New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Ja mon ikke vi også er ca. nr 4-8 igen næste sæson. Mest nr 4-5.

Bif skal af med en række profiler, men får også kassen og henter vel profiler eller store talenter ind igen - hvis ikke kan vi sagtens machte dem (uden sæbe, jung, jobbe, uhre, maxsø - skal alligevel være nogle gode afløsere)

FCN sælger altid deres bedste for at få det til løbe rundt, nye kommer til, spørgsmålet er hvad kan den nye ejer tilføre, holder de nu på talenterne 1-2 år mere som der har været snak om?

Vi lægger til organisk så nok begrænset hvad randers, aab, ob, søe, vejle henter på os - mon ikke vi faktisk lægger yderligere afstand. Randers måske fx 30 mio, fordeles sikkert på 5 mio om året over 4 år på lønbudget og 10 mio på talenter, faciliteter og har de ikke også kørt med minus år efter år....

Bekymringsniveauet afhænger nok også af, hvad man forventer af næste sæson. Skal vi holde niveauet (Top 4 og tæt på den absolutte top), er der rigtigt meget, der skal gå AGF's vej, da vi har overpræsteret og toppræsteret i de sidste par sæsoner. Det bliver meget svært.
Jeg mener ikke vi har overpræsteret for at lande en 4. plads. Ingen af de andre trupper ud over FCM og FCK er nævneværdigt bedre end vores. Med den trup der er skabt er en 4. plads ikke en overpræstation.

JEg er dog enig i, at der skal gå en del vores vej, hvis vi skal komme ud af vinduet på samme niveau. Men det gør sig også gældende for vores primære konkurrenter; BIF, FCN, Randers, Aab. Jeg vil stadig mene at vi næste år skal have en fjerdeplads.

Meget tyder på, at vi mister minimum 4 spillere fra det, som er idealopstillingen netop nu. Det er 36 % af idealopstillingen.
Men gør de andre tophold ikke også det? Jeg tror at det er et meget gennemsnitligt antal. Vores største problem er at to af dem er lejespillere og ikke kan sælges. Det kritiske er, hvis vi siger farvel til 5-6 stamspillere, for uanset hvor gode erstatninger vi henter, så skal de stadig spilles ind.
vi får ca 5 mio til at købe en ny back for Højer og dermed allokere resten af nye midler JN har fundet til højreback og keeper. Skal vi have ny for Jon, PM osv - får vi transfer ind til erstatningen. Blume har vi dækket ind. Albert, Zach, Brandhoff, Hvidt er tæt på lige så gode - og på sigt bedre.

Vi skal have hentet en ekstra kantspiller og vi skal hente to, hvis Jon bliver solgt. Vel at mærke profiler.

Jeg vil stadig mene at vi næste år skal have en fjerdeplads.
Som styrkeforholdene ser ud nu (også økonomisk), så er det også mit håb. Men dels ved man aldrig hvad FCN kommer med og dels kan der altid komme en sæson, hvor et eller andet hold bare overpræsterer helt vildt. I år har det vel været Brøndby, men de var vel altid kandidat til top-4.

Last edited:
Vi er faktisk på niveau med BIF efterhånden, som har skruet gevaldigt ned de sidste par år mens vi er fået frem.

En trøst er dog, at BIF må forventes at skulle genstarte betydeligt mere end os næste år. Næppe sandsynligt at Maxsø og Lindstrøm er der næste sæson (eller Uhre for den sags skyld). De er betydeligt mere afhængige af dem end vi er af dem vi mister.

Edit: Kilde med BIF? Det har jeg ikke set nogen estimater på.

AGF har ca. det fjerdestørste budget i Superligaen (FCN er der også, men det er en specielcase). Marginalt foran klubber som OB og AaB og er stadig langt efter BIF (mindre end de andre), FCM og FCK.

Så kan man diskutere om David og co. kunne have trukket lidt mere ud af den, men i så fald har PC og co. jo overpræsteret, da man har skabt en trup til mere end en 4. plads.

Hvad der er værre er, at AGF naturligvis ville have en interesse i at holde status quo nu, da vi er tættere på toppen end vores forudsætninger tilsiger. AGF har dårligere muligheder for erstatte de spillere, som forlader os end FCK, FCM og BIF har.

Dermed ikke sagt, at det ikke kan lade sig gøre, men det kræver at man er dygtigere end de andre på den sportslige front.

Jeg mener ikke vi har overpræsteret for at lande en 4. plads. Ingen af de andre trupper ud over FCM og FCK er nævneværdigt bedre end vores. Med den trup der er skabt er en 4. plads ikke en overpræstation.

JEg er dog enig i, at der skal gå en del vores vej, hvis vi skal komme ud af vinduet på samme niveau. Men det gør sig også gældende for vores primære konkurrenter; BIF, FCN, Randers, Aab. Jeg vil stadig mene at vi næste år skal have en fjerdeplads.

