Transfervindue Sommer 2026
Det er hvert fald ikke blevet billigere efter hans seneste forlængelse.. Dog vil det være voldsomt at både ham og Bech skifter..
Hvis aftalen med Lens har været mere eller mindre på plads siden midt i juli, kan kontralten være en sikkerhedsmæssige ting - en stor belønning hvis Links, fx pga skade, stadig er i AGF til september, og en korrigeret løn som plaster på såret.Jeg er meget til at vi skal sælge.. Tror aldrig han bliver mere vræd end nu.
Derudover kan jeg godt se ideen i at give Emmery endnu mere tillid på positionen, samt gøre mere plads til Kristjanson. Og så rette lidt taktisk, så den blive lidt mere skræv den 3/5 back kæde, hvor venstre siden er den mest offensive.
Vinduet er omvendt af hvad jeg forventede. Jeg havde indstillet mig på salg af 3 ud af de fire: Links, Arnstad, Bech og Yakob, og til gengæld nogle interessante handler den anden vej - både erstatninger og generel oprustning.
Yakob kommer nok ikke afsted i dette vindue.
Arnstad virker til at blive, med med €10 fra en klub i stand til at betale den slags penge kommer også en masse afledt godt, så ham har jeg ikke afskrevet helt. De der historier om Sporting på bold er måske fake, men de fik mig til at antage der med relativt fornuftig sandsynlighed ligger en aftale klar.
Links virkede som en aftale man udskød til efter kval-runden. Så hentede de en anden i mellemtiden. Men stadig en mulighed.
Det er en udfordring. Jeg vil ikke af med nogen af dem. Men Yakob agerer som om han gerne vil af med AGF. Bech har et år tilbage til juni. De har alle tre leveret solidt ig højt niveau for AGF, og det er naturligt hvis de gerne vil prøve sig af på højere niveau og have øjonomisk sikkerhed.
AGF rykker sig meget ved at kunne holde den slags spillere og signalere at i AGF er der attraktive sportslige udfordringer og god løn, så vores profiler ryger ikke ved første lejlighed. Men det skal også hænge sammen, så man undgår en 'Magnus Jensen', også selvom spilleren håndterer det flot eksternt og i den situation kun havde egen vindig at argumetere med, og ikke tro tjeneste i klubben osv.