New posts

Kamptråd Træningskamp: AGF - Viborg, lørdag d. 27. juni kl 13.00

  • Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 87
  • Views Views: Views 5K
Added to Calendar: 27-06-26

Til jer der skriver at enkelte spillere virkede ugidelige eller lignende, så tror jeg ikke man skal undervurdere det faktum, at kampen blev spillet i 32-35 grader. Det kan slå selv de mest veltrænede spillere ud, sådan en varme.

Disclaimer: Jeg har ikke set kampen.

Fair nok, det med varme er nok ikke bare noget jeg tænker en spiller som Links fra Sydafrika tænker mest over. :)
 
Jeg var ude og se kampen, en klassisk første kamp, hvor holdende er mikset godt op. Jeg vil ikke lægge så meget i hvem som spillede første og anden halvleg.

Lad os starte med lyspunkterne, som var de unge, som vel og mærke også er dem som har travlt med at vise sig frem. Haugstrup, Callø og Emmery i første halvleg viste alle positive takter.

Callø var sikker i sin indgreb, og i et tilfælde lavede han en klassisk GF, som vi har set Dalsgaard, Kahl og de andre lave så tit, en løs bold, hårdt pres på angriber og derefter erobrer han bolden i eget felt.

Haugstrup var en nydelse at se på midtbanen, ro i pressede situationer og fordelte boldende flot. Enkelte boldtab, men man kan ikke møffe rundt derinde uden at miste bolden i ny og næ, han bliver en gevinst.

Emmery løb fra Bidstrup gang på gang, så effektivt at han også trak et gult kort første gang han rundede ham. Emmery trak også et straffe, så det offensive var ok. I flere tilfælde sprintede han retur for at lave sit defensive arbejde. Han virker stensikker i startopstillingen.

2 halvleg var Tomas Kristjansson en hvirvelving på kanten, Tchamche gav den godt godt gas, og de 2 lyspunkter var vores venner fra Uganda. Hamza spillede 2 halvleg, han virkede ligesom Haugstrup rolig, selv i pressede situationer, mistede han bolden, ragede han den hurtigt retur, og gav mange løfterige momenter. Bogere fik kun godt 25 min. men nåede alligevel 2 flotte afslutniner og 2 halve muligheder, det er vildt hvad han når frem til.

Camara er da et kæmpe skur, han er bygget til Premier League, så han skal bare lære at spille superliga fodbold, så ringer de fra UK. Han gjorde det flot, erobrede flere bolde og brugte sin fysik godt. AJ var også stærk i midterforsvaret, ryddede flere bolde og spillede bolden godt rundt. Vores norske spillere i Arnstad, Solbakken og Knudsen var som altid dygtige og gode på bolden.

Links gjorde hvad han skulle, men han lignede altså en som enten havde lidt andet at tænke på, eller også var det bare svært at hive sig op til en første træningskamp. Jeg siger ikke han var ugidelig, han havde nok bare lidt mindre at bevise end nogen af de andre. :)

Bech blev prøvet af på nieren, han gav den gas, men virkede ikke på samme måde involveret på samme måde som normalt. Tiden må vise om de kan få lidt mere ud af ham på den position. Men umiddelbart tror jeg GF henter en ny angriber. Tchamche har potentiale, men jeg hælder nok til at han får en udlejning, det tror jeg vil gøre ham godt.

Jesper Hansen er der ingen der nævner, det er fordi han bare gjorde som han altid gør, han stod stensikkert. Sebastian Jørgensen virker som genfødt på sin position, han scorede en flot kasse, og havde optræk til flere muligheder. Det virker som om de andre ved hvad han kan, så de spiller den naturligt hen til ham. Jeg tror han er fast mand fra nu af.

Mit bud er at vi har mange gode spillere på vej, hver især kan de ikke stå alene, men udviklingen er tydeligt, så de skal bare have flere minutter. Jeg tror også at midterforsvaret bliver Kahl, Tingaer og Callø.

