New posts

Kamptråd Superliga 24/25: Runde 3: AGF - SJF, fredag d. 02.08. kl 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 166
  • Views Views: Views 13K
Added to Calendar: 02-08-24

hvordan ender kampen?

• Total voters
    45
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga 24/25: Runde 3: AGF - SJF, fredag d. 02.08. kl 19.00
Last edited:
Har du hørt det betalte afsnit og er det værd at høre? Overvejer om det snart er på sin plads at betale men jeg er kun interesseret i afsnittene om AGF. Dvs. langt størstedelen af det de producerer har jeg ingen interesse i.
Jeg har hørt det og de går endnu mere i dybden der. Og ud af de 50 min afsnittet varer, så er de 45 min vel om GF og resten om Sje.

Jeg har først lige købt abonnement, men regner med at få hørt alt hvad de har liggende om GF i løbet af den næste måneds tid så jeg kan nøjes med 1 måned i denne omgang. Så kan jeg altid gøre det igen senere.

Nej jeg gider ikke betale for det :)
Mediano er en køre-bil ting for mig.
Og efterhånden som jeg arbejder mere og mere hjemmefra, er der også mindre tid til at lytte.

Desuden synes jeg, at især deres previews med Monnerup er lidt for meget gætte/føle til min smag. Jeg er en sucker for data, og kunne egentligt meget bedre lide det, den gang Leander var med.

Det er også en køreting for mig men nu bruger jeg en del tid i bilen og hører derfor mange podcast.

Jeg er også til data men syntes det blev for meget følelser for Mediano sidste år. Jo vi var udfordret spillemæssigt men det blev hele tiden "Uwe har trukket håndbremsen" og efter min mening nærmest ikke andet. De er også nødt til at acceptere, at der kan laves point selvom man ikke spiller det spil som de ønsker (jeg kritiserer også men er pragmatiker og debatterer det mere ud fra langsigtet udvikling). I perioder var det også nærmest alle spillere som skulle prøves på en wingback.

Men den har gang havde de Simon med til analyser/tal og det giver noget helt andet for mig. Det virker som om han kan rokke lidt ved deres "følelsesopfattelse" og komme med nøgterne betragtninger - det kan jeg godt lide. Det var også derfor jeg smed et indlæg i taktiktråden - deres podcast var noget dybere denne gang.

Jeg først lige købt abonnement, men regner med at få hørt alt hvad de har liggende om GF i løbet af den næste måneds tid så jeg kan nøjes med 1 måned i denne omgang. Så kan jeg altid gøre det igen senere.

Vi har så mange abonnementer rundt om at jeg holder tilbage hver gang der skal startes et nyt. Plejer at sige til familien - der skal et ud, før der kommer et nyt ind. Her har jeg ikke lige noget at skifte Mediano ud med 😂Hvis de får Uwe med i det taktiske værksted, tænker jeg det bliver et must men det har de ikke haft det store held med.

Det er nogle ret spændende observationer, den tidligere FCK mand kommer med. Jeg havde ikke tænkt os som specielt mandsorienterede i vores forsvar.
Enig. Det har dog været tydeligt, at FCK har været bedst, når de har forsøgt at spille bolden hurtigt og bevægeligt nær AGFs felt, og det passede jo godt med, at AGF er så opsatte på manden, at de nogen gange tillader rum.

Kampen i foråret, hvor Tingager havde fuld kontrol over Cornelius indtil dennes skade, hvorefter Orri kom ind og lavede hattrick var jo et prima eksempel. (Selv om det kan undre, at FCK så startede, som de gjorde)

Jeg er ikke sikker på, at jeg kan huske AGF spille så godt fem kampe i streg som i de seneste fem. Det har været en fornøjelse. 13 mål - og masser af chancer til flere - i de fem kampe også, mange af dem i åbent spil.

Man kommer jo næsten til at drømme om ting.
Tre kampe siden denne kommentar: Tre sejre, målscore 10-1.

Det har helt bestemt været, og det er stadigt, en fornøjelse. Og fristelsen til at drømme om ting er ikke blevet mindre.

Bech: 100 % straffe
Claesson: 50/50 straffe
Links: 35/65 straffe
Synes faktisk ikke links’ bør give et straffe. (Som det så heller ikke gjorde)
Jeg burde tage dommekortet :cool:
Har lige set den nye sæson af VAR-rummet på Viaplay. Dommerformand Johansen siger KLART straffe til Bech, (første kamp mod FCM) vurderer at dommer Krogh dømmer for teknisk i afværgelsen, og klar fejl af VAR også ikke at kalde til skærmen.

Claesson situationen. Dommer Johansen siger at man skal altid starte med at kigge på forsvarspillerens aktion. Og Link har et ben ude, og spænder ben. Klart straffe, men så kigger man også på angrebsspillerens ageren. Og klart han overspiller den her og det er med i vurderingen. Men han bliver ramt først. Så samlede vurdering er at situationen er IKKE noget VAR går ind og kigger på, hverken hvis der var dømt straffe, eller som nu, ikke. Det er 100 dommerens kald i sådan situation. Foberholdt hvad er så anbefalingen i sådan en situation, det er faktisk SPIL VIDERE.

Latest posts

Back