New posts

Superligaen 2026/2027

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 373
  • Views Views: Views 23K
Superligaen 2026/2027
Han skal hvert fald ikke til Aarhus.. den chance har han brændt
Præcis - i hvert fald hvis vi rent faktisk forsøgte med en hvis ihærdighed at hente ham i vinter, det er jeg ikke fuldstændig overbevist om. I så fald har han dog klart nok taget et valg, der var at han ikke syntes projektet her var så interessant og så er han selvfølgelig heller ikke interessant for os nu.

Jeg kan ikke huske hvor jeg hørte det, men efter fyringen af Alexander Zorninger og ansættelsen af Thomas Thomasberg, så er der kun danske trænere i samtlige superligaklubber.

Hvornår er det sidst sket? Der plejer altid at være en u’læning i mindst en klub
De nævnte det i hvert fald i Medianos optakt til runden. Mener det var i 95 det sidste skete.

Hvad kan man forvente sig af OB nu? I forgangne sæson var deres defensiv presset og det virkede til de valgte en spillestil der gjorde den udfordring værre. Men det kunne også noget, når de foldede sig ud.

Thomasberg tager nok en væsentlig del af ambitionerne ud af spillestilen og sørger for at stå bedre. Kommer det til at give bedre resultater på banen, eller bliver det ca det samme, bare med mindre støj i pressen?

Hvad kan man forvente sig af OB nu? I forgangne sæson var deres defensiv presset og det virkede til de valgte en spillestil der gjorde den udfordring værre. Men det kunne også noget, når de foldede sig ud.

Thomasberg tager nok en væsentlig del af ambitionerne ud af spillestilen og sørger for at stå bedre. Kommer det til at give bedre resultater på banen, eller bliver det ca det samme, bare med mindre støj i pressen?
Det oplagte er vel et sted mellem Randers og FCM
Masser af fokus på dødbolde
Solid defensiv struktur
Fysik
Hurtigere angribere/kanter som kan køre omstillinger
Jeg ser Thomasberg som en dygtig håndværker, som nok skal skrabe en masse point sammen
Men det kommer formentlig ikke til at blive særligt “flot” fodbold

Det oplagte er vel et sted mellem Randers og FCM
Masser af fokus på dødbolde
Solid defensiv struktur
Fysik
Hurtigere angribere/kanter som kan køre omstillinger
Jeg ser Thomasberg som en dygtig håndværker, som nok skal skrabe en masse point sammen
Men det kommer formentlig ikke til at blive særligt “flot” fodbold
Jeg tror de skifter til en 3-5-2.

Fiete Arp bag to hårdtarbejdende angribere og foran to 6’ere der beskytter forsvaret.

Yttergaard er fremragende som yderste stopper. McCoy det samme.

Sørensen og ham finnen også løbestærke wingbacks.

Ja. De to hold der vandt i dag spillede begge i midtugen også
Ja, men FCM fik alligevel hvilet Erlic lidt...

Det lykkedes lige til sidst for FCN, men det gik nemt for dem mod Gais, vi brugte flere kræfter på de 120 minutter i Poznan og må have haft flere meget urutinerede spillere med end FCM. Men det er da lidt ærgerligt at de allesammen hiver smalle sejre hjem mens vi mister point.

Ja, men FCM fik alligevel hvilet Erlic lidt...

Det lykkedes lige til sidst for FCN, men det gik nemt for dem mod Gais, vi brugte flere kræfter på de 120 minutter i Poznan og må have haft flere meget urutinerede spillere med end FCM. Men det er da lidt ærgerligt at de allesammen hiver smalle sejre hjem mens vi mister point.
Ja FC Nordsjælland skulle til eksotiske Gøteborg ca 200 km fra Farum og spille det første opgør, og har spillet i Farum de to seneste gange, så det er et langt nemmere program de har haft. Det havde været mere anstrengende for dem at skulle til Randers end til Gøteborg.

Nørgaard er godt nok vild til at justere sit hold i pausen.
De tog chef-analytikeren med fra Sønderjyske, som skulle være vanvittigt dygtig (som han også tog med til Sønderjyske da han blev ansat der). Tror han er en ikke uvæsentlig del af forklaringen.

Steffen Dam sad sammen med under nogle af Sønderjyskes kampe sidste sæson og var voldsomt imponeret over hvor god han var til at foreslå små som store justeringer ned til bænken.

Latest posts

Back