New posts

Superligaen 2022/23

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 174K
Udbamse

Heller ikke her.

Problemet i sagen her er, at der tilsyneladende ikke er klar nr. 1 og nr. 2, så en ambitiøs mand (og respekt for det) som Grabara føler sig kaldet til at positionere sig i pressen - og dermed bidrager til at skabe fokus på målmandens mindste fejl. Både hans egne og rivalens. Det er efter min mening super-destruktivt lige præcis på den plads.

/W

Det er en spændende situation den her. Det er på den ene side ret underholdende og sikkert godt for interessen for ligaen, men på den anden side må det også være problematisk for FCK-truppen (selvom de selvfølgelig vil sige noget andet).

Der er vel en grund til, at både målmænd, trænere og sportschefer ofte udtaler sig om vigtigheden af et godt samarbejde i deres målmandsgrupper. Det kan jo sagtens være, at Ryan, Grabara, Johnsson og Dithmer arbejder fint sammen til daglig, men det er svært at tro, at samarbejdet ligefrem bliver bedre af sådan en opførsel. Jeg ville personligt have svært ved at ofre mig den sidste lille smule ekstra i hårde tider for en kollega med den attitude. Selv i et elitesportsmiljø.

Hvis man er typen, der bekymrer sig om fremtiden i FCK (det regner jeg ikke med, at nogen herinde gør :)),
Det gør jeg, det må gerne gå ad Vestegnen til.
Jeg er i hvert fald glad for, at vi ikke (længere?) rekrutterer på baggrund af tidligere meritter i klubben. Selvom vi selvfølgelig alle sammen gerne så, at vores tidligere favoritter kom tilbage og igen var succesfulde i klubben.
Jeg tror at en af grundene til at JN ser ud til at have gjort det så godt også er at han er god til at vælge de rigtige medarbejdere. Det handler så ikke kun om det sportslige, men det er hornet afgørende at bestyrelsen hyrer den rigtige direktør som hyrer de rigtige i de forskellige afdelinger osv. Det er dog så lidt sjovt med PC hvis han ender med en dårlig periode i AGF - hvis han ikke bare kan spendere sig til succes - da han har arbejdet sammen med JN helt tilbage fra Randers-tiden og vel gjorde godt indtil måske til sidst i AGF. Det kan være det er afgørende at der er den rigtige anden person i organisationen han skal forholde sig til, og at det fx ikke er William Kvist.

Med de nye omrokeringer består FCK's sportslige ledelse af Kvist, PC, Neestrup og senest Hjalte Bo. Udefra set, er det nærliggende at spørge, om den gør det fordi, de er de 4 bedste til jobbet, eller om det også (delvist) skyldes, at de tidligere har spillet i klubben.
FCK vil så gerne være internationale, men det der setup er jo det rene amatørshow i en international forstand. Kvist ligner bare en lallende amatør der kun sidder på sin plads for at få lidt goodwill i baglandet qua sin historik. Træneren er helt grøn og ikke meget ældre end nogle af spillerne. Assistenten ligeså, så kan de virkelig tøjle de egoer og udenlandske "store" spillere? FCK og PC har sat røven i klaskehøjde, for skal der virkelig ikke mere til for at blive førsteholdstræner i skandinaviens største klub?

Grabara-Ryan situationen er en alvorlig test, for selvom Ryan nok er erfaren nok til ikke at lade sig påvirke af en hvalp som Grabara, så må det alt andet lige skabe noget uro. Man købte nok også Grabara med håb om et stort salg, og så skal han jo spille, især i CL hvor alle øjne kigger på. Hvis Neestrup/Hjalte skal blive en succes, så skal de have en god start med det samme, for ellers eroderer tiltroen til dem fra truppen nok ret hurtigt. Ihvertfald fra de lidt ældre spillere som ikke rigtig kan tåle en eller to mellemsæsoner. DIks, Grabara, Vavro osv. flytter jo ikke til superligaen for at blive hængende. Det er et stop på vejen, og det kræver succes på banen.

Og så kommer vi til PC som ligner en sportschef der ikke aner hvad han skal stille op. De spillere han køber fungerer ikke, holdet spiller af helvede til, fansene er ved at være trætte af ham, medierne er efter ham (selvom jeg synes de er venlige ved ham) og nu har han lagt hovedet på blokken med et ungt, uerfarent trænersetup i en tid hvor de er maks presset.