Det var lidt langt, men jeg håber nogen af I andre som så kampen kan genkende noget af det jeg har set. :)
Er så vild med Camara. Bliver så trist, hvis AGF ikke forløser ham.
 
Jeg synes slet ikke at Haugstrup var overbevisende. Jeg tror ikke, at han får mange kampe. Det samme med Tchamche.
Ingen af de unge overbeviste. Calløe mangler forståelse for den måde vi spiller på. Og han mangler mod.

Camara er langt fra at være SL klar.

Den eneste jeg ville give et skud er Hamza. Ham tror jeg, at vi kommer til at se få minutter i efteråret. Han er dygtig. Jeg synes faktisk, han er væsenligt mere SL klar, end Bogere.
 
Jeg var ude og se kampen, en klassisk første kamp, hvor holdende er mikset godt op. Jeg vil ikke lægge så meget i hvem som spillede første og anden halvleg.

Lad os starte med lyspunkterne, som var de unge, som vel og mærke også er dem som har travlt med at vise sig frem. Haugstrup, Callø og Emmery i første halvleg viste alle positive takter.

Callø var sikker i sin indgreb, og i et tilfælde lavede han en klassisk GF, som vi har set Dalsgaard, Kahl og de andre lave så tit, en løs bold, hårdt pres på angriber og derefter erobrer han bolden i eget felt.

Haugstrup var en nydelse at se på midtbanen, ro i pressede situationer og fordelte boldende flot. Enkelte boldtab, men man kan ikke møffe rundt derinde uden at miste bolden i ny og næ, han bliver en gevinst.

Emmery løb fra Bidstrup gang på gang, så effektivt at han også trak et gult kort første gang han rundede ham. Emmery trak også et straffe, så det offensive var ok. I flere tilfælde sprintede han retur for at lave sit defensive arbejde. Han virker stensikker i startopstillingen.

2 halvleg var Tomas Kristjansson en hvirvelving på kanten, Tchamche gav den godt godt gas, og de 2 lyspunkter var vores venner fra Uganda. Hamza spillede 2 halvleg, han virkede ligesom Haugstrup rolig, selv i pressede situationer, mistede han bolden, ragede han den hurtigt retur, og gav mange løfterige momenter. Bogere fik kun godt 25 min. men nåede alligevel 2 flotte afslutniner og 2 halve muligheder, det er vildt hvad han når frem til.

Camara er da et kæmpe skur, han er bygget til Premier League, så han skal bare lære at spille superliga fodbold, så ringer de fra UK. Han gjorde det flot, erobrede flere bolde og brugte sin fysik godt. AJ var også stærk i midterforsvaret, ryddede flere bolde og spillede bolden godt rundt. Vores norske spillere i Arnstad, Solbakken og Knudsen var som altid dygtige og gode på bolden.

Links gjorde hvad han skulle, men han lignede altså en som enten havde lidt andet at tænke på, eller også var det bare svært at hive sig op til en første træningskamp. Jeg siger ikke han var ugidelig, han havde nok bare lidt mindre at bevise end nogen af de andre. :)

Bech blev prøvet af på nieren, han gav den gas, men virkede ikke på samme måde involveret på samme måde som normalt. Tiden må vise om de kan få lidt mere ud af ham på den position. Men umiddelbart tror jeg GF henter en ny angriber. Tchamche har potentiale, men jeg hælder nok til at han får en udlejning, det tror jeg vil gøre ham godt.

Jesper Hansen er der ingen der nævner, det er fordi han bare gjorde som han altid gør, han stod stensikkert. Sebastian Jørgensen virker som genfødt på sin position, han scorede en flot kasse, og havde optræk til flere muligheder. Det virker som om de andre ved hvad han kan, så de spiller den naturligt hen til ham. Jeg tror han er fast mand fra nu af.

