New posts

Kamptråd Superliga 24/25: Runde 3: AGF - SJF, fredag d. 02.08. kl 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 166
  • Views Views: Views 9K
Added to Calendar: 02-08-24

hvordan ender kampen?

• Total voters
    45
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga 24/25: Runde 3: AGF - SJF, fredag d. 02.08. kl 19.00
Vise Stig at tilføjelsen af en kreativ midtbanespiller med noget fart samt en skarp angriber et dét der mangler for at være top-3 udfordrer.
Det lykkedes ikke, vi fik vist vi kan klare det uden :p

Nej, jeg håber også den her start - lige så meget gode præstationer mod et par tophold som en sikker sejr over en oprykker - kun giver endnu mere mod og lyst til at gå efter et stort resultat i den her sæson. Der kommer selvfølgelig også noget ind, mindst en midtbanespiller, formentlig to, og det er inden Akoto måske erklæres langtidsskadet, og jeg kan heller ikke rigtig forestille mig at Serra ikke erstattes. Kommer der yderligere kvalitet ind på det her hold så vi kan klare et par skader og løfte det fra bænken giver den spillemæssige start da grund til optimisme. Lad os endelig cementere det med en god præsentation mod et tophold der faktisk også giver en sejr, uden den slags bliver det trods alt også stadig svært at vinde medaljer.

På stadion sad jeg og snakkede med min storebror om, hvornår vi sidst havde set en Superliga-kamp hvor AGF scorer mere end 3 mål - det føltes godt nok enormt underligt at se en kamp der var LUKKET OG LÅST på den måde 😄

Wau.. Blot Wauu. Har lige set kampen og det var virkelig godt at se AGF dominere i næsten samtlige af spillets facetter. Kæmpe tillykke med to flotte mål til PM også. Begge rigtig gode fra hans side.

Det spil vi har set i de første 3 kampe kan virkelig splitte de fleste hold ad. Håber AJ og Akoto kommer hurtigt tilbage i truppen.

I øvrigt et dejligt indhop af Gyamfi. Tydeligt at se, at der er nogle spidskompetencer, som virkelig kan foldes ud, når relationerne også kommer på plads. Må antages at han allerede har overhalet Haugen - men en startplads er nok ikke lige om hjørnet. Dels er der nok noget presspil, der tager tid at lære - og så kører det jo meget godt for PM og Bech😁

Men kan selvfølgelig være vi snart må skifte over til 3-4-3 i manglen på midtbanespillere...

Inden der var spillet et minut, kunne man se noget var helt forandret. Mortensen løb med dobbelt hastighed i presspillet. Og sådan fortsatte han. Han kunne altså godt løbe hurtigere. Vildt 🤣. Nogen må have hvisket ham højt i øret, at så meget må man altså heller ikke økonomisere med kræfterne. Og det fik faktisk betydning. Bl.a. var han oppe på tæerne ved 1. scoring. Gyamfi misforstod dog hans spillertype, da han til sidst lige stak en løber til Mortensen. Der grinede hele rækken 🤣.

Dejligt at vi fik flyttet vores særligt gode minutter til midt i kampen, hvor vi på 20 minutter scorede 4 mål. En skrev herinde, at det er mere end 7 år siden, at det er sket sidst. Og med fantastisk spil. Vi er livsfarlige, når kanterne bliver sat rigtigt i spil. Især MEM, Links og Bech når nye højder i denne sæson. Bortset fra AJ spillede alle i dag en flot kamp med mange plusser. Kahl er mildest talt ikke min yndlingsspiller, men han gør det dæleme forbavsende godt på den nye plads.

På minussiden er Akoto. Han er lige på vej tilbage fra en skade og støttes så ud fra kamppladsen efter få minutter. Han ligner en, der kommer i skrotkassen for brugte reservedele, hvor Duelund allerede befinder sig.

Som annonceret spillede jeg modsat de andre på minimum en to-målssejr. Den lunede 😎. Skulle have satset højere, men hvem havde set den komme.

Synes generelt solen skinner lidt smukkere i dag 😆.

Og som en anden skrev: Og hermed over til SIB.

Last edited:
Fed kamp, fede pølser og fedt AGF resultat. :D Da PM får sin friløber, så holdt min datter og jeg godt nok vejret i en evighed... men PM scorede og løb hen til vores hjørne. Det var stort, for vi håber jo alle at PM stadig kan score 12-18 mål på en sæson.

