New posts

Superligaen 2022/23

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 187K
Superligaen 2022/23
Især når det sker 2 gange - i samme kamp !!!

Vanvid at spillet sættes igang igen efter kanonslag 2.
Tænk hvis Viborg havde scoret derefter i de der 2 ekstraminutter da man kommer tilbage på banen, og alle er lidt i chok.
Ja det tænkte jeg også - det ville jo slet ikke du med forlænget spilletid, eller hvad med en straffesparkskonkurrence ned mod den ende.

Jeg troede de ville stoppe kampen efter første kanonslag. Håber de finder den/de skyldige og de får lov til at betale bøden og i øvrigt har set deres sidste kamp på stadion.

Især når det sker 2 gange - i samme kamp !!!

Vanvid at spillet sættes igang igen efter kanonslag 2.
Tænk hvis Viborg havde scoret derefter i de der 2 ekstraminutter da man kommer tilbage på banen, og alle er lidt i chok.
Kampen burde være afblæst efter det første kanonslag. Når det ikke skete, så burde den være afblæst efter det andet. Når det ikke skete - og det er fuldstændigt forrykt - så burde kampen være fløjtet af umiddelbart efter dommerkastet. Når det ikke skete, burde Viborg have haft selvindsigt til bare at spille bolden rundt i egne rækker til slutfløjtet lød. 0-1 i en færdigspillet kamp var trods alt meget, meget billigt sluppet. Ikke engang det skete. Gennemført katastrofal afvikling.

Som du siger, hvad fanden havde man tænkt sig, hvis de skulle have spillet 30 minutter mere, i værste fald endda med straffespark i den ende?

Kampen burde være afblæst efter det første kanonslag. Når det ikke skete, så burde den være afblæst efter det andet. Når det ikke skete - og det er fuldstændigt forrykt - så burde kampen være fløjtet af umiddelbart efter dommerkastet. Når det ikke skete, burde Viborg have haft selvindsigt til bare at spille bolden rundt i egne rækker til slutfløjtet lød. 0-1 i en færdigspillet kamp var trods alt meget, meget billigt sluppet. Ikke engang det skete. Gennemført katastrofal afvikling.

Som du siger, hvad fanden havde man tænkt sig, hvis de skulle have spillet 30 minutter mere, i værste fald endda med straffespark i den ende?
Jeg havde også en forestilling om at Viborgspillerne måske bare ville trille den rundt til sidst, men det kan heller ikke være meningen det er spillerne der skal finde en måde at gøre kampen færdig på en sikker måde. Det er protokollen der er utilstrækkelig her.

Dommeren forklarede efter kampen det er pga. en FIFA dikteret 3-trinsraket.

1. Først skal der over højtaleranlægget gives besked det skal stoppe.
2. Anden gang skal spilleren forlade banen og beskeden gentages
3. Tredje gang skal kampen afbrydes.

Fuldstændig vanvittig have så firkantet retningslinjer. I det her tilfælde er det ret tydeligt røvhullet havde til hensigt at ramme Lössl. Kampen burde været afbrudt lige der.

Fuldstændig vanvittig have så firkantet retningslinjer. I det her tilfælde er det ret tydeligt røvhullet havde til hensigt at ramme Lössl. Kampen burde været afbrudt lige der.
Ja, det lyder som om det er helt samme protokol uanset om der er fyret et kanonslag af et sted på tribunerne eller om det er kastet efter og næsten har ramt en spiller. Der må da være noget med spillernes sikkerhed man kan agere efter? Udover at vedkommende kunne have et mere og havde ramt Lössl, kunne man jo også forestille sig at det påvirker målmanden. Hvad nu hvis der havde været lidt mere tid og Viborg havde scoret et par mål hvor målmanden virkede lidt rystet? Og en straffesparkskonkurrence ned mod den ende havde jo været helt vanvittig.

