New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 527K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg synes Camaras skade så ud til at komme efter at han landede forkert på foden, men Tingager gik bare lige pludseligt ud og satte sig ned på sidelinjen (hvilken han i øvrigt fik kritik for af JP, fordi hans afløser ikke var klar, og vi derfor var nød til at spille en mand i undertal)
Camara fik krampe fordi han landede på et strakt ben. Som jeg så det. Den slags sker hele tiden.

Det er en lidt hård sammenligning af FCM med PSG.

FCM har valgt en strategi med enorm fysik, hårdt pres, vægt på dødbolde og så enkelte individualister der kan afgøre det for dem.

De fungerede glimrende som hold sidste år. Især i Europa hvor deres resultater ganske enkelt var imponerende. Dér viste de netop at de kan fungere som et hold og dermed udligne evt. forskelle i sportsligt budget.

Det var også FCM der klarede sig indbyrdes bedst i vores 6 indbyrdes kampe, hvor de som deres eneste hold sidste sæson kunne lukke ned for vores glimrende grundspil.
Jeg synes netop ikke at FCM er det bedste hold overhovedet, de lever alene på individuelle færdigheder, og ikke på at få skabt det bedste hold. Det betyder jo ikke at PSG med Messi, Neymar og Mbappe rykker ud af den franske liga, men det betyder at man bruger alt alt for mange penge i forhold til hvor meget kvalitet man får på banen. Hvis CV havde samme økonomi og samme strategi, så ville AGF være lysår foran alle konkurrenterne. Det er et tegn på helt forkert fokus, når man har så mange penge, og alligevel bliver slet klart om mesterskabet af en klub med et budget der ikke engang er halvt så stort.

Men for at skære det ud i pap - Ja når man bruger så mange penge på spillere, så får man gode spillere. Nej - du har ikke fået alt det ud af de penge som du kunne. Du kunne have fået et bedre hold, og opnået bedre resultater, hvis du havde haft bare en lille smugle fokus på at købe spillere til holdet, og ikke til transfermarkedet.

Jeg synes netop ikke at FCM er det bedste hold overhovedet, de lever alene på individuelle færdigheder, og ikke på at få skabt det bedste hold. Det betyder jo ikke at PSG med Messi, Neymar og Mbappe rykker ud af den franske liga, men det betyder at man bruger alt alt for mange penge i forhold til hvor meget kvalitet man får på banen. Hvis CV havde samme økonomi og samme strategi, så ville AGF være lysår foran alle konkurrenterne. Det er et tegn på helt forkert fokus, når man har så mange penge, og alligevel bliver slet klart om mesterskabet af en klub med et budget der ikke engang er halvt så stort.
Er det ikke mere fair at sige, at den evne de har til at neutralisere bedre hold også virker lidt imod dem når de selv er bedste hold på banen?

De har dygtige individualister og er vel i den europæiske elite på dødbolde. Det giver dem mulighed for at vinde mange kampe, selvom den æstetiske værdi kun er høj når modstanderholdene er meget svage. Men det er et stærkt hold.

De tabte overraskende mange points i foråret, også efter europæisk exit, men det var nok noget utur og de skader de trods alt fik.

Jeg synes faktisk Nicolai Poulsens forløb er et ret godt billede på, hvad det også koster i det lange løb ikke, at hente erstatninger eller bredde tidligere.

Man lod ham spille igennem efteråret skadet, tror endda en AGF tilknyttet i et interview sagde han krigede sig igennem. Den manglende hvile betød så, at vi startede foråret uden ham - og han stort set ikke spillede - ligesom han i dette efterår også er helt væk. Lige nu ligner hans forlængelse en kæmpe fejl.

Hvis vi er i gang med det samme med en Tingager, altså lader ham spille igennem, så er sætter det virkelig også CV under et gevaldigt pres for at finde en spiller der ikke bare er bedre end Tingager, men også kan spille rigtig mange kampe på kort tid.

Er det ikke mere fair at sige, at den evne de har til at neutralisere bedre hold også virker lidt imod dem når de selv er bedste hold på banen?

De har dygtige individualister og er vel i den europæiske elite på dødbolde. Det giver dem mulighed for at vinde mange kampe, selvom den æstetiske værdi kun er høj når modstanderholdene er meget svage. Men det er et stærkt hold.

De tabte overraskende mange points i foråret, også efter europæisk exit, men det var nok noget utur og de skader de trods alt fik.
Snakken startede med en kritik af Mike Tullberg, jeg er bare ikke sikker på at problemet kun ligger på træneren i forhold til at præstere som man vil kunne forvente med de spillere. Problemet ligger også i høj grad i den sportslige ledelse, og deres enøjede fokus på at samle på transferemner i stedet for at prøve at samle et stærkt fodboldhold.

Snakken startede med en kritik af Mike Tullberg, jeg er bare ikke sikker på at problemet kun ligger på træneren i forhold til at præstere som man vil kunne forvente med de spillere. Problemet ligger også i høj grad i den sportslige ledelse, og deres enøjede fokus på at samle på transferemner i stedet for at prøve at samle et stærkt fodboldhold.
Point taken, den sammenhæng missede jeg.

Der er svært at levere et godt, sammenhængende sportsligt produkt som træner, når indkøb sker ud fra transferpotentiale og evner på standardsitiationer.

Jeg håber bare det var krampe, det så bare ud som et vrid i anklen da han landede - det finder han nok først ud af i dag når anklen er kold.
Det var faktisk 2 mindre vrid på anklen i samme ombæring.
Personligt kan mine ankler klare det uden problemer, da jeg stadigvæk har rimelige hypermobile led.
I min mine sene 30'ver vred jeg så voldsomt om på min ene ankel, at en ukendt person kastede op ved synet...jeg sundnede mig lidt, trøstede mrs. Vomit og gik videre med lidt humpene stil i et par dage efterfølgende.
Nå men, tilbage til Camara. Han ser stærk ud og vi kan da håbe han har mine ankler...

Et andet bud på gardering for Tingager kunne være Frederik Rieper i Fredericia. De vil selvfølgelig gerne komme hurtigt tilbage til Superligaen, men han vel nok gerne forsøge sig på et højere niveau. Dog har han ikke samme mulighed for at dække en af yderstopperne som f.eks. Anyembe.
Rieper bliver det ikke.

CV har udtalt at det er spillere der endnu ikke kan se sig selv i AGF, så det er en højere hylde. En type som Rieper kunne man have hentet første dag i vinduet.

Vi er hvor vi er nu, og det er en del af strategien

Jeg synes Camaras skade så ud til at komme efter at han landede forkert på foden, men Tingager gik bare lige pludseligt ud og satte sig ned på sidelinjen (hvilken han i øvrigt fik kritik for af JP, fordi hans afløser ikke var klar, og vi derfor var nød til at spille en mand i undertal)

Syntes de vidste et klip hvor tingager og vred lidt i anklen, men jeg kan sagtens huske forkert..

Camara vred i hvert fald sin, og fik krampe :)

Når man ser Jens Jønssons performance i de to seneste kampe, så giver det altså lidt ekstra respekt for princippet om at hente enkelte rutinerede spillere ind i en trup.

Hold da op hvor er han hurtigt gået ind og har leveret på et højt niveau. Vi har nok brug for yderligere en Jens Jønsson i truppen som bolværk mod de enorme udfordringer, der venter forude.

Latest posts

Back