New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 10K
  • Views Views: Views 622K
Transfervindue Sommer 2026
Det er hvert fald ikke blevet billigere efter hans seneste forlængelse.. Dog vil det være voldsomt at både ham og Bech skifter..
Jeg er meget til at vi skal sælge.. Tror aldrig han bliver mere vræd end nu.

Derudover kan jeg godt se ideen i at give Emmery endnu mere tillid på positionen, samt gøre mere plads til Kristjanson. Og så rette lidt taktisk, så den blive lidt mere skræv den 3/5 back kæde, hvor venstre siden er den mest offensive.
Hvis aftalen med Lens har været mere eller mindre på plads siden midt i juli, kan kontralten være en sikkerhedsmæssige ting - en stor belønning hvis Links, fx pga skade, stadig er i AGF til september, og en korrigeret løn som plaster på såret.

Vinduet er omvendt af hvad jeg forventede. Jeg havde indstillet mig på salg af 3 ud af de fire: Links, Arnstad, Bech og Yakob, og til gengæld nogle interessante handler den anden vej - både erstatninger og generel oprustning.

Yakob kommer nok ikke afsted i dette vindue.

Arnstad virker til at blive, med med €10 fra en klub i stand til at betale den slags penge kommer også en masse afledt godt, så ham har jeg ikke afskrevet helt. De der historier om Sporting på bold er måske fake, men de fik mig til at antage der med relativt fornuftig sandsynlighed ligger en aftale klar.

Links virkede som en aftale man udskød til efter kval-runden. Så hentede de en anden i mellemtiden. Men stadig en mulighed.

Det er en udfordring. Jeg vil ikke af med nogen af dem. Men Yakob agerer som om han gerne vil af med AGF. Bech har et år tilbage til juni. De har alle tre leveret solidt ig højt niveau for AGF, og det er naturligt hvis de gerne vil prøve sig af på højere niveau og have øjonomisk sikkerhed.

AGF rykker sig meget ved at kunne holde den slags spillere og signalere at i AGF er der attraktive sportslige udfordringer og god løn, så vores profiler ryger ikke ved første lejlighed. Men det skal også hænge sammen, så man undgår en 'Magnus Jensen', også selvom spilleren håndterer det flot eksternt og i den situation kun havde egen vindig at argumetere med, og ikke tro tjeneste i klubben osv.

Ja men kun til minimum 10 mil euro
Links gætter jeg på ligger til omkring det halve, €5m/ 37 mio.

Bech nok omkring €6,5m / 48 mio

Arnstad omkring €10m / 74 mio

Emmery skal koste noget mere, hvis nogen er vilde nok til at gå efter ham nu, det må være en €13-15 mio og nogle fede klausuler.

Bogere er også en dyr herre, sammen med Emmery skal de to nok koste hvad der svarer til et CL gruppespil. (Jeg bruger CL, EL og CoL, hvis nogen skulle være i tvivl).

Om noget vil jeg næsten hellere skyde Emmery af og holde Links i klubben 'for evigt'. Naturligvis ikke rigtigt, firdi jeg vil meget gerne se Emmery mange gange mere i stribet hvid trøje. Men Emmery og Bogere er tydeligt kun 'til låns', hvor Links måske er for evigt.

Hvis aftalen med Lens har været mere eller mindre på plads siden midt i juli, kan kontralten være en sikkerhedsmæssige ting - en stor belønning hvis Links, fx pga skade, stadig er i AGF til september, og en korrigeret løn som plaster på såret.

Vinduet er omvendt af hvad jeg forventede. Jeg havde indstillet mig på salg af 3 ud af de fire: Links, Arnstad, Bech og Yakob, og til gengæld nogle interessante handler den anden vej - både erstatninger og generel oprustning.

Yakob kommer nok ikke afsted i dette vindue.

Arnstad virker til at blive, med med €10 fra en klub i stand til at betale den slags penge kommer også en masse afledt godt, så ham har jeg ikke afskrevet helt. De der historier om Sporting på bold er måske fake, men de fik mig til at antage der med relativt fornuftig sandsynlighed ligger en aftale klar.

Links virkede som en aftale man udskød til efter kval-runden. Så hentede de en anden i mellemtiden. Men stadig en mulighed.

Det er en udfordring. Jeg vil ikke af med nogen af dem. Men Yakob agerer som om han gerne vil af med AGF. Bech har et år tilbage til juni. De har alle tre leveret solidt ig højt niveau for AGF, og det er naturligt hvis de gerne vil prøve sig af på højere niveau og have øjonomisk sikkerhed.

AGF rykker sig meget ved at kunne holde den slags spillere og signalere at i AGF er der attraktive sportslige udfordringer og god løn, så vores profiler ryger ikke ved første lejlighed. Men det skal også hænge sammen, så man undgår en 'Magnus Jensen', også selvom spilleren håndterer det flot eksternt og i den situation kun havde egen vindig at argumetere med, og ikke tro tjeneste i klubben osv.
Det forklarer måske både Bechs og Links begrænsede impact i den her sæson, hvis de er mentalt videre og bekymret for skader?

Man kunne godt forestille sig at kvalifikationen lige skulle overstås, inden de store transfers, men man må håbe at CVs udmelding om at han forventede at hente imellem 1 og 3 forstærkninger ikke var inklusiv erstatningerne for Bech og Links, for så er det sgu lidt en discount løsning.

Det kan dog undre lidt at der ikke har været et eneste rygte omkring spillere til AGF som ville kunne erstatte en af de to.

Bogere er også en dyr herre, sammen med Emmery skal de to nok koste hvad der svarer til et CL gruppespil. (Jeg bruger CL, EL og CoL, hvis nogen skulle være i tvivl).

Salg af Bogere og Emmery svarer nok ca til et CL gruppespil...

Hver gang jeg tænker på det, farer tankerne også mod den herlige kølighed CV og klubben viste efter miraklet i Poznan. Man skulle lige have Tingager skadet og Kahl slidt yderligere, før man i sidste øjeblik hentede Rösler.

Måske var der ikke noget at gøre. Men den inaktivitet kommer jeg til at bakse med at forstå og acceptere et stykke tid endnu.

Hvis der var et godt tidspunkt for en 'bag scenen, 100 dage i hælene på CV', må det være fra dagene med fejring og når Beijmo fortæller om sit skifte og indtil vinduet lukker.

Et salg af Links giver stadig mest mening i mit hoved, når nu vi kan se at Emmery har sat sig på wvb. Gift er kun 75% på hwb, og der har vi også Carstensen og Andersen som bør få spilletid. Links er for dyr en spiller at have som rotationsspiller på wvb, også selvom der skal spilles mange kampe. Der må være mange venstresidet spillere der kan komme ind og give Emmery den konkurrence. Måske man kan hente Jalal for 10-15 mio. kr. og så stadig have 25-30 mio. til overs. En transferfri Casper Højer til at dække for Kahl og Emmery kan også give mening omend der jo ikke er noget udviklingspotentiale. Et salg af Links giver meget mere mening for mig end et salg af Bech. Det vil gøre meget mindre ondt, nu hvor Emmery har taget taktstokken.

Sælger vi Links, så er jeg godt nok nysgerrig på hvad vi gør på venstre wingback i de kampe Emmery ikke kan spille
Sælger vi Links, får vi en erstatning. Andet kan jeg ikke forestille mig.

Det vil være hårdt at skulle sige farvel til Links og Bech, men de er vel også begge på deres max nu. Kan vi sælge dem begge for 35-50 mio så vil det jo lagt sammen med indtjeningen fra Conf. league have været en økonomisk vild sommer... hvilket også er noget, vi har drømt om.

Sælger vi Links, får vi en erstatning. Andet kan jeg ikke forestille mig.

Det vil være hårdt at skulle sige farvel til Links og Bech, men de er vel også begge på deres max nu. Kan vi sælge dem begge for 35-50 mio så vil det jo lagt sammen med indtjeningen fra Conf. league have været en økonomisk vild sommer... hvilket også er noget, vi har drømt om.
Han er bare svær at erstatte, nå lad os se. Virker besynderligt at forlænge hvis der har været en aftale og forståelse af, at han skulle sælges nu her

Han er bare svær at erstatte, nå lad os se. Virker besynderligt at forlænge hvis der har været en aftale og forståelse af, at han skulle sælges nu her
Han er jo ret beset erstattet i startopstillingen af Emmery, hvis vi kun kigger på wvb. Her tror jeg Emmery har overhalet ham som førstevalg. Ideelt set sælges Links først til januar, når det hårde kampprogram er overstået, men det kan man ikke helt selv vælge. Jeg tror dog godt man kan finde en konkurrent til Emmery. Men hvis pengene bare skal i banken, så vil jeg helt klart hellere holde på Links.

Han er jo ret beset erstattet i startopstillingen af Emmery, hvis vi kun kigger på wvb. Her tror jeg Emmery har overhalet ham som førstevalg. Ideelt set sælges Links først til januar, når det hårde kampprogram er overstået, men det kan man ikke helt selv vælge. Jeg tror dog godt man kan finde en konkurrent til Emmery. Men hvis pengene bare skal i banken, så vil jeg helt klart hellere holde på Links.
Jeg synes det er tæt mellem Links og Emmery, men når det er sagt så spiller Emmery ikke mange hele kampe heller.

Ja jeg tænker også at der er sket et eller andet i det forløb. Man har indtryk af at Lens endte med at droppe Links, og så måske har fået en skade eller lign på positionen, og er vendt tilbage alligevel.

Latest posts

D
Replies
932
Views
87K
Back