningsmiljø og et trænerteam i ro. Hvilket jeg ikke synes er tilfældet i OB.

Op med humøret, det skal nok blive godt det hele. :)

/Aske

Mange gode pointer Aske v2 og egentlig ikke noget man som sådan kan argumentere imod, for resultaterne har jo været fine de sidste to år. Men jeg vil stadig fastholde at vi har haft et meget kortsigtet fokus de sidste par vinduer. Sidste sommer var ikke så slem for vi havde stadig Højer og var lige blevet tre'er med Eske, som stadig er her. Men i år er der virkelig pres på pga. de kortsigtede løsninger man har valg, corona eller ej. Truppen mangler jo i den grad kvalitet på nøglepladser. Vi har lige mistet tre af ligaens bedste spillere på deres position og vi har ikke rigtig nogen til at overtage. Den kortsigtede strategi kan virkelig blive en mavepuster næste sæson. Eller vi kan være heldige og dygtige og det kan blive det der mangler til at tage det sidste skridt opad.

Så må målmandsposten og bagkæden umiddelbart siges at være på plads. Det er nok kun spillere ud (Eskelinen), der kan blive aktuelt.

I forsvarskæden har vi følgende spillere, der kan spille følgende positioner:
CB:
Hausner
Tingager
Juelsgaard
TK
Lund
Backman
Lassen
Munksgaard (til nøds - gjorde det mod FCM)
Jacob Andersen

HB:
Munksgaard
Lassen
Lund
Andersen
Anbo (fra 1. august)
Brandhof

VB:
Gersbach
Juelsgaard
Lund
Lassen (til nøds)
Anbo (til nøds)
Brandhof (sikkert også til nødt)

Derudover har vi også talentfulde Daniel Jakobsen (2003), som kan spille både HB og CB. Han har dog endnu ikke været inde over førsteholdet.

Spørgsmålet er så, om man tror på besætningen på VB. Det er kvantitativt en rigtig fin sammensætning. Og hvis Gersbach kan holde sig skadefri, er det også kvalitetsmæssigt rigtigt godt. Så det helt store spørgsmål står og falder med, om man stoler på, at Gersbach kan stå distancen.

Så må målmandsposten og bagkæden umiddelbart siges at være på plads. Det er nok kun spillere ud (Eskelinen), der kan blive aktuelt.
Det forstår jeg slet ikke noget af. Det er jo pt. en voldsom nedgradering på begge back pladser. Måske er vi nummerisk besat, men kvalitetsmæssigt vil jeg godt nok være ked af at lukke vinduet med det personale. Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at DN er tilfreds med at have Lund og Munksgaard som førstevalg på backpladserne. Det er fra top-3 til bund-6 på backpladserne :eek:

Last edited:

Jeg synes basis er på plads nu - det eneste vi kan bruge nu er kæmpe profiler der rykker på den korte bane, eller talenter der rykkers vildt på den lange bane.

Hvis ikke vi mener OL og Julle er gode nok til at være backups - så skal de slet ikke være her. de 17-22 første i vores trup skal vi kunne stole på, og det kan vi også.

Synes JH - munks, haus, oliver, julle lyder fint (så må vi se om lund tager vb eller mf)

np - po - brandhoff/Zach

Albert - PM/AA - Jon

6 Okay fine indskiftere i Zach/FB, Hvidt (vel så småt ved at give NP baghjul), Lassen, ST, TK, Links

Det går nok til vi får de sidste på plads. Hellere vente på den rigtige end mellemvare

PS - jeg havde som også været tryg ved Lassen istedet for Lund. Jeg vil faktisk prøve Lassen først. Men uden OL havde vi ingen backup i forsvaret før Anbo er tilbage 1/9. Eller med mindre gers eller backman pludselig kan spille hver uge...

Hvis ikke vi mener OL og Julle er gode nok til at være backups - så skal de slet ikke være her.
Jeg synes de er fine som backup, men du har jo lige selv lavet en forventet startopstilling, hvor OL og JJ indgår. Sådan tror jeg også at det bliver her i juli/august og det er lidt trist, når vi skal spille 10-12 vigtige kampe.

Dog er det endnu mere kritisk, hvis PM også er ude hele den periode. Så selvom jeg er træt af lejespillere, så kunne en leje af en rutineret angriber sagtens give mening.

Julle og Oliver er spillere der kun skal spille når der er brug for dem. Hvis de bliver start11 spillere er vi middelmådige.

Men tilgangen af Oliver måske signalerer nok at vi skal forvente at Munks er 1. valget på hb (hvis ikke lassen eller anbo overhaler).

Men man kan jo drømme om Oliver lige så meget er tænkt til venstreback backup sammen med Gers samt lidt midterforsvar, og vi skal have Diks eller lign ind også,så Munks er backup på back

Diks (munks)
Haus - Ting (julle - TK)
ny (Oliverr)

Lassen til det hele som 9. manden - Eller Lassen til backup HB, og sælge/udleje Munks
Gers og backman hvis de bliver klar nogensinde

Anbo og Lassen kan også have gavn af 6-12 måneder mere på leje

Dog er det endnu mere kritisk, hvis PM også er ude hele den periode. Så selvom jeg er træt af lejespillere, så kunne en leje af en rutineret angriber sagtens give mening.

Lige her kunne en lejeaftale give mening, men måske også på tide at finde PMs afløser, hans alder taget i betragtning og nu en ret alvorlig skade.
Der er i sandhed meget at tage fat på for SIB.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back