Jeg vil godt bide på her, den kunne være til mig.
Min kritik har gået på, at AGF har lukket alle informationskanaler ud over den officielle.
De stiller gladeligt op i alle de interviews de bliver inviteret til, men leverer inden info. Jeg ved ikke om man husker de gyselige interviews med Jacob Nielsen, hvor han leverede en selvbeherskelse og svarede 'ingen kommentarer' i mange varianter på de fleste spørgsmål.
AGF var i forgangne sæson i en svær position og mediemæssigt klarede man det godt. Det har jeg ikke nogen kritik af, tværtimod roste jeg Jacob Nielsen for de interviews, selvom det var en pinsel at se på dem. Og det er (også) ris til tv-kanalernes røv, at der bliver så pinagtigt. De håber at få et følelsesmæssigt udbrud fra en Jacob Nielsen, en Alm, en Friis eller hvad har vi, og det ville også være godt tv hvis det lykkedes, men i alle de situationer hvor det ikke lykkes, er det rædderligt at se på.
Noget andet er min gamle agenda om, at den succesfulde pressehåndtering faktisk bed AGF grufuldt i røven. På den ene side vil men ikke have en trænerbeslutning påduttet af medierne. Men omvendt kan pressen være med til at afsløre når der ikke er styr på planen og ting er uholdbare. Større fokus på de sportslige uenigheder internt i AGF kunne have fremrykket bruddet med David og dermed resulteret i ny træner fra vinterpausen. Der er næppe nogen der læser med mere, men det forår var grimt, både pointmæssigt og spillemæssigt. Grønbæk, Hausner og Bisseck gik i stå og der var kun Thomas Kristensen der blev mere værd i det forår.