New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 10K
  • Views Views: Views 651K
Transfervindue Sommer 2026
AGF er vel egentligt sted, hvor man næsten "burde" slå transferrekorden hvert år (fordi a) transfermarkedet løfter sig, og b) AGF bygger på fra et lavt udgangspunkt), men den gældende er vel næsten fra, da Anderson (første gang) blev hentet til klubben for fem år siden?

Der er til gengæld handlet mange spillere i dét leje siden, men det er blevet stående som et tag, som vi dog må formode snart brydes. Og nej, det ville ikke være overraskende, hvis det allerede sker de næste dage.
Ledelsen kan vel også se, med de tilbud der kommer på vores egne spillere, at vi ikke løber nogen stor risiko ved at løfte vores eget loft.

Jeg afviser bestemt ikke, at CV er færdig med at handle ind – slet ikke.

Jeg forstår bare ikke helt timingen i hans kommunikation, hvis han samtidig har stået og sagt, som han eftersigende har gjort.

I Mediano siger han ret tydeligt, at han forventer 1-3 spillere. Det ved han bliver kommunikeret, ikke bare blandt os fans, men også hos andre medier. Det skaber naturligt et vist pres. Ligesom truppen også hører, at der mangler op mod tre spillere før den er god nok.

Hvis han så en uge efter siger det modsatte til andre interessenter, har han jo ikke ligefrem fjernet det pres, han selv har været med til at skabe.

Derudover forstår jeg ikke helt, hvorfor han specifikt fremhæver Anderson og Røsler, når eksempelvis Carstensen måske har kostet det samme som Røsler.

Jeg ville gerne vide, hvilket arrangement det var, og hvilken sammenhæng udtalelserne faldt i.
Jeg tror roligt du kan regne med, at det er en opmærksomhedssøgende SoMe bruger der bare har skrevet noget fjollet. Det vil være for fjollet af CV at stå og sige det i en forsamling. Selv hvis han virkelig ikke havde en intention om at hente flere spillere, så vil han ikke med over en uge tilbage af vinduet sige andet end at AGF hele tiden arbejder på at forbedre truppen og mod slutningen af vinduet kan der ske rigtig meget uforudsigeligt.

Ledelsen kan vel også se, med de tilbud der kommer på vores egne spillere, at vi ikke løber nogen stor risiko ved at løfte vores eget loft.
Ja, vi må da håbe, at også de indgående tilbud ligger noget over de 15 millioner kroner.

Jeg vil i øvrigt være mindre forundret end andre, hvis AGF betaler 25-30 millioner kroner for en forsvarsstyrmand. Det kan godt være penge, der er givet godt ud sportsligt - jeg elsker Frederik Tingager, men han er 33 og har spillet 90 minutter *tre* gange i 2026 - og hvis spilleren er under 28, kan han vel sælges igen for nogen af pengene, om nødvendigt.

Jeg synes heller ikke Højer er så oplagt. Jeg kan næsten kun se ham spille Kahls plads - og jeg kan heller ikke se Kahl spille andre steder. Med Carstensen tilbage vil Links vel i højere grad komme til at konkurrere med Emmery om VWB.

Man bør forvente at en VCB kan spille mere end 50% af tiden. Når vi så har hentet Rösler, som også kan spille VCB i nogle kampe, så synes jeg hellere at jeg vil have endnu en forsvarsspiller som kan spille flere pladser, herunder den centrale.
Casen for ikke at hente noget, er Tingager og Camara centralt, og Kahl, Rösler og Callø på siderne. Det kunne være nok, men er lidt tyndt.

I angrebet er det Bogere, der er super lovende men stadig for 'tynd' som 9'er - men lægger meget på - og så Tchamche og Serra som targetmen.

For mig ikke nok givet hvor AGF står og har kommunikeret - og af hensyn til de spillere der bliver i klubben. Men stadig et hold der bør kunne kvalificere sig til top-6, hvis man undgår skader og formdyk, og hvis man ikke løber ind i systematiske svagheder ved fx Camara modstanderne lærer at udnytte.

Jeg kalder dig ud hver eneste gang du fordrejer sandheden:

Én statistikside havde sandsynligheden for ligaspil til 99%. Samme side har lavet den ene fejl-forudsigelse om kval-kampe denne sommer efter den anden.
En statistikside som bare forsøger at få følgere som dig for at få clicks og dermed reklamekroner.
Det er fuldstændigt ligegyldigt for dem om de rammer rigtigt.

