New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 10K
  • Views Views: Views 652K
Selv hvis CV skulle have udtalt, at han ikke forventer at der sker så meget mere, så kan man sagtens forvente en stor portion spin i det. Omvendt kan man sige, at vi jo netop har fået 1 til 3 mand ind siden han udtalte sig i sidste uge...
Igen: Tror sagtens der kan være tale om, at det ikke er spin….dog vil jeg mene at sælger vi en profil eller 2, så købes der også ny/nye ind

Hvorfor skulle han også sige det inden vi har spillet mod Benfica. Den venligste udlægning er nok at det er misforstået fordi CV har indikeret at det ikke er sikkert, at det er noget ift hvad der også skal ud eller at det ikke er profiler men mere backup der hentes. Indsatsen de sidste par kampe har da også været til at man kan tro på en fin sæson med den nuværende trup, men det bliver så med noget risiko og måske at accepterer man at vi nok ikke skal være med i guldkampen, hvilket de jo også - helt realistisk - har sagt bliver svært.

Der kan også blive solgt en profil efter kampen mod Benfica.

Bortset fra det, vil vi vel ikke være i stand til at kunne integrere 3 spillere fra Uganda om året, når nu de skal være over 18 år, inden vi henter dem. Der kan det måske også være en succes for projektet, hvis vi sender nogle videre "sidelæns" til andre danske klubber, eller klubber lidt under vores niveau.
Det er et spændende strategisk dilemma. Hvad nu hvis El Cambio er så dygtige, så der er tre spillere i hver årgang, der er lige så gode (eller endnu bedre!) som James? Det kan selvfølgelig bare være prisen for så utroligt godt et akademi, at de/vi hvert år sender 1-2 spillere ud til andre klubber, som kunne være blevet profiler i superligaen og relativt store salg for AGF.

Eller kan vi rent faktisk integrere og udvikle 2-3 spillere hver sæson - OG hive 1-2 af talenterne fra Fredensvang ind i truppen? Det bliver til 3-5 rigtig store talenter hvert år. Det ville nok kræve, at vi så også i hver sæson sælger 3-4 spillere - og accepterer en udskiftning, der kan minde om den de kører i Farum.

Det bliver virkelig spændende at se, hvad planen er, og hvor gode vi bliver til at håndtere det. En Farum-lignende model med den store forskel, at vi geninvesterer 200-400 millioner hvert år i truppen og faciliteterne! Det ville også kunne noget 😍

CV har travlt den næste uges tid. Udover de 1-3 tilgange han selv har nævnt, er det endnu ikke lykkes ham at komme af med de spillere, der tydeligvis ikke har en fremtid i klubben.

Badji og Gyamfi skal videre.

Derudover vil det være fint hvis AJ og Mølgaard veksles til én venstrebenet forsvarsprofil, og Serra veksles til en angriber. Alternativt kan Tchamche forsøges udlejet, så der bliver plads til angriberen. Det korte og det lange er at jeg mener at vi kvalitetsmæssigt har brug for forstærkninger i både forsvaret og angrebet, men for at det antalsmæssigt skal gå op, må der sendes en videre fra nederst i hierarkiet på positionen.

Derudover må ethvert evt. profilsalg skulle erstattes en-til-en.

@BRORLORT …..ved vi noget om kontraktlængden på vore ugandiske spillere? Alle andre der skrives med nævnes altid dette….men ikke med disse. Hvorfor?
Jeg tænker vi skriver 3 årige kontrakter med dem.
Jeg ville nok snart skrive en ny kontrakt med Bogere givet hans eksplosive udvikling.
Men jeg ved faktisk intet om de kontrakter de skriver med spillerne der kommer fra El Cambio.

CV har travlt den næste uges tid. Udover de 1-3 tilgange han selv har nævnt, er det endnu ikke lykkes ham at komme af med de spillere, der tydeligvis ikke har en fremtid i klubben.
Der kan dog sagtens være aftaler, som står klar til at man bare trykker på knappen, men hvor man alligevel afventer evt. andre muligheder frem til deadline day.

Det gør begge parter så muligvis? Hvis man har en aftale med en spiller man gerne vil have, så venter man ikke. Anderson og Røsler tror jeg blev skrevet så snart man kunne
Jeg tænkte i lige så høj grad på aftagere af de spillere vi har i overskud, hvor vi måske har nogle der gerne vil leje, men at vi endnu ikke har opgivet at sælge.

Jeg tænker vi skriver 3 årige kontrakter med dem.
Jeg ville nok snart skrive en ny kontrakt med Bogere givet hans eksplosive udvikling.
Men jeg ved faktisk intet om de kontrakter de skriver med spillerne der kommer fra El Cambio.
Tak...har skrevet til journalisterne på Stiften...synes det er mystisk; alle andre nye spillerkontrakter er der altid en linie om længde men ikke med uganderne. Og så har jeg spurgt indtil hvad de kender til ift evt incitamentsaftale m.m., der er lavet med El Cambio - intet svar endnu.

Badji og Gyamfi skal videre.

Derudover vil det være fint hvis AJ og Mølgaard veksles til én venstrebenet forsvarsprofil, og Serra veksles til en angriber. Alternativt kan Tchamche forsøges udlejet, så der bliver plads til angriberen. Det korte og det lange er at jeg mener at vi kvalitetsmæssigt har brug for forstærkninger i både forsvaret og angrebet, men for at det antalsmæssigt skal gå op, må der sendes en videre fra nederst i hierarkiet på positionen.

Derudover må ethvert evt. profilsalg skulle erstattes en-til-en.
Med den udvikling vi har set hos nogle af spillerne de sidste uger, så er det blevet lidt sværere at regne ud, hvor vi mangler forstærkninger. Hvis vi går med tanken om, at Bech sælges som den eneste profil her i vinduet, så kunne offensiven eventuelt se sådan her ud:

Højre 10'er: Jørgensen, James, (Tchamche)
Venstre 10'er: Arnstad, Anderson, Kristjansson
9'er: Ny angriber, (James) Serra, Tchamche

Det virker som en rigeligt stærk og bred offensiv gruppe. En ny fysik stærk angriber vil formentlig gøre 10'erne mere målfarlige, ligesom de var, mens Mortensen stadigvæk holdt et godt niveau. Serra kommer helt oplagt i overskud, men det virker urealistisk at lykkes med at sælge eller udleje både Badji, Gyamfi og Serra.

Defensivt kan vi måske leve med den nuværende gruppe, men det kommer til at koste mange point, at vi ikke har et godt alternativ til Kahl, og at Camara er så svingende i kvalitet. Spilletiden til Camara vil nok være en god investering, men det er også pointmæssigt en dyr investering. Jeg ville være glad for en spiller på Dalsgaards niveau, der kan dække både den centrale plads og den til venstre, men jeg tror ikke meget på, at vi lykkes med det.

Det gør begge parter så muligvis? Hvis man har en aftale med en spiller man gerne vil have, så venter man ikke. Anderson og Røsler tror jeg blev skrevet så snart man kunne
Tænker måske stadig, at der kan være en "aftale" med en spiller, men at man har accepteret at denne spiller stadig afsøger muligheden for en endnu højere hylde.

Kalder umiddelbart and på den der, men den skal da med her alligevel :-)

En eller anden kan ikke regne i sin løgn :) CoL giver minimum 40 mio. og de to spillere har ikke kostet 20 tilsammen. Og CV står da ikke som en seriøs person og siger at vi skal have op mod 3 spillere for så en uge senere at sige der ingen skal ind fordi de unge skal have chancen. Det vil simpelthen være for useriøst og uambitiøst.

Latest posts

Back