Nuvel, nye skader bekymrer og der skal altså flere indkøb til - også dyre indkøb, som kan sikre en top 6, pokal sejr og mere til ! 😍

Nu har jeg sovet på det, og jeg er stadig mere end tilfreds med kampen i går.
Jeg synes vi holder SJE væk fra alt væsentligt, Jesper Hansen har vel kun et par redninger i kampen (kan lige nu kun huske langskuddet), og der er overhovedet ikke brug for mirakler fra hans side.
Offensivt er det lidt blandet, men når det klikker skal jeg da lige love for det klikker! Jeg er med på at 1-0 er en ren foræring, men der er tre ting i det, som gør at det alligevel er lidt holdets fortjeneste, at de får den gave:
1. Cherif og SJE var under et hårdt pres og Cherif panikkede lidt - det kom ikke ud af det blå
2. Paddy ser den komme og er begyndt at løbe dybt - det er sådan rigtige angribere agerer: oppertunistisk og vågent
3. Den skal jo altså stadig forbi målmanden (Bech kunne ikke kopiere dét, da han fik muligheden i anden halveg).

Og nej, Flø ser ikke prangende ud på 2-0 målet - men for at få målmanden til at se dum ud, skal du stadig skyde. Bech er virkelig begyndt at hugge på kassen, også udfra, og dét er bare en fornøjelse.

Paddys hovedsstødsmål er kontrafodbold i topklasse. Klassisk Paddy i øvrigt, med lige præcis dét løb, hvor han forfinter at løbe mod bageste og så skærer ind foran forsvareren. Pisse godt headed ind, men altså også et virkelig godt, præcist indlæg.

Mads Emils mål er rendyrket verdensklasse. Den måde Bech træder over bolden og fiksere et helt forsvar, er sådan noget jeg ser andre hold gøre, og altid drømmer om at se AGF gøre - jeg blev så glad. Den form for interne forståelse kommer kun med tid og træning. Uwe sagde i går efter kampen, at der nu er en kerne af spillere, der har spillet sammen i to år, og det betyder, at det virkelig begynder at klikke på holdet. Det var dét mål nok et ret godt billede på.

Derudover var der altså bud efter mere.
Jeg tror ikke Brøndby som sådan glæder sig til deres "revanche" i næste runde...

Det var i går ca. 15 kampe siden vi havde mødt et hold uden for top 6 (sidste års top 6).
Vi har lavet 7 clean sheets mod de sidste 7 oprykkere kunne kommentator berette (så kampen igen nu her til formiddag).

Det er meget meget muligt at lave en top 4-placering uden at vinde vildt meget over dem i top 6, hvis man smadrer alle bundhold, såvel som laver mange sejre mod dem lige over, og så laver 1X2-kampe uden at tabe alt for meget til dem i toppen.

Vi viste sidste sæson, at vi sagtens kan slå de absolutte tophold også.
Nu venter en lang række kampe, hvor vi ikke kun møder tophold - og det er jo vildt vi starter mod FCM, FCK og BIF i 3 af 4 kampe.
Nu kan vi tage til BIF og gøre en pointmæssigt middelstart til en god start.

Spillemæssigt holder vi en anden snak.

Jeg er ikke sikker på, at jeg kan huske AGF spille så godt fem kampe i streg som i de seneste fem. Det har været en fornøjelse. 13 mål - og masser af chancer til flere - i de fem kampe også, mange af dem i åbent spil.

Man kommer jo næsten til at drømme om ting.

Jeg sad til sidst med den der: Smid den nu op i lommen foran Gyamfi, og lad os se ham i aktion. Dalle forsøgte. Men den var så lang undervejs, at der kom en forsvarer på.

Hvad synes folk om den potentielle straffe situation i første halvleg med Links? Jeg synes den er meget svær. Forsvareren har overhovedet ikke styr på hvor links er men til gengæld har links heller ikke styr på bolden.

Hvad synes folk om den potentielle straffe situation i første halvleg med Links? Jeg synes den er meget svær. Forsvareren har overhovedet ikke styr på hvor links er men til gengæld har links heller ikke styr på bolden.
Jeg kender ikke reglerne mere, men jeg synes, at der er lige så lidt straffespark, som mod Claesson. Den skal ikke dømmes.

Jeg synes dog stadig, at Tobias Bech mod FCM skulle være dømt.

Man må jo forstå - som eksperterne, læs fx. Leander udtaler - at i dette tilfælde, må det være Links ansvar at bede den forsvarende spiller styre sit lange, strakte og ukontrollerede ben. Har Links IKKE sagt dette til den pågældende modstander INDEN sammenstøddet, ja så er Links i risiko for rødt kort...udelukkende for at være uansvarlig for sit eget ve og vel.

Bech: 100 % straffe
Claesson: 50/50 straffe
Links: 35/65 straffe
Synes faktisk ikke links’ bør give et straffe. (Som det så heller ikke gjorde)

Back