New posts

Kamptråd Superligaen 1. runde: AGF - Brøndby, lørdag d. 25. juli kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 335
  • Views Views: Views 11K
Added to Calendar: 25-07-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    68
  • Poll closed .
Kamptråd Superligaen 1. runde: AGF - Brøndby, lørdag d. 25. juli kl 18.00
Som jeg forstår det, så skyldes det, at bolden stadig er i spil, da han gør det. Hvis bolden allerede var gået ud til indkast, så havde den ikke givet straffe.
Ja, det var meget tydeligt på de VAR-billeder, der blev vist til Krogh, at Bech blev sparket ned, før bolden havde forladt banen.

Vi skal have en 9er, og så skal Kahl have noget konkurrence på venstre stopper. Han kan under alle omstændigheder ikke spille alle kampene. Jeg synes både Callø, JA og JJA skal have chancen på højre stopper. Det er de færreste, som gør det lige så godt som Beimo fra dag 1. Det er store krav, der stilles i dette forum til nye spillere ( spillere uden ret meget kamperfaring eller spillere på en ny plads).

Mine takes på kampen:
Hvor var det godt, at Arnstad og Bech kom på kanterne. Det har været savnet.
Jønsson bliver god. Han laver pasninger som få andre. Han skal spilles i form.
JA gjorde det betragteligt bedre på den HCB.
Kahl og Links ligner nogle, der savner "støtterne" fra sidste sæson.
Emmery er vores farligste mand.
Tvivler på at Paddy bliver til ret stor hjælp for BIF på banen.

Vi skal forstærkes i midterforsvaret og med en rigtig stærk 9'er. Vores bedste spillere skal kunne spilles på deres bedste pladser. Ellers kommer vi til at smide for mange unødvendige points.

Vores sæson afgøres af, hvornår vi kan have truppen på plads.

Dejligt vi er igang igen.

En kamp vi burde have lukket i løbet af den første halve time, men i stedet ender med at kæmpe for ét point i. Det kan være en af de kampe man tænker tilbage på, hvis man på et tidspunkt "mangler" 2 point.

Det er virkelig positivt vi spiller så flot fodbold stadig, og utrolig ærgerligt vi mangler en skarpretter.

Jeg synes generelt folk er lidt hårde ved Kahl i dag, han ender i perioder ude af position fordi Emmery er for langt fremme. Blandt andet Brøndbys skudchance efter 16-17 minutter, der ender Kahl bag Emmery og længere ude i banen, fordi bolden bliver spillet bagom Emmery. Det er en ulempe ved, at bringe Emmery, men fordelen er heldigvis større end ulemperne. Men det får nogle gange Kahl til at se lidt dårligere ud end han egentlig er. Heldigvis er det utrolig let at rette, så mon ikke det bare er et spørgsmål om få kampe før det er løst. Jakob Poulsen fortalte i hvertfald meget om hvor meget de arbejdede med Emmery's defensive pligter.

Bech på 9'eren må snart være forbi, hans værdi er så meget større på 10'eren. Både som spiller i kampen, men også hans egen værdi på transfermarkedet. Han skal ikke sælges som 9'er. Der må graves i værktøjskassen, om det så hedder Bogere, Tchamche eller Badji er lidt ligemeget, Bech er så meget bedre en Jørgensen på 10'eren at det kompensere for den dårligere 9'er.

Jeg synes Carstensen og Jønsson leverede rigtig gode indhop, højt niveau hos begge, og mon ikke Jønsson starter i Polen og Carstesen i Lyngby? Håber ligeledes vi snart set Solbakken igang igen, så vi kan rotere endnu mere.

Jeg synes Jacob Andersen var rigtig god, men savner lidt fysik i vores felt når vores wingbacks er så offensive og vi dermed giver lidt for meget plads til indlæg væk. Jeg er ikke ude i en Juventus BBC løsning, men savner lidt mere modtandskraft derinde når vi spiller med Kahl og Andersen, og samtidig både Links og Emmery.

Super ærgerligt vi står tilbage med 1 point, 3 havde lunet, men dejligt vi ikke tabte.

Last edited:
Hjemme i Bronx efter regnen på stilladset.
Hvor er jeg glad for at vi i en årrække havde Paddy og nu Arnstad som anfører - det bliver sat i relief af Brøndbys anførervalg.

I mange år var det sådan, at mod Brøndby skulle vi overleve på at spille fysisk, stå defensivt solidt og håbe på et mål på dødbolde.

