New posts

Superligaen 2023/2024

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 116K
Status
Not open for further replies.
Superligaen 2023/2024
Indrømmet mit kendskab er gennem SoMe og så de enkelte OB fans jeg kender perifert. Selv efter dagens nederlag er det på Twitter, Krogh og sportschefen som får huggende. Jeg finder det bare slående, at manden som har det overordnede ansvar og manden som vitterlig kan gøre en forskel er så passiv.
Min favorit Thorborg er den gang han hyrede Allan Gaarde til at passe Hemmingsens job, imens sidste stadig arbejdede der

Bunden er spændende og jeg savner ikke tiderne hvor vi var indblandet i striden. Det kræver noget helt særligt mentalt og det er spændende om Ob har det i sig eller om det virkelig er et hold i opløsning.

Dagens kampe kan sende Vejle over både Lyngby og Ob men Randers har været en mundfuld på det seneste.

1713096451829.png

1713096376483.png

Ja, det er ved at være temmelig uhyggeligt for OB. Det er virkelig en befrielse ikke at være en del af det.

Er der andre end mig der ikke kan se VB-RFC? Den sendes på canal 9, som jeg plejer at se på eurosport player, men kan ikke finde den derinde.

Edit. Nu fandt jeg kampen - man skulle ind under "on demand" i stedet for "sendes nu".

Last edited:
Åh hvor jeg dog ønsker OB den tur i elevatoren.. Det ville fryde mig helt enormt! Husker også alt for tydeligt de to nedrykninger med OB i den sidste kamp - de har fået lov at slå det sidste søm i kisten mod os 2 gange.. “Aarhus er ikke en Superliga-by” gjaldede højt fra de fynske fans..

Tror dog desværre ikke at David kan redde Lyngby, og at OB derfor bliver hjulpet gevaldigt af Lyngbys absolutte uduelighed..

Kom så Vejle og Lyngby i dag!

Min kalender siger, at vi er +13 dage på en aprilsnar, men min livescore siger, at Andreas Cornelius har scoret et mål. Et eller andet er galt 🤔

Helt vildt mål af Osorio. Fandme et lækkert spark.
Og hvis FC Rødvin nu vinder over Slikkepikkeborg i morgen, så er FCK ikke med i Europa næste år lige pt 😎

Utroligt som Rander har spillet lotte og vundet en juvel ud af ingenting. Og fra slutspillet start bare sagde nej-tak til bunddrama.

Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor det der er et straffespark. FCK-spilleren har sparket til bolden og bliver så bagefter sparket på læggen. Han har ingen kontrol over bolden længere, og han bliver intet frarøvet. Hvorfor er det straffe?

Hmmm... Du har nok ret. Jeg har det nok bare lidt svært med de straffespark, hvor der egentlig ikke bliver begået noget som frarøver nogen noget eller ændrer spillet.
Det er sådan, at den ene type dommer siger “klart straffe for der er kontakt” og den anden type dommer siger “klart ikke straffe - der er kontakt men der skal meget mere til”. Næste uge bytter de to dommere så standpunkt. Tilsæt en VAR dommer til ligningen, så er alt kaos

Det er sådan, at den ene type dommer siger “klart straffe for der er kontakt” og den anden type dommer siger “klart ikke straffe - der er kontakt men der skal meget mere til”. Næste uge bytter de to dommere så standpunkt. Tilsæt en VAR dommer til ligningen, så er alt kaos
Helt seriøst, så er det jo ikke engang løgn. Og det er grunden til, at jeg er helt stoppet med at bruge fx Leander som kilde herinde. Hans ellers helt skarpe holdninger veksler simpelthen for meget. "7 ud af 7 dage et rødt kort" er pludselig "aldrig nogensinde et rødt kort" få dage senere. Men måske er det bare sådan det er at være dommer? Man snakker konsekvent i ekstremer 🤷‍♂️ Eller også er det mig, der som lægmand er dårlig til at sidestille domme 😛

Lad os nu sige at vi ikke solgte en stor del af D tribunen på søndag, tror du så AGF ville udvide Brøndbys udebaneafsnit? Jeg ved faktisk ikke om det er sket før, at AGF har udvidet udebaneafsnittet. Jeg forstår udmærket af FCN ikke ville give AGF flere billetter til en semifinalekamp selvom de godt ved de ikke selv sælger ud. Den kritik af FCN er noget skinger i mine øjne. Om de så solgte 2000 ekstra billetter til AGF betyder det jo intet økonomisk og giver kun AGF en fordel. Hvorfor i alverden skulle de være villige til at gøre det? Det giver ingen mening at man forventer FCN skal hjælpe AGF i en semifinale.

Vi har før udviddet udebaneafsnittet selv - netop til BIF ja, og i søndags lod vi 100-200 sidde og rejse sig til jubel ved BIFs 2 scoringer.
Ganske som vi har set før, lovet og snakket om.

JN står ved sine ord, og vi har jo set det i årevis.
I 2018 udvidede vi afsnittet hele 2 gange, så BIF kunne få 2400 fans med, da vi ikke selv havde solgt billetterne op til udebaneafsnittet.

AGF slog i øvrigt BIF 3-2 på mål af Ankersen, Højer og til sidst Sana på frispark.
Stor-klubs-mentalitet at lade BIF have ekstra fans med - og så stadig slå dem...!

FEDT!

"
Billetsalg og udvidede afsnit.
AGF har udvidet afsnittet to gange, så vi nu i alt har 2.400 pladser. Der er fri gennemgang mellem hele afsnittet bag tribunen, ligesom afskærmningen mellem det normale udebaneafsnit og resten af tribunen er fjernet. Det permanente hegn er der dog stadigvæk. Hele afsnittet øvre og nedre vil altså fungere som et sammenhængende afsnit. Vi henstiller til, at alle Brøndby-fans tager samme indgang ved udebaneafsnittet.

AGF har endvidere en udførlig guide til de mest praktiske spørgsmål på deres udebaneafsnit. Du kan scanne din billet direkte fra mobilen."

Mens vi fortsat venter på en reaktion efter AGF-FCM

Svært ikke at blive lidt konspiratorisk, når almægtige FCK straks får en beklagelse, efter en kamp de dårligt fortjente point i.
Det er klart når man i forvejen tænker at der er en anden grund til at de lukker helt af, men måske kommer anerkendelsen her også pga det pres der har været. Jeg ved så ikke om de efterfølgende tænker de også bare skulle have erkendt fejlen ved det straffespark FCM fik, måske endda have erkendt en almindelig fejl a la den mod FCK selvom den egentlige begrundelse skulle være en anden, men det vil selvfølgelig heller ikke se så godt ud med to erkendte fejl ifm straffespark to uger i træk der begge tilgodeser FCM.

Status
Not open for further replies.
Back