Mit bud er at vi har mange gode spillere på vej, hver især kan de ikke stå alene, men udviklingen er tydeligt, så de skal bare have flere minutter. Jeg tror også at midterforsvaret bliver Kahl, Tingaer og Callø.

Det var lidt langt, men jeg håber nogen af I andre som så kampen kan genkende noget af det jeg har set. :)

Tak for et godt referat. Du skriver, at Jørgensen og Emmery ligner startere. Er det også din vurdering, hvis Bech og Links fortsat er i klubben? Altså var deres indsats ligefrem så løfterig, at de måske er foran?
 
Jeg hører ikke rigtigt nogen der nævner Abbew og Mølgaard. Jeg havde regnet med at det ville blive væsentligt mere åbent i 2. Halvleg, når vi satte “2. Kæden” ind, og Viborg satte bl.a. Thomas Jørgensen til at at stå overfor. Men det var slet ikke tilfældet, der var en enkelt situation, hvor Camara ikke kom hjem, og der var helt åbent i hans side, men Abbew nåede trods alt over og fik generet afslutningen, så Viborg spilleren skød forbi. Men ellers havde Viborg jo ingenting i 2. Halvleg, det er ikke mindst Mølgaard og Abbew’s fortjeneste, så man har indtryk af at Callø ikke får en startplads foræret, han skal gøre sig fortjent til den.
 
Jeg hører ikke rigtigt nogen der nævner Abbew og Mølgaard. Jeg havde regnet med at det ville blive væsentligt mere åbent i 2. Halvleg, når vi satte “2. Kæden” ind, og Viborg satte bl.a. Thomas Jørgensen til at at stå overfor. Men det var slet ikke tilfældet, der var en enkelt situation, hvor Camara ikke kom hjem, og der var helt åbent i hans side, men Abbew nåede trods alt over og fik generet afslutningen, så Viborg spilleren skød forbi. Men ellers havde Viborg jo ingenting i 2. Halvleg, det er ikke mindst Mølgaard og Abbew’s fortjeneste, så man har indtryk af at Callø ikke får en startplads foræret, han skal gøre sig fortjent til den.
Jeg så kun kampen sporadisk, og det jeg så i anden halvleg, der var Jensen-Abbew ganske god.

Synes også en anden har nævnt det.
 
Jeg synes slet ikke at Haugstrup var overbevisende. Jeg tror ikke, at han får mange kampe. Det samme med Tchamche.
Ingen af de unge overbeviste. Calløe mangler forståelse for den måde vi spiller på. Og han mangler mod.

Camara er langt fra at være SL klar.

Den eneste jeg ville give et skud er Hamza. Ham tror jeg, at vi kommer til at se få minutter i efteråret. Han er dygtig. Jeg synes faktisk, han er væsenligt mere SL klar, end Bogere.
Det er kun forståeligt at Callø ikke er kørt helt ind i relationerne med det øvrige forsvar endnu, men i går synes jeg primært han gør det godt defensivt.
Han står fast i duellerne og det er nu engang det vigtigste arbejde for en forsvarsspiller.
Vi skal passe på at vi ikke kommer til at sammenligne Callø med en af ligaens bedste forsvarsspillere i sidste sæson, nemli Beijmo.
Jeg er enig i din analyse omkring Callø’s mod - han skal blive bedre til at komme med frem, men det er jeg også overbevist kommer med bedre relationer.

Camara skal nok blive til noget - i går havde han virkelig mange progressive pasninger frem i banen , og han har en fremragende læremester i Eric Kahl.
Jeg mener at han stadig skal blive bedre defensivt/taktisk - jeg har set ham en del gange, hvor han er blevet fanget alt for højt i banen fordi at buser frem - men hans potentiale er uomtvisteligt - han kan overveje at tage ballet 🩰 timer ligesom Jan Koller.

