New posts

Superligaen 2023/2024

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 117K
Status
Not open for further replies.
Man kan sige at det går i linje med, at de i FCN synes alle andre er til besvær for deres tjene-penge-projekt, som de holdt på mod os også.
Man tjener flere penge ved at vinde pokalen end ved at lukke 200 ekstra AGF'ere ind. Kold kalkule for dem.

Fuck sporten. De vil tjene penge.
Lad os nu sige at vi ikke solgte en stor del af D tribunen på søndag, tror du så AGF ville udvide Brøndbys udebaneafsnit? Jeg ved faktisk ikke om det er sket før, at AGF har udvidet udebaneafsnittet. Jeg forstår udmærket af FCN ikke ville give AGF flere billetter til en semifinalekamp selvom de godt ved de ikke selv sælger ud. Den kritik af FCN er noget skinger i mine øjne. Om de så solgte 2000 ekstra billetter til AGF betyder det jo intet økonomisk og giver kun AGF en fordel. Hvorfor i alverden skulle de være villige til at gøre det? Det giver ingen mening at man forventer FCN skal hjælpe AGF i en semifinale.

Lad os nu sige at vi ikke solgte en stor del af D tribunen på søndag, tror du så AGF ville udvide Brøndbys udebaneafsnit? Jeg ved faktisk ikke om det er sket før, at AGF har udvidet udebaneafsnittet. Jeg forstår udmærket af FCN ikke ville give AGF flere billetter til en semifinalekamp selvom de godt ved de ikke selv sælger ud. Den kritik af FCN er noget skinger i mine øjne. Om de så solgte 2000 ekstra billetter til AGF betyder det jo intet økonomisk og giver kun AGF en fordel. Hvorfor i alverden skulle de være villige til at gøre det? Det giver ingen mening at man forventer FCN skal hjælpe AGF i en semifinale.
Jeg er i princippet enig i at man ikke skal hjælpe udeholdet, der er bare langt imellem ikke at hjælpe og så at smide børn ud fra stadion. Det var ovenikøbet børn der ikke var klædt i AGF tøj.

Jeg er i princippet enig i at man ikke skal hjælpe udeholdet, der er bare langt imellem ikke at hjælpe og så at smide børn ud fra stadion. Det var ovenikøbet børn der ikke var klædt i AGF tøj.
Bestemt. Men nu går snakken jo på at FCN ikke ville sælge flere billetter til AGF, og at det er en fuckfinger til sporten fordi der ikke er nogen økonomi i at sælge flere billetter til udeholdet. At det er forkert af FCN ikke at tænke på sporten og så bare udvide udebaneafsnittet så AGF kunne få flere fans med. Jeg er helt med på, at det ikke rigtig gav mening at de udviste dem.

Jeg tager lige dette gamle væddemål op.
En 7. plads til OB var ikke nok - så jeg må finde en kamp at afregne i på C her i foråret.
Er der nogle kampe du ved du kommer eller ikke kommer til?
Du er en sand hædersmand :) Jeg misser aldrig en hjemmekamp - så du vælger bare!

Eller - nu vi er ved det med hæderligheden - skulle vi prøve en kvit eller dobbelt på et væddemål om næste sæson? Ser du - jeg er altid til hjemmekampene med min lillebror. Han betaler platterne - jeg betaler sæsonkortene. Så jeg er godt dækket ind pølsemæssigt (og trænger iø til at tabe mig).

Hva' si'r du?

Du er en sand hædersmand :) Jeg misser aldrig en hjemmekamp - så du vælger bare!

Eller - nu vi er ved det med hæderligheden - skulle vi prøve en kvit eller dobbelt på et væddemål om næste sæson? Ser du - jeg er altid til hjemmekampene med min lillebror. Han betaler platterne - jeg betaler sæsonkortene. Så jeg er godt dækket ind pølsemæssigt (og trænger iø til at tabe mig).

Hva' si'r du?
Det lyder helt fint. Jeg er dog i tvivl om du mener et nyt væddemål på OB i top 6 eller et helt nyt?
Førstnævnte tør selv jeg ikke helt tro på mere

Så må vi håbe at pølserne er gode på Vejlby Stadion, hvis jeg taber. For det bliver formentlig der de skal afregnes.

Det lyder helt fint. Jeg er dog i tvivl om du mener et nyt væddemål på OB i top 6 eller et helt nyt?
Førstnævnte tør selv jeg ikke helt tro på mere

Så må vi håbe at pølserne er gode på Vejlby Stadion, hvis jeg taber. For det bliver formentlig der de skal afregnes.
Lad os tage den i optakten til 2024-2025-sæsonen. Er sikker på, vi nok skal finde noget at se forskelligt på :-)

OB har haft enkelte fornuftige kampe i en rædderlig sæson, men pt. ligner de en nedrykker.

