Det værste alternativ er vel at deres dyrtindkøbte spillere ikke slår til og de ender uden for top 6.
Brøndby har ikke en trup hvor de risikerer at rykke ned, så de 20+ millioner Valleys koster, er dyrere end at miste top 6.
Så jeg forstår ærlig talt ikke strategien, men nu er jeg selvfølgelig heller ikke sportsdirektør.
Det kan være der er en faktor der hedder at 20 millioner kroner er godt givet ud, hvis man kan slippe for 5000 vrede Brøndbyfans, når de bliver nr. 8.
Det vil naturligvis være det værste alternativ, at de ikke slår til. De kan sagtens misse top 6 men hvis de vil være med i toppen på den lange bane, skal de bruge centrale spillere som kan hjælpe dem derop. Hvis de er ved at bygge holdet i denne sæson, giver det vel god mening.
Jeg synes, det skriger til himlen, det CV får formuleret i den artikel. Måske er han bare voldsomt dårlig til at kommunikere, men det jeg læser ud af hans svar er, at de har taget nogle beslutninger uden at holde sig til nogen strategi, så nu må de efterfølgende hellere få lavet en ny. Hvis det er en morsomhed, så er det alarmerende for en mellemstor børsnoteret virksomhed. Hvis det ikke er en morsomhed, så er det endnu værre. Sådan kan man jo ikke drive en virksomhed. Det er i min verden alt andet end rettidig omhu.
Strategimæssigt skriger det naturligvis til himlen

Jeg tror da også det er Oscar som har skåret igennem.
Jeg kan sagtens se, at de har analyseret sig frem til, at der mangler nogle ældre spillere og noget lederskab til at støtte en meget ung trup. Men hvorfor så ikke finde løsninger indenfor den lagte strategi og rent økonomisk holde sig i skindet? De zigzagger afsted, og nu har de ovenikøbet bundet en kæmpe pose penge i 'ældre' spillere, som låser deres sportslige muligheder i flere vinduer frem.
Han siger vel netop i artiklen, at de gode spillere er dyre og det er vel grunden til han ikke finder dem indenfor strategien. Jeg er da sikker på, at han helst havde fundet spillere ligeså gode som Ohi og Wass som var transferfri.
Men hvis du ønsker at opbygge et hold over de kommende sæsoner og ved du mangler de centrale spillere i hver kæde, bør du vel agere. Hellere nu end senere. Hvis jeg kender dem ret, har de talenter på vej som de gerne vil have kan læne sig op af etablerede spillere og på sigt sælges for kæmpe beløb. Skal de ramme de høje transfersummer, kræver det også klubben er med i toppen.
Generelt kræver det vel at være med i toppen, hvis man skal have skabt en sund forretning og leve delvist af spillersalg.
Jeg kunne nu stadig godt se en fordel i, at hente et par spillere med landsholdspotentiale til vores klub................ Vi er nødt til at handle billigere og købe potentiale - derfor bliver det (formentlig) noget mere svingende og tager længere tid.
Ps: Jacob Nielsen - en uge før transfervinduet lukkede ville han have sagt, at vi havde hentet stort ind på Bif.
MEN så kom deres ejer lige forbi.
Tror det var et par og tyve minutter inde.