New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 341K
Hvor relevant synes du det spørgsmål er? Det er meget sjovt, men enten provokerer du, eller også ignorerer du bare konceptet sandsynlighed.

Er det dit indtryk at AGF ikke var i markedet efter en angriber i vinters?

Hvor meget vil du objektivt set vurdere det påvirker kommende sæson at investere i en angriber til 25-30 lio og en årsløn i top 3 i klubben.
Det var faktisk slet ikke ment som en spøg. Heller ikke en provokation. Det er den gode gamle debat igen igen. Jeg tror, helt oprigtigt, at CV endte med at vurdere, at det var den bedste løsning at satse på Mortensen (regerende superligatopscorer) og Serra. Med plads til spilletid til de unge angribere. Og han fik i den grad ret i, at det var den helt rigtige løsning. Så for at slå det fast: Jeg mener ikke, at CV fejlede. Han ramte bulls eye.

Nu er Mortensen her ikke mere, så nu er spørgsmålet, om vi i stedet kan finde en angriber, der er bedre end Bech som 9'er sammen med Serra, Tchamche og Borgere. Hvis han ender med at vurdere, at de er en bedre løsning end at købe en af de angribere vi kan komme i nærheden af, så er det muligvis et godt kald. Det er han og JP de bedste i verden til at vurdere.

Men jeg vil da umiddelbart tro, at vi køber en angriber og sender mindst Badji og Tchamche ud på leje (eller salg for Badjis vedkommende).

Dengang spillede Beijmo fast på HWB.

Men jeg husker rosen. At han faktisk havde overhalet Beijmo. Men så altså på HWB. Det var vel i Uwes sidste sæson. 🤔
OK så tjekkede jeg på Transfermarkt, han spillede 75 minutter som højre centerback i kampen i mesterskabsspillet imod Silkeborg i maj 2024. Derudover har han spillet pladsen 7 gange yderligere i reserveligaen og på U19 holdet.

Det er jeg ikke sikker på, at nogen argumenterer for. Mit argument var bare, at CV ikke fejlede for vores 3. vindue i træk.
Der sker så meget, så jeg nåede ikke at se dette, inden jeg skrev det andet.

Jeg er i princippet videre, men tingene hænger sammen. AGF manger en 9'er nu, og de er svære at hente tidligt i vinduet ... selvom der er handlet tre relevante i Adamsen, Etim og Lind.

Man har vidst PM havde den alder han havde, samt hvor Badji, Serra og Gyamfi stod i mindst et år.

Vi vidste i vinters at PM, Dalle, Kahl og Beijmo var i risiko, samt at Links, Bech, Arnstad og Yakob med nogen sandsynlighed ville blive genstand for interesse her til sommer.

Så kan man kalde det fravær af rettidig omhu (hvis det går, det er jo en variant af at fejle), eller at sætte sig selv i en svær position i dette vindue.

Der sker så meget, så jeg nåede ikke at se dette, inden jeg skrev det andet.

Jeg er i princippet videre, men tingene hænger sammen. AGF manger en 9'er nu, og de er svære at hente tidligt i vinduet ... selvom der er handlet tre relevante i Adamsen, Etim og Lind.

Man har vidst PM havde den alder han havde, samt hvor Badji, Serra og Gyamfi stod i mindst et år.

Vi vidste i vinters at PM, Dalle, Kahl og Beijmo var i risiko, samt at Links, Bech, Arnstad og Yakob med nogen sandsynlighed ville blive genstand for interesse her til sommer.

Så kan man kalde det fravær af rettidig omhu (hvis det går, det er jo en variant af at fejle), eller at sætte sig selv i en svær position i dette vindue.
Etim er ikke blevet handlet, han har været i Fredericia på en helt særlig vestjysk lejeaftale.

AGF skal åbenlyst helst have en angriber ind, men hvis status snart er lange kontrakter med Kahl (24), S. Jørgensen (25), Carstensen (25) og Hedenstad (25) samt en ny to-årig kontrakt med en Jens Jønsson (33, erfaring fra landshold og Europa) i tilstrækkelig form, så emmer det altså af en solid og stabil hånd på rattet. Måske er det ikke særligt sexet, men det er den slags, man godt kan blive glad for over tid.

Jeg har en snigende fornemmelse af, at mere 'vilde' indkøb (udover måske en angriber) afhænger af, om der er nøglespillere, der bliver solgt. Sælges Arnstad/Bech/Links/Yakob så er der både flere penge at handle for, og et stærkt stigende behov for at bruge dem. Kan man holde på den kvartet (+ resten), så er det også en form for investering, med et forhåbentligt positivt sportsligt afkast.

Latest posts

Back