New posts

Superligaen 2023/2024

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 117K
Status
Not open for further replies.
Lad os håbe at det andet hold bliver SønderjyskE.
Og så håber jeg i øvrigt snart at EfB kommer oven vande igen!

• Like
Reactions: JB
Og ikke bare et jysk hold, men en af de ægte traditionsklubber og vores gamle arvefjender. Dejligt at have dem tilbage så vi kan sende dem ned igen :p

Men kan de snart skrue lidt ned for de hober af udenlandske spillere i SøE og Vejle? Ligeså vel som i Esbjerg, og andre klubber ejede af udenlandske investorer, så er trænere der ikke kan snakke engelsk, og trupper der består af for mange % udenlandske lykkeriddere bare ikke så "traditions-agtigt" :D

Men Vejle er da et kærkomment gensyn på mange måder ja. Men det vejle vi så oppe sidst var jeg ikke så ked af at se rykke ud (ikke bare fordi det ikke var AGF der var rykket ud hvis det var). Men har tabt lidt af min sympati for klubben de seneste år. Det må jeg sige. Men på fansiden, stadion og meget andet, så spiller det jo fint med dem i suppen igen.

Lad os håbe at det andet hold bliver SønderjyskE.
Og så håber jeg i øvrigt snart at EfB kommer oven vande igen!
Der er jeg meget uenig. Hvidovre er også en klub med traditioner, og så er vi nogen der foretrækker flere 'hjemmekampe'.

Hvidovre skal også have muligheden for at vinde 'færreste point i Superligaen'. Jeg tvivler på der nogensinde har været en større forhåndsfavorit til den titel

Der er jeg meget uenig. Hvidovre er også en klub med traditioner, og så er vi nogen der foretrækker flere 'hjemmekampe'.

Hvidovre skal også have muligheden for at vinde 'færreste point i Superligaen'. Jeg tvivler på der nogensinde har været en større forhåndsfavorit til den titel
Problemet er Hvidovre Stadion, der ikke er i nærheden af Superligaklar, og kommunen vil ikke gøre noget før oprykningen er sikret, så både underlaget og tilskuerpladserne bliver også Superligaens klart ringeste i mange år.

Spelmann kaldet fornyligt sin egen hjemmebane for “Hvidovre Strand”, fordi de har kastet så meget sand på græsset for at det er bare nogenlunde jævnt og uden sumphuller.

Der blive i hvert fald enorm forskel på en kamp i Hvidovre og en kamp i Farum, hvis de rykker op.

EfB ser ud til at skulle blive i 2. Division i næste sæson, så de amerikanske ejere har kostet den klub dyrt. Man må sandelig da ikke håbe at det samme sker i Brøndby :sneaky:.
Jeg ved ikke, om det gælder alle nye amerikanske ejere af danske virksomheder, men en virksomhed her i det østjyske, som har fået amerikanske ejere for ikke så lang tid siden, synes at danske lønninger er MEGET høje. Her må der kunne spares. Selv arbejdsgiverbidrag til pension må man da kunne spare lidt på. Uha for den. o_O

Det bliver da skøn kaos med Hvidovre i Suppen. Er det ikke en del af charmen ved den liga-struktur vi har. Der bliver rørt lidt i gryden fra sæson til sæson. Og der kan dukke et askepot-hold op.

Det bliver da skøn kaos med Hvidovre i Suppen. Er det ikke en del af charmen ved den liga-struktur vi har. Der bliver rørt lidt i gryden fra sæson til sæson. Og der kan dukke et askepot-hold op.
Enig, og hvis man ikke vil det, så må man lade være med at lade hvert 6. hold rykke ud hvert år. Det gør det lettere at rykke op, men bestemt også sværere at overleve. Lyngby og Horsens er vel ved at være favoritter til at rykke ned igen, mens Vejle tager den modsatte tur. SønderjyskE kan så også stadig nå det og klarer de det, så kan 2023/24-sæsonen have de samme 12 hold som i 2022/23.

Var det egentlig ikke på tide at revidere synet på op- og nedrykning?

Et risiko på 17% for at rykke ned er for meget.

Hellere én direkte nedrykker (nummer 12) og én i playoff (nummer 11).

Så vil nogle argumentere for, at chancen for at rykke op mindskes - alternativt må ligaen udvides til 14 eller 16 hold.

Hvad synes I?

Jeg har længe syntes at en 16 holdsliga ville give god mening.
Toppen af 1. division er faktisk ret stærk efterhånden.
Man kunne så evt lade to hold rykke direkte ud og lade nummer tre i 1. divsion spille playoff med nr. 14 i superligaen.
Det ville give 30 kampe i en lige-ud-ad-landevejen turnering. Man kunne så skrue lidt op for pokalturneringen ved at indføre dobbeltkampe lidt tidligere, eventuelt?

