OB blev spillet ud af brættet og Viborg vandt en sikker sejr der sagtens kunne have været større. OB har enkelte gode spillere der indimellem viser noget, men i sådan en kamp her er det mest blodfattig offensiv og usikkert og passivt forsvarsspil.
Det er bemærkelsesværdigt at OB er så ekseptionelt ringe på hjemmebane. Der har vi også været, selvom det er vildt med snart et år for dem uden hjemmebanesejre. Vi skulle i øvrigt også have vundet der i efteråret, det var en af de lidt for mange uafgjorte hvor der manglede en smule skarphed. Klæder de stadig om i en skurvogn? Jeg tror faciliteterne betyder noget og jeg frygtede det faktisk også lidt for os mens stadion er en byggeplads, men det er nok mere et spørgsmål om at hvis man i forvejen er presset så hjælper det heller ikke. Det hele bliver selvforstærkende fordi hjemmebane betyder at det hele er lidt surt og nok ender med nederlag, man kan nærmest glæde sig til man skal spille ude igen. Vi har, udover et bedre hold med en bedre træner, en anden selvtillid og så er det der kommer efter byggeplads og Vejlby også meget opløftende.
OB har klaret sig langt bedre på udebane, de har sikkert spillet mere frit, men hvis det sætter sig og også rammer dem der, kan det sagtens ende i nedrykning. Indsatsen i dag var ikke til andet.
Jeg har heller ikke indtryk af at Thorborg er specielt populær og der er måske netop det med mere åbenhed omkring planerne der efterlyses. Det er ogsa lidt dødens pølse at have en ejer der er tilfreds hvis de spiller Superliga og det løber nogenlunde rundt og ikke for alvor har incitament til at satse mere. Det har han prøvet og det var vist en dyr omgang. De har dog ændret lidt, nok i erkendelse af at stilstand også fører til nedrykning, men hvis satset er at skyde med spredehagl på transfermarkedet og håbe man rammer nogle flere Minteh'er giver det heller ikke så megen udvikling.