New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 394K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Sanneh og Arzani havde vel også CV som BURDE betyde at de leverede på et langt højere niveau.
Enig. Og der var også flere scenarier, hvor de lejeophold kunne være blevet en succes. Men har svært ved at se særligt mange scenarier, hvor Yann-lejemålet bliver en succes for AGF. Til gengæld kan jeg se pænt mange - og mere sandsynlige - hvor vi intet eller meget lidt får ud af det.

Hvis lønnen er et problem nu, så er den det nok også senere, med mindre han viser sig at være voldsomt god, og man gerne vil strække sig - men så bliver han næppe i AGF alligevel. Jeg kan bare ikke se det her bliver en succes på nogen måde, men jeg håber da jeg bliver modbevist.
Samme problemstilling med Diks.
Men er de så gode, at vi har LYST til at strække os, så har de også været super gode for os i et helt år.
Altså en spiller som Håvard Flo som er udødeliggjort var her kun i præcis 2 år, og spillede endda kun en hel sæson for AGF (95/96). Han var her derudover i en halv sæson af 94/95, og tog afsted vinteren i 96/97-sæsonen som topscorer, men uden at spille sæsonen færdig.

Så altså Bisseck/Diks/Grabara får ligeså mange hele sæsoner i AGF som Håvard Flo. Bare en reflektion/perspektiv.

Samme problemstilling med Diks.
Men er de så gode, at vi har LYST til at strække os, så har de også været super gode for os i et helt år.
Altså en spiller som Håvard Flo som er udødeliggjort var her kun i præcis 2 år, og spillede endda kun en hel sæson for AGF (95/96). Han var her derudover i en halv sæson af 94/95, og tog afsted vinteren i 96/97-sæsonen som topscorer, men uden at spille sæsonen færdig.

Så altså Bisseck/Diks/Grabara får ligeså mange hele sæsoner i AGF som Håvard Flo. Bare en reflektion/perspektiv.
Vi fik så også en solid transfer for Flo, modsat Diks og Grabara. Og der er stort set intet, der tyder på, at Bisseck har samme niveau som dem. I hvert fald ikke fra dag 1.

Nej, Arzani havde et CV det tydeligvis viste at man intet kunne forvente. Det samme med den nye Bisseck. Jeg forventer absolut intet når jeg kigger på hans CV.
Altså hvis en spiller der er til VM i Rusland i 2018 med spilletid, har været inde omkring Manchester City også ikke giver nogen forventninger, så må man kunne konkludere at AGF er nået langt :D

"intet kunne forvente" er stærke ord, synes jeg.
Jeg synes mere det passer på en type som Brandhof. Men okay.

Går rygter om en fransk angriber på vej.
Uh jeg elsker transfervinduet.

Hvis Bisseck er "noget ekstra gardering" ift at Tingager/Hausner/Backman ikke er klar, så er jeg okay med det.
Men vi skal ikke f.eks. sælge Jon og så leje en ny. Men hvis vi i stedet for Arzani lejer Bundu/Duelund i et år, så er det faktisk ok i min bog.

Blume ud skal dog være fast ny mand ind. (Man frygter de ser Brandhof som ham den nye faste der)

Hvor ser du rygtet om den franske angriber?

Altså hvis en spiller der er til VM i Rusland i 2018 med spilletid, har været inde omkring Manchester City også ikke giver nogen forventninger, så må man kunne konkludere at AGF er nået langt :D

"intet kunne forvente" er stærke ord, synes jeg.
Jeg synes mere det passer på en type som Brandhof. Men okay.
Altså en spiller der stort set ikke har spillet fodbold i 2,5 år før han kom til os pga skader. At Man City gav ham lykkeridderkontrakt dengang, er da på ingen måde ensbetydende med, at han er god nu. Jeg forventede absolut intet af den tilgang. 4 måneder til en spiller uden nogen form. Hvis man forventede noget der, så er man godt nok også ovenud optimist. Jeg forventer mig mere af Brandhof end Arzani. Jeg kunne også forvente mig mere af Arzani, hvis vi gav ham en længere kontrakt, men han har næppe interesse i en kontrakt på Brandhof niveau, som han egentlig burde være på.

Men har svært ved at se særligt mange scenarier, hvor Yann-lejemålet bliver en succes for AGF. Til gengæld kan jeg se pænt mange - og mere sandsynlige - hvor vi intet eller meget lidt får ud af det.
Hvis vi nu antager at SIB, JN og DN ikke er helt blanke, så må de også kunne se det. Derfor må der være noget information, der ikke er kommet frem om den her aftale.

