New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
Det er i øvrigt bemærkelsesværdigt, at der nu er ved at være gået en uge siden salget af Højer var "done" i medierne, men stadig ikke er bekræftet af AGF. Det tyder i hvert fald på at der ikke har været noget på plads. Med mindre da, at Højer eller andre ikke ønsker at handlen offentliggøres før sæsonen er slut.

Det er måske også et testamente om, at vi ikke længere ser en stor bevægelse af vores aktiekurs ved et lille salg på 5 millioner :D Det er jo kun et krav at ting skal meldes ud via fondsbørsen hvis man "må formode" at det påvirker aktiekursen/resultatet betragteligt. Det vil jeg ikke sige et salg på 5 millioner gør med de regnskaber og de salg vi har leveret de sidste 2 sæsoner.

Men det kan også sagtens være at salget bare ikke er på plads endnu. Måske AGF gerne vil spille færdigt med Højer, og køber ikke ønsker at skrive under før turneringen er færdig og risikerer at stå med en skadet spiller.
Ligaen slutter 24/5, så alle de spillere som må skifte efter sæsonen kan blive annonceret som på vej ud fra deres sælger/tidligere klub. Men de kan vel ikke tiltræde i deres nye klub før transfervinduet i deres liga åbner? AGF må jo gerne gå af med ham når man vel, ikke sandt? Altså man kan bare ikke købe uden for vinduerne, men gerne sælge så længe køber handler i et for dem åbent vindue.

Altså man kan bare ikke købe uden for vinduerne, men gerne sælge så længe køber handler i et for dem åbent vindue.
Man kan da sagtens aftale en handel nu, men den kan selvfølgelig ikke træde i kraft før vinduet åbner. Der bliver jo offentliggjort masser af handler for tiden. SIB må også gerne snart offentliggøre sit første indkøb.

Man kan da sagtens aftale en handel nu, men den kan selvfølgelig ikke træde i kraft før vinduet åbner. Der bliver jo offentliggjort masser af handler for tiden. SIB må også gerne snart offentliggøre sit første indkøb.
Det er selvfølgelig rigtig nok.
Men jeg tror stadig ikke at et salg på 5 millioner nødvendigvis SKAL meldes ud via fondsbørsen længere. At AGF meldte Bundu-salget ud før tid var jo fordi det ville formodes at påvirke aktiekursen og påvirke resultatet betragteligt.

Det er selvfølgelig rigtig nok.
Men jeg tror stadig ikke at et salg på 5 millioner nødvendigvis SKAL meldes ud via fondsbørsen længere. At AGF meldte Bundu-salget ud før tid var jo fordi det ville formodes at påvirke aktiekursen og påvirke resultatet betragteligt.
Basalt set skal et salg først meldes ud via fondsbørsen, hvis det ændrer på de økonomiske forventninger, der tidligere er meldt ud. Så længe det ikke ændrer på forventningerne er der som udgangspunkt ikke grund til at antage, at det vil påvirke aktiekursen.

Derudover så kan klubben vente med at melde det ud, til handlen er en realitet (mere eller mindre). Så hvis der stadig forhandles, så behøver de under alle omstændigheder ikke melde det ud endnu.

Spørgsmålet er vel også, om et salg af Højer er en positiv eller negativ nyhed. Altså om 5 mio regnes som et beløb vi kan erstatte ham for.

Det var vel en bedre nyhed, hvis vi forlængede hans kontakt, men det behøvede man omvendt ikke at sende en børsmeddelelse ud om.

Når det så er sagt, så vil 5 mio da være et fint beløb, når han nu kan smutte gratis til vinter. Jeg var ret overrasket over at AaB kunne få 3 mio for Okore tilbage i februar.

Spørgsmålet er vel også, om et salg af Højer er en positiv eller negativ nyhed. Altså om 5 mio regnes som et beløb vi kan erstatte ham for.

Det var vel en bedre nyhed, hvis vi forlængede hans kontakt, men det behøvede man omvendt ikke at sende en børsmeddelelse ud om.