Sådan er det ikke længere. Nu er det Brøndby der spiller på den måde, og os der forsøger at spille fodbold.

Opløftende med Emmery, JA og godt indhop af Carstensen, JJ og TK.

Som vi alle er enige om, så mangler vi en god 9'er. I Poznan ser jeg os gerne forsøge med Anderson eller Jørgensen som falsk 9'er.
Så vi kan få Bech tilbage på hans bedste plads. Og forhåbentlig det samme med Arnstad.

Vi havde en fest på C8 med at håne Binks, og generelt var der fin tænding på stadion.

Mine takes på kampen:
Hvor var det godt, at Arnstad og Bech kom på kanterne. Det har været savnet.
Jønsson bliver god. Han laver pasninger som få andre. Han skal spilles i form.
JA gjorde det betragteligt bedre på den HCB.
Kahl og Links ligner nogle, der savner "støtterne" fra sidste sæson.
Emmery er vores farligste mand.
Tvivler på at Paddy bliver til ret stor hjælp for BIF på banen.

Vi skal forstærkes i midterforsvaret og med en rigtig stærk 9'er. Vores bedste spillere skal kunne spilles på deres bedste pladser. Ellers kommer vi til at smide for mange unødvendige points.

Vores sæson afgøres af, hvornår vi kan have truppen på plads.
Links var den der vandt næstflest dueller i ligaen sidste år. Han er ret disciplineret efter mange kampe på wingbacken. Jeg tror han og Kahl passer ekstremt godt sammen. Den dag vi bringer Links derovre, ved siden af Kahl, så tror jeg ikke de "mangler nogle" - men indrømmer de ser dårligere ud fordi de skal kompensere lidt for andre. Fodbold er relationelt, og de skal oparbejde en relation med andre.

Hvor er jeg glad for at vi i en årrække havde Paddy og Mortensen som anfører - det bliver sat i relief af Brøndbys anførervalg.

I mange år var det sådan, at mod Brøndby skulle vi overleve på at spille fysisk, stå defensivt solidt og håbe på et mål på dødbolde.

Sådan er det ikke længere. Nu er det Brøndby der spiller på den måde, og os der forsøger at spille fodbold.

Som vi alle er enige om, så mangler vi en god 9'er. I Poznan ser jeg os gerne forsøge med Anderson eller Jørgensen som falsk 9'er.
Så vi kan få Bech tilbage på hans bedste plads. Og forhåbentlig det samme med Arnstad.

Vi havde en fest på C8 med at håne Binks, og generelt var der fin tænding på stadion.
Tror du ikke Bogere eller Tchance er bedre i Polen på 9'eren?

Jeg tror vi bliver presset i bund, og så kan vi løbe dybt på bolde ned i frimærkerne.

Spændende hvordan vi restituere nogle af spillerne i den kamp.

Nå næste opgave er at gå videre samlet imod Lech Poznan, planen er egentlig ret simpel, scor et mål tidligt i kampen, så vendt indtil der er 5 minutter igen med 2-0 målet, så går der så meget panik i dem så man kan score til 3-0 i tillægstiden, bom bom, så er der forlænget, har skal man igen have is i maven og vente med at score til 3 minutter før straffesparkskonkurrencen.
- så er vi videre, sværere er det ikke.
Jeg er ret enig. Vi skal stille med et fornuftigt hold fra start på onsdag. Når vi så går til pause med en smal føring til Poznan vil begge hold være interesseret i at resten bliver en træningskamp og vi kan spare nogle profiler i de sidste 30-40 minutter.

Dejligt vi er igang igen.

En kamp vi burde have lukket i løbet af den første halve time, men i stedet ender med at kæmpe for ét point i. Det kan være en af de kampe man tænker tilbage på, hvis man på et tidspunkt "mangler" 2 point.

Det er virkelig positivt vi spiller så flot fodbold stadig, og utrolig ærgerligt vi mangler en skarpretter.

Jeg synes generelt folk er lidt hårde ved Kahl i dag, han ender i perioder ude af position fordi Emmery er for langt fremme. Blandt andet Brøndbys skudchance efter 16-17 minutter, der ender Kahl bag Emmery og længere ude i banen, fordi bolden bliver spillet bagom Emmery. Det er en ulempe ved, at bringe Emmery, men fordelen er heldigvis større end ulemperne. Men det får nogle gange Kahl til at se lidt dårligere ud end han egentlig er. Heldigvis er det utrolig let at rette, så mon ikke det bare er et spørgsmål om få kampe før det er løst. Jakob Poulsen fortalte i hvertfald meget om hvor meget de arbejdede med Emmery's defensive pligter.

