New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
Viborg har mere blanding af ungt og rutine, og hele 3 ex agf'ere i truppen i Emil S, Davit og Frans. Samt 3 ledere med fortid her: jakob p, lars friis og kresten.

Og Brandhoff kommende hvid

Jo jeg tror begge oprykkere ryger ud igen. Mon ikke begge skal have 5 til start 11'eren i god superligaklasse for at overleve i en hård liga. Det er jo klubber som vejle, ob, aab, søe, randers de skal snyde. Puha...

Silkeborg skal forstærke sig defensivt. Så tror jeg godt at de kan overleve. Men en af oprykkerne skal nok ned igen. Den anden kommer til at kæmpe med Vejle om overlevelse. OB og AaB skal dog heller ikke føle sig for sikre, men trods deres sparerunder så har de nok alligevel for meget kvalitet i deres trupper - endnu.

Der er stadig "uro" i Fcm - de har ikke så let ved at håndtere spillerne som tidligere.

Han måtte da gerne komme til os (og vores lille koloni af Australiere) men mon ikke de hellere lader ham sidde på bænken, end at lade ham skifte til en konkurrent selvom der kun er et år tilbage af kontrakten. Det er alligevel vildt, hvis der blev budt 37 mio. for ham og han/de takkede nej.

Det har længe virket som næsten etableret sandhed, at AGF står over for mange udskiftninger i det kommende vindue. Jeg er ikke længere helt så sikker det, og i hvert fald er udgangspunktet ikke helt så kritisk, som det kunne være.

Der er en række lejespillere i klubben, men tre af dem er uden for kamptruppen. Det gør nok ikke så meget at sige farvel. Der er et par spillere, der med et stærkt forår kunne have spillet sig selv til udlandet, men de markante salg ligger ikke nødvendigvis i kortene nu, synes jeg. Udover Højer så virker det ikke givet, at AGF sælger nogen i sommerpausen. Tabene af især Højer, Grabara, Diks og Blume vil kunne mærkes, men helt reelt bør AGF vel spille med om (og i) top 6 uden ét eneste nyindkøb? I hvert fald hvis Tingager og Gersbach er fuldt klar igen til næste sæsonstart.

Selvfølgeligt vil det være dybt skuffende, hvis der ikke kommer nye spillere - forstærkninger! - ind, men min pointe er bare, at man ikke nødvendigvis kommer til handle under pres. Der bør være ro til at sikre de få, rigtige spillere, for man kan godt stille et fornuftigt hold uden lappeløsninger og lottokuponer.

Meget enig - det er en klassisk fejl, når man tæller antallet op numerisk - for fx de 3 lejespillere har stort intet bidraget med og vi får Tingager og Backman tilbage for Buba + TK kommer på fuldtid er ældre, så reelt er vi styrket meget i midterforsvaret.

De reele afgange er potentielt Kamil, Diks, Højer, Blume - hvilket også er slemt nok, men som du skriver har vi skyggespillerne klar der også spillede i start11 og sikrede os bronze sidste år i Eske, Munks, Hvidt - plus Albert allerede spillet ind.

En ny venstreback finder vi nok - ellers bliver resten af tilgangene bare icing on the cake.

PS - iøvrigt synes jeg lottokuponer burde være et mere positivt ord i transfers - junker, bundu, stage, aron osv har været glimrende, og halv invalide Diks vores måske bedste mand i år. Synes faktisk oftest lotto-kuponerne viser sig bedre end de sikre profiler.

Jeg synes I overser en Jon Dagur thorsteinsson, han ligger helt klar på affyringsrampen.

Han spiller U21 som anfører, han er udtaget til Islands landshold og han er en af vores absolutte profiler på holdet.

Jeg ser ham ikke fortsætte i AGF efter sommerferien, og han bliver nok solgt for et beløb omkring de 2 mill.. Euro.

Hvad tænker I?

/Aske
Jeg tror desværre at klubber ser Jon som værende alt for svingende og langsom til at man vil betale 2 mio. euro for ham, og desværre har han kun 1 år tilbage af kontrakten. Jeg skla dog erkende, at jeg ofte glemmer hvor ung han egentlig er, så udsving i formen er "tilladt" i det omfang han viser. Jons problem, hvis man kan kalde det det, har været at der ikke rigtig har været nogen konkurrence. Det har betydet, at han ikke har skulle kæmpe så hårdt for pladsen og ikke har haft mulighed for rigtigt at blive hvilet, med en håndfuld kampe i streg fra bænken. Det har uden tvivl været en hård sæson for ham. Jeg tror på max. 1,5 mio. euro, men jeg kan lige så godt se, at der ikke er nogen bud.

Jeg synes I overser en Jon Dagur thorsteinsson, han ligger helt klar på affyringsrampen.

Han spiller U21 som anfører, han er udtaget til Islands landshold og han er en af vores absolutte profiler på holdet.

Jeg ser ham ikke fortsætte i AGF efter sommerferien, og han bliver nok solgt for et beløb omkring de 2 mill.. Euro.

Hvad tænker I?

/Aske

Jeg tror du har helt ret - inkl i prisvurdering.

Og det vil gøre ham til tredjestørste salg nogensinde efter Stage og Bundu. Lidt vildt.

PS - iøvrigt synes jeg lottokuponer burde være et mere positivt ord i transfers - junker, bundu, stage, aron osv har været glimrende, og halv invalide Diks vores måske bedste mand i år. Synes faktisk oftest lotto-kuponerne viser sig bedre end de sikre profiler.

Pointen med lottokuponer er jo, at du for en beskeden indsats kan få en stor gevinst. Hvis du kan få en superligaspiller ud af spillere fra den næstbedste islandske række, den danske 2. division eller teenagere fra Sierra Leone eller Australien uden professionelle kontrakter, så har du jo gjort en fremragende investering. Hvis de ikke slår til, ja, så gør det næppe så meget.

Problemet med lottokuponer kommer, hvis man bliver afhængig af dem. Det gælder også i fodbold, hvor det er dumt at satse huset på, at Ryan Mmaee skal lave mål og Oscar Hiljemark holde sig skadesfri.

Jeg tror helt klart, at det var planen, og jeg tror stadigt, at AGF kommer til at lytte til gode tilbud. Og hvis der er nogen, der tilbyder 2m euro, så er han givetvis hurtigt fortid i klubben. Han er dog i min kategori blandt dem, der lige har manglet det sidste i sæsonen til for alvor at brænde igennem. Var det lige blevet til 3-4 mål mere, så... Nu kan jeg godt se ham i klubben efter sommerferien - især fordi, jeg ikke tror, at det rigtige tilbud kommer - men dog med den mulighed, at han sælges efter sæsonstart, men inden transfervinduet lukker.

(Han spillede en fin kamp og scorede i går - hvis han får lavet et par mål mere i de sidste to/tre kampe, kan det sagtens nå at ændre sig igen.)

Men altså Zach Duncan er på vej tilbage, så ser mest Hvidt på vej ud hvis det er. Alternativt kan vi sælge Hvidt til Lyngby og/eller bytte ham med Hebo, som ville være mere en "her og nu"-opgradering af bredden.
Hvidt er forhåbentlig ikke på vej ud. Han tager store skridt og var senest fremragende i går. Fik også ros af DN op til kampen...

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back