New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 783K
Transfervindue Sommer 2026
Når man ser Jens Jønssons performance i de to seneste kampe, så giver det altså lidt ekstra respekt for princippet om at hente enkelte rutinerede spillere ind i en trup.

Hold da op hvor er han hurtigt gået ind og har leveret på et højt niveau. Vi har nok brug for yderligere en Jens Jønsson i truppen som bolværk mod de enorme udfordringer, der venter forude.
Vi var altså et par stykker herinde, der kraftigt argumenterede for en signing af JJ….lige præcis pga de muligheder han giver os i en presset trup som vi så igår.
Godt det endte med en aftale.

Ja, Magnus Jensen er en rigtig løsning som backup for BigTing på et fint superliganiveau.. Han ville kunne aflaste Ting i enhver kamp hvor vi får brug for Ting i efterfølgende kamp.. Han er en holdspiller, han er en leder, en fighter og han er god på låget offensivt og defensivt..

Jeg synes han ville være en fantastisk transfer i AGFs position..
Jeg indrømmer jeg ikke kender nok til ham, men at han formodentlig ville være en forstærkning i superligaen, men ville han også være en forstærkning i et europæisk gruppespil?

Hvis nej (eller måske), så ville det vel være bedre at bruge pengene på en spiller som vil kunne forstærke os begge steder.

Og så er jeg med på der er noget med letheden ved at blive integreret når man er dansker osv, men jeg synes vi skal kigge op på en lidt højere hylde, sådan i forhold til hvad nye spillere har præsteret.

Jeg føler mig ret sikker på, at vi præsenterer mindst én ny spiller i morgen.
Kan ikke se, hvorfor Højer ikke skulle være den ene.
Enig. Jeg kan næsten ikke se andet ske.

Hvis Tingager og Kahl er klar onsdag, kan man godt vente. Andersen, Jensen-Abbew og Links kan også være tilbage.

Bech og Emmery skal spille, selvom de givet er meget trætte. Så kører man igennem med Bogere, Tchamche og Serra på top, og håber det bedste for forsvaret.

Men hvis man venter, gælder det også returkampen.

Så må man vurdere hvad der vindes ved at vente ift hvad der risikeres / vindes ved at handle nu.

Hvad er tanken om evt at udeje Bogere? Jeg tænker at hvis EFB gerne ville leje Gyamfi kunne de være interesserede i Bogere i efteråret. Ellers er Fremad et godt sted.

Jeg tænker kun en halvsæson i første omgang, og så evaluere i vinterpausen.

For mig er tanken, at jeg ikke lige pt kan se, hvordan Bogere skal hjælpe AGF med at vinde points*. Så en ny angriber kunne suppleres med en på leje, eller man kan satse på Serra som backup.

* For Emmery var det klart hvad han kunne bidrage med, men også hvad det kostede. Den kan jeg ikke på samme måde se med Bogere. Det er muligt han bare tager stormskridt og får en profil. Men derfra er det stadig en ung angriber, der står bag den nye 9'er, og formentlig Serra. Jeg kan naturligvis også tage så meget fejl, at han begynder at være værdifuld for AGF i løbet af kort tid.

Hvad er tanken om evt at udeje Bogere? Jeg tænker at hvis EFB gerne ville leje Gyamfi kunne de være interesserede i Bogere i efteråret. Ellers er Fremad et godt sted.

For mig er tanken, at jeg ikke lige pt kan se, hvordan Bogere skal hjælpe AGF med at vinde points*. Så en ny angriber kunne suppleres med en på leje, eller man kan satse på Serra som backup.