Der var tale om en taber, der smed to kanonslag. Han er i politiets varetægt og er sigtet.
Jeg tænker vi alle er enige om at man ikke skal kaste ting efter spillere og da slet ikke kanonslag.
Men vi har tale om ét individ, som potentielt kan lamme en hel klub (taberdømmes, ingen fans i X kampe, eller andet)
Sker det en gang synes jeg ikke kampen skal blæses af og sejren gives til FCM. En baneløber kan også være potentiel voldsperson.
Tænkt scenarie:
Sidste kamp i sæson mellem AGF og FCK, der afgører mesterskabet. Skal én FCK fan, der får sneget sig ind hos AGFs fangruppe kunne kaste noget efter en FCK spiller og så sende sejren til FCK...?

Ja for man har jo ikke lov til at sprænge 2 fingre af Lössel med 2 kanonslag inden der skal blæses af.
Man må heller ikke have en tilskuer der smadrer en spiller - !?

Altså i Parken hvor dommer stopper kampen, og taberdømmer på selve aftenen på stadion (vil beslutning), var jo ikke en 3-trinks-raket.

Når dommeren vurderer at spillerne er i fare, så kan der mig bekendt bare fløjtes af med det samme.

Eller må fans storme banen 2 gange inden man stopper ved 3.gang??
Da AGF går videre i semifinalen i 2016 lyder der 1: advarsel over højtaler, 2: Dommer sender aktører af banen, 3: Der advares om taberdom ved gentagelse over højtaler. Så lidt ligesom i dag. Men hvad var der sket hvis en havde losset Rasmus Würrtz i hovedet til blods eksempelvis?

Så når spillerne vurderes i fare (vurderede man ikke de var den dag med pokalfinalen forståeligt nok) - men i dag i Viborg???
Kanonslag 1 meter fra en spiller kastet IGEN, og ikke bare "ved en fejl" at det kom tæt på.

Dommeren forklarede efter kampen det er pga. en FIFA dikteret 3-trinsraket.

1. Først skal der over højtaleranlægget gives besked det skal stoppe.
2. Anden gang skal spilleren forlade banen og beskeden gentages
3. Tredje gang skal kampen afbrydes.

Jeg tror simpelthen ikke på, at regelsættet ikke levner mulighed for at fløjte af med det samme, hvis bare situationen vurderes tilstrækkelig farlig for spillernes eller dommernes sikkerhed.

Derudover er der intet i den tretrinsraket, der forhindrer et slutfløjt umiddelbart efter dommerkastet. Tiden var jo endda langt over de først annoncerede 7 minutter.

Ja for man har jo ikke lov til at sprænge 2 fingre af Lössel med 2 kanonslag inden der skal blæses af.
Man må heller ikke have en tilskuer der smadrer en spiller - !?
Ja, det er vel den tilsvarende forskel hvis det var en baneløber: hvis det bare er en der løber ind og bliver fanget og ført væk skal kampen ikke fløjtes af, men hvis vedkommende løber hen og pander en af spillerne ned, giver det mening at fløjte kampen af. Det var vel også det der fx skete dengang i en landskamp mod Sverige. Lössl blev ikke alvorligt såret ved første kanonslag, men ramt og situationen virkede ikke særlig sikker. Anden gang der kom et kanonslag burde være rigeligt til den konklusion.

Hvis man havde kunnet identificere vedkommende efter første kanonslag og ført ham væk havde det måske også hjulpet her. Og mht at man kan klæde sig ud som modstanderfan og få afbrudt kampen kan man da nok finde ud af om det var en der var undercover når man har fanget vedkommende. Det er heller ikke så sandsynligt trods alt, bortset fra de der baneløbere der gør det for penge, er det nok sjældent planlagt på forhånd på den måde. Selvom fx ham i dag havde kanonslaget med og da nok have tænkt sig at fyre det af på et tidspunkt.