Når det så er sagt, så vil 5 mio da være et fint beløb, når han nu kan smutte gratis til vinter. Jeg var ret overrasket over at AaB kunne få 3 mio for Okore tilbage i februar.
Enig.
At Okore skaffede AaB 3 mio handler også om, at AaB fik ham til at forlænge 1 år med løfte netop om et salg til vinter, hvor han så faktisk skiftede midt i foråret, hvor AaB ender med at glippe top 6 med 1 kamp. Det kan være at de 3 mio var tabt på gulvet lige der pga. det sats.

At vi får 5 mio selvom Højer IKKE laver den 1-årige Okore/Aron-forlængelse med aftale om snarligt salg er fint ja. Jeg havde håbet at Højer gik med til at forlænge 1 år sidste sommer eller i vinters mod, at AGF accepterede salg denne sommer på alt over 10 millioner. Havde Højer 1,5 år af kontrakten pt, så havde vi jo nok kunne få de 10-12,5 millioner som en klub bød på Højer sidste sommer hvor han havde 1,5 år tilbage af kontrakten der.

Men når man IKKE kan aftale færdigt om at lave den forlængelse, så er 5 millioner sgu bedre end 0. Og de 5 millioner kan man netop finde en erstatning for ham til ja. Sidste sommer var vi efter sigende tæt på at sælge Højer for 12,5 millioner og så hente Amundsen for 6 millioner. Havde det lige nu været bedre? Ja da. Men på daværende tidspunkt var situationen og kalkylen en anden. Vi stod foran en sæson, hvor FCM skulle have travlt med europæisk spil, og FCK og BIF var lidt svækkede på daværende tidspunkt. Det skulle jagtes.

Mattson fra Silkeborg har længe været min ønskespiller til at erstatte Blume. Men han scorer simpelthen FOR meget til at jeg kan tro på at det kan lykkes for lille AGF at hente ham. "Lille AGF" ift de store klubber i udlandet jeg regner med har kig på ham pt... Hold da op.

2 mål igen i dag mod HB Køge pt på under 20 minutter. Det er altså 17 mål han er oppe på nu. Han er kun 1 fra Grønning på 1.pladsen på topscorerlisten..

Det vil næsten give mest mening, hvis det offentliggøres inden sidste hjemmekamp mod Brøndby, så der kan siges ordentligt farvel. Jeg vil tro, at der kommer en udmelding i begyndelsen af næste uge.

Helt klar en mulighed.

En anden mulighed er at, Sparta Prag er i en indædt kamp om 2. pladsen, som giver adgang til CL og vi er jo også i en kamp om europæisk fodbold. Mon ikke begge klubber vil have fuld fokus og ikke risikere noget som helst.

Stig AKA Frank Heskjær

Klubber kan købe og sælger hele året rundt, spillerne kan bare ikke skifte klub udenfor transfervinduerne (der er dog undtagelser bl.a for transferfrie spillere).

Helt klar en mulighed.

En anden mulighed er at, Sparta Prag er i en indædt kamp om 2. pladsen, som giver adgang til CL og vi er jo også i en kamp om europæisk fodbold. Mon ikke begge klubber vil have fuld fokus og ikke risikere noget som helst.
Jep, det lyder også sandsynligt. I 2019 trak AGF salget af Jens Stage lige præcist over 1. juli, så det skete i et nyt regnskabsår. Sidste sommer var lidt anderledes, men i praksis skete det samme med Bundu.

Jeg vil tro, at det er AGFs eget yndlingsudgangspunkt: Sæsonen færdig, nyt regnskabsår igang, stort salg på plads, og så kan man bygge op til sæsonstart med brikker og økonomi på plads. Det kan godt være det samme med Højer, altså at man helst vil vente til minimum efter sæsonen.

Jeg var ret overrasket over at AaB kunne få 3 mio for Okore tilbage i februar.

5,2 mio er fint for Højer, også selvom vi sagtens kan blive enige om at Højere bør koste noget mere end Okore. Omvendt har jeg længe syntes Okore var bedre end sit rygte i fan-fora.

Tror også det er lægetjekket der ikke lige er tid til endnu i et tæt og vigtigt program.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back