New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Ja spændende hvordan DN og SIB blander kortene - glædeligt AA kan se sig i AGF og ikke bare forlod os i jagten på sikker spilletid. Hvem ved PM kan også blive solgt til sommer eller det næste års tid, og så står AA måske meget godt ved at blive og har et lille forspring ift en ny udefra der lige skal spille sig ind i systemet .
Og ja, selvom flere lader til at tolke forlængelsen af Ammitzbøl som et udtryk for, at der så nok ikke sker meget mere deroppe, så kan der både komme en ny mand ind for MJ som vi her har snakket om eller skulle hele 2 nye mand ind, såfremt PM også skal afsted sammen med MJ. Kan jo også være man forlænger en ny aftale med MJ som kan komme på tale hvis AGF ikke vil købe ham fordi de intet har set af ham pga. skader, og Red Bull går med til 6 mdr/1 års forlængelse.

Hvis PM ryger, så håber jeg vi henter Bjørnebyes topscorer fra Rosenborg for et par år tilbage: Gytkjær :D

Sikkert også fint med ro på angrebet og fokus på en 8er (eller kant hvis Albert tager 8eren og ikke kant) samt diks, kamil og højer - evt. en mf, hvis backman/Tk2 ikke kan være fælles 4. backup. Og evt. ny 9er, hvis PM bliver solgt...

Jeg husker faktisk at have set Egho spille en fin kant, men tvivler på han ser sig selv som den løsning i kombi med backup for PM.

Mon ikke de 5 mio var en max pris - det plejer jo altid at ende noget lavere, og der er ikke noget, der så skidt at...
Nu må prisen på MJ være temmelig lav - måske 1,5 mio? Gratis hvem ved...

Andet ungt emne

Prip har gjort det for godt til at følge Horsens ned - og unge endnu. Kun interessant hvis ikke for dyr, da han fylder 24 til sommer, skal der betales meget skal vi 2-3 år ned eller meget høj klasse.

Hallur har også bortset fra i år, men desværre også 28 - omvendt kan man skrive frit med ham til nytår, hvis på en 1½ års og se hvordan det går ham, og så koster det nok ikke mange pennys at købe ham fri inden, ellers venter man bare på ham. Han løber faktisk mange meter - en af dem der har løbet mest i ligaen. Men så kan man jo ligeså godt forlænge med Bror (hvis han vil) - men også forskellige lønkrav måske, og kunne være fint at have Hallur i backup og udleje hvidt eller zach, hvis de skal udvikle sig yderligere. men det er naturligvis med gambling om at han rammer to sidste sæsoners niveau. En mulighed - men jeg er lidt lunken.

Jeg er blevet positivt overrasket over Ammitzbøll, men det er ikke sikkert, at man behøver læse særligt meget ind i forlængelsen. Måske er det bare godt købmandskab? Han får næppe så meget, at det er en højrisiko-kontrakt, men med den på plads kan han vel skydes afsted i morgen til 2-4 mio kr? Næsten en no-brainer, uanset om man ser ham som en langsigtet løsning eller ej.

Derudover fylder Patrick Mortensen 32 i juli. Han har været *virkeligt* stabil i AGF og er jo, fortjent, det klokkeklart førstevalg, men det vil vel ikke overraske, hvis skadesfrekvensen så småt begynder at stige om et år eller to? Så kan det sikkert være rart med et kvalificeret tredjevalg, der også nok skal få en del spilletid i løbet af en sæson. Kan han affinde sig med den situation, virker Ammitzbøll som en god løsning til rollen.

Meget enig Mikkel, og nu er alt forlænget hvad vi kan. Jon vil nok gerne se tiden. Højer forlænger jo ikke, og ellers er der alle lejespillerne.

Vi vil gerne se tiden an med Blume og opkvalificere os der (og har også pt 5-6 midt alt efter om Albert regnes som midt eller kant - plus vi får Anbo tilbage 1 sept og så har 6-7 og yderligere en transition spiller oven i faktisk).

Så der er styr på alt.

Jeg har været positivt overrasket over AA de seneste to kampe. Målet mod Randers trækker naturligvis godt op, men jeg synes han virkede stærk og pågående i en meget svær kamp mod FCK hvor en stærk Zanka hele tiden var i ryggen. Det synes jeg var en stærk kamp og han havde fortjent sit mål på dødbolden. Jeg håber han kan vise lidt mere her de sidste 5 kampe og få sig et pr mål. Men alt andet lige skal vi have en angriber mere så vi også kan spille med to på toppen i stedet for at skulle smide en forsvarsspiller derop, hvilken altid er en dårlig nødløsning.

