New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 394K
Status
Not open for further replies.
Enig heller ikke vild med de der lejeaftaler, med mindre det er for at løse et midlertidig problem til Tingager er tilbage,

Hvad er så meningen med Lund? Er han ikke præcis hentet ind til at vikariere på forskellige positioner?

Jo mere jeg tænker over den her lejeaftale med Yann, jo mere tåbelig fremstår den altså med mindre der er en købsoption og en forhåndsaftale med Yann.

Han har kontrakt med sin tyske klub til 2023. Så selv hvis AGF tilbyder ham en permanent kontrakt, så skal vi købe ham fri først. Jeg ser det slet ikke som en del af planen. Men det kan jo godt ende sådan.
Hvis det ikke er en mulighed, så kan vi i mine øjne lige så godt lade være. Du kan sugarcoate de lejeaftler lige så meget du vil, men faktum er at det har total overhånd de seneste par år. Bevares, Grabara og Diks har naturligvis leveret på banen, men nok heller ikke været gratis. Nu står vi så igen og skal have dækket deres pladser uden nogen form for indtægt. Læg dertil ubrugelige nulbonner som Mmae, Sanneh, MJ og Arzana (frisk fra hukommelsen) som vi har brugt tid, penge og plads på uden at få en skid andet end en start-stop strategi. Jeg kan forstå enkelte lejeaftaler med etablerede spillere, men en 20-årig der på ingen måde har imponeret som senior giver bare overhovedet ikke mening. Hvis det er fordi Backman og Tingager ikke er klar til sæsonstart, så give dog bare spilletiden til en af vores egne talenter eller indse at Backman er færdig og hent en spiller permanent, så det giver mening at bruge tid og penge på ham.

Hvis det som du siger ikke er en del af planen, at Bisseck kan blive her, så lad dog bare være. Altså, jeg kan slet ikke forstå hvor fanden det er vi bevæger os henad som klub. Er sportschefer ansat på provisionskontrakter hvor der bare skal høvles nogle spillere igennem systemet. Håbløst kortsigtet.

Det er naturligvis som jeg ser det nu, og meget kan ændre sig resten af vinduet, men AGF skal virkelig oppe sig.

Hvad er så meningen med Lund? Er han ikke præcis hentet ind til at vikariere på forskellige positioner?
Jo men altså vi har jo også huller på backs der skal garderes for. Og altså hvem ved om Lassen er klar til at være 1.reserve på højre, og hvem ved hvordan Gersbach har det fysisisk? Og speaking of... Hvem ved hvordan Tingager/Backman/Hausner har det?
Hvis det ikke er en mulighed, så kan vi i mine øjne lige så godt lade være. Du kan sugarcoate de lejeaftler lige så meget du vil, men faktum er at det har total overhånd de seneste par år. Bevares, Grabara og Diks har naturligvis leveret på banen, men nok heller ikke været gratis.
Jeg forsøger ikke at "sugarcoate" lejeaftaler. Jeg understreger blot, at når der lejes, så foretrækker jeg et helt år frem for halve år. Når man har dem i en hel sæson, så kan de præge resultatet for en hel sæson.

Jeg ser det også som en mulighed at vi ser på at lave de permanente aftaler for offensiven i dette og næste vindue, og så udskyde behovet for at få forsvaret til 22/23 helt på plads til jul/næste sommer.
Man kan ikke lave permanente 3-4 års aftaler med 7-8 spillere der er "gode nok" til det vi vil i et og samme vindue. Der er vi bare ikke økonomisk. Og timings-mæssigt, så er det vel heller ikke det der oftest sker.

Men ja man sparker bolden ned af vejen. Og uanset hvordan Bisseck gør det, så skal han erstattes om et år, såfremt man ikke kan hente ham permanent (der kan jo være en option vi ikke kender til).

Bevares, Grabara og Diks har naturligvis leveret på banen, men nok heller ikke været gratis.
Kan humlen være, at vi får ham her meget billigt? Ikke at det forklarer strategien. Men egentlig var han jo udlejet til Portugal også i den kommende sæson, men Guimares satte ham ned på deres B-hold og ville vist gerne ud af den aftale. Ikke så vildt lovende.

Hvis han falder igennem ligesom Mmaee, så kan han jo blive en belastning for truppen. Men lad os da håbe på at der er en eller anden form for plan med det her.