Frit fald og endnu en rædderlig præstation på hjemmebane.

Det er mindblowing, at en af Danmarks rigeste mænd er så bedøvende ligeglad med klubben. Det må skære OB fansene dybt i hjertet, at en mand som hvis han vitterlig ville noget med klubben, kunne gøre klubben til en magtfaktor.
Det viser også bare, at ingen klubber er sikre, når de ikke er herre i eget hus heller ikke med lokal ejerskab.

Edit: Når jeg tænker efter, er det endnu mere mindblowing, at jeg aldrig ser OB fans kritisere Thorborg, det er altid spillerne, trænerne, sportschefer osv, aldrig Thorborg selvom bussen stopper hos ham.

Bjørn Wesström lignede en der godt var klar over at hans tid i OB er forbi sådan cirka et sekund efter sidste fløjt i sæsonen.

Og så lignede han også en der overvejede om det ikke var ved at være tidspunktet for at smaske en knytnæve på panikknappen og hælde Søren Krogh af brættet i erkendelse af det bliver mere og mere jammerligt fra kamp til kamp, hvor OB ligner en rigtig sløj version af 2013/2014’s AGF.

Thorborg er bestemt ikke populær på OB forum, og har ikke været det i mange år.

Indrømmet mit kendskab er gennem SoMe og så de enkelte OB fans jeg kender perifert. Selv efter dagens nederlag er det på Twitter, Krogh og sportschefen som får huggende. Jeg finder det bare slående, at manden som har det overordnede ansvar og manden som vitterlig kan gøre en forskel er så passiv.

OB blev spillet ud af brættet og Viborg vandt en sikker sejr der sagtens kunne have været større. OB har enkelte gode spillere der indimellem viser noget, men i sådan en kamp her er det mest blodfattig offensiv og usikkert og passivt forsvarsspil.

Det er bemærkelsesværdigt at OB er så ekseptionelt ringe på hjemmebane. Der har vi også været, selvom det er vildt med snart et år for dem uden hjemmebanesejre. Vi skulle i øvrigt også have vundet der i efteråret, det var en af de lidt for mange uafgjorte hvor der manglede en smule skarphed. Klæder de stadig om i en skurvogn? Jeg tror faciliteterne betyder noget og jeg frygtede det faktisk også lidt for os mens stadion er en byggeplads, men det er nok mere et spørgsmål om at hvis man i forvejen er presset så hjælper det heller ikke. Det hele bliver selvforstærkende fordi hjemmebane betyder at det hele er lidt surt og nok ender med nederlag, man kan nærmest glæde sig til man skal spille ude igen. Vi har, udover et bedre hold med en bedre træner, en anden selvtillid og så er det der kommer efter byggeplads og Vejlby også meget opløftende.

OB har klaret sig langt bedre på udebane, de har sikkert spillet mere frit, men hvis det sætter sig og også rammer dem der, kan det sagtens ende i nedrykning. Indsatsen i dag var ikke til andet.

Jeg har heller ikke indtryk af at Thorborg er specielt populær og der er måske netop det med mere åbenhed omkring planerne der efterlyses. Det er ogsa lidt dødens pølse at have en ejer der er tilfreds hvis de spiller Superliga og det løber nogenlunde rundt og ikke for alvor har incitament til at satse mere. Det har han prøvet og det var vist en dyr omgang. De har dog ændret lidt, nok i erkendelse af at stilstand også fører til nedrykning, men hvis satset er at skyde med spredehagl på transfermarkedet og håbe man rammer nogle flere Minteh'er giver det heller ikke så megen udvikling.

I øvrigt: Viborg har været gode til at finde nogle interessante spillere, ogsa bedre end OB generelt og der er nok en klogere tilgang uanset om det skyldes deres data eller om der er noget om alt det agenthalløj med Wesström. Achouri og nu Serginho har noget af det jeg godt kunne tænke mig vi tilførte. Man skal acceptere at der skal gives plads til det og at det nok svinger lidt kvalitet, men jeg tror vi kunne have glæde af at tilføre noget lidt anderledes. I hvert fald håber jeg man kigger efter lidt fart og flair. Det var på en billig baggrund i dag, men det er også underholdende og sikkert heller ikke dårligt for en salgspris.

OB har tre hjemmekampe tilbage indeværende sæson. Hvidovre, Lyngby og Randers. Av. To skæbnekampe og så en der kan blive det. Gys i striber.

Status
Not open for further replies.
Back