New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 732K
Transfervindue Sommer 2026
Så kan vi konkludere, at du og JP ikke er helt enige?
Hvis han virkelig mener det så er vi ikke. Men han kan vel dårligt sige andet. Hvis CV spurgte ham om han gerne vil have en ny profil i angrebet, så vil han næppe sige “nej vi har alt hvad vi skal bruge”.

Tillad mig at citere JP om end det selvfølgelig blandt nogle herinde, er ilde hørt og direkte i modstrid med hvad de har hævdet dag ud og dag ind, i et par mdr. vel efterhånden:

"Men vi må erkende, at det er en svær balance at finde kvalitet nok i forhold til det beløb, vi gerne vil bruge. Selvfølgelig har vi fået præsenteret en masse emner, og noget af det ser rigtig fornuftigt ud, men så er der nogle økonomiske ting, der ikke går op i en højere enhed.
- Det er en svær balance. Og hvis vi skal have én ind, så skal det være en, der kommer ind fra dag ét og tager pladsen, fordi vi har to virkelig talentfulde spillere i James Bogere og Stefen Tchamche. En ny angriber vil skulle spille størstedelen af kampene o
g lave mange mål, og det er ikke givet, at der er så mange af dem derude nødvendigvis."

2 ting i det, som jeg selv og flere andre (forgæves) har forsøgt at slå til lyd for:

1) en angriber på det niveau man kigger er (for) dyr og/fordi
2) hvis det skal give mening skal han score og spille på bekostning af Bogere

Ikke at jeg som sådan er uenig selvom jeg hverken mener, at Tchamche eller Serra har den fornødne kvalitet, så kan han vel heller ikke sige andet uden at smide dem under bussen? Det er ikke særlig godt for moralen at lave en Zorninger, hvis man vitterligt er i tvivl om, hvorvidt man får noget ind på angribersiden.

Hvis han virkelig mener det så er vi ikke. Men han kan vel dårligt sige andet. Hvis CV spurgte ham om han gerne vil have en ny profil i angrebet, så vil han næppe sige “nej vi har alt hvad vi skal bruge”.
Men det er vel heller ikke det JP siger? Det er vel mere, at det skal være en som er klart bedre end nok især Bogere, ellers er det bedre at investere spilletiden i ham.

Tillad mig at citere JP om end det selvfølgelig blandt nogle herinde, er ilde hørt og direkte i modstrid med hvad de har hævdet dag ud og dag ind, i et par mdr. vel efterhånden:

"Men vi må erkende, at det er en svær balance at finde kvalitet nok i forhold til det beløb, vi gerne vil bruge. Selvfølgelig har vi fået præsenteret en masse emner, og noget af det ser rigtig fornuftigt ud, men så er der nogle økonomiske ting, der ikke går op i en højere enhed.
- Det er en svær balance. Og hvis vi skal have én ind, så skal det være en, der kommer ind fra dag ét og tager pladsen, fordi vi har to virkelig talentfulde spillere i James Bogere og Stefen Tchamche. En ny angriber vil skulle spille størstedelen af kampene o
g lave mange mål, og det er ikke givet, at der er så mange af dem derude nødvendigvis."

2 ting i det, som jeg selv og flere andre (forgæves) har forsøgt at slå til lyd for:

1) en angriber på det niveau man kigger er (for) dyr og/fordi
2) hvis det skal give mening skal han score og spille på bekostning af Bogere
Jeg synes det er fint at få det med. Udfordringen er, når det bliver ført som Stentavlen fra Sinaibjerget.

Jacob Poulsen benytter Janni Serra foran Tchamche. Er det fordi Serra er en angriber med et niveau der gør han øjeblikkeligt tager pladsen?

Er McCowat langt bedre end det man har i forvejen? Var Anderson, Jønne, Jørgensen og Rasmus Carstensen?

Er der nogen der har forbudt CV at leje en angriber? Hvis nej, kunne man så finde en der lå i niveauet under det definerede niveau, men klart over Serras?

Hvad er den økonomiske ramme, og er den meningsfyldt?

Du er relativt bombastisk i dine kommenterer og krads overfor dem der måtte mene at AGF fx burde overveje at løsne den økonomiske ramme.

Jeg mener JP begik en fejl ved ikke at starte Emmery i Baku. Er det en 'lovlig' uenighed i din verden, eller er det lige så tåbeligt som at være uenig i transfersispositioner?

