Det har længe virket som næsten etableret sandhed, at AGF står over for mange udskiftninger i det kommende vindue. Jeg er ikke længere helt så sikker det, og i hvert fald er udgangspunktet ikke helt så kritisk, som det kunne være.
Der er en række lejespillere i klubben, men tre af dem er uden for kamptruppen. Det gør nok ikke så meget at sige farvel. Der er et par spillere, der med et stærkt forår kunne have spillet sig selv til udlandet, men de markante salg ligger ikke nødvendigvis i kortene nu, synes jeg. Udover Højer så virker det ikke givet, at AGF sælger nogen i sommerpausen. Tabene af især Højer, Grabara, Diks og Blume vil kunne mærkes, men helt reelt bør AGF vel spille med om (og i) top 6 uden ét eneste nyindkøb? I hvert fald hvis Tingager og Gersbach er fuldt klar igen til næste sæsonstart.
Selvfølgeligt vil det være dybt skuffende, hvis der ikke kommer nye spillere - forstærkninger! - ind, men min pointe er bare, at man ikke nødvendigvis kommer til handle under pres. Der bør være ro til at sikre de få, rigtige spillere, for man kan godt stille et fornuftigt hold uden lappeløsninger og lottokuponer.