Med de nye omrokeringer består FCK's sportslige ledelse af Kvist, PC, Neestrup og senest Hjalte Bo. Udefra set, er det nærliggende at spørge, om den gør det fordi, de er de 4 bedste til jobbet, eller om det også (delvist) skyldes, at de tidligere har spillet i klubben.
FCK vil så gerne være internationale, men det der setup er jo det rene amatørshow i en international forstand. Kvist ligner bare en lallende amatør der kun sidder på sin plads for at få lidt goodwill i baglandet qua sin historik. Træneren er helt grøn og ikke meget ældre end nogle af spillerne. Assistenten ligeså, så kan de virkelig tøjle de egoer og udenlandske "store" spillere? FCK og PC har sat røven i klaskehøjde, for skal der virkelig ikke mere til for at blive førsteholdstræner i skandinaviens største klub?
Grabara-Ryan situationen er en alvorlig test, for selvom Ryan nok er erfaren nok til ikke at lade sig påvirke af en hvalp som Grabara, så må det alt andet lige skabe noget uro. Man købte nok også Grabara med håb om et stort salg, og så skal han jo spille, især i CL hvor alle øjne kigger på. Hvis Neestrup/Hjalte skal blive en succes, så skal de have en god start med det samme, for ellers eroderer tiltroen til dem fra truppen nok ret hurtigt. Ihvertfald fra de lidt ældre spillere som ikke rigtig kan tåle en eller to mellemsæsoner. DIks, Grabara, Vavro osv. flytter jo ikke til superligaen for at blive hængende. Det er et stop på vejen, og det kræver succes på banen.
Og så kommer vi til PC som ligner en sportschef der ikke aner hvad han skal stille op. De spillere han køber fungerer ikke, holdet spiller af helvede til, fansene er ved at være trætte af ham, medierne er efter ham (selvom jeg synes de er venlige ved ham) og nu har han lagt hovedet på blokken med et ungt, uerfarent trænersetup i en tid hvor de er maks presset.
Hvis jeg var FCK fan ville jeg grue for den umiddelbare fremtid, og så håber jeg vi starter på søndag med at vise, at Uwe er den klogeste af de to trænere.