Jo men altså vi har jo også huller på backs der skal garderes for. Og altså hvem ved om Lassen er klar til at være 1.reserve på højre, og hvem ved hvordan Gersbach har det fysisisk? Og speaking of... Hvem ved hvordan Tingager/Backman/Hausner har det?
Det skulle man nok have tænkt på før man var tvunget til at lade begge førstevalg på backsene gå. Det kom jo ikke som en overraskelse. Eller det gjorde det måske for AGF.
Man kan ikke lave permanente 3-4 års aftaler med 7-8 spillere der er "gode nok" til det vi vil i et og samme vindue. Der er vi bare ikke økonomisk. Og timings-mæssigt, så er det vel heller ikke det der oftest sker.
Nej, men det skulle man nok også have tænkt på før man væltede sig i korte aftaler og lejeaftaler. Det er jo et kæmpe selvskabt problem som vi står med og der er kun én vi kan bebrejde for det: AGF. Det viser lidt om den mærkværdige strategi vi har haft. Det virker nærmest som om man helt overlagt har ville booste det økonomiske regnskab ved at sælge dyre spillere som Bundu og Stage og så ellers primært hente spillere på korte kontrakter som ikke koster så meget i regnskabet. Men på et tidspunkt skal det regnskab jo gøres op. Og det er den her sommer. Men så skubber vi da bare lige problemet 12 måneder igen. No problem.

Jo mere jeg tænker over den her lejeaftale med Yann, jo mere tåbelig fremstår den altså med mindre der er en købsoption og en forhåndsaftale med Yann.
Umuligt at vide når vi ikke kender SIBs tanker og ideer og hvilke aftaler der er lavet, eller skades situationen hos ting, nb og gers.

Og heller ikke ved hvor lassen, anbo og tk - står vi har kun set dem i samlet 100 min denne sæson.

Jeg håber da han er købt med forkøbsret i håb om at han skal være en vores næste store stjerne og salg.

Men er han ikke det, men i stedet kommet til som løn-billig spiller fordi vi bliver betalt for at udvikle ham, så kan det også give mening skaderne in mente.

Julle er vel MF backup
Vores nye 196 mand det samme (plus måske også er på 6eren)
Lund backup på begge backs (julle også på ekstra ekstra på vb)
Lund ekstra ekstra backup i MF
NB og Gers - kan man vel ikke regne med?
Lassen og Anbo, TK er svært at vurdere endnu

Så skal SIB nok se at få mere holdbare løsninger ind i stedet for brandslukning. Det er vitterligt at skubbe problemerne foran sig og i mens håbe problemerne løser sig selv, det er bare ikke en strategi.

Lige nu ser vi efterdønningerne af lejeaftaler, spillere skal erstattes men der er ikke kommet penge i kassen til det og så er nye lejeaftaler en billig løsning, som så igen skal erstattes uden transferindtægter.

Kan humlen være, at vi får ham her meget billigt? Ikke at det forklarer strategien. Men egentlig var han jo udlejet til Portugal også i den kommende sæson, men Guimares satte ham ned på deres B-hold og ville vist gerne ud af den aftale. Ikke så vildt lovende.

Hvis han falder igennem ligesom Mmaee, så kan han jo blive en belastning for truppen. Men lad os da håbe på at der er en eller anden form for plan med det her.
ja det tror jeg faktisk kan være årsagen - og falder han helt udenfor, kan man jo bare sende ham væk med løn i lommen (måske betalt af 3 klubber)

men kan også være vi har lagt sigte med ham og forkøbsret - lyder jo næsten sådan på SIB

Umuligt at vide når vi ikke kender SIBs tanker og ideer og hvilke aftaler der er lavet, eller skades situationen hos ting, nb og gers.

Det er da ikke umuligt at vide. SIB udtalte, Lund blev hentet fordi han er alsidig, samtidig fik han kun en 1-årig kontrakt som mere end antyder, han ikke er anset som fast spiller eller i det mindste en længere varende løsning.

Det er formentlig humlen. Men humlen er så også at han blev degraderet i Guimareas til deres B-hold, og spillede ikke kampe for nogen af holdene. De var meget glade for at slippe af med ham. Köln gad heller ikke have ham og skyndte sig at sende ham videre. Han var heller ikke en succes i Roda eller i Kiel. Der står skrevet Mmaee, Arzani og MJ over det hele her. Pris og kvalitet hænger ofte sammen.

Det er formentlig humlen. Men humlen er så også at han blev degraderet i Guimareas til deres B-hold, og spillede ikke kampe for nogen af holdene. De var meget glade for at slippe af med ham. Köln gad heller ikke have ham og skyndte sig at sende ham videre. Han var heller ikke en succes i Roda eller i Kiel. Der står skrevet Mmaee, Arzani og MJ over det hele her. Pris og kvalitet hænger ofte sammen.
Ja det er jeg også lidt betænkelig ved, men det samme stod der over Elkjær og David Nielsen som unge for at tage et par af de helt gamle.

Nogen gange handler det også om at matche, og Mmaee er da blevet et hit nu og i søgelyset hos store klubber igen. Han kom gratis, lavet masser af mål og nu kan de sælge ham for 15-20 mio måske.

MJ ser jeg nu stadig et stort lys - når han er skadesfri. Arzani høj klasse, men nok for meget skadet.

Det skulle man nok have tænkt på før man var tvunget til at lade begge førstevalg på backsene gå. Det kom jo ikke som en overraskelse. Eller det gjorde det måske for AGF.

