CV har travlt den næste uges tid. Udover de 1-3 tilgange han selv har nævnt, er det endnu ikke lykkes ham at komme af med de spillere, der tydeligvis ikke har en fremtid i klubben.
Badji og Gyamfi skal videre.
Derudover vil det være fint hvis AJ og Mølgaard veksles til én venstrebenet forsvarsprofil, og Serra veksles til en angriber. Alternativt kan Tchamche forsøges udlejet, så der bliver plads til angriberen. Det korte og det lange er at jeg mener at vi kvalitetsmæssigt har brug for forstærkninger i både forsvaret og angrebet, men for at det antalsmæssigt skal gå op, må der sendes en videre fra nederst i hierarkiet på positionen.
Derudover må ethvert evt. profilsalg skulle erstattes en-til-en.
Med den udvikling vi har set hos nogle af spillerne de sidste uger, så er det blevet lidt sværere at regne ud, hvor vi mangler forstærkninger. Hvis vi går med tanken om, at Bech sælges som den eneste profil her i vinduet, så kunne offensiven eventuelt se sådan her ud:
Højre 10'er: Jørgensen, James, (Tchamche)
Venstre 10'er: Arnstad, Anderson, Kristjansson
9'er: Ny angriber, (James) Serra, Tchamche
Det virker som en rigeligt stærk og bred offensiv gruppe. En ny fysik stærk angriber vil formentlig gøre 10'erne mere målfarlige, ligesom de var, mens Mortensen stadigvæk holdt et godt niveau. Serra kommer helt oplagt i overskud, men det virker urealistisk at lykkes med at sælge eller udleje både Badji, Gyamfi og Serra.
Defensivt kan vi måske leve med den nuværende gruppe, men det kommer til at koste mange point, at vi ikke har et godt alternativ til Kahl, og at Camara er så svingende i kvalitet. Spilletiden til Camara vil nok være en god investering, men det er også pointmæssigt en dyr investering. Jeg ville være glad for en spiller på Dalsgaards niveau, der kan dække både den centrale plads og den til venstre, men jeg tror ikke meget på, at vi lykkes med det.