New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 10K
  • Views Views: Views 629K
Transfervindue Sommer 2026
Hvilket scenarie hænger i positive jeres hat på?

1) CV har aftalen klappet og klar, men man venter til sidste dag med at underskrive ... fordi ?
2) CV har nogle konkrete høj-hylde navne i kikkerten. Det afventer lige at de ikke bliver kontaktet af nogle klubber de hellere vil til?

Jeg hænger min positive hat på 3) at CV er en virkeligt dygtig sportsdirektør, som har fremragende indsigt i talenternes udvikling og som ved præcis, hvad han laver.

Jeg hænger min positive hat på 3) at CV er en virkeligt dygtig sportsdirektør, som har fremragende indsigt i talenternes udvikling og som ved præcis, hvad han laver.
Så hvis CV fejler med at finde de solide forstærkninger på det høje hylder, så er det fordi han har set at det er godt for de unge.

Er det et seriøst svar, eller er du bare insisterende på at være positiv og/eller ... jaeh, hvad det indgivet fald er?

Så hvis CV fejler med at finde de solide forstærkninger på det høje hylder, så er det fordi han har set at det er godt for de unge.

Er det et seriøst svar, eller er du bare insisterende på at være positiv og/eller ... jaeh, hvad det indgivet fald er?
Altså, forstår jo godt hvor du vil hen med det her opslag, men det handler vel meget om hvad de ender med at hente, inden vinduet er lukket. Hvis de ender med at købe 2 x Arnstad, fordi de havde is i maven, så er alt jo godt, men du må godt blive sur hvis de ender med 2 x Brandhof.

Der mangler stadig en del af vinduet, og CV har indikerer der er penge at gøre med, og 1-3 spillere som ønskede tilgange.

Jeg ved ikke hvor det lander, men jeg tror ambitionsniveauet er godt.

Det der generer er, at der ikke er noget synligt undervejs. Måske sidder CV og lurer på spillere som Nordås og Botheim, kun for at konstatere det ikke bliver til noget.

Hvilket scenarie hænger i positive jeres hat på?

1) CV har aftalen klappet og klar, men man venter til sidste dag med at underskrive ... fordi ?
2) CV har nogle konkrete høj-hylde navne i kikkerten. Det afventer lige at de ikke bliver kontaktet af nogle klubber de hellere vil til?

Jeg frygter klubben ikke vil betale en høj transfer, selvom man tror på spillere. Det kan være ganske fornuftigt, i øvrigt, men også en hæmsko hvis man bevæger sig ind i et marked hvor alle dem man kunne have interesse i også er interessante for klubber på lidt højere niveau, der også er klar til at betale.

Måske bliver spilleren og/eller klubben mør i løbet af den kommende uges tid. Men hvilken risiko er der for at handlen går til en anden klub, og hvad er fallback?

Hvad sker der, hvis der er tre dage tilbage og dem man ville have fandt nogle andre? Er det så at lære at elske Serra og Jensen-Abbew?
Jeg er sikker på, at der er penge til en større transfer og der er sikkert også penge til gode lønninger til spillere på en fri transfer eller spillere på leje.

Jeg er også helt sikker på, at der ikke er noget der er klappet og klart. For så var det blevet eksekveret. Jeg tror også godt CV ved at vinpå enkelte positioner virkelig trækker store veksler på enkelte spillere. Så selvom nogle spillere ikke slår til fra dag ét, selvom f.eks Røsler i dette vindue jo kun skulle bruge en enkelt træning før han blev fast mand, så vil han nok gerne have spillerne ind hurtigst muligt.

Vi er et par uger fra vinduet lukker, og jeg tror helst man vil undgå at skulle lukke et hul til allersidst. FCK spurgte vist første gang på Mads Emil Madsen på dette tidspunkt sidste år, og der takkede vi umiddelbart nej tak fordi det var for sent. Men det er klart, at kommer der et kæmpe bud så lytter vi nok også til det.

Altså, forstår jo godt hvor du vil hen med det her opslag, men det handler vel meget om hvad de ender med at hente, inden vinduet er lukket. Hvis de ender med at købe 2 x Arnstad, fordi de havde is i maven, så er alt jo godt, men du må godt blive sur hvis de ender med 2 x Brandhof.
Meget enig. Jeg køber præmissen om at de bedste handler ligger sent i vinduet. Men jeg synes - ud fra hvad vi kan udlede af brudstykker - at det virker til CV jagter muligheder der ender med at glippe.

Jeg tror heller ikke han selv ville sige det skal ske i de sidste to dage af vinduet, men nok at det burde være tæt på nu.

Jeg har tillid til CV og tror han finder noget godt. Jeg er noget ærgerlig over man ikke investerede mere tidligt, og bekymret for man trækker nitter i de kapløb man er med i.