Nej, men det skulle man nok også have tænkt på før man væltede sig i korte aftaler og lejeaftaler. Det er jo et kæmpe selvskabt problem som vi står med og der er kun én vi kan bebrejde for det: AGF.
Jeg er meget enig.
Men tænker ligesom bare, at det var et valg AGF tog ift at holde på Højer sidste sommer, frem for at købe Amundsen og sælge Højer. Skulle man have gjort det? Tja i bagklogsskabens lys, hvor den lille chance for et mesterskab blev til en fuser, så skulle man nok. Men var det den rigtige beslutning dengang? det vil jeg mene.
Kunne man have beholdt Højer OG købt Amundsen for 5-6 millioner som rygterne gik på at Vejle krævede? Nej det kunne vi sgu nok ikke, såfremt vi også ville løse vores offensive udfordringer i dette vindue.

Altså hvis der var råd til det hele, så skulle man. Men det er jo ikke der vi er. Vi må se om der kommer store navne ind til offensiven som "retfærdiggør" prioriteringen. Det føles jo ikke så rart her FØR vi ser hvad der ellers kommer ind. Men vi har ikke det hele billede endnu.

Lige nu ser vi efterdønningerne af lejeaftaler, spillere skal erstattes men der er ikke kommet penge i kassen til det og så er nye lejeaftaler en billig løsning, som så igen skal erstattes uden transferindtægter.
Vi har vel fået lukket hullet efter den ene lejeaftale permanent med Jesper Hansen (og forhåbentlig er Gadegaard klar til at tage over bagefter). Trods alt.

Men jeg forstår heller ikke helt denne lejeaftale, selvom jeg er helt enig i Stig AKA Frank Heskjær argumenter. Diks og Grabara gav mening, fordi man vidste at de med ret stor sikkerhed præsterede på et topniveau. Arzani, Sanneh og MJ til dels, fordi de gav noget bredde i en usikker situation, mens man kunne se dem an.

Men den her forstår jeg ikke. Vi må antage, at der er aftalt en frikøbsklausul, men som vi allerede har set med Elez, så er det ikke en garanti for et skifte. Slår han igennem vil han nok gerne hjem og tage kampen op. Eller har for høje lønkrav. Eller vil hellere til en større klub. Og slår han ikke igennem har vi spildt et år og nogle penge på en spiller uden at få noget retur. Så den potentielle downside er bare større end den potentielle upside. Og den slags handler er generelt ret dumme at indgå.

Men når man summerer alt dette op, så kunne man måske også få følelsen af, at Køln bare vil af med ham? Så måske er problemet for AGF ikke så meget at vi ikke kan købe ham, men at vi er lidt i tvivl om hans udvikling og om vi skal tegne en længere kontrakt. Lønnen er nok også en faktor. Man kan måske forestille sig en situation, hvor vi oplever at han kommer ind omkring holdet og vi så beslutter os for at gøre aftalen permanent? Det ville give mere mening - også i forhold til de udtalelser SIB er kommet med.

Diks og Grabara gav mening, fordi man vidste at de med ret stor sikkerhed præsterede på et topniveau.
Sanneh og Arzani havde vel også CV som BURDE betyde at de leverede på et langt højere niveau.
Men Arzani blev skadet, og Sanneh var ude af form, blev småskadet, og man havde dem i så kort tid, at det ret hurtigt inde i forløbet vurderede at man ikke ville prioritere spilletid til dem og/eller var forhindret i at give dem det pga skader.

Der er kalkylen anderledes når man i oktober skal spørge sig selv om, hvorvidt man skal give en lejespiller spilletid i november. Altså hvis han er der hele foråret også, så giver det jo endeløst mere mening. Jova vs Eskelinen var også et eksempel på, at hvis lejespilleren ikke er mærktbar bedre end ham der er på fast kontrakt fra dag 1, så skal der meget til for at kunne forsvare at prioritere udviklingen/brugen af ham der er på fast kontrakt.

Der er dog nogen der kommer ind som gardering mere end med henblik på at skulle spille fast frem for en anden. Diks blev hentet for at supplere Munksgaard på pladsen, men blev vel ikke hentet for at vippe Munksgaard af pinden, og spille i stedet for ham som sådan. Eller rettere: Man håber selvfølgelig at dem der hentes er SÅ GODE at de bare skal spille nærmest hver gang. For så er de skide gode.

Men når man summerer alt dette op, så kunne man måske også få følelsen af, at Køln bare vil af med ham? Så måske er problemet for AGF ikke så meget at vi ikke kan købe ham, men at vi er lidt i tvivl om hans udvikling og om vi skal tegne en længere kontrakt. Lønnen er nok også en faktor. Man kan måske forestille sig en situation, hvor vi oplever at han kommer ind omkring holdet og vi så beslutter os for at gøre aftalen permanent? Det ville give mere mening - også i forhold til de udtalelser SIB er kommet med.
Hvis lønnen er et problem nu, så er den det nok også senere, med mindre han viser sig at være voldsomt god, og man gerne vil strække sig - men så bliver han næppe i AGF alligevel. Jeg kan bare ikke se det her bliver en succes på nogen måde, men jeg håber da jeg bliver modbevist.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back