Jeg ser 4.pladsen som en toppræstation. Overpræstationen var med henblik på sidste års 3. plads.

Jeg ser 4.pladsen som en toppræstation. Overpræstationen var med henblik på sidste års 3. plads.
Var det en overpræstation? Pånær de to FC klubber er jeg ikke sikker på, at der var en tredje klub med en bedre trup, således at vi skulle overpræstere for at få tredjepladsen. Når jeg ser på trupperne vil jeg smide både 3. og 4. pladsen ind i kategorien toppræsteret. JEg skeler ikke til budget, men blot spillermaterialet til rådighed. BIF's trup sidste år var jo ikke bedre end vores.

Vi skal have hentet en ekstra kantspiller og vi skal hente to, hvis Jon bliver solgt. Vel at mærke profiler.
Det har du ret i. Vi skal have enten en 8er eller kant for Blume. Alternativt forlænge ham eller finde en gratis på hans alder. Vælger vi at købe en yngre har vi også opgraderet værdien sportsligt og ift transfers fremover.

Hvis vi vælger at købe en for Kamil og Diks har vi også opgraderet værdien af truppen. Vi kan også bare leje to styk som pt. Det stiller os ikke ringere end dags dato.

Jeg mener ikke vi har overpræsteret for at lande en 4. plads.
Nej hvis vi sætter FCN til at være på niveau med os (økonomisk over - sportsligt vel ca samme), så nej. Men dog en MAX præstation, og kigger man på nr 5-10 (rfc, ob, aab, vejle og søe - så er det jo småpenge eller skiller os af, eller som JN har formuleret det får vi et par spillere skadet, så er det næsten udlignet. PO koster os vel 3 mio+ om året i løn og afskrivninger? - to af dem, så er vi næsten på samme budget.

I mio kr løn og afskrivninger - er vi tættere på nr 10 end Bif som nr 3

Med andre ord - det er en større præstatio af AGF at slutte nr 5 end end FCK vinder guld.

Var det en overpræstation? Pånær de to FC klubber er jeg ikke sikker på, at der var en tredje klub med en bedre trup, således at vi skulle overpræstere for at få tredjepladsen. Når jeg ser på trupperne vil jeg smide både 3. og 4. pladsen ind i kategorien toppræsteret. JEg skeler ikke til budget, men blot spillermaterialet til rådighed. BIF's trup sidste år var jo ikke bedre end vores.
Jeg ser de to seneste sæsoner som meget lige, med den primære forskel værende varians ift. dommerkendelser (primært straffesparket efter de 6+1 minuts overtid i parken) og lidt flere skader i år.

Og selvom vi da skal skifte nogle gode spillere ud, så ser jeg fortsat 3-6 pladsen som en naturlig ambition næste år. Kikser FCM og FCK igen kan bedre placeringer komme i spil, men omvendt kan der også være et par af klubberne under os, der får sat en virkelig god sæson sammen og overhaler os. Tror dog det er mest realistisk, at vi skal kæmpe med BIF om 3.-pladsen - med os som favorit, da de er langt mere afhængige af de spillere de mister samt nok får flere europæiske kampe, hvilket de slet ikke har truppen til.

Kort før grundspillets afslutning lå FCN iøvrigt også nr 10 og vi drømte om Lyngby kunne sende dem i 1 div, i går kunne de med sejr have truet 4. pladsen. Det siger vel alt om AGF fx stadig kan blive nr 10, eller værre 11, hvis alt går skævt en sæson. De andre gange vi rykkede ud burde vi heller ikke have gjort det - vel kun en gang vi havde et dårligt hold. Vi rykkede jo bl.a. ud med et dream-team af profiler. Sammensætningen, skader en træner i personlig krise javel - men det var landsholdsprofiler på stribe.

Når jeg ser på trupperne vil jeg smide både 3. og 4. pladsen ind i kategorien toppræsteret. JEg skeler ikke til budget, men blot spillermaterialet til rådighed. BIF's trup sidste år var jo ikke bedre end vores.
Hvis vi ser på trupperne, synes jeg også den er svær, men enhver so synes bedst om sine egne grise. Jeg synes vi har et bedre hold end Bif både sidste år og i år (og bl.a. derfor vil jeg også fastholde vi kunne have taget guldet i år).

Men indrømmet Jung, Marxø (men de to er ikke meget bedre end Tingager - og ville sætte Hausner nr 1 - ikke sikker på Hjulmand vil) Hedlund ogJobbe ville jeg sætte i start 11 hos agf - Radosevic har også været bedre end NP i år vel hvis vi skal være fair? Uhre og PM forskellige typer, men lige målfarlige ca.

Synes også de har andre spændende spillere Frendrup fx.