Kunne en spiller som Corlu være et frækt bud på en spiller vi nogen gange mangler til at binde midtenbanen og angrebet sammen? Han får ingen spilletid i bif, nok pga Lindstrøm, men jeg synes han var meget spændende i Lyngby. Spørgsmålet er nok også om han er god nok til top-4 siden han ikke spiller overhovedet i Brøndby. Det er nok også lidt urealistisk pga rivaliseringen.

Kunne en spiller som Corlu være et frækt bud på en spiller vi nogen gange mangler til at binde midtenbanen og angrebet sammen? Han får ingen spilletid i bif, nok pga Lindstrøm, men jeg synes han var meget spændende i Lyngby. Spørgsmålet er nok også om han er god nok til top-4 siden han ikke spiller overhovedet i Brøndby. Det er nok også lidt urealistisk pga rivaliseringen.

Så vil jeg foretrække, at vi forlænger med Blume, som kender spillestilen, og bruger pengene på forstærkninger på andre positioner.

Jeg ser ikke Corlu, som en spiller der vil arbejde stenhårdt begge veje. Han er en fremragende teknikker, men en typisk gammeldags 10er. En type der ikke passer ind i DNs filosofi med 2 hårdtarbejdene 8ere.
Selv hvis han lærte det, kan det ikke udelukkes det vil gå udover hans kvaliteter.

Så vil jeg foretrække, at vi forlænger med Blume, som kender spillestilen, og bruger pengene på forstærkninger på andre positioner.
Jeg er lidt på samme vogn ift spillere som Mistrati og andre.
Det skal være en del bedre end Blume, såfremt vi skal lade Blume gå og ligefrem bruge transfermidler på at erstatte ham.

Jeg tror i øvrigt også folk glemmer hvor højt Blumes gennemsnits- og bundniveau faktisk har været i sin tid i AGF. Hans dårligste periode har været her i foråret, hvor vores kanter har været elendigt kørende. Jeg er af den holdning/mening at Blume har været mindre succesfuld/effektiv pga. mangelfuldt kantspil og ikke den anden vej rundt. Det sekund Albert kom derud og lavede løb omkring Blume kørte både kanter og Blume igen.

Jeg synes ikke Blume skal eller kan erstattes af hvem som helst. Det skal være fra en højere hylde, såfremt man skal lade Blume gå og satse på en ny som koster penge.

100% enig. Corlu slår mig bare som en spiller der kunne brage igennem hvis han fil chancen et andet sted.
Ser Corlu lidt som Sana. Altså en som har et vildt topniveau, men som ikke kande holde kadencen i 90 minutter uden at rende og spare sig selv lidt. Og det dur bestemt ikke på den plads. Derfor er Blume undervurderet synes jeg. Han kan over alle 90 minutter, og er rigtig dygtig når han får løb omkring sig.

Jeg synes mere vores fokus skal være på at sikre os, at der kommer de løb fra bedre kanter, end at bytte ham ud, som vil være bedre til at udnytte de løb som måske ikke kommer. Skiftes begge dele = fint nok, men hvis det er enten eller, så ser jeg helt klart kanterne som det sted der skal opgraderes.

Ser Corlu lidt som Sana. Altså en som har et vildt topniveau, men som ikke kande holde kadencen i 90 minutter uden at rende og spare sig selv lidt. Og det dur bestemt ikke på den plads. Derfor er Blume undervurderet synes jeg. Han kan over alle 90 minutter, og er rigtig dygtig når han får løb omkring sig.
Men Blume har jo heller ikke et vildt topniveau og får det aldrig.

Det kan også være du mener Blume kan spille 90 minutter men alligevel bliver han skiftet ud i over halvdelen af kampene ;) Sorry men der er meget leverpostej over spillet. Hvis jeg skal sætte den på spidsen, så kan han løbe og aflevere. Til gengæld kan han ikke tackle, kan ikke heade og kan heller ikke drible. Det kan selvfølgelig lige være de egenskaber David gerne vil have og så er vejen banet for en forlængelse men vi skal da helst udvikle os og blive endnu bedre.

Jeg vil hellere have Jens Stage hjem igen;) Da det nok ikke sker, så tror jeg Brandhof og Duncan er udset som fremtidens folk selvom jeg gerne så en markant forstærkning af netop midtbanen. Håber vi fokuserer lidt på en der også kan heade (bare en lille smule) - det syntes jeg ofte vi mangler.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

D
Replies
933
Views
87K
Back