Kanonslag på en fodboldtribune, kombineret med øl, vild aktivitet og spontant udlevede følelser, kan sagtens ende med at du gør skade på dig selv. Eller andre på tribunen. Lad nu bare lortet blive hjemme. Eller få det krudtet af inden du ankommer til stadion. Hav selvindsigt nok til forstå at din impulsstyring og selvkontrol bliver skudt til månen, når først kampen bruser afsted.

Konsekvenser som afbrudt kamp og skrivebordsafgørelser er nærliggende at ønske sig efter det vi så i går. Men det er en hårfin linje at bevæge sig på. Kan man forestille sig, at der findes idioter der bare vil ødelægge og sætte dagorden og se konsekvenser af deres aktioner. Ja, det tror jeg godt man kan. Og jeg tror faktisk også at mange af den type mennesker er ligeglade med om det går ud over deres egen klub. For det var alligevel ikke deres skyld når det kom til stykket.

Tomme tribuner er en bedre vej at gå, synes jeg. Det og andre tiltag der vil hjælpe til selvjustits i fangrupperne. Jeg tror også det gør indtryk, hvis spillerne (fra egen klub) klart og aktivt siger fra. Men det synes jeg på den anden side ikke man skal forlange af dem.

Fjolset skal selvfølgelig straffes, hvis hen kan identificeres og findes.
I min optik vil 5 kampe uden tilskuere være minimunkonsekvens for sådan noget og jeg tror ikke fortællingen om false flag-operationer er andet end afledning og en stråmand.
Jo, det kan tænkes. Alt kan tænkes. Men det er sq for konspiratorisk for mig og som Winther skriver vil det nok være relativt simpelt at finde ud af, hvis alle kender konsekvensen af så åndssvage handlinger. Jeg det vil være ret let for de, der plejer at være på en stemningstribune at pege idioten ud, idet der jo næppe er tale om en gruppe jægersoldater på mission.
I sidste ende falder det under alle omstændigheder tilbage på den klub der afvikler kampen, at krudtet ikke er blevet fundet på vej ind på stadion. Det mener jeg uanset det rigtige i, at der altid er tale om afvejning i fht. den tid det må tage at komme ind og de ressourcer der sættes ind til at finde det lort.

Fjolset skal selvfølgelig straffes, hvis hen kan identificeres og findes.
I min optik vil 5 kampe uden tilskuere være minimunkonsekvens for sådan noget og jeg tror ikke fortællingen om false flag-operationer er andet end afledning og en stråmand.
Jo, det kan tænkes. Alt kan tænkes. Men det er sq for konspiratorisk for mig og som Winther skriver vil det nok være relativt simpelt at finde ud af, hvis alle kender konsekvensen af så åndssvage handlinger. Jeg det vil være ret let for de, der plejer at være på en stemningstribune at pege idioten ud, idet der jo næppe er tale om en gruppe jægersoldater på mission.
I sidste ende falder det under alle omstændigheder tilbage på den klub der afvikler kampen, at krudtet ikke er blevet fundet på vej ind på stadion. Det mener jeg uanset det rigtige i, at der altid er tale om afvejning i fht. den tid det må tage at komme ind og de ressourcer der sættes ind til at finde det lort.
En person er anholdt, han er ved hjælp af video overvågningerne blevet udpeget som ham der kastede de to kanonslag. Der er tale om en FC Midtjylland fan bosat i Viborg, som er blevet bortvist fra stadion i Herning og har karantæne herfra for noget lignende.

Det sidste afsnit er noget jeg selv har fundet på, men det er sgu da ikke et urealistisk scenarie, så det er ikke så nemt med kollektive straffe. I øvrigt så det også ud som om der var noget selvjustits på tribunen efter hændelsen, det burde ikke være forventet at helt almindelige fodboldtilskuere, skal gå i infight med et eller andet narkovrag der ikke kan se forskel på rigtigt og forkert.

Inter ja dem i Italien er iflg. rygtesmede tæt på at hente Theo Sander fra AaB til 2,5 mio. euro.

Ham havde jeg squ gerne set, AGF var interesseret i også til den pris men selvfølgelig kan vi ikke konkurrere med Inter, trods han med en vis sandsynlighed aldrig får en Serie A kamp for dem.

Inter ja dem i Italien er iflg. rygtesmede tæt på at hente Theo Sander fra AaB til 2,5 mio. euro.

Ham havde jeg squ gerne set, AGF var interesseret i også til den pris men selvfølgelig kan vi ikke konkurrere med Inter, trods han med en vis sandsynlighed aldrig får en Serie A kamp for dem.

Ja jeg fatter ikke interessen i ham. Han er slet ikke klar til at spille Superliga, han var elendig.

Men ja, inter ved det jo nok bedre end mig 😁

Ja jeg fatter ikke interessen i ham. Han er slet ikke klar til at spille Superliga, han var elendig.

Men ja, inter ved det jo nok bedre end mig 😁
Gad vide om han er blevet mere eller mindre værd i løbet af foråret? Han må dog under alle omstændigheder være faldet i pris med AaB's nedrykning og velkendte økonomiske problemer.

Inter kan sagtens købe en spiller til den pris baseret på talent og de kan jo straks udleje ham også. Jeg kan ikke rigtig se hvordan vi skulle kunne overveje at sætte transferrekord for en målmandsreserve. Sander vil selvfølgelig også foretrække Inter hvis det endelig var og helt sikkert også kunne få en meget højere løn der.

For AaB lukker det lidt af hullet - sådan set lige det de har sænket forventningerne i næste års regnskab med. Det er nok ikke så meget som de håbede på på et tidspunkt og man kan så også spekulere over om nødvendigheden af at skulle spille med Sander for at lave et salg, i sidste ende førte til en nedrykning, der koster dem det de får for ham.

Gad vide om han er blevet mere eller mindre værd i løbet af foråret? Han må dog under alle omstændigheder være faldet i pris med AaB's nedrykning og velkendte økonomiske problemer.

Inter kan sagtens købe en spiller til den pris baseret på talent og de kan jo straks udleje ham også. Jeg kan ikke rigtig se hvordan vi skulle kunne overveje at sætte transferrekord for en målmandsreserve. Sander vil selvfølgelig også foretrække Inter hvis det endelig var og helt sikkert også kunne få en meget højere løn der.

For AaB lukker det lidt af hullet - sådan set lige det de har sænket forventningerne i næste års regnskab med. Det er nok ikke så meget som de håbede på på et tidspunkt og man kan så også spekulere over om nødvendigheden af at skulle spille med Sander for at lave et salg, i sidste ende førte til en nedrykning, der koster dem det de får for ham.

Han kan kun være blevet mindre værd. Et væld af fejl og usikkerhed, overhalet af en anden målmand, og nu på vej ned i 1 division.

Alt det kan kun sætte AaB i en dårligere forhandlings situation.

Jeg tror at prisen på de 19 mil er meget baseret på bonusser. Jeg ser dem ikke få mere end 10 mil up front.

Han kan kun være blevet mindre værd. Et væld af fejl og usikkerhed, overhalet af en anden målmand, og nu på vej ned i 1 division.

Alt det kan kun sætte AaB i en dårligere forhandlings situation.

Jeg tror at prisen på de 19 mil er meget baseret på bonusser. Jeg ser dem ikke få mere end 10 mil up front.
Til gengæld har han så fået den erfaring og begået de fejl. Jeg tror stadig han bliver betragtet som meget talentfuld og den slags er der penge i. Men han kan selvfølgelig godt samtidig være faldet lidt i værdi fordi talenter nogle gange bliver købt på ren forventning så det er bedre de ikke har fået vist deres mangler for meget frem og AaB's nedrykning må under alle omstændigheder koste noget, men de kan nok også godt leve med at han skal bruge nogle år på at forbedre sig.

Det understreger selvfølgelig også bare hvor meget alder betyder for spillernes pris.

Latest posts

Back