Danske Spil havde i maj sandsynligheden for ligaspil til 79%.
Danske Spil lever af ikke at tage fejl.

Efter at jeg for en uge siden viste dig fakta, så er det ærligt talt latterligt, at du bliver ved med at fordreje fakta for at understøtte dit narrativ.

Det står på tryk, ja, men det var en åndssvag analyse at give AGF 99,7% chance for Europa. Hvis du starter med at sætte kampene mod Lech Poznan til 50-50 (og det er mere AGF-venligt end markedet), så skulle AGF være mindst 92% favorit i begge de efterfølgende runder. Det virker ikke rigtigt oplagt.

Det er også åndssvagt, at Mads Junker får det til at lyde som om, at hans eget, meget mere ædruelige, bud på 90% stort set er det samme som 99,7%. Det ene sker 100 gange ud af 1000, det andet 3 gange ud af 1000.

Kalder umiddelbart and på den der, men den skal da med her alligevel :-)

Det tror jeg slet ikke på. I så fald er det det dummeste jeg har hørt i mands minde. Vi har i den grad behov for forstærkninger. At satse hele dynen på to helt uprøvede afrikanske U-spillere er jo knald i låget. Mange peger selvfølgelig på deres åbenlyse spidskompetencer og kvaliteter, men man skal ikke underkende, hvor meget de også koster i relationsspillet og hvor meget de stadig mangler i basal fodboldteknik og -forståelse.
Det er helt vildt at lægge ansvaret for at styre forsvaret over på Camara og lægge alt 9'er presset udelukkende på James.

Håber CV kommer ud af sin Sildig Opvaagnen. Spillerne er åbenbart hele tiden fra en forkert hylde. Han skal da passe på at hylderne ikke ender med at være helt tomme.

Vi har allerede sat så meget over styr i den her sæson, at vi kan ende med ikke at få noget europæisk i næste sæson, hvor der er 5 hold med under de mest optimale forhold. I mine øjne er man ved at forpasse en enestående chance, som man vil se tilbage på med misundelse i mange år. Den er vi ved at smide på gulvet. Vi ender vel lige nu nærmere med at gå 5, 6, 7 skridt baglæns. Det er ikke at komme "styrket ud af vinduet".

Lasse Nordås 😬 Ham har jeg set et par gange i Championship. Han lignede en dårlig udgave af Sigurd Haugen. I så fald må det virkelig gerne være en lejeaftale til at starte med.
Jeg snakkede med et par norske venner der ser rigtig meget Tippeliga. Han er bedst på et possession hold og er en udpræget relationsspiller, så hvis han er blevet bedt om at løbe i dybden er det ikke det han er bedst til.

Det står på tryk, ja, men det var en åndssvag analyse at give AGF 99,7% chance for Europa. Hvis du starter med at sætte kampene mod Lech Poznan til 50-50 (og det er mere AGF-venligt end markedet), så skulle AGF være mindst 92% favorit i begge de efterfølgende runder. Det virker ikke rigtigt oplagt.

Det er også åndssvagt, at Mads Junker får det til at lyde som om, at hans eget, meget mere ædruelige, bud på 90% stort set er det samme som 99,7%. Det ene sker 100 gange ud af 1000, det andet 3 gange ud af 1000.
Man må selvfølgeligt godt være stolt af at AGF lykkedes med at kvalificere sig til CoL, det er der bare ikke særligt mange andre der bliver imponeret over. CoL kvalifikation er det absolut mindste man kunne forvente af en dansk mester, efter at andre klubber har banet vejen til europæisk ligaspil for danske hold. Jeg falder ikke på halen over et CoL ligaspil, ligesom jeg heller ikke gør, hvis det lykkes os at redde livet i Superligaen. Jeg ser begge dele som et absolut mindstekrav for en dansk mester, og ikke som en præstation.

Men den analyse er åbenlyst helt i skoven.

Et gennemsnit blandt 8 bookmakerne gav AGF odds 1.41 for at kvale sig til et EL gruppespil. Du skal ALTID gå efter pengene. Det er ca 70% sandsynligt.

Kender ikke Football meets data, men det er ihvertfald helt i skoven. Blot en snært af kritisk tankegang vil også komme frem til, at det er kæmpe forfejlet med 99.7%

Det tror jeg slet ikke på. I så fald er det det dummeste jeg har hørt i mands minde. Vi har i den grad behov for forstærkninger. At satse hele dynen på to helt uprøvede afrikanske U-spillere er jo knald i låget. Mange peger selvfølgelig på deres åbenlyse spidskompetencer og kvaliteter, men man skal ikke underkende, hvor meget de også koster i relationsspillet og hvor meget de stadig mangler i basal fodboldteknik og -forståelse.
Det er helt vildt at lægge ansvaret for at styre forsvaret over på Camara og lægge alt 9'er presset udelukkende på James.