Mpske er klubben for nærig, både på transfers og løn, ift det brød man har slået op. Men hvis det lykkes, er det fantastisk.

Du spurgte, hvad vi hang vores positive hat på. Jeg hænger min hat på, at CV ved, hvad han laver.

Hvis CV ikke henter flere forstærkninger, så vil min først indskydelse være, at det ikke har været muligt at at hente spillere af tilpas kvalitet og at CV at de unge har ligeså meget kvalitet, som det, han kunne have hentet.

Så ja, det er et seriøst svar på dit tænkte scenarie, hvor du kun opererede med to mulige udfald.

FCK spurgte vist første gang på Mads Emil Madsen på dette tidspunkt sidste år, og der takkede vi umiddelbart nej tak fordi det var for sent. Men det er klart, at kommer der et kæmpe bud så lytter vi nok også til det.

Er lige blevet færdig med Hvidt Guld. Den kan læses på mange måder i forhold til CV

De skriver, at FCK havde jagtet MEM over en længere tid, men CV kunne ikke finde erstatninger. Ved et tilfælde hører han om, at Solbakken er mulig på sidstedagen - den del er kendt. Men de skriver i bogen, at CV ikke kender til Solbakken som spiller, og forlader sig på analytikernes ord og Ståles.

Solbakken er imo et godt køb ift kvalitet, men viser også, at den slags køb ikke nødvendigvis kommer fra en grundig plan og stort forarbejde.

Andetsteds i bogen nævnes SIBs store forarbejde med at hente Arnstad til klubben. Besøg hos familie osv. Pudsigt nok blev Arnstad hentet en af de sidste dage i vinduet - trods det store forarbejde. I øvrigt med BIF.CV som interesserede.

Man kan godt frygte, at den store plan for vinduet er røget vasken, når man ikke er lykkedes mere indtil nu. Men vi ved det ikke. Måske har CV lavet det store forarbejde.

Men derfor kan de køb, der kommer, stadig ende med at være store forstærkninger.

Kritikerne vil stadig mene, at de kommer for sent ift sæsonstart og det europæiske. Jeg tror stadig først, at vi for alvor ser bevægelse efter de europæiske gruppespil er på plads. Det er her, at de helt store justeringer kommer.

Er lige blevet færdig med Hvidt Guld. Den kan læses på mange måder i forhold til CV

De skriver, at FCK havde jagtet MEM over en længere tid, men CV kunne ikke finde erstatninger. Ved et tilfælde hører han om, at Solbakken er mulig på sidstedagen - den del er kendt. Men de skriver i bogen, at CV ikke kender til Solbakken som spiller, og forlader sig på analytikernes ord og Ståles.

Solbakken er imo et godt køb ift kvalitet, men viser også, at den slags køb ikke nødvendigvis kommer fra en grundig plan og stort forarbejde.

Andetsteds i bogen nævnes SIBs store forarbejde med at hente Arnstad til klubben. Besøg hos familie osv. Pudsigt nok blev Arnstad hentet en af de sidste dage i vinduet - trods det store forarbejde. I øvrigt med BIF.CV som interesserede.

Man kan godt frygte, at den store plan for vinduet er røget vasken, når man ikke er lykkedes mere indtil nu. Men vi ved det ikke. Måske har CV lavet det store forarbejde.

Men derfor kan de køb, der kommer, stadig ende med at være store forstærkninger.

Kritikerne vil stadig mene, at de kommer for sent ift sæsonstart og det europæiske. Jeg tror stadig først, at vi for alvor ser bevægelse efter de europæiske gruppespil er på plads. Det er her, at de helt store justeringer kommer.
Jeg synes det er en kæmpe styrke, at han stolede så meget på sine analytikere. For CV kan ikke se 30 emner grundigt igennem.

Jeg tror arbejdet med at besøge spillere, deres familie osv er ret typisk. Hvem ved, måske han spiser hjemme hos Mikael Uhre på lørdag?

Men jeg er enig i, at der sikkert er nogle ting “smuldret mellem hænderne” i dette vindue. Det er der nok mange steder. Problemer som jeg ser det, er det store pres han har sat sig selv under

Jeg synes det er en kæmpe styrke, at han stolede så meget på sine analytikere. For CV kan ikke se 30 emner grundigt igennem.
Det er egentlig heller ikke en kritik. For ja, det er jo godt at bruge de kompetencer, man har i organisationen.

Men måske en indsigt i, hvor meget/lidt scouting der nogle gange bliver gjort. Måske kombineret med den mængde data, der er til rådighed i dag.

Og Solbakken er jo en super god spiller.

Latest posts

Back