* For Emmery var det klart hvad han kunne bidrage med, men også hvad det kostede. Den kan jeg ikke på samme måde se med Bogere. Det er muligt han bare tager stormskridt og får en profil. Men derfra er det stadig en ung angriber, der står bag den nye 9'er, og formentlig Serra. Jeg kan naturligvis også tage så meget fejl, at han begynder at være værdifuld for AGF i løbet af kort tid.
Som jeg ser det så udvikles Bogere bedst i AGF på nuværende tidspunkt. Synes han bliver bedre kamp for kamp, han har en rigtig god motor og kommer ofte i gode positioner. For mig at se så drejer det sig rigtig meget om relationerne til spillerne omkring ham, som ikke sidder i skabet. Jeg tror Bogere kommer til at vinde points for os, så jeg må erklære mig uenig

Det ville være skuffende ift forventninger, men jeg tror nu også JP godt kan se potentialet for at bruge ham i efteråret. Der er også en del godt at bemærke og fremgang i processen ser det ud til, men han skal ikke være førsteangriber endnu. Derudover har han kun været i Danmark siden sidste vinter, så jeg tror det er bedst at han bliver på akademiet.

Han kan hjælpe med kortere indhop og og indhop, hvor hans hurtighed og trussel i dybden giver taktisk mening. Og evt starte i lettere kampe, fx i starten af pokalturneringen.
Kan slet ikke se meningen i at leje ham ud - han skal matches hårdt mhp på et snarligt gennembrud. Tschamche måske …

Hvorfor i alverden skulle man udleje Bogere?

• Like
Reactions: fsc
Bech og Emmery skal spille, selvom de givet er meget trætte.
Vi skal altså ikke spille i aften. Der er 4 døgn mellem de to kampe. Hvor lang tid tager det for en 19-årig at restituere? Jeg tror faktisk mere, at det er den ændrede rytme. Der er ikke meget tid på træningsbanen for tiden. Og der er ekstra meget mediestøj.

Vi skal altså ikke spille i aften. Der er 4 døgn mellem de to kampe. Hvor lang tid tager det for en 19-årig at restituere? Jeg tror faktisk mere, at det er den ændrede rytme. Der er ikke meget tid på træningsbanen for tiden. Og der er ekstra meget mediestøj.
Jeg tror bestemt det er muligt at restituere bedre til næste kamp end mod Lyngby.

Men slag og f.eks riv i ledbånd og sener kræver lidt mere end almindelig genopbygning af energilagre og reparere muskler.

Men hvis Kahl var blevet anbefalet ikke at spille i går, og så alligevel ender med at spille 80 minutter, så skubber man et eller andet sted problemer foran en. Så på et tidspunkt bliver pausen længere end den optimalt kunne være.

Derudover er der visse spillertyper, der slider mere på sig selv end andre. Blandt andet Bech der flytter flere kilo og går hårdt ind i mange dueller.

Det var i hvert fald det som JP nævnte efter Lyngby kampen, at der kan være noget mental udmattelse af alle de kampe på så kort tid. I øvrigt må der jo være nogle spillere med både friske ben og friske hoveder i Gift Links, Kevin Yakob og Jakob Andersen, det vil løfte niveauet betydeligt at få dem med.

Derudover har Callø fået sine første minutter nu, og Knudsen har kun spillet en halv kamp.

Dem der er bekymring omkring er Tingager og Kahl, de er meget vanskelige at erstatte, og så Bech, men der er lidt flere muligheder, ikke mindst hvis både Carstensen og Andersen kan spille HWB

Ang den norske angriber fra Luton.
Hvis man er i tvivl om niveauet i League 1, så kan man evt lige tjekke ham, der nu har fået debut og scoret for Horsens.

Kommer fra Reading. Og virker som alt det, vi kunne have haft brug for hos en 9er.
Niveauet I League 1 er et sted omkring bund 6 og så Betinia Ligaen. Det er virkelig ikke særlig højt. Men derfor kan der jo godt være gode spillere imellem.

Last edited:
Niveauet I League 1 er et sted omkring bund 6 og så Betinia Ligaen. Det er virkelig ikke særlig højt. Men derfor kan der jo godt være gode spillere imellem.
Nu refererer jeg bare til, hvad jeg så… én halvleg er et meget lille grundlag, I know.

Men han er høj, hurtigt, stærk, teknisk god, godt overblik og målfarlig.

Ud over målet lavede han en flot assist, hvor han desværre blev kendt en my offside.

Hvis vores norske ven har samme niveau, så er det absolut interessant.

Latest posts

Back