Jeg har længe syntes at en 16 holdsliga ville give god mening.
Toppen af 1. division er faktisk ret stærk efterhånden.
Man kunne så evt lade to hold rykke direkte ud og lade nummer tre i 1. divsion spille playoff med nr. 14 i superligaen.
Det ville give 30 kampe i en lige-ud-ad-landevejen turnering. Man kunne så skrue lidt op for pokalturneringen ved at indføre dobbeltkampe lidt tidligere, eventuelt?
Det vil koste for meget i tv-penge. Alt for mange leverpostejskamp.
(men det er sportsligt den klart mest fair løsning)

Det vil koste for meget i tv-penge. Alt for mange leverpostejskamp.
(men det er sportsligt den klart mest fair løsning)
Ja, jeg tror heller ikke at de nuværende superligaklubber vil stemme for en udvidelse.

Man kunne dog sagtens lade nr. 11 spille mod nr. 2 fra 1. div. i den nuværende struktur. Lige pt. ville det så være AaB-Hvidovre. Man kunne måske endda spille det som én kamp, hvor 1. divisionsholdet får hjemmebaneodds.

Sportsligt fair eller ej, så synes jeg godt om den nuværende ligastruktur. Det er sgu da mega spændende. Så kan man sige at 7. pladsens mulighed for europæisk i stedet for 3./4. pladsen er uretfærdig, men det er stadig et offer jeg villig til at bringe. Jeg kommer aldrig til at synes om at 11. pladsen skal spille playoff mod 2. pladsen i 1. division. Det er et ulige kamp på mange parametre. Alt i alt er jeg godt tilfreds med ligastrukturen, når nu vi er så lille et land. Flere hold betyder flere røvkampe, og det har vi ikke brug for.

• Like
Reactions: fsc
Jeg synes de her dobbeltkampe favoriserer Superligaholdene og fjerner lidt af charmen ved at små hold som fx Skagen kan slå Brøndby ud af turneringen.
Fair pointe - det vil sgu nok pille noget af det fede ud af pokalen.
Sportsligt fair eller ej, så synes jeg godt om den nuværende ligastruktur. Det er sgu da mega spændende. Så kan man sige at 7. pladsens mulighed for europæisk i stedet for 3./4. pladsen er uretfærdig, men det er stadig et offer jeg villig til at bringe. Jeg kommer aldrig til at synes om at 11. pladsen skal spille playoff mod 2. pladsen i 1. division. Det er et ulige kamp på mange parametre. Alt i alt er jeg godt tilfreds med ligastrukturen, når nu vi er så lille et land. Flere hold betyder flere røvkampe, og det har vi ikke brug for.
Jeg kan godt se, hvad du mener. Jeg kan også være i tvivl, om vi kan trække 16 hold på tilskuersiden. Der er allerede flere hold, hvor der er tyndt fremmøde. Det jeg ikke kan blive klog på, er om det ville booste noget over tid, så både det sportslige, det øknomiske og tilskuertallene kommer op på niveau i løbet af f.eks. 3-5 år...

Jeg kommer aldrig til at synes om at 11. pladsen skal spille playoff mod 2. pladsen i 1. division. Det er et ulige kamp på mange parametre.
Jeg er sådan set ret enig med dit indlæg, men jeg blev lidt nysgerrig efter at vide, hvem du synes at kampen er ulige for? Jeg synes vi oplevede at 1. div. holdene havde en lille fordel dengang vi havde de playoffs, fordi de kom med momentum efter mange sejre i sæsonen, men omvendt burde det være superligaholdet der var stærkest på grund af det generelle setup. Men alt i alt synes jeg bare at det gav nogle ret tætte opgør.

Hvad nu hvis man delte det helt anderledes, og lod e 8 øverstplacerede have en medaljepulje, tog de 4 nederstplacerede i superligaen og de 4 øverstplacerede i 1. Division og lod de 8 hold have en lille turnering om at være startplaceret i superligaen året efter. Det ville give mere at spille om for flere hold, ville det ikke?

Hvad nu hvis man delte det helt anderledes, og lod e 8 øverstplacerede have en medaljepulje, tog de 4 nederstplacerede i superligaen og de 4 øverstplacerede i 1. Division og lod de 8 hold have en lille turnering om at være startplaceret i superligaen året efter. Det ville give mere at spille om for flere hold, ville det ikke?
Det er faktisk en fed idé.
De fire nederste superligahold ville dog nok være trætte af det.
Men jøsses "bund 8" kampene ville være bloddryppende hele foråret!
Det ville så også løse problemet med at 7 pladsen kan give europæisk.
Til gengæld risikerer man igen nogle kampe sidst i sæsonen, hvor der er hold, der ikke for alvor har noget at spille om: 5-8 pladsen kan godt risikere at være lidt udspillet de sidste 3-5 runder.

Status
Not open for further replies.
Back