New posts

Talentarbejdet i AGF

• Thread starter Thread starter Snurre Snup
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 321K
I øvrigt spillede u19 sig op på 4. pladsen, ét point fra fcm på 3. pladsen, med en ekstra kamp i baghånden. Resultaterne er selvfølgelig sekundære på ungdomsniveau. Men det er en del år siden, u19 har klaret sig så fint resultatmæssigt som i denne sæsonen. Der blæser i sandhed nye vinde over Fredensvang i år.
Fcm'erne kan ellers godt lide at bryste sig af resultaterne i ungdomsrækkerne - så det vil være fint hvis vi ender over dem 😁

Så vidt jeg ved er Youth League kun for den danske mester i u19 og for de klubber, hvis seniorhold kvalificerer sig til ligafasen i CL. Så der er et stykke vej endnu.
Hvis AGF ikke kvalificerer sig til gruppespillet, så skal u19 spille knock out runder for at komme med. Så uanset hvad kommer u19 til at spille europæisk. Det er i hvert fald, hvad chat gpr har svaret, da jeg spurgte.

Last edited:
Hvis AGF ikke kvalificerer sig til gruppespillet, så skal u19 spille knock out runder for at komme med. Så uanset hvad kommer u19 til at spille europæisk. Det er i hvert fald, hvad chat gpr har svaret, da jeg spurgte.

The competition is open to the following 64 teams:
a) The 32 youth teams of the clubs which qualify for the group stage of the UEFA Champions League – UEFA Champions League path.

b) The domestic youth champions of the 32 best-ranked associations in the UEFA association coefficient rankings (the same rankings used to decide access to the UEFA Champions League and UEFA Europa League) – domestic champions path.
UEFA Champions League path
The 32 clubs entering via the UEFA Champions League will compete in groups with the identical make-up and fixture list as for the senior competition. The eight group winners progress straight to the round of 16 while the eight runners-up go into the play-offs.

Domestic champions path
The 32 teams compete in two knockout rounds of home-and-away ties to produce eight survivors, who progress to the play-offs.

Så altså, de 32 hold der kvalificerer sig til CHL får deres U-19 hold med - mod identiske modstandere som 1. holdet. Der skrives godt nok om grupper og gruppevindere, men mon ikke det er det sædvanlige med at de 8 øverste kommer direkte videre, mens de næste kommer i play-off.
Kommer vi ikke med der, skal vi spille to dobbeltrunder mod andre mestres U-19 hold og kan på den måde blive et af 8 hold, som kvalificerer os til play-off.

Så altså, de 32 hold der kvalificerer sig til CHL får deres U-19 hold med - mod identiske modstandere som 1. holdet. Der skrives godt nok om grupper og gruppevindere, men mon ikke det er det sædvanlige med at de 8 øverste kommer direkte videre, mens de næste kommer i play-off.
Kommer vi ikke med der, skal vi spille to dobbeltrunder mod andre mestres U-19 hold og kan på den måde blive et af 8 hold, som kvalificerer os til play-off.
Jeg er altså ret sikker på, at det ikke er mestrenes u19-hold, der menes i punkt b). Det er derimod u19-mestrene i de nationale u19-ligaer (som ser ud til at blive fck/n).

Der kommer således kun til at være ungdoms champions league, hvis førsteholdet kvalificerer sig til gruppespillet.

Jeg er altså ret sikker på, at det ikke er mestrenes u19-hold, der menes i punkt b). Det er derimod u19-mestrene i de nationale u19-ligaer (som ser ud til at blive fck/n).

Der kommer således kun til at være ungdoms champions league, hvis førsteholdet kvalificerer sig til gruppespillet.
Lige præcis. Det er The domestic youth champions.

Som det er beskrevet her, ser det ud til, at vi kun skal deltage i turneringen, hvis vi går hele vejen i CL-kval. Det bliver FCK/KB eller FC Nordsjælland, der kommer i domestic champions path (de er 12 og 16 point foran nummer 3 i turneringen).

Den nye rangering af talentmiljøerne, og dermed licenserne, rangerer AGF som nummer 6.

Jeg er på ingen måde ekspert eller haft tid til at sætte mig ind i parametrene for den tildelte score. Men min umiddelbare reaktion er, at det må være skuffende at være så relativt langt bag OB. Forventeligt at de fire andre er foran. Det ændrer dog ikke på, at hvis scoren reelt er et udtryk for kvaliteten i ungdomsafdelingen, så er der fortsat en del, der skal indhentes.

Latest posts

Back