Det er der vel ingen grund til at tro at han ikke gør. Altså JP kan vel ikke ligefrem beskyldes for at køre BS i sine interviews.
Det han siger er, at hvis ikke han kan få en angriber, der lever op til de krav han/de har formuleret, så vil han hellere spille med det han har (og måske bruge pengene på noget andet)
Det er klart. Man vil ikke have en angriber der er dårlige end det man har. Men her tre transfervinduer senere er det altså ret vildt at CV endnu ikke har kunne finde en angriber. Det er faktisk ret imponerende at han ikke har kunne det. Det var tydeligt sidste sommer og det er ikke blevet mindre tydeligt med den udvikling holdet og klubben har gennemgået. Vi er mestre og i Europa og vores førstevalg er 18 år gammel med omkring 10 kampe i sin karriere. Det er jo kritisk.

Det er klart. Man vil ikke have en angriber der er dårlige end det man har. Men her tre transfervinduer senere er det altså ret vildt at CV endnu ikke har kunne finde en angriber. Det er faktisk ret imponerende at han ikke har kunne det. Det var tydeligt sidste sommer og det er ikke blevet mindre tydeligt med den udvikling holdet og klubben har gennemgået. Vi er mestre og i Europa og vores førstevalg er 18 år gammel med omkring 10 kampe i sin karriere. Det er jo kritisk.
Men tænk på hvor genial han er hvis det lykkedes. Både i Excell men også i pressen

Det er der vel ingen grund til at tro at han ikke gør. Altså JP kan vel ikke ligefrem beskyldes for at køre BS i sine interviews.
Det han siger er, at hvis ikke han kan få en angriber, der lever op til de krav han/de har formuleret, så vil han hellere spille med det han har (og måske bruge pengene på noget andet)
Jeg er enig i JP ikke er typen til BS. Han vil meget gerne have en angriber, men det skal være en god angriber. Det er helt fair.

Vi ved ikke, hvad rammen er, så det er svært at vide om AGF er naive (en angriber må koste €2m) eller principielt villige til at investere (€4m).

Hvis man skal betale €4m for en angriber, er det oplagt at vedkommende skal være et klart løft.

Jeg tror ikke nogen har sagt det er let. Og det kan sagtens være man sidder der, hvor en angriber, der er bedre end Serra, men stadig kun en alm god superligaangriber koster €4m. Og så forstår jeg godt man siger som man gør.

Man skal ikke svine med pengene og købe en middelmådig man til 30m. Men man skal også være klar over, at det niveau man behøver for at have sportslig værdi er ret begrænset, givet at James ikke er den type, mens d'herrer Serra og Tchamche holder ganske begrænset niveau.

Hvis den sports journalist har ret, så kommer ham Tomas IKKE til GF (forudsætter google translate - oversætter korrekt :) )

Valencia betragter transfervinduet som LUKKET to timer før tid.
Et af de værste transfervinduer, jeg kan huske. FORFÆRDELIG planlægning.

Det står klart, hvad målet er i denne sæson. På tide at lege med ilden igen🔥

Hvor er det ærgerligt...
1788295432760.webp

Hvis den sports journalist har ret, så kommer ham Tomas IKKE til GF (forudsætter google translate - oversætter korrekt :) )

Hvor er det ærgerligt...
View attachment 8061
Han tweeter tidliger om Tomas

1788295496339.webp

Hvor er det ærgerligt...
View attachment 8061

Fremragende han ikke gør det.. Tak CV

Det er sku utroligt hvor gode fcm er til at finde angribere. Etim, franculino, Cho, brumado og deres nyeste skud på stammen. Der er da ingen af dem som har kostet 30 mill? Kan være CV skal på kursus derude?
Har lige kigget lidt mere på topscorer i ligaen og det er egentlig ret sløjt.

FCM har klart det bedste arsenal af top angribere
OB med Noah Ganaus må være nr 2
ACH med Kelvin kunne være en fidus
LYNs Thorvaldsson kan også noget
VFFs Dorian Junior lidt bedre med i år.

Ellers er det jo primært midtbanen som scorer målene... Det siger lidt om hvor langt mellem snapsene som der er mht. den klassiske angriber.

Callum var jo nr 5 på topscorer listen sidste år.

Det er sku utroligt hvor gode fcm er til at finde angribere. Etim, franculino, Cho, brumado og deres nyeste skud på stammen. Der er da ingen af dem som har kostet 30 mill? Kan være CV skal på kursus derude?

Nej. Kun Franculino er entydigt et hit på Heden. Det er selvfølgeligt uheldigt med Chos skade men en lignende spiller koster nok nærmere 50 mio i dagens marked. Og du glemmer en lang række af fejlindkøb til angrebet derude.

I FCM-kredse er den udbredte holding at man netop mistede mesterskabet, da man på ingen måde fandt en afløser for en skadet Franculino i foråret.