Hvis vi nu antager at SIB, JN og DN ikke er helt blanke, så må de også kunne se det. Derfor må der være noget information, der ikke er kommet frem om den her aftale.
Bestemt, men så ser man tilbage på et væld af lejeaftaler, som ikke var en succes, og dem der var, har bare efterladt et hul, som vi nu skal fylde uden at have fået en transferindtægt. Men de kan selvfølgelig se det. Nu. Så vi prøver igen. Og om lidt prøver vi igen. Og næste år starter karussellen igen.

Jeg synes tyskeren og franskmanden virker lidt som sikring ift usikkerheden omkring skader til ting og pm

De er i hvert fald nogle ordentlige skur begge to. Ligner jo nærmest FCM-indkøb, hvor man nogle gange får mistanken, at der er kigget mere på fysiske stats end fodboldmæssige evner.

Men ok. Det gode ved lave forventninger er, at man næsten kun kan blive positivt overrasket:)

Så burde man have satset på egne danske talenter man kunne købe, istedet for, i bedste scenarie, spille en mand i super form og så lade ham smutte fordi vi blot har lejet ham...igen igen igen
Ja synes jeg også. Jeg var egentlig frisk på at spille med TK bag julle/ting-haus efter det han viste mod FCM.

Men måske man lige ville sikre sig lidt mere rutine og kvalitet på 3 valget indtil ting er klar. Nok fordi Oliver skal være spilleklar som backup til begge backs sammen med fx en ung Lassen/anbo.

De er i hvert fald nogle ordentlige skur begge to. Ligner jo nærmest FCM-indkøb, hvor man nogle gange får mistanken, at der er kigget mere på fysiske stats end fodboldmæssige evner.

Men ok. Det gode ved lave forventninger er, at man næsten kun kan blive positivt overrasket:)
Ja men tror nu også tyskeren har noget bold i sig, ellers havde han nok ikke spille 7 kampe på def midt også.
Franskmanden er også umulig at vurdere, men hvis han er på kontrakt i Nice, kan han nok noget med en bold.

Jeg forventer heller intet af de to - så kan kun blive overrasket. Og lad os nu se om begge får kontrakt.

Nå, men alt det negative til side over de lotto kuponer vi henter.

Så må vi da stadigvæk have massevis af penge tilbage og handle for jævnfør JNs udtalelser omkring vores øget budget.

Dem vi har hentet kan fandme ikke koste ret meget i løn..
Det er også det eneste håb jeg klynger mig til. AGF må virkelig have nogen reelle forstærkninger i pipelinen eller i det mindste have øremærket midler til 3 deciderede forstærkninger.

Altså en spiller der stort set ikke har spillet fodbold i 2,5 år før han kom til os pga skader. At Man City gav ham lykkeridderkontrakt dengang, er da på ingen måde ensbetydende med, at han er god nu.
Garantier eller ensbetydende findes ikke i fodbold nej.
Kevin Diks havde også været ude med skade LÆNGE da han kom til AGF, og var endda stadig på et stadie hvor han skulle genoptræne inden han kunne spille, og skulle spilles varm ligeså stille.

Jeg snakker udelukkende om hvilket niveau de kommer fra, ikke hvor de er lige i skrivende stund ift om "han er god NU".

Jeg er helt enig med dig i, at Sanneh, Arzani og andre slet ikke kan siges at være garanti for noget som helst. Og du kan sagtens kalde det lykkeriddere/lottokuponer. Der er tale om sats. Kalkulerede sats.

Grabara var anderledes, da han kom klar til at spille fra dag 1, og var i form.
Det kan man ikke sige om Diks, Sanneh og Arazani, og der gik det begge veje.

Bisseck er jo faktisk mere i Grabara-kategorien ift måske at kunne præstere fra dag 1.
Det er også det eneste håb jeg klynger mig til. AGF må virkelig have nogen reelle forstærkninger i pipelinen eller i det mindste have øremærket midler til 3 deciderede forstærkninger.

Jeg tror helt sikkert også at der er spillere på vej ind, som ændrer det billede vi har lige nu.
Man så jo helst at de deciderede/reelle/faste store kontrakter kommer ind først, og så at de prøvetræninger/lejekontrakter kan komme ind som "ekstra"/fyld. Så gør det forløbet meget mere spiseligt, så at sige.

Men de bedste, og største navne er der jo mest rift om, og er dem med fleste muligheder, hvilket gør at de ofte tager beslutningen senest og kan hentes senest. Vi ser heller ikke FCK have hentet nogen endnu, og FCM har også kun hentet en enkelt. At AaB henter Luca Prip er anderledes. Interne superligahandler kan ofte laves. Især fra klubber som rykker ned, og hvor spillerne VED at de vil væk.

Vi har til 1/9 til at have et hold der til foråret næste år skal være i top 6.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back