Det er interessant debat, hvordan skifter man ud på pladserne for spillere som performer flot og godt?
VI havde samme situation sidste år med Jacob Ankersen, som var god i foråret, men vi må bare erkende at Links og Jon har taget begge pladser på kanten, og jeg tror vi har næste geled parat. Ergo var der rent faktisk ikke plads til en dygtig spiller.
Jeg tror FCM har taget skiftet 2 år før de måske havde forventet at gøre det, da Jonas Løssl pludselig blev fri. At jeg så altid har haft et svagt punkt for Jesper Hansen, gør kun beslutningen værre. Jesper Hansen og Jacob Poulsen har været kulturbærer på et FCM hold, og jeg synes man stille og roligt kan se at FCM er blevet 2 gram ringere siden Jacob stoppede for hver måned. Det kulminerede i Søndags, hvor vi fuldstændig pillede pynten af FCM og udstillede svaghederne.
Bevares de har stadig vundet mesterskabet sidste år, og i år har de stadig høj klasse. Men kultur og indrer værdier tæller bare rigtig meget for at kunne performe. Det er ikke så tydeligt og lækkert som en stjernespiller med et navn.
Var jeg FCM så havde jeg ikke udskiftet Jesper Hansen, han er bare en rigtig dygtig fodboldspiller og indbegrebet af stabilitet på et stjernespækket og konfliktfyldt FCM hold. I fodboldklubberne har man en tendens til at altid at "kigge fremad", "bygge op" og det evindelige "process". Men ofte så glemmer man at de spillere man vil bygge på, kan være væk imorgen, også er man tilbage ved start.
Jeg er meget tilfreds med den måde AGF griber tingende an på, så jeg henter popcorn og venter på udviklingen i FCM.
/Aske