Hvis vi kigger på det samlede billede synes jeg faktisk AGF som hold sidste 1½ år har været lige så stærke som fcm og fck - og bedre end bif. Set over 18 måneder. Men jeg holder også med AGF.... faktum er dog at vi har spillet lige op med dem hver gang og de frygter at spille mod os.

Jeg ser det klart mest essentielle er at man overvejer om vi har en træner i staben, der kan være i stand til at overtage for David når han smutter. Indtil videre har holdet som enhed klaret alle udfordringer med skader, karantæner og salg rigtig fint med baggrund i en stærk mental tilstand.
Jeg tror helt sikkert at de nuværende spillere nok skal vokse ind i rollerne og sikre en fornuftig sæson, hvorimod vi måske uden David som indpisker / lynafleder / motivator får større udfordringer.

Hvad der er værre er, at AGF naturligvis ville have en interesse i at holde status quo nu, da vi er tættere på toppen end vores forudsætninger tilsiger. AGF har dårligere muligheder for erstatte de spillere, som forlader os end FCK, FCM og BIF har.

Præcis. Ind kommer det trivielle med stadig alt afgørende for vedvarende sportslig succes, penge. FCK og FCM kan erstatte deres profiler med enten et lille tab i niveau, status quo eller i sjældne tilfælde et plus, fordi de kan handle fra andre hylder.
Der er vi bare ikke endnu og vi må forvente at få et niveau tab, når profilerne forlader os. Der er en grund til, JN og Fournais konsekvent snakker om omsætning og budgetter i forhold til konkurrenterne ikke for at finde undskyldninger, men for at forventningsafstemme ambitionerne (personligt synes jeg, deres officielle målsætninger er lige nok til den ambitiøse side, men som Stranger har skrevet nogle gange, så sælger det bedre overfor sponsorer).

Når vores sportslige budget stadig halter i forhold til top 3 klubberne, så skal vi være bedre til både rekruttering og talentudvikling for at kunne konkurrere med dem. Det sidste er nok der, vi halter mest efter.
Helt enig med Stats. Sidste år var en overpræsterering, i år vores top niveau, mens det reelle niveau nok er mere fra 7-5 (jeg tror ikke på, vi endnu er et permanent top 6 hold).

Helt enig med Stats. Sidste år var en overpræsterering, i år vores top niveau, mens det reelle niveau nok er mere fra 7-5 (jeg tror ikke på, vi endnu er et permanent top 6 hold).
Men der er jo ikke rigtig andre trupper, pånær de to FC, der er synderligt bedre. Er det ikke lidt igen at hænge sig i fortiden frem for at se hvordan den i realiteten ser ud? At sige truppens niveau er helt ned til 7. pladsen er i mine øjne ekstemt negativt ;) My brother.

Men der er jo ikke rigtig andre trupper, pånær de to FC, der er synderligt bedre. Er det ikke lidt igen at hænge sig i fortiden frem for at se hvordan den i realiteten ser ud? At sige truppens niveau er helt ned til 7. pladsen er i mine øjne ekstemt negativt ;) My brother.

Helt enig.

Jeg ser os som den klub med den 3-4 bedste trup.

Jeg ser os som markant bedre end dem under os hvilket også afspejler sig i point forskellen.

Hvor mange fra Randers, OB og AaB ville vi ønske i vores trup? 2 fra aab og en enkelt fra de 2 andre måske?

Det er jo fordi du ikke har fantasi til at forestille dig andet, end at vi præsterer til vores topniveau? Det er vel ellers kun 2-3 gange på 20 år det er sket. Selvfølgelig er målet at gentage top-4/europa, men vi kan godt rende ind i en black october/november igen og pludselig misse top-6. Til efteråret får vi da nok en udfordring med at spille 3-4 ind på holdet og det kan give nogle skvulp undervejs.

Men vi er da heldigvis der, hvor vi selv og alle andre forventer at vi klarer top-6.

mens det reelle niveau nok er mere fra 7-5

Ja ud fra FCN er meget større økonomisk end os, men også hæmmet af evige salg. FCN lå nr 10 og kunne have taget 4. pladsen viser hvor tæt det er. Så 4-5 vil jeg sige plus-minus en hel masse pladser.. Størst risiko for nedad...

Synes heldigvis også at man gang på gang ser overraskelsen. Atletico er blevet gode til at overraske, Lille snyder nu måske PSG, lille landsby Auxerre gjorde det, Herfølge, Leicester, Danmark 92, Grækenland, AaB 2014 med 28 mio budget, FCN, Bodø/Glimt fortsæt selv listen...

Og synes faktisk også AGF kunne have gjort det både sidste år og i år...

En overgang var AGF jo også bedst set over et helt år, når første 7 runder blev trukket fra :cool:

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back