Håber CV kommer ud af sin Sildig Opvaagnen. Spillerne er åbenbart hele tiden fra en forkert hylde. Han skal da passe på at hylderne ikke ender med at være helt tomme.

Vi har allerede sat så meget over styr i den her sæson, at vi kan ende med ikke at få noget europæisk i næste sæson, hvor der er 5 hold med under de mest optimale forhold. I mine øjne er man ved at forpasse en enestående chance, som man vil se tilbage på med misundelse i mange år. Den er vi ved at smide på gulvet. Vi ender vel lige nu nærmere med at gå 5, 6, 7 skridt baglæns. Det er ikke at komme "styrket ud af vinduet".
Det er meget normalt for en overraskende og overpræsterende mesterhold, at næste sæson bliver en skuffelse :-)

Jeg kalder dig ud hver eneste gang du fordrejer sandheden:

Én statistikside havde sandsynligheden for ligaspil til 99%. Samme side har lavet den ene fejl-forudsigelse om kval-kampe denne sommer efter den anden.
En statistikside som bare forsøger at få følgere som dig for at få clicks og dermed reklamekroner.
Det er fuldstændigt ligegyldigt for dem om de rammer rigtigt.

Danske Spil havde i maj sandsynligheden for ligaspil til 79%.
Danske Spil lever af ikke at tage fejl.

Efter at jeg for en uge siden viste dig fakta, så er det ærligt talt latterligt, at du bliver ved med at fordreje fakta for at understøtte dit narrativ.

Spot on, og burde lukke den debat med 7 tommer søm. AGF har aldrig i denne verden eller den næste været i nærheden af 99.7% sandsynlighed for et gruppespil.

For at sætte det i en større kontekst er det præcis det største problem med internettets udbredelse: Man kan bare lave sine egne sandheder og så sprede dem rundt som universelle sandheder.

Man må selvfølgeligt godt være stolt af at AGF lykkedes med at kvalificere sig til CoL, det er der bare ikke særligt mange andre der bliver imponeret over. CoL kvalifikation er det absolut mindste man kunne forvente af en dansk mester, efter at andre klubber har banet vejen til europæisk ligaspil for danske hold. Jeg falder ikke på halen over et CoL ligaspil, ligesom jeg heller ikke gør, hvis det lykkes os at redde livet i Superligaen. Jeg ser begge dele som et absolut mindstekrav for en dansk mester, og ikke som en præstation.
At forvente AGF kvaller sig til CoL er stadig ikke det samme som at det statistisk kun bør fejle 0,3% af gangene. Det er en alt for lille fejlmargin i et uberegneligt spil som fodbold. Selv med det blotte øje bør man kunne se, at det er helt hen i vejret at påstå at AGF har 99,7% sandsynlighed for at kvalificere sig. For et par år siden røg vi ud til semiprofessionelle fra Larne. Alene det bør være nok til at sige, at 0,3% er et urealistisk lavt tal.

Spot on, og burde lukke den debat med 7 tommer søm. AGF har aldrig i denne verden eller den næste været i nærheden af 99.7% sandsynlighed for et gruppespil.

For at sætte det i en større kontekst er det præcis det største problem med internettets udbredelse: Man kan bare lave sine egne sandheder og så sprede dem rundt som universelle sandheder.
Man må dog forvente at TV2 borger for en hvis saglighed.

At forvente AGF kvaller sig til CoL er stadig ikke det samme som at det statistisk kun bør fejle 0,3% af gangene. Det er en alt for lille fejlmargin i et uberegneligt spil som fodbold. Selv med det blotte øje bør man kunne se, at det er helt hen i vejret at påstå at AGF har 99,7% sandsynlighed for at kvalificere sig. For et par år siden røg vi ud til semiprofessionelle fra Larne. Alene det bør være nok til at sige, at 0,3% er et urealistisk lavt tal.
Det ændrer dog ikke på at sandsynligheden for CoL ligaspil har været større end sandsynligheden for ingenting, og at det ikke på noget tidspunkt har kunnet betragtes som en præstation at kvalificere sig til Conference League ligaspillet, ikke andre steder end herinde i hvert fald.

Latest posts

Back