AGFs track record er måske værre men jeg er ikke misundelig på FCM. Generelt er det den sværeste position at købe til og FCM har også haft det svært med at finde dem trods langt større købekraft.

Edit: Jeg synes egentlig Etim ser spændende ud, men det er åbent om ham slår til og han var pga. Fredericiafinten ikke en mulighed for os.

Har lige kigget lidt mere på topscorer i ligaen og det er egentlig ret sløjt.

FCM har klart det bedste arsenal af top angribere
OB med Noah Ganaus må være nr 2
ACH med Kelvin kunne være en fidus
LYNs Thorvaldsson kan også noget
VFFs Dorian Junior lidt bedre med i år.

Ellers er det jo primært midtbanen som scorer målene... Det siger lidt om hvor langt mellem snapsene som der er mht. den klassiske angriber.

Callum var jo nr 5 på topscorer listen sidste år.
Kommer også an på hvordan man tæller f.eks. Fiete Arp, og til dels Elyounoussi med.

Men langt de fleste hold spiller efterhånden med en større, stationær type på toppen, som man spiller den op på og angriber derfra, så angriberen skaber pladsen til de 2-3 spillere der ligger tæt på ham.

Men historien er vel bare, at Cvancara i hvert fald ikke kommer til Valencia.

Og der er bare så mange rygter derude. En af Valencia-aviserne mente kl. 21:00, at Nelsson var på vej til Levante. I virkeligheden er der ikke så meget andet at gøre end at fordrive tiden med at læse transfer-tråd eller andet godt, og så se, hvad CV finder på...

Nej. Kun Franculino er entydigt et hit på Heden. Det er selvfølgeligt uheldigt med Chos skade men en lignende spiller koster nok nærmere 50 mio i dagens marked.Og du glemmer en lang række af fejlindkøb tiæ angrebet derude. Det er en case ala Bisseck.

I FCM-kredse er den udbredte holding at man netop mistede mesterskabet, da man på ingen måde fandt en afløser for en skadet Franculino.

AGFs track record er måske værre men jeg er ikke misundelig. Generelt er det den sværeste position at købe til og FCM har også haft det svært med at finde dem trods langt større købekraft.
#SpillerMin vurdering
1Frank KristensenDen ubestridte klublegende. 102 Superliga-mål i 268 FCM-kampe. Kombinationen af kvalitet og ekstrem levetid afgør det.
2Paul OnuachuDen bedste klassiske 9'er FCM har udviklet. 51 ligamål i 134 kampe og officielt 74 mål i 181 kampe i alle turneringer.
3Mohamed ZidanDet højeste individuelle peak. 30 mål + 15 assists i kun 47 ligakampe. Teknisk sandsynligvis den bedste angriber, der har spillet for FCM.
4Franculino DjúAllerede 40 Superliga-mål omkring 80 kampe, og 17 mål på bare 1.336 minutter i 2025/26. Kan ende helt oppe som nr. 1-2.
5Morten “Duncan” RasmussenMeget komplet Superliga-angriber. 15 ligamål i 2013/14 og 13 i mesterskabssæsonen 2014/15.
6Morten SkouboFantastisk gennembrud i FCM. 19 mål + 7 assists i 27 kampe i 2001/02.
7Sylvester IgbounIkke samme målratio som de øverste, men 41 mål + 25 assists i 147 ligakampe og enorm betydning gennem seks sæsoner.
8Martin PusicKlinisk afslutter. 23 Superliga-mål for FCM på 53 kampe og 13 mål i 2015/16.
9Allan Bak JensenKun én FCM-sæson i Superligaen, men den var voldsom: 16 mål + 6 assists i 33 kampe i 2000/01.
10Sory Kaba20 mål + 10 assists i 77 ligakampe. En vigtig fysisk 9'er på et meget stærkt FCM-hold.
11Cho Gue-sung12 mål i sin første Superliga-sæson og vigtig i mesterskabet 2023/24. Skader har trukket hans samlede FCM-karriere ned.
12Adam BuksaKort ophold, men høj klasse: 13 mål i 27 ligakampe, heraf 12 i 2024/25.
13Razak PimpongEn af de tidlige profiler. 22 ligamål i 124 FCM-kampe og en vigtig del af FCM's etablering i Superligaen.
14Junior BrumadoMeget ujævn, men hans samlede FCM-bidrag er efterhånden betydeligt; bl.a. 8 ligamål i 2021/22 og 5 i 2025/26.
15Tim JanssenSolid angriber i en mindre dominerende FCM-periode. 10 mål i 51 Superliga-kampe for FCM.

Latest posts

Back