Haugstrup gjorde det fint hverken mere eller mindre.
Tchamche kæmper godt, men hans beslutninger i de kritiske situationer skal forbedres markant.
Jeg vurderer en udlejning til Haugstrup og Tchamche vil være det absolut bedste for deres udvikling - hvis de kan få en udlejning som den Callø har nydt godt af.

Hamza synes jeg er en dark horse til spilletid i sæsonen.
Nærmest alle de kampe jeg har set med ham på U19 har han stået som en af de bedste spillere hver eneste gang, og det er et U19 hvor bunden gik ud af holdet efter Zimling stoppede.
Han spiller med stort overblik inde centralt, og han fordeler boldene med en gammel mands erfaring - både det korte og lange spil, han er presresistent og går ikke i panik når situationerne bliver udfordrende.
Han har scoret 4-5 mål for U19 siden han kom til , og det er ganske flot for en 6’er
I træningskampen i går mod Viborg tog han også kontrollen over midtbanen i 2. Halvleg sammen med Magnus Knudsen - og det var med Jørgensen inde for Viborg.
 
Jeg hører ikke rigtigt nogen der nævner Abbew og Mølgaard. Jeg havde regnet med at det ville blive væsentligt mere åbent i 2. Halvleg, når vi satte “2. Kæden” ind, og Viborg satte bl.a. Thomas Jørgensen til at at stå overfor. Men det var slet ikke tilfældet, der var en enkelt situation, hvor Camara ikke kom hjem, og der var helt åbent i hans side, men Abbew nåede trods alt over og fik generet afslutningen, så Viborg spilleren skød forbi. Men ellers havde Viborg jo ingenting i 2. Halvleg, det er ikke mindst Mølgaard og Abbew’s fortjeneste, så man har indtryk af at Callø ikke får en startplads foræret, han skal gøre sig fortjent til den.
Det var hæderligt fra Mølgaard og Abbew.
Men heller ikke mere.

Præcis som os så spillede Viborg med de fleste startere i 1. halvleg.

Jeg tror stadig ikke helt Mølgaard passer til Jakob Poulsens spillestil. Det var dejligt at se Mølgaard fit. Men hans fysiske tonserstil passer nok bedre til Uwe-bold end til Poulsens kontrollerede spillestil.

Jeg tror Callø passer bedre til Poulsens stil. Og derfor prioriteres det lige nu, at Callø får minutter og relationer bygget op med Tingager og Kahl.
 
Det var hæderligt fra Mølgaard og Abbew.
Men heller ikke mere.

Præcis som os så spillede Viborg med de fleste startere i 1. halvleg.

Jeg tror stadig ikke helt Mølgaard passer til Jakob Poulsens spillestil. Det var dejligt at se Mølgaard fit. Men hans fysiske tonserstil passer nok bedre til Uwe-bold end til Poulsens kontrollerede spillestil.

Jeg tror Callø passer bedre til Poulsens stil. Og derfor prioriteres det lige nu, at Callø får minutter og relationer bygget op med Tingager og Kahl.
Meget enig, og så må vi jo forvente 1-2 nye spillere til de positioner også
 
Jeg tror AJ bliver. Han kan dække alle 3 åladser i bagkæden. Det ville være skørt at sælge ham, for at købe en anden.
Jeg tror også at AJ er tættere på i denne sæson, end han har været før i sin AGF tid, jeg håber dog at Beijmo bliver erstattet med Casper Højer, og Dalsgaard bliver erstattet med Jens Jønsson, og så er der ca lige så langt til minutter som der var i denne sæson.
 
Jeg stoler på en defensiv med Tingager, Kahl og Callø, hvis vi stadig spiller med 3 🙂
Men ingen af dem kommer til at spille samtlige kampe i næste sæson, så det var betryggende at se i kampen i går, at Mølgaard og Abbew kan tage over uden at det koster. Det er mere tyndt på venstre centerback, her er der for stor niveauforskel fra Kahl til den næstbedste.
 

Latest posts

Back
Top