Hvis jeg var FCK fan ville jeg grue for den umiddelbare fremtid, og så håber jeg vi starter på søndag med at vise, at Uwe er den klogeste af de to trænere.

Og alligevel spiller de CL vinder på den der "godt for dansk fodbold"-floskel. En trumf de har, hvor de bare kan grine af alle andre. Nærmest uanset hvad der ellers sker. Forestil jer hvordan det så ud, hvis de ikke havde vundet guld og spillede i Conf i stedet for. De havde en god stime i foråret og FCM gad ikke vinde mesterskabet alligevel. Godt for dem.

Fodboldspillere behøver ikke at kunne lide hinanden, men der skal være en gensidig respekt og skulle der være nogle personlige problemer, så tages det internt. Ingen mennesker kan lide at blive udstillet i medierne heller ikke elitesportsfolk. I bedste fald er det dårlig stil og siger meget om personen, som gør det. I værste fald kan det skabe en stor intern uro og splittelse.

Er man i tvivl, så se på hvordan en ellers gennem professionel Ståle Solbakken har reageret over nogle af de udtalelser, der er kommet efter hans fyring og stadig kommer. Elitesportsfolk er ærekær, det kræver ikke den store eksamen at regne ud, Ryan næppe er begejstret for at få skylden for FCKs dårlige defensiv. Dælme naivt at tro andet.

Der er jo også mange, også GF-fans, der finder Nicolaj Poulsen usympatisk. Skal han så også smides af holdet, indtil han lærer at opføre sig ordentligt?

Come on, det er elitesport. Fodbolden har brug for den slags typer, der bryder rammerne og hæver barren.

Jeg vil bare lige understrege er der er GIGANTISK forskel på at være "usympatisk" over for modstandere, og så over for egne holdkammerater, sådan for mit vedkommende...

Jeg vil bare lige understrege er der er GIGANTISK forskel på at være "usympatisk" over for modstandere, og så over for egne holdkammerater, sådan for mit vedkommende...
For mit vedkommende ville fodbold blive lidt kønsløst og kedeligt, hvis alle spillere og trænere var ligeså flinke og velfriserede som Christian Eriksen og Kasper Hjulmand. Jeg kan godt li at der er lidt kant og passion.

For mit vedkommende ville fodbold blive lidt kønsløst og kedeligt, hvis alle spillere og trænere var ligeså flinke og velfriserede som Christian Eriksen og Kasper Hjulmand. Jeg kan godt li at der er lidt kant og passion.

Enig. Men det har vel cirka 0% at gøre med det jeg skrev.

Hvis man slår skubber til modstanderne, råber dem i hovedet, så er det "vores svinehund, som kæmper for vores hold" = fedt nok i rette doser.
Hvis en AGF'er derimod skubber til vores spillere, og råber medspillere i hovedet, og kæmper alene for sig selv, så skal han på porten ASAP.

Enig. Men det har vel cirka 0% at gøre med det jeg skrev.

Hvis man slår skubber til modstanderne, råber dem i hovedet, så er det "vores svinehund, som kæmper for vores hold" = fedt nok i rette doser.
Hvis en AGF'er derimod skubber til vores spillere, og råber medspillere i hovedet, og kæmper alene for sig selv, så skal han på porten ASAP.

Jamen, det synes jeg så ikke.

Last edited:
Med aftenens resultat, så kan kun Horsens og FCM hente os i runden.
Point mod FCK = 100% sikre på top 6 ved halvdelen af grundspillet, og udbetaling af TV-penge.

Selv hvis vi taber i Parken, så skal Horsens og FCM vinde imod SIF og Viborg hvis AGF skal slutte ude af top 6.
Pointtab til nogen af de to hold (ACH/FCM) og AGF er i top 6 halvvejs i grundspillet.

BONUS: AGF vil hente både SIF og Viborg og indtage en 3.plads, såfremt vi selv vinder, mens Viborg taber til FCM, samtidig med at vi vinder med 1 mål mere end SIF, eller SIF ikke vinder.

Latest posts

Back