Bech på 9'eren må snart være forbi, hans værdi er så meget større på 10'eren. Både som spiller i kampen, men også hans egen værdi på transfermarkedet. Han skal ikke sælges som 9'er. Der må graves i værktøjskassen, om det så hedder Bogere, Tchamche eller Badji er lidt ligemeget, Bech er så meget bedre en Jørgensen på 10'eren at det kompensere for den dårligere 9'er.

Jeg synes Carstensen og Jønsson leverede rigtig gode indhop, højt niveau hos begge, og mon ikke Jønsson starter i Polen og Carstesen i Lyngby? Håber ligeledes vi snart set Solbakken igang igen, så vi kan rotere endnu mere.

Jeg synes Jacob Andersen var rigtig god, men savner lidt fysik i vores felt når vores wingbacks er så offensive og vi dermed giver lidt for meget plads til indlæg væk. Jeg er ikke ude i en Juventus BBC løsning, men savner lidt mere modtandskraft derinde når vi spiller med Kahl og Andersen, og samtidig både Links og Emmery.

Super ærgerligt vi står tilbage med 1 point, 3 havde lunet, men dejligt vi ikke tabte.
Vi har også mistet en del hovedstødsstyrke efter Dalsgaard og Mortensen er stoppet. Bliver "spændende" at se hvor meget det påvirker vores defensive dødbolde.

Hvor er jeg glad for at vi i en årrække havde Paddy og Mortensen som anfører - det bliver sat i relief af Brøndbys anførervalg.

Var det jer der stod og sang Luis Binks sangen?

Ikke os der startede den, men vi var hurtigt med på den. Herre sjovt.

Shit, Binks er en douchebag. Heldig med at slippe for gult i første halvleg, stormer op for at blande sig da Slizs savede Emmery over, og kroner så aftenen med at sælge sit hold.
Jeg synes, Binks var en guttermand i dag. Vi havde ikke fået point med fra kampen, hvis det ikke havde været for hans genialitet 🤩

På C7 var det pissevådt, men også ret sjovt, idet to overrislede ungersvende havde besluttet at agere stemningsafsnit - blot de to. For satan der var decibel på. Det takker jeg for, selvom det var irriterende for Morten Krogh, at de to overdøvede min coaching af ham.

I den afdeling havde jeg rigeligt at se til, da trioen leverede deres sædvanlige skodpræstation med flere graverende fejlkendelser. Hvordan i himlens navn ser linjevogteren ikke frisparket på Links, som Jar-Jar begår i starten af kampen?!

Take aways nu, hvor jeg har gensendt kampen i tørvejr i min seng:

1. Pil Emmery ud 5-10 min tidligere næste gang (når han alligevel også er træt), så TK får lidt mere tid at bevise sig i ...
2. For satan hvor er jeg glad for Emmery, Magnus Knudsen og Frederik Tingager. Sidstnævnte har total håneret næste gang Paddy kommer til bridge
3. Jeg er begyndt at glæde mig helt vildt til, vi får den nye nier. For spørgsmålet er HVORNÅR - ikke OM. Gu' ved hvilken hylde, CV river ham ned fra ...
4. Vi er SÅ meget bedre end Bøbø samlet set - og de ting vi kan, gør nas på alle hold i suppen. Jeg tror, det bliver en fed sæson
5. Valget af Binks som anfører undrede mange online allerede da bøbø offentliggjorde det. I dag så vi hvorfor det var et retarderet valg. Der er meget arbejde at gøre for Thomas Nørgaard for at udskrabningerne fra 4-5 transfervinduer begynder at ligne et hold.
6. Jar-Jar skulle ha' haft rødt og hvis Ko-lort + Villadsen havde spillet backs for os havde jeg hængt mig selv
7. For fanden hvor jeg glæder mig til at stemning er tilbage til næste hjemmekamp - men kæmpe props til begge langsider for larmen i dag
8. JA er relevant på HCB, selvom jeg stadig håber på en profil ind dér. Han må i øvrigt gerne kunne noget i hovedspillet, den nye. Vi er satme tynde på standarder - både defensivt og offensivt
9. Gid Bogere starter i Poznan. Måske vi også skal give erfaring fra start til en ung eller to ekstra.
10. Jeg vil gerne snart tilbage til Communale og sidde i tørvejr, tak ...

Latest posts

Back