New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 556K
Transfervindue Sommer 2026
Hvis man henter Uhre vil jeg sige - baseret på de seneste par vinduer - har CV har fået monteret en hylde noget under hvor han plejer at foretage sine forretninger.

Jeg vil være nysgerrig og positivt stemt, men med begrænset tålmodighed. Og jeg vil måske også sige noget om hvor svært det kan være at hente sin angriber tidligt.

Jeg ved vi nok vil istemme et fælles skuffelsens suk hvis det sker, så jeg tror ikke nogen vil forsvare CVs tøven i den situation (selvom man aldrig skal udelukke alt).
Jeg tror sgu egentligt ikke at det rører CV at hente en angriber i FC Midtjylland, eller at skulle betale en transfer for en spiller, der var gratis i vinters. Jeg tror tilgengæld at han er blevet noget overrasket over at Uhre ikke har været i nærheden af tidligere tiders niveau i de kampe han fik for FCM i foråret, og det gør at han trækker følehornene til sig.

Jeg så Akoto som ganske fornuftig. Det var ikke niveauet, men skaderne der generede mest. Jeg mener også hans skade var med til at presse defensiven i det forbandede forår.

Det er ikke en hyldest til Akoto, jeg ser bare Power som langt mere oplagt i sammenligningen. Og Akoto blev mest ofret pga skaderne og så hans kontraktudløb.
Jeg så dem begge to som trupfyld

De er placeret midt på timeglasset, hvor man skal have så få spillere som muligt, man skal have etablerede profiler og store talenter. Dem der hverken er det ene eller det andet, skal man skille sig af med, hvis man skal drive en velfungerende fodboldklub.

Jeg antager at Gretarson er mærkbart bedre end Akoto.
Alene det at have spillet fast gennem længere tid er en opgradering.

Jeg mener den største forskel er antallet af kampe. Når man ikke har europæisk og ikke SKAL være med i toppen, er det fint at chance den lidt. Når der er to kampe om ugen og klar forventning til topplacering, er det nødvendigt at have flere til startopstillingen.

Alene det at have spillet fast gennem længere tid er en opgradering.

Jeg mener den største forskel er antallet af kampe. Når man ikke har europæisk og ikke SKAL være med i toppen, er det fint at chance den lidt. Når der er to kampe om ugen og klar forventning til topplacering, er det nødvendigt at have flere til startopstillingen.
Den eneste forklaring på interessen i Gretasson, må være at Andersson kender ham og hans personlighed indgående fra landsholdet, og siger god for ham. Men det virker som en lappeløsning, og ikke som en mere langsigtet spiller.

Jeg er ret sikker på, at Jakob Andersen (men ikke Anderson ;-) ) vil få adskillige starter som HCB, da rollen netop passer godt til en mere dynamisk spiller.
Det kan sagtens ske. Men det er næppe den plads Gretarson er tiltænkt som venstrebenet. Jeg tror ikke Gretarson som sådan vil tage spilletid fra dem der er i spil til hcb pladsen. Det er nok mest Camara det vil gå ud over hvis man kan sige "gå ud over".

Det kan sagtens ske. Men det er næppe den plads Gretarson er tiltænkt som venstrebenet. Jeg tror ikke Gretarson som sådan vil tage spilletid fra dem der er i spil til hcb pladsen. Det er nok mest Camara det vil gå ud over hvis man kan sige "gå ud over".
Præcis og Camara er mildest talt lidt upoleret. Det ville være godt at have en mand man kan stole på, til to pladser, i stil med Dalsgaard.

Men hvis det passer med Gretarsson, er vi så ikke nærmere i gang med at finde bredde i en høj kvalitet i begge sider og ikke helt så meget i midten? Ville Camara ikke stadig være ret tæt på spilletid efter Tingager og efter Gretarsson, som også aflaster Kahl?

Jeg tror, at Gretarson kan dække centralt. Mere klassisk midterstopper end Erik Kahl.

Jeg har længe haft et blødt punkt for Gretarson, så jeg er en af de sikkert få, der gerne så ham i AGF. Jeg har svært ved at se det ske, for lige nu må værdien for Sønderjyske være noget større end den pris, AGF er interesseret i at betale. Men skulle det ske, fint.

Nå, det, som jeg egentligt, ville skrive: Der sammenlignes med Power og Akoto, men det virker langt mere i overensstemmelse med strategien at hente en trup/rotationsspiller, der er fast mand på et nordisk landshold. Det ligner faktisk den øvrige trup, i stedet for at udgøre et fremmedlegeme som de to førstnævnte reelt gjorde.

Hvis vi henter Gretarson, er vi på vej væk fra de sidste års AGF-særkende med meget dynamisk offensive ydercenterforsvarere. Efter alt at dømme er både Rösler og Gretarson meget mere traditionelle centerbacks. Jeg synes ikke, at Gretarson vil være et særlig visionært indkøb.
Jeg er i hvert fald spændt på Colin - det lyder ikke som om han er særlig dynamisk, så JP må have nogle tanker om lidt ændringer. Måske frigøre Magnus Knudsen lidt mere, da han så ikke skal dække af.

Latest posts

Back