New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 10K
  • Views Views: Views 640K
Nej, nogle bliver det for dumt når du lader som du ikke kan læse og bliver ved med at insistere. Som da du eksempelvis ikke anede at AGF skal bruge multimillionos, som ikke er indeholdt i finansieringen. Men pyt nu med det.

Jeg skrev at vi ikke skulle bruge penge på en 1. angriber, men spille med Bogere som 1. mand. Ikke at vi ikke kan hente noget til angrebet.
Hahahahahahahaahagaha. Altid overdrive og gøre nar.

Eller da du tidligere har læst og påskrevet mig om et konkret egenkapitalskrav. Da jeg efterfølgende bad dig redegøre for grundlaget, begyndte du i stedet at tale om et soliditetskrav og om, hvordan egenkapitalen beregnes.

Det ændrer ikke på det væsentlige:

Det egenkapitalskrav, som du helt specifikt skrev til mig om, har du stadig ikke redegjort for.

Jeg forventer derfor en konkret forklaring på, hvad egenkapitalskravet bygger på, hvilken regel eller bestemmelse du henviser til, og hvordan du når frem til det krav, du oprindeligt påstod gjaldt.

Soliditetskrav eller generelle betragtninger om beregning af egenkapitalen er ikke et svar på det spørgsmål.

Har jo ikke skrevet han skal spille alle 50 kampe fra start. Men vi skal ikke til at hente noget tvivlsomt til urimelig mange penge, som så vil have en forventning om at starte
Jeg synes klart der skal hentes noget tvivlsomt itl urimeligt mange penge, og den holdning vil jeg tage med mig i graven! Hvordan skulle man ellers kunne drive en professionel fodboldklub ;)

Hahahahahahahaahagaha. Altid overdrive og gøre nar.

Eller da du tidligere har læst og påskrevet mig om et konkret egenkapitalskrav. Da jeg efterfølgende bad dig redegøre for grundlaget, begyndte du i stedet at tale om et soliditetskrav og om, hvordan egenkapitalen beregnes.

Det ændrer ikke på det væsentlige:

Det egenkapitalskrav, som du helt specifikt skrev til mig om, har du stadig ikke redegjort for.

Jeg forventer derfor en konkret forklaring på, hvad egenkapitalskravet bygger på, hvilken regel eller bestemmelse du henviser til, og hvordan du når frem til det krav, du oprindeligt påstod gjaldt.

Soliditetskrav eller generelle betragtninger om beregning af egenkapitalen er ikke et svar på det spørgsmål.
Skal jeg finde de 5-6 indlæg hvor du hævder at vi ikke skal bruge penge udover dem, der er finansieret via lejeaftalen? Ca. 60-65 mio. som du blev ved med at anfægte.
Og selv haha i øvrigt. Jeg skrev om soliditet, ikke egenkapital isoleret set, men du kender vel ikke sammenhængen, uanset du lystigt kommenterer på alt. Som i alt.

Skal jeg finde de 5-6 indlæg hvor du hævder at vi ikke skal bruge penge udover dem, der er finansieret via lejeaftalen? Ca. 60-65 mio. som du blev ved med at anfægte.
Og selv haha i øvrigt. Jeg skrev om soliditet, ikke egenkapital isoleret set, men du kender vel ikke sammenhængen, uanset du lystigt kommenterer på alt. Som i alt.
Det må du gerne. Tak.

Men om du vil det eller ej, så skriver du altså følgende

så er der nok også grænser for hvor meget man kan/vil udfordre egenkapitalkravene

Så hvad er de krav?

Last edited:
Kan vi ikke lægge 20 mio på Fiete Arp? Han er nederen at se på med sit skuespil og attitude, men shit han er effektiv foran mål…
Har ikke tænkt nærmere over hans attitude, men enig i effektiviteten. Hvis Bech eller Arne ryger, så ser jeg da gerne Arp i stedet for

Kan vi ikke lægge 20 mio på Fiete Arp? Han er nederen at se på med sit skuespil og attitude, men shit han er effektiv foran mål…
Hvis Colin Røsler er ude i længere tid med en hjernerystelse, så kunne vi evt. bruge ham til at råbe tyske gloser efter DER FIETE!!!, det er åbenbart det han er vandt til, og kunne måske være en game changer i forhold til at kunne lokke ham til klubben?.

Har jo ikke skrevet han skal spille alle 50 kampe fra start. Men vi skal ikke til at hente noget tvivlsomt til urimelig mange penge, som så vil have en forventning om at starte
Så, hvilket niveau er vi på og indebærer det ikke bare, at det bliver endnu en i køen af ubrugelige angribere? Den angriber vi SKAL hente, skal være vores klare 1. angriber, når vi sælger Bogere lige om lidt. Indtil da kan de deles om de heldigvis rigtig mange spilleminutter vi har i denne sæson.

Så, hvilket niveau er vi på og indebærer det ikke bare, at det bliver endnu en i køen af ubrugelige angribere? Den angriber vi SKAL hente, skal være vores klare 1. angriber, når vi sælger Bogere lige om lidt. Indtil da kan de deles om de heldigvis rigtig mange spilleminutter vi har i denne sæson.
Sagen er selvfølgelig anderledes hvis vi sælger Bogere i dette vindue. Det tror jeg bare ikke vi gør.

Hvis der er nogen herinde, der begynder at ævle mere om at hente en dyr forward, så skal de nok finde en anden sport at kigge på.

27 skud - og kun 2 mål i dag - og over 20 skud mod Viborg - og kun 1 mål.
Samlet tæt på 50 skud, 3 mål, og 1 point.

Det lyser meget klart væk - at AGF har brug for en ny fast 9'er, hvor Bogere og Serra så kan supplere ham. Bogere kan vi udvikle flot på sideløbende, men skal ikke være "the one" bare sådan. Det brænder han stadig alt for store oplagte chancer til. Emmery ditto - men er bare så specielt et talent - at han får lov.

Men holdet mangler målscorere, det er sgu åbenlyst.

Det må du gerne. Tak.

Men om du vil det eller ej, så skriver du altså følgende

så er der nok også grænser for hvor meget man kan/vil udfordre egenkapitalkravene

Så hvad er de krav?
Jeg betvivler ikke din konklusion. Jeg forsøger blot at forstå, hvilke konkrete ekstraomkostninger på 65-70 mio. kr., blandt andet til VIP-faciliteter, du mener kommer oveni, når både Aarhus Kommune og AGF har meldt ud, at VIP udgifterne afvikles gennem huslejen.

Fra samme selskabsmeddelelse, som du sandsynligvis selv citerer fra. Hvis du havde citeret det hele, ville sammenhængen nok have fremgået.

Som det fremgår, er AGFs samlede bidrag over tid 354 mio. Som det ligeledes fremgår, består dette i et beløb på 254 mio., der afvikles over huslejen og DIREKTE OMKOSTNINGER på 100 mio., hvoraf 60.7 mio. vedr. etableringsomkostninger i Kongelunden, der IKKE med finansieres over huslejen.
Nu lover jeg ikke at trætte andre yderligere for at tilfredsstille dit pedanteri, selvom der er flere, men det er jo sørgeligt, når sitets ekspert ud i alt, nægter når han over adskillige indlæg tog fejl og ikke har format til at indrømme det.
Slut herfra i dette spor.

Last edited:
Sagen er selvfølgelig anderledes hvis vi sælger Bogere i dette vindue. Det tror jeg bare ikke vi gør.
For mig er det ikke interessant at hente en ny angriber, der ikke er god nok til at være 1. angriber. Bogere er væk senest til næste sommer og så gider jeg ikke at stå med Serra version 2.

Når det så er sagt, så ved vi heller ikke med sikkerhed om en angriber til 30-40 mio. vil slå til. Det er nok derfor at det har virket til at man har ledt efter/budt på angribere, der har bevist sig i Superligaen før.

Nu lover jeg ikke at trætte andre yderligere for at tilfredsstille dit pedanteri, selvom der er flere, men det er jo sørgeligt, når sitets ekspert ud i alt, nægter når han over adskillige indlæg tog fejl og ikke har format til at indrømme det.
Slut herfra i dette spor.
Du glemmer sjovt nok de svar hvor jeg også beklager de fejl jeg har lavet.

Men det siger jo utrolig meget om din personlighed.

Jeg siger tak for debatten og tak fordi du bekræfter mig i, at du ikke ved hvad de krav du henviser til er.

Slut herfra.

27 skud - og kun 2 mål i dag - og over 20 skud mod Viborg - og kun 1 mål.
Samlet tæt på 50 skud, 3 mål, og 1 point.

Det lyser meget klart væk - at AGF har brug for en ny fast 9'er, hvor Bogere og Serra så kan supplere ham. Bogere kan vi udvikle flot på sideløbende, men skal ikke være "the one" bare sådan. Det brænder han stadig alt for store oplagte chancer til. Emmery ditto - men er bare så specielt et talent - at han får lov.

Men holdet mangler målscorere, det er sgu åbenlyst.
Jeg synes egentlig lige så meget problemet er, at vi endnu ikke helt har fundet ud af, hvordan vi skal udnytte Bogere optimalt. I vores spil med wingback og indlæg fra siderne er vi pt. ret hovedløse. Det samme gælder med de høje hjørnespark, som lige nu går ud på, at vi håber at den modstander som når højest, begår en alvorlig fejl i sit afspil.

Måske er vi ved at øve os i at wingbacken/10eren dribler ind i feltet og laver en cutback. Det er i hvert fald det, der ser farligst ud lige nu. Men det kunne være fedt at kombinere med en rigtig